Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7256 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

306 שנת 1996, מנוע 1.8.

זרזיף מים כשהמערכת תחת לחץ, ככל הנראה מהחיבור בין מסגרת הפלסטיק לגוף המתכת (ראו תמונות מצורפות).

 

האם ניתן להפריד באמצעים ביתיים את מסגרת הפלסטיק מהרדיאטור ולהדביק מחדש ? אם כן, האם סיליקון שחור יעמוד בלחצים שבתוך המערכת ?

 

אם לא ניתן לתקן עצמאית, האם למסור לתיקון, או להחליף לרדיאטור חדש ? ככל שידוע לי, זהו הרדיאטור המקורי, והוא לא תוקן או שופץ מעולם.

פורסם

לדעתי בנקודה הספציפית הזו אין מצב להחליף. בדיוק בחיבור. חפש תחליפי של ORDONEZ (ציוד OEM) באיזור יצחק שדה.

שים לב שיש שני סוגי חיבורים לצינור התחתון שמגיע מהבלוק.

 

על הדרך - שווה לסדר את צמת האזעקה. נראית רע.

פורסם

מחיר משוער - סביבות ה1000 ש"ח.

הכי טוב להגיע איתו מפורק - כי זה מאוד מבלבל בין הדגמים.

להזהר בהתנהלות עם הצינור חיבור מהיר (התחתון של הרדיאטור)

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

שלום ארנון, לי לפני יותר מחצי שנה היתה בדיוק אותה נזילה מאותו מקום , ראה פרויקט החלפת רדיאטור ב-306 ב-PSI ו-MOTORICA.

 

ניסיתי הכל, חומר לסתימת רדיאטורים, דפק אפוקסי פלסלינה וכו'. הכל טוב כמו כוסות רוח למת :mm_eek: .

 

בסוף החלפתי רדיאטור כמו גדול :bigcry: .

 

תראה את הפרויקט, רשום שם גם כל העלויות.

 

לפי דעתי אפשר כבר להגיד לך - תתחדש :mrgreen:

[CENTER] [/CENTER]

פורסם

תביא רק של אורדונז, ינסו לדחוף לך רדיאטור תוצרת ישראל ואל תתפתה !, הוא לא שווה כלום.

 

לך לאילן מצנטרל, הוא קיבל כבר אחלה ניסיון ברדיאטורים מהטרטורים שעשיתי לו בנושא.

 

אל תשכח להחליף את הטבעת אטימה שיושבת על הצינור התחתון בפין שמתחבר לרדיאטור, מעין קונקטור "חכם".

פורסם
שלום ארנון, לי לפני יותר מחצי שנה היתה בדיוק אותה נזילה מאותו מקום , ראה פרויקט החלפת רדיאטור ב-306 ב-PSI ו-MOTORICA.
ראיתי. תודה.

אין בפרויקט שלך התייחסות לניתוק רדיאטור המזגן מרדיאטור הקירור. סיפור מורכב ?

 

אל תשכח להחליף את הטבעת אטימה שיושבת על הצינור התחתון בפין שמתחבר לרדיאטור, מעין קונקטור "חכם".
מה ? :roll:

עוד לא פירקתי, כך שאין לי מושג על מה מדובר. אני רוכש את הטבעת הזו בנפרד, או שהיא מגיעה עם הרדיאטור ? גם אותה רוכשים ב"צנטרל" ?

פורסם
ראיתי. תודה.

אין בפרויקט שלך התייחסות לניתוק רדיאטור המזגן מרדיאטור הקירור. סיפור מורכב ?

לשם ההבנה, אם אתה מתכון לרדיאטור הנוסף שיש שם (של המזגן :confused:) הם פשוט מונחים על קליפסים כאלה, זה דווקא חסר משמעות. הקוץ הרציני זה הצינור התחתון, לא מסובך אבל צריך הרבה סבלנות.

אם אני מרוקאי והצלחתי... אז אין סיבה שמישהו אחר לא. :mm_wink:

 

בקשר לרדיאטור, לאילן מצנטרל יש אורודונז - אורגינל.

 

הטבעת - תבקש יפה מאילן והוא יתן לך.

[CENTER] [/CENTER]

פורסם

O ring לצינור התחתון עולה בג'אן 10 ש"ח~. חובה כאמור להחליפו.

 

כמו שנאמר , ORDONEZ בצנטרל סביב 1000 שח. שים לב רק שלא ודאי שתקבל רדיאטור עם בורג ניקוז תחתון כמו שכנראה יש לך עכשיו.

 

 

לגבי אופצית תיקון הדוד, היתה לי בעיה זהה במיקום זהה. בזמנו החלפתי את הדוד הבעייתי.

אם אתה מבצע את העבודה לבד כדאי להחליף רדיאטור לחדש ,החלפת דוד אצל בעל מקצוע לא תעלה פחות מ500 שח ותתן לך שקט לזמן קצר יותר מרדיאטור חדש.

 

http://www.psi.co.il/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=13134

פורסם

אל תבזבז זמן וכסף היקרים לנו כל כך

 

ב1000 שח פלוס עלות הרכבה 100 תקבל הרכבה מקצועית ודיאגנוזה למערכת הקירור מבחור בשם שמוליק הבעלים של גונגה רדיאטורים המפורסם הבחור, פשוט לא יודע לשקר תכנס לשאול רח טברסקי עד הסוף, הכניסה מיצחק שדה מול תחנת דלק פז

יגאל

פורסם

סוף דבר - נרכש רדיאטור חדש ב"צנטרל" תמורת כ-1000 ש"ח.

 

על הדרך שני מיכלי Prestone, טבעת אטימה לצינור תחתון וטבעת אטימה מנחושת (יש ברדיאטור חור "מיותר", שיש לסגור אותו עם ה"פלומבה" מהרדיאטור הישן, בצירוף טבעת אטימה חדשה).

 

תובנות מהתהליך:

1. הצינור שמתחבר לתחתית הרדיאטור נאחז בו באמצעות פטנט שנקרא "חיבור מהיר". זה הומור צרפתי, כי כשהרדיאטור מונח בתוך המכונית, הגישה לשם היא על סף בלתי אפשרית. אחרי אינספור נסיונות, נשברתי ופירקתי את הפגוש. תיאורטית אפשר גם בלי. בפועל, אחרי כמה שעות של קללות נמרצות, נשברתי ופירקתי אותו.

 

2. הרדיאטור החליפי אינו כולל פקק ניקוז תחתון. זה אומר שכדי לנקז את נוזל הקירור, יש לפרק את אותו חיבור מהיר מקולל מסעיף 1. יש שיעדיפו למכור את הרכב לגריסה בבוא מועד החלפת נוזל הקירור.

 

3. אחרי שעות של עבודה על מכוניות פג'ו וסיטרואן, יש מסקנה אחת: החטיבה החשובה ביותר בקונצרן PSA היא חטיבת סיבוך טכני. תפקידה של חטיבה זו לקבל תוכניות הנדסיות של רכבים חדשים ממהנדסי החברה, ובמידת הצורך לפסול אותן. פסילת התוכניות מתרחשת אם חלילה מהנדסי החברה תכננו חלק שהגישה אליו פשוטה מדי, הפירוק נוח במיוחד, עיגונו למקום מבוצע באמצעות ברגים, במקום באמצעות קליפס פלסטיק שברירי וחד פעמי וכו'.

פורסם

 

2. הרדיאטור החליפי אינו כולל פקק ניקוז תחתון. זה אומר שכדי לנקז את נוזל הקירור, יש לפרק את אותו חיבור מהיר מקולל מסעיף 1. יש שיעדיפו למכור את הרכב לגריסה בבוא מועד החלפת נוזל הקירור.

 

.

כנראה שקנינו רדיאטור זהה... אני לא מבין את הקמצנות הזאת בחסכון בבורג ניקוז תחתון :? .

 

55401010.7.jpg

 

אני מניח שיותר קל להפוך את האוטו מאשר לנקז נוזל קירור מהחיבור המהיר...

פורסם

3. אחרי שעות של עבודה על מכוניות פג'ו וסיטרואן, יש מסקנה אחת: החטיבה החשובה ביותר בקונצרן PSA היא חטיבת סיבוך טכני. תפקידה של חטיבה זו לקבל תוכניות הנדסיות של רכבים חדשים ממהנדסי החברה, ובמידת הצורך לפסול אותן. פסילת התוכניות מתרחשת אם חלילה מהנדסי החברה תכננו חלק שהגישה אליו פשוטה מדי, הפירוק נוח במיוחד, עיגונו למקום מבוצע באמצעות ברגים, במקום באמצעות קליפס פלסטיק שברירי וחד פעמי וכו'.

:mm_yeah: מסכים עם כל מילה...

כנראה שהמהנדסים הצרפתים קצת :screwy: אם הם מצליחים לסבך ככה.

 

מעניין מה חושב המכונאי הצרפתי הממוצע?

מה שכן, כ"כ התעצבנתי עליו שהוא לא עונה אז שאלתי אותו אם הוא רוצה למצו# לי אז הוא ענה שהוא נעלב והוא לא מדבר איתי יותר, הזכיר לי את אישתי :lol:
פורסם

תנסו להחליף מנגנון נעילה בדלת של 106

שים לב נוזל הקירור של פרסטון מכיל זרחן ועל כן אין להוסיף מים בשום מקרה, אחרת תהיה ראקציה ונוזל הקירור יהפוך לחומצי

×
×
  • תוכן חדש...