Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצמד - כמה שאלות


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7438 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני רוצה הסבר קצת מפורט על הדברים הבאים:

שחיקת קלאץ ,מה גורם לבלאי מהיר יותר ואיך אפשר למנוע את זה?

דאבל קלאץ

ועוד משהו גז ביניים

תודה לעונים

פורסם

קלאץ זה החלק שמפריד בין המנוע והגיר ע"מ שתוכל להתחיל נסיעה להעביר הילוכים וכמובן לעצור.

 

בלאי מוגבר לקלאץ נגרם עקב חיבורו במהירות לא מתאימה למנוע.

נסה לדמיין שני גלגלים שמסתובבים במקביל וצריכים להתחבר, ככל שמהירותם דומה או זה החיבור יהיה קל יותר, במידה ואחד מהם מסתובב מהר מדי או לאט מדי יווצר חיכוך שנובע מהתאמת המהירות בינהם שזהו למעשה הבלאי.

 

דברים חשובים בנהיגה הם

1.יציאה מהמקום ללא הרבה סל"ד (ופירפורים למיניהם) למעשה בסלד הנמוך האפשרי.

2.העברות הילוכים חלקות ומהירות - לא לתת לסל"ד לצנוח ולהרים אותו שוב בעת חיבור הקלאץ.

3.לא להניח רגל באופן קבוע על הקלאץ,גורם להפרדה חלקית ולבלאי גבוה.

STI 2004

 

 

פורסם
אני רוצה הסבר קצת מפורט על הדברים הבאים:

שחיקת קלאץ ,מה גורם לבלאי מהיר יותר ואיך אפשר למנוע את זה?

דאבל קלאץ

זה מושג שיש לו שתי משמעויות.

הראשונה, מעולם הענתיקות, והמשאיות.

שאין סינכרון בין ההילוכים אז היו מעבירים בצורה כזאת: שני קלאץ ניוטרל קלאץ שלישי.

בעולם ה"משפרים" זה נגיד אתה בהילוך 5. הסל"ד נמוך ואין כוח, אז מכניסים את הקלאץ ועוזבים לאט, מיותר ואונס את הקלאץ.

 

ועוד משהו גז ביניים

 

גז בייניים התאמת הסל"ד להילוך הנכנס.

כלומר: אתה בבלימה עם ההילוכים, רביעי ב3 אלף סל"ד רוצה להוריד לשלישי, נותן מכה על הגז, בזמן שהקלאץ לחוץ ועוזר לו להיכנס חלק.

תודה לעונים

מקווה שעזרתי.

כן כן, לא לא.

פורסם

גז ביניים זה אחיו המתורבת של דאבל קלאץ'.

דאבל קלאץ' עושים כשאין סינכרונים בגיר, לדוגמא טרקטורים, רוצה מעבירה הילוך?

דוואי:

ניוטרל, שחרור קלאץ', לחיצה טובה על הגז, ובזריזות לחיצה על הקלאץ ושילוב הילוך, כמובן שאסור להתמהמה, זה חייב להיות זריז.

גז ביניים קצת יותר תרבותי, בסך הכל לחיצה על הגז בזמן הורדת ההילוך.

כמובן שאם תרצה לעשות דוקטורט, אתה יכול להתאמן על הורדה והעלאה בלי קלאץ'. אבל זה סיפור אחר.

פורסם

לא ארז אתה מבלבל.

גז ביניים זה קלאץ-ניוטרל-עזיבת קלאץ-השוואה של המהירות ע"י הגז-קלאץ- הכנסת הילוך-עזיבת קלאץ

דאבל קלאץ זה פשוט -קלאץ-ניוטרל-עזיבת קלאץ-קלאץ-הכנסת הילוך.

פורסם

טוב אז אחרי שהסבירו לי אני יסביר לך :-D

לפי מה שהבנתי הגז ביניים עוזר לך להגיע למהירות המתאימה להילוך שאתה רוצה להכניס

ולא נראה לי שזה מזיק לקלאץ להפך זה בדיוק מה שצריך לעשות כי אם אתה משלב להילוך במהירות המתאימה אתה מקטין את החיכוך מאשר מצב שאתה משלב הילוך במהירות גבוהה או נמוכה ממה שצריך

 

תקנו אותי אם אני טועה

פורסם

מנוע = יחידה שמיצרת כח סיבובי במהיורוית שונות נשלתות על ידי הנהג שנמדדות בסל"ד ( סיבובים

 

לדקה ).

 

מצמד חיכוך (קלאץ ) מנתק ומחבר בין מנוע לגיר תוך השוואת מהירות .

 

גיר = יחידה שמקבלת תנוע סיבובית ומוצאיה אותה במהיריות שונות אך אחידות מאפשרת לקבל מספר

 

יחסי סיבוב לפי בחירת הנהג ותיכנון יצרן הרכב תוך שימוש בגלגלי שניים.

 

בשילוב מנוע וגיר יש חפיפה של מהירויות כלומר אפשר להגיע לאותה מהירות בכמה

 

שליובים של הגיר במהיריות סל"ד מנוע שונות .

 

לפני הרבה שנים עדיין לא המצאיו את הסינכרון מעין טבעת כונית שמשווב את המהירות של 2 גלגלי

 

שניים, ושילוב היולכים (שילוב של 2 גלגלי שניים) היה בעיתי היה צורך להשוות מהירויות

 

וכל היה צורך להישתמש בגז בניים בשלב הורדת הילוך והנהלך היה כך

 

1 . דריכה על דוושת המצמד והוצאת התיבה לניוטרל

2 . עזיבה של הדוושה ולחיצה על המצערת (הגברת המהירות בשילוב הנמוך )

3 . לחיצה על הדוושה ושילוב ההילוך

מסובך ?

 

שמירה על המצמד זה לא מסובך

 

נהיגה רגוע ברכב לחיצה חדה ועזיבה מתונה של דוושת המצמד

 

בהצלחה

 

אורי

פורסם

עוד שאלה...

למה אי אפשר לתת את הגז כשלוחצים על הקלאץ' במקום להעביר לנוטרל ואז ללחוץ על הגז ואז להעביר להילוך?

כאילו ללחוץ על הגז בזמן שמורידים את ההילוך בזמן שהקלאץ' לחוץ...?

 

תודה.

פורסם

המטרה העיקרית פה היא לשמור על הגיר לכן הפרוצדורה שאמרת לא עוזרת בכך אבל היא כן עוזרת לשמור על הקלאץ ועל רכות העברה של ההילוך.

×
×
  • תוכן חדש...