Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7578 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שמע אני ראיתי שם יותר 20/50

 

ד"א יש שם המלצה ל 20-50 SG של דלק

גם אצלי יש המלצה כזאת ,וזה שמן מאד זול (אני מקווה שאני לא טועה וזה הגאלון הירוק)

עולה כ 30 ש"ח,אני משתמש בו כבר 30 K (עם החלפות)

מישהו יודע האם הוא טוב ולמה ממליצים עליו הרבה? נראה לי שזו סוג של קומבינה של "דלק" ועוד חברות עם היבואנים.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

לא אוהב את השמן הזה, היה לנו פג'ארו קינג קצר, ההמלצה שם היתה 15\40 המנוע היה רועש כמו טרקטור, ובדיקה במוסכים וסיבוב על 5 פג'ארוים שונים במוסך העלתה שכולם רועשים באותה מידה....מעבר ל10\40 הפחית את הרעש משמעותית אפילו מנהל המוסך לא האמין שהדבר היחיד שעשיתי זה החלפתי שמן, הוא אפילו באותו רגע אמר לאחד המכונאים להביא את הרכב שלו מהחניה (פג'ארו קצר) ולהחליף לו ל10\40....

 

אבל הוא טען שהוא לצערו לא יוכל לשנות את זה בכל הרכבים כי יש הנחיות יבואן בנושא, הוא אמר שיעלה את זה מולם

 

קיצר - לא בטוח שמה שהיבואן ממליץ זה מה שנכון, ליבואן יש שיקולים משלו שלא תמיד ברורים ונכונים

בספר הרכב של הפג'ארו אגב..- באנגלית, יש המלצה ל10\40 בספר של היבואן זה לא מוזכר....

 

בסיפרות שיש לי ליונדאי קופה הזאת מומלץ 10\40 ובטבלה שהוא שם גם יש איזכור של 10\40 אולם בהמלצה הסופית זה לא מוזכר....כל אחד יעשה ברכבו מה עולה על דעתו - אני הייתי שם 10\40 חצי סינטטי בגלל שהוא גם מתוסף לרוב טוב יותר

פורסם

סינטטי מלא ? כי אני טמבל :D

 

תאחלס באותו רגע שהחלפתי פעם ראשונה לא חשבתי על זה....ובפעם השניה...שכחתי להגיד לאבא שלי שיביא לי 5\40

ופעם שלישית כבר מכרנו את הפג'ארו :D

פורסם

מוטי עדין מחכה לתגובה



איזה שמן עדיף סינטטי מלא או חצי?

למישהו יש המלצה על חברת שמנים טובה וידועה (אני פשוט לא מבין בזה) ומיקום לקניה?

 

עתיד- בדף השני ששלחתי, לא רשום את הצמיגות שאתה הצעת (כמו שאמרת) )

יש 3 אופציות: 15W40 15W50 ו20W50

פורסם

חשוב יותר הוא תקן האיכות של השמן והמינימום שכתוב בספר שלך זה SG. נכון להיום זה תקן מיושן מאד. קנה שמן באיכות SJ או SL .

 

לידיעתך, עודפי מלאי של שמן באיכות SG ניתן לקנות באוטו דיפו ובהום סנטר בכ - 50- 30 ש"ח לגלון!

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

פורסם

נושא השמנים עבר "מהפכה " קלה בשנים האחרונות, השמנים החצי סינטטים והסינטטים הוזלו ונעשו זמינים יותר. אני השתמשתי בשמנים אלו כבר לפני 25 שנה בחו"ל , שם מחירם כמעט זהה לשמן רגיל.

 

לכן אין סיבה , כיום, לחסוך במעבר משמן רגיל לחצי סינטטי גם במכוניות יחסית ישנות . 10X40 או 15X 40 מתאימים כמעט לכל הרכבים , למעט אלו המשתמשים בסינטטי מלא.

הייתרון של שמנים חצי סינטטים הוא: בזמן הצורך בתוספת שמן, אפשר להוסיף משלושת הקטגוריות בלי בעיה.

למרות זאת, כאשר מבצעים את המעבר מסוג שמן אחד לשני , יש לעשות שטיפת מנוע (FLUSH) ולהחליף פילטר שמן.

נוסע רגוע, חסכוני וגם בטוח:wave2:

פורסם

**תגובתך נערכה, קרא בבקשה את כללי הפורום שוב, בעיקר את זה שמדבר על שימוש בעודף סימני קריאה ונקודות**

 

לדעתי עדיף 20W50 + תוסף נגד שחיקה..

מבטיח הגנה בכל מצב גם בקור ובחום עבודה מספק הגנה נהדרת + תכונה להשאר על חלקים לאחר כיבוי המנוע ולא לנזול ישר כמו שמנים עם צמיגות נמוכה....

וכל זה בהתחשבות שאנחנו מדינה מאוד חמה!

 

אגב רויאל פרפל משווקים בארץ 20W50 סינטטי! ( עם התוסף שלהם נגד שחיקה אם אני לא טועה SYNERLEC או משהו )

המחיר לא נמוך אבל אני הייתי משקיע בכזה לרכב טוב!

אין ויכוח על איכות השמנים שלהם!

פורסם

לצבי - FLUSH למנוע?!? אתה בטוח?

פעולה זו כבר נדונה כאן מספר פעמים ואמרו שהיא מאוד לא מומלצת אלא אם המנוע עושה בעיות...

מדוע יש לעשות זאת במעבר?

 

צביקה

...Carpe Diem

פורסם
לדעתי עדיף 20W50 + תוסף נגד שחיקה......

מבטיח הגנה בכל מצב גם בקור ובחום עבודה מספק הגנה נהדרת + תכונה להשאר על חלקים לאחר כיבוי המנוע ולא לנזול ישר כמו שמנים עם צמיגות נמוכה....

וכל זה בהתחשבות שאנחנו מדינה מאוד חמה!!!!

 

אגב רויאל פרפל משווקים בארץ 20W50 סינטטי!!!!!! ( עם התוסף שלהם נגד שחיקה אם אני לא טועה SYNERLEC או משהו )

המחיר לא נמוך אבל אני הייתי משקיע בכזה לרכב טוב!

אין ויכוח על איכות השמנים שלהם!

דבר ראשון תוסף נגד שחיקה גורם לסתימות במעברי שמן עקב כך שהוא נצמד לדפנות , יש שיגידו שזה טוב ,לעניות דעתי זה מיותר לחלוטין.

דבר שני שמן 20-50 כפי שהזכרת לא ינזול ישר כמו השאר ז"א שהוא גם לא יעלה מהר כמו כל השאר ולא יכנס מהר לחריצים כמו השאר ובקיצור לא יסכך כמו כל השאר .

 

ודבר אחרון , איך שמן 20-50 יכול להיות סינטטי ? יש דבר כזה שאני לא יודע ?

האם האימרה הידועה ששמן 20-50 הוא מינרלי מן הטבע היא אימרה לא נכונה ?

רציתי שתשפוך קצת אור על הנושא . תודה

JDM :twisted:

פורסם

מוטי עדין מחכה לתגובה



 

איזה שמן עדיף סינטטי מלא או חצי?

למישהו יש המלצה על חברת שמנים טובה וידועה (אני פשוט לא מבין בזה) ומיקום לקניה?

 

עתיד- בדף השני ששלחתי, לא רשום את הצמיגות שאתה הצעת (כמו שאמרת) )

יש 3 אופציות: 15W40 15W50 ו20W50

 

מה שבטוח תתרחק בכל מחיר מ AMERICAN EGLE
פורסם

**תגובתך נערכה, קרא בבקשה את כללי הפורום שוב, בעיקר את זה שמדבר על שימוש בעודף סימני שאלה**

 

 

מולי למשל הוא התוסף המוביל בתעשיה והשכבה שלו היא כל כך דקה משהו כמו 1.5 מיקרון או משהו בסדר גודל דומה....לא סותם כלום ולא בטיח!

 

בגלל שהוא לא יעלה וישמן מהר כביכול.......באמת הרי המנוע עובד עם תוסף שיכול בקלות לספוג ( והרבה יותר ...הרבה ) את המילישניה + שאתה מוסיף עד שהשמן מגיע לאוטו מקום שמגיע למשל שמן בצמיגות בסיס 10

 

שלא נדבר על זה שבטמפרטורה גבוהה הוא מגן הרבה יותר טוב חברה אתם בכלל מנחשים באיזה לחץהשמן עומד במיסבי הטלטלים למשל?

ומה בדבר בין הטמפרטורות?

 

אתה מוזמן לבקר באתר של רויאל פרפל אני חושב שהוא מוצג שם.....

את הצמיגות קובעים ע"י תוספות שונות לשמן וזה נכון שמינראלי הוא סמיך ולכן הוא לרוב 20-50 אבל עובדה הגיעו ל20W50סינטטי

איך?

פלאי הטכנולוגיה :-)

פורסם

חזרתי.

ביצעתי חיפוש מעמיק ביותר ואף הגעתי להמלצות היצרן הרשמיות של יונדאי ארה"ב לאזורים בעלי מזג אויר כמו זה שאני חי בו בדרום קליפורניה שהוא זהה לזה של ישראל.

 

המלצות היצרן הן 10W30 במזג אויר חם כמו בקיץ ו-5W30 כשטיפה מתקרר בחורף.

עם קילומרטראז' כמו שלך יכול להיות ששווה להשאר עם 10W30 כל השנה.

 

אני דבק בתגובה המקורית שלי שאמרה -

מלא לפי המלצת היצרן ולא לפי המלצות מיטב המהנדסים בפורום.

שכמו ששוב אנחנו נוכחים, כל אחד מהנדס לפי מיטב הבנתו ובמיקרים רבים מדי אי-הבנתו, כי המהנדסים כאן שלחו אותך לשים שמן 20W50 ו-15W40... :roll:

ככל הנראה, אנחנו עדיין סובלים מההמלצות של מי שחושב שכמה שהמספרים יותר גבוהים ככה יותר טוב שזה פשוט קשקוש.

 

אני ממליץ לכל מי שזרק פה מספרים חסרי קשר פשוט להפסיק להמליץ באופן כללי על שמנים, אתם טועים, אתם מטעים ואתם פוגעים במנועים שלא שלכם עם הייעוץ החלמאי הזה.

 

מוטי.


×
×
  • תוכן חדש...