Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7605 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי כמה חברים אודיופיליים חולים בראש, שהדליקו אותי על הקטע של פטיפונים ותקליטים..

אני ממילא חולה נוסטלגיה וטיפה אודיופיל בעצמי ככה שהלכתי והוצאתי את האוסף המשפחתי

של תקליטים ואת הפטיפון הישן מה"בוידעם" וחיברתי למיקסר שלי.

אני מאוד נהנה מהמוזיקות הישנות האלה, אני די חולה של פינק פלויד וכל מיני ומצאתי שם כל מיני דברים נחמדים..

בכל אופן, שמעתי שיש עדיין מקומות, בתל אביב במיוחד, שעדיין מוכרים תקליטים ישנים וגם בגרושים,

אני מכיר מקום אחד שמוכר בעיקר אלקטרוני (NOT MY CUP OF TEA [uSUALLY)

שנקרא קרמבו רקורדס בתל אביב (אני בכלל לא יודע אם הוא עדיין קיים ומוכר תקליטים)

בכל אופן חיפוש בדפי זהב באינטרנט העלה מקומות שכמעט בוודאות לא מוכרים תקליטים אלא

CD הרגילים וכולי.

בכל אופן, האם יש כאן מחברי הפורום כאלה שיודעים להמליץ על מקומות באיזור

המרכז שמוכרים תקליטים ?

אם אפשר גם לצרף כתובת מלבד השם תודה !

Race Smart

פורסם

"חור בשחור" ברח' שלמה המלך פינת קינג ג'ורג' (לא רחוק מדיזינגוף סנטר) - חנות מומלצת מאוד. תקליטים מכל הזמנים במחירים לא רעים. פעם הייתי שורץ שם המון, היום אין לי כל כך זמן לויניל.

ראיתי שנפתחה חנות נחמדה בפסאז' ליד קניון רוטשילד בראשל"צ. לא ממש עשיתי שם קניות, אבל ממה שיש להם בחלון הראווה נראה שהבעלים אוהב רוק מתקדם ורוק קלאסי.

פורסם

בת"א?

 

"האוזן השלישית" - רחוב שינקין. ישנם תקליטים איכותיים ויש את המדפים באמצע שמכילים תקליטים בשקלים בודדים של זמרים אשר לא זכו לראות קאש-מאני בתחום הזמר... (יש עמדת שמיעה ליד הקופות)

קצת בהמשך הרחוב ישנה חנות דיסקים בת שתי קומות (צר לי, אך שמה לא זכור לי). הקומה הראשונה מאוכלסת בדיסקים והשנייה בתקליטי Oldies וסינגלים ל-D.J's... (כולל עמדות לשמיעה)

פסיעה ברחוב וכל אחד יאמר לך על מה אני מדבר...

 

סמטת רחוב קטנה מרחוב שינקין עצמו תיקח אותך לחנות שאם זכור לי נכון, שמה הוא "Funky Fish". המקום הוא בית קטנטן וישן שירידה במדרגות (תיזהר, מחליקים שם! מנסיון...) תיקח אותך למן מרתף מפוצץ בתקליטים, ל-D.J's. (ישנן בערך 10 עמדות שמיעה)

אני מתעסק בתחום, אך בצורה חובבנית. (מחזיק בבית Technics ו-Stanton מקצועיים, וגם פטיפון גומיות משנות ה-70... מתישהו נקנה גם "ענתיקה" ליופי)

 

בהצלחה,

:twisted: חולה~הגה :twisted:

פורסם

אף פעם לא הבנתי את התופעה הזו הנפוצה בימינו של שמיעת תקליטים ענקיים, כבדים, בעלי איכות סאונד גרועה וחיים קצרים.... מילא אצל אנשים מעט יותר זקנים שבשבילם זו נוסטלגיה.. אבל למה זה נפוץ גם בקרב הדור הצעיר?

:???:

 

עמוס

It's time to kick ass and chew bubble gum, and I'm all outta gum..

פורסם

אף פעם לא הבנתי את התופעה הזו הנפוצה בימינו של שמיעת תקליטים ענקיים, כבדים, בעלי איכות סאונד גרועה וחיים קצרים.... מילא אצל אנשים מעט יותר זקנים שבשבילם זו נוסטלגיה.. אבל למה זה נפוץ גם בקרב הדור הצעיר?

:???:

עמוס

נוסטלגיה יש גם אנשים בדור הצעיר שאוהבים תתפלא.

איכות סאונד גרועה? לך תלמד קצת לפני שאתה יוצא בהצהרות. הרבה אודיופילים טענו שCD

יותר איכותי עד שעשו להם מבחן עיוור. העובדות בשטח מדברות - פטיפון ב5K עם אותו

טראק מנצח באיכות שלו כל CD בין 8-10K וזה נבדק.

תקליטים ענקיים וכבדים??? מה נסגר איתך... זה לא שהולכים איתם לטייל ברחוב אתה יודע..

Race Smart

פורסם
[/right]

נוסטלגיה יש גם אנשים בדור הצעיר שאוהבים תתפלא.

איכות סאונד גרועה? לך תלמד קצת לפני שאתה יוצא בהצהרות. הרבה אודיופילים טענו שCD

יותר איכותי עד שעשו להם מבחן עיוור. העובדות בשטח מדברות - פטיפון ב5K עם אותו

טראק מנצח באיכות שלו כל CD בין 8-10K וזה נבדק.

תקליטים ענקיים וכבדים??? מה נסגר איתך... זה לא שהולכים איתם לטייל ברחוב אתה יודע..

בסדר בקשר לנוסטלגיה אני מניח שאני יכול להסכים... הרי אני בעצמי מפנטז מידי פעם על לנצ'יה אינטגרלה או גולף gti דור ראשון.. :smile:

בקשר לאיכות הסאונד.. אממ נשמע לי קצת מוזר.. כבר יצא לי לשמוע כמה פעמים תקליטים במשך חיי ואני לא וראה איך זה יכול להיות יותר טוב מאיכות של דיסק.. יכול להיות כמובן שבמקרים הספציפיים שאני שמעתי איכות החומרה הייתה בעייתית..

בקשר להליכה ברחוב. שמעת על פעם על דיסקמן? מכשיר די יעיל.. אני לא זוכר ששמעתי אי פעם על דיסקמן לתקליטים.. כמו כן, לקחתי תקליט ישן ולא משנה כמה שניסיתי, הוא לא נכנס לרדיו דיסק באוטו שלי. :smile:

 

טוב אבל בקשר לנוסטלגיה אני דווקא מבין, וזה טיעון מספיק טוב..

 

עמוס

It's time to kick ass and chew bubble gum, and I'm all outta gum..

פורסם

אתה מתבלבל בין נקיון הסאונד לאיכות שלו.

 

הסאונד בתקליט הופך לאט לאט לצר יותר ועם יותר ויותר הפרעות.

תקליט חדש/במצב טוב ישמע טוב יותר מכל CD עד שלא יעברו כבר מתקן ה16bit המטופש.

פורסם

עמוס אתה צריך לפתוח מדור בפורום שנקרא אחד נגד כולם :wink:

 

השמיעה בתקליט פשוט יותר מהנה , היא חמה יותר , מדויקת יותר , נעימה יותר לאוזן האנושית

המדיה הדיגיטלית בסה"כ נוחה יותר , היום בכלל שומעים את הזבל שבזבל Mp3 , אנשים פשוט מעדיפים את הנוח יותר ואת הנגיש יותר , אבל לגבי איכות השמיעה אין צל של ספק לגבי עדיפותו של התקליט

ושוב זה גם תלוי בסוג המוזיקה שאתה שומע הרי אם אתה שומע דאנס פופ טראנס האוס ושאר חרטבונא

זה ממש לא משנה מאיפה זה בא כי זה זבל

אבל אם אתה יותר בכיוון הנכון של dire staits pink floyd yes deep purple frank zappa וכו' וכו' וכו' ..אז השמיעה בתקליט על פטיפון איכותי עם מגבר שפורפרות ורמקולים איכותיים היא הרבה יותר מענגת :-D

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

פורסם
עמוס אתה צריך לפתוח מדור בפורום שנקרא אחד נגד כולם :wink:

זה הכיף שלי... אתם לא תקחו אותו ממני! :smile:

השמיעה בתקליט פשוט יותר מהנה , היא חמה יותר , מדויקת יותר , נעימה יותר לאוזן האנושית

המדיה הדיגיטלית בסה"כ נוחה יותר , היום בכלל שומעים את הזבל שבזבל Mp3 , אנשים פשוט מעדיפים את הנוח יותר ואת הנגיש יותר , אבל לגבי איכות השמיעה אין צל של ספק לגבי עדיפותו של התקליט

ושוב זה גם תלוי בסוג המוזיקה שאתה שומע הרי אם אתה שומע דאנס פופ טראנס האוס ושאר חרטבונא

חלילה וחס

זה ממש לא משנה מאיפה זה בא כי זה זבל

אכן

אבל אם אתה יותר בכיוון הנכון של [dire staits no] [pink floyd yes (very much so)] [deep purple nope] [frank zappa not yet anyway] וכו' וכו' וכו' ..אז השמיעה בתקליט על פטיפון איכותי עם מגבר שפורפרות ורמקולים איכותיים היא הרבה יותר מענגת :grin:

טוב שכנעתם אותי.. בכל אופן סיקרנתם אותי.. אני ארד לשכן שלי בהזדמנות שהוא אודיופיל עם תעודות ויש לו את כל המכשירים המתאימים וארד לשורש העניין (אלא אם כן יתחשק לי לשחק גראן טוריסמו באותו רגע, ואז אני לא ארד.. מה שככל הנראה יקרה :/)

 

עמוס

It's time to kick ass and chew bubble gum, and I'm all outta gum..

פורסם
עמוס אתה צריך לפתוח מדור בפורום שנקרא אחד נגד כולם :wink:

 

השמיעה בתקליט פשוט יותר מהנה , היא חמה יותר , מדויקת יותר , נעימה יותר לאוזן האנושית

המדיה הדיגיטלית בסה"כ נוחה יותר , היום בכלל שומעים את הזבל שבזבל Mp3 , אנשים פשוט מעדיפים את הנוח יותר ואת הנגיש יותר , אבל לגבי איכות השמיעה אין צל של ספק לגבי עדיפותו של התקליט

ושוב זה גם תלוי בסוג המוזיקה שאתה שומע הרי אם אתה שומע דאנס פופ טראנס האוס ושאר חרטבונא

זה ממש לא משנה מאיפה זה בא כי זה זבל

אבל אם אתה יותר בכיוון הנכון של dire staits pink floyd yes deep purple frank zappa וכו' וכו' וכו' ..אז השמיעה בתקליט על פטיפון איכותי עם מגבר שפורפרות ורמקולים איכותיים היא הרבה יותר מענגת :-D

זבל שבזבל ? נתערב שלא תוכל להבדיל במבחן עיוור בין שיר רגיל בגודל מלא לMP3 שמקודד ב224 סיביות ? זה שכולם מקודדים ב128 כדי לחסוך מקום זה סיפור אחר אבל MP3 מ192 סיב' ומעלה אין מצב להבדיל

פורסם
זבל שבזבל ? נתערב שלא תוכל להבדיל במבחן עיוור בין שיר רגיל בגודל מלא לMP3 שמקודד ב224 סיביות ? זה שכולם מקודדים ב128 כדי לחסוך מקום זה סיפור אחר אבל MP3 מ192 סיב' ומעלה אין מצב להבדיל
אבל ברור לך שאם תשווה את זה מול פטיפון זה לא משתווה?

מלבד זאת שאנשים גם לפעמים בוחרים קידוד ב60 כדי לחסוך מקום בנגן שלהם?

 

אה.. ותיזהר.. אתה יודע מה קורה כאן בפורום למי שמתערב הרבה...

Race Smart

פורסם
שום תקליט לא ישתווה בחיים ל-DVD-Audio

 

http://www.disctronics.co.uk/technology/dvdaudio/dvdaud_intro.htm

אתה יכול להשוות מדיה דיגיטלית אחת לשניה, וכאן באמת הDVDA מנצח (ולא, אני לא מתכוון לדאבל וגינל דאבל אנאל). בגלל רוחב הפס הענק שלו.

אבל כמה שלא תגדיל את תדירות הדגימה, תמיד יהיה איזה שהוא איבוד של מידע מהצליל האנלוגי המקורי. תקליט הוא הצליל האנלוגי המקורי. אמנם צריך תקליטים ממש ממש משובחים וחדשים וציוד שמע מאוד איכותי כדי להשמיע את הצליל הקרוב ביותר למקור - אבל זה בטוח יהיה שחזור נאמן יותר מדיגיטציה.

כמה האוזן האנושית מסוגלת להבחין בזה וכמה מתוך זה זה פלצנות - זה כבר סיפור אחר...

×
×
  • תוכן חדש...