Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7643 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הכנסתי את הגולף לטיפול שנתי, ומחיר השמן הוכפל.

מסתבר, שהתקבלה הנחיית יצרן, שברכבים החל משנת 2001, יש לבצע שטיפת מנוע (פלאשינג), ולעבור לשימוש בשמן סינטטי מלא (5W40).

לידיעתכם.

להודעה המלאה בפורום ynet:

http://www.ynet.co.il/home/1,7340,L-2421-280-12757495,00.html

פורסם

כנראה הם הגיעו לרמת אמינות של צרפתיות, צריך להתחיל לשמור על אמינות מינימלית לא?

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

יפה שצ'מפיון החליטו ליישר קו , זה אומנם יקר אבל גם בריא.

שמן סנטטי ב VW- זה רק בריאות מנסיוני.

בטח הוא עולה גם הרבהההה - אם אפשר לשאול בכמה חייבו אותך?

ולגבי שאלתך על שמן סנטטי- תריץ חיפוש דיברו על זה פה בפורום רבות!

פורסם

חייבים לבצע פלאשינג לפני מעבר לשמן סינטטי?

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
בטח הוא עולה גם הרבהההה - אם אפשר לשאול בכמה חייבו אותך?

המחיר ל-20/50 היה 22 ש"ח לקילו, ולסינטטי (5/40) 48 ש"ח לקילו. מחירים לא כוללים מע"מ.

פורסם

לגבי מעבר לשמן סנטטי:

לא חייבים, אני מניח שיהיו כמה דעות שונות. תריץ חיפוש בפורום, ניצן כתב על העניין הזה

וצירף לינקים למאמרים מאוד רציניים בנושא המעבר לשמן סנטטי.

 

לגבי המחיר- צ'מפיון אומנם יקרים אבל בגדר סביר לדעתי

(מחיר השוק לשמן 5W40 מתוצרת טובה הוא בערך 16 ש"ח פחות)

 

ו20W50...? זה פולו 2001 ולא פיאט אונו 92 נוזלת....

פורסם

לדעתי הפלאשינג במקרה הזה הוא בעיקר לטובת הסרת פיח ושאריות-

ניקוי חלל המנוע לפני הכנסת הסנטטי.

שכן באם לא מבצעים אותו, מהר מאוד השמן הסנטטי סופח אליו המון פיח ומשקעים שהיו

מהשמן המינרלי, ובכך מאבד מתכונותיו (ככה זה ניראה אצלי כשעברתי לסינטטי)

לכן אגב, באם לא מבצעים פלאשינג, יש צורך במעבר הדרגתי, כלומר החלפות שמן תכופות

בתחילת השימוש בו. (כך עשיתי, ואת זה אני מביא מהמאמר שניצן צירף לאחד משרשוריו)

 

אבל גם לדעתי, פלאשינג במתכונת רגילה- לא נידרש במקרה של רכבים מ 2001.

לדעתי האישית פלאשינג הוא תהליך אלים ואני חושב שיש להימנע ממנו -כמובן כל מקרה לגופו.

 

את כל האמור אני כותב לאור נסיוני המוצלח במעבר לשמן 5W40 סנטטי מ 15W40 מינרלי.

פורסם

אני חסר נחת. האם מדובר במנועים החל משנת הדגם 01 בלבד? ומה עם מנוע 1.8 מחומש שסתומים המותקן בגולף ש.י. 99. אותו מנוע קיים גם באודי A3 עד לשנת 2005. האם רק בשל שנת היצור, אמצא בו את השמן הרגיל בו משתמשים בצ'מפיון, הלא הוא ה15W40 המינרלי?

פורסם

רועי5 -אל דאגה!

למיטב ידיעתי הטווח הרשום בספר הטיפולים מאפשר החל מ 5W40...ועד 20W50 (למיטב זכרוני!)

כלומר מותר להשתמש גם וגם...

אין פסול בלהשתמש ב 15W40...

 

ובכלל, אמליץ לך לחקור את הנושא, לערוך חיפוש פה בפורום ולהחליט איזה שמן אתה רוצה.

פורסם

לפי דעתי המעבר לשימוש בשמן סינטטי נועד להגדלת מרווח בין טיפול לטיפול.כבר הרבה זמן שאני לא מטפל במוסך היבואן ,אבל בפולו 98' הוראות היבואן היו טיפול כל 7500 ק"מ אני מאמין ששימוש בסינטטי יגדיל את המרווח בין טיפול לטיפול ל-15000ק"מ.בשורה התחתונה ,אם השינוי יגדיל טווח לנו הצרכנים זה יעלה פחות.

Citroen Cactus Pure Tech 110 S&S manual gear 2017

Subaru XV 1.6 Lineartronic Auto 2015

 

[h=2][/h]

פורסם

מי יכול להסביר לי אחת ולתמיד.

מה זה שמן סינטטי מלא?

שמן מינראלי?

חצי סינטטי?

5*40 ?

20*50?

10*40 ?

 

באיזה שמן משתמשים לאיזה סוג אוטו , ומה השוני בתכונות, צמיגות וכדומה?

 

אורן

VOLVO 740 2.0 1988 since 2002

CITROEN C-3 PICASO-2011 since 2011

CHEVROLET CAVALIER 2.2 1996 SINCE 2013

SKODA FABIA SPORT 2011 SINCE 2013

פורסם

אורן, קח הכל ברילקס...

אני למדתי את הנושא הזה כאן מהשרשורים בפורום, ואצליץ לך בחום לעבור עליהם!

בגדול ממה שאני מבין:

 

הסימון 5W40 20W50 וכו' מסמל רמת הצמיגות של השמן,

כאשר המס' הנמוך הוא כשטמפ' עבודה נמוכה- בהתנעה. והמס' הגבוה בטמפ' גבוהה.

 

"שמן מינרלי" - שמן שמזוקק מנפט.

"שמן סנטטי - מלא"- הוא שמן המורכב מרכיבים סנטטים בלבד- כלומר לא מנפט.

שמן חצי סנטטי" - שמן שביסודו הוא מינרלי (מנפט) ומוסיפים אליו תוספים סינטטים ש"משפרים" אותו.

למשל שמן המכיל 30% תוספים סנטטיים והשאר שמן מינרלי טהור.

 

השימוש בד"כ הוא ע"פ הוראות היצרן.

(אצלי למשל אפשר להשתמש במגוון שמנים, מינרלי או סנטטי, בטווח החל מ 0W30 ועד 20W50

זאת ע"פ הכתוב בספר הרכב)

 

שמן סנטטי מגיע בד"כ בהפרש צמיגות גדול יחסית בשל היותו מופק בצורה יחודית,

5W40 שכאשר הטמפ' קרה הצמיגות=5 כאשר הטמפ' גבוהה =40.

בשל צמיגותו הנמוכה מאפשר שימון טוב יותר כבר בשלב ההתנעה והתחממות המנוע.

שמן סנטטי מתיימר להכיל חומרים יעילים סופחי פיח מונעי שחיקה וכו' ולשמור על המנוע.

ומרווח החלפת השמן בסנטטי גדול יותר.

 

 

ממליץ לך בחום להריץ חיפוש על כל העניין יש פה המון חומר מאוד מקצועי,

וכמה שרשורים של ניצן לגבי שמנים, יתרונות, חסרונות, מעברים וכו'....

×
×
  • תוכן חדש...