Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,
בת משפחה מעוניינת להשקיע 60-80 אלף ש"ח בשוק ההון.
אני מוקף במשפחה בהדיוטים כמוני ולכן פונה אליכם (אין לנו מושג ירוק בתחום).
הרעיון היחידי ששמעתי עד כה הוא לעשות זאת בבית השקעות ולא בבנק.
2 סיבות: הסכום שלה נמוך מדי לפעילות שבנק יסכים, כמו כן עמלות גבוהות אצל הבנקים.

בתי השקעות שאספתי משיטוטים באינטרנט:

אשמח להמלצות, טיפים וכו'.
תודה.

פורסם

בית השקעות הוא בסך הכל פלטפורמה. אין הבדלים גדולים בינהם.

יותר חשוב, האם היא מבינה מה מטרות ההשקעה, לכמה זמן, רמת סיכון רצוי וכו׳? כדאי להבין את זה לפני שמתעסקים באיזו פלטפורמה בוחרים.

אם אין לה ידע, כדאי ללמוד את הנושא ובינתיים לטווח הקצר לשים את הכסף בקרן כספית.

  • אהבתי 1

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני 42 דקות, ירחמיאל כתב:

הסכום שלה נמוך מדי לפעילות שבנק יסכים, כמו כן עמלות גבוהות אצל הבנקים.

ראשון לא נכון, שני נכון חלקית. הבת שלי שמה את הכסף שקיבלה לשם הלימודים שלה (כ 40 אש"ח) בקרן כספית. היא מאושרת לספר לי שהיא הרוויחה 50 ש"ח בלי לעשות דבר🙂

 

אם יש לה את הכסף כרגע והוא סתם יושב אז כדאי להעביר אותו לקרן כספית. התשואה לא ממש גבוהה אך ניתן למשוך את הכסף במיידית. (עדיף לבחור את זו עם העמלות הנמוכות ביותר). הבנקים מציעים קרנות נאמנות שונות ומשונות ללא סכום מינימום, אפשר (ורצוי) תמיד להתמקח איתם. עוד סיבה להשאיר בבנק היא להקנות לחשבון מידה של "רצינות", כדי לשמור על מוניטין של לקוח טוב או אם אם תצטרך הלוואה קצרה ללא מכירת הקרן.

  • אהבתי 1
פורסם

חשוב לציין, שספציפית לגבי קרן כספית, יש 0 עמלות בבנק.

לגבי השקעות אחרות, כמעט תמיד הבנק הרבה יותר יקר.

  • אהבתי 1

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם

אני לא יועץ השקעות. את השאלות שכתבתי היא צריכה לשאול את עצמה ו/או להתייעץ עם מישהו שהיא סומכת עליו.

מבחינה טכנית (שזה מה ששאלת במקור) בתי ההשקעות די דומים. אני אישית מחזיק חשבון באקסלנס והאפליקציה/אתר שלהם מאוד נוחים לי. הבן שלי גם פתח שם חשבון.

לבת שלי שפתחה חשבון יותר מאוחר מאיתנו, כבר המלצתי על פסגות, כי כרגע הם מבטיחים חשבון ללא עמלה חודשית קבועה, לכל החיים. גם היא מסתדרת בקלות עם האפליקציה שלהם.

  • אהבתי 2

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם

גם אני ממליץ לפתוח חשבון מסחר בבית השקעות ולא לפעול דרך הבנק.

רוב בתי ההשקעות דומים ומציעים בעצם מערכת מסחר.

אני פתחתי לאחרונה חשבון מסחר בפסגות טרייד, בגלל העמלות. 

אני מרוצה גם מהעמלות וגם מהמערכת שהיא נוחה ופשוטה (בניגוד למערכת של מיטב דש למשל שנראה שנכתבה בשנת 2000).

אם תרצה להצטרף דרכי, נקבל גם אתה וגם אני 200 שח כל אחד. 

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם (נערך)

אני פתחתי השנה חשבון באלטשולר. התלבטתי בינהם לבין פסגות עקב הפטור מעמלות כפי שצוין כאן.

 פה למשל יש השוואה בין הטבות שונות של בתי השקעות למי שפותח חשבון.

לגבי וואן זירו, בלי להתעמק ראיתי שהם מציעים עמלת פעולה נמוכה יותר של 2 דולר לעומת 6 דולר ברוב החשבונות וגם טוענים לפטור מעמלות, אבל לא התעמקתי מעבר לפרסומות אבל שווה בדיקה. 

לפי התיאור המקורי, מה לגבי קופת גמל להשקעה? 

 

 

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
  • אהבתי 1
פורסם

נתקלתי בפרסום של פוליסת חיסכון של חברת ביטוח. האם זה עדיף על פני קרן כספית/בנק/בית השקעות? מהפרסום שראיתי זה מאוד דומה לבית השקעות אבל הם מתחייבים לעמלות נמוכות יותר.

פורסם
לפני 4 דקות, ArikB כתב:

נתקלתי בפרסום של פוליסת חיסכון של חברת ביטוח. האם זה עדיף על פני קרן כספית/בנק/בית השקעות? מהפרסום שראיתי זה מאוד דומה לבית השקעות אבל הם מתחייבים לעמלות נמוכות יותר.

לרוב הם גם יותר יקרים וגם אין לך אפשרות לבחור איפה להשקיע.

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם
בתאריך 17.5.2026 בשעה 16:45, Haim_gds כתב:

ראשון לא נכון, שני נכון חלקית. הבת שלי שמה את הכסף שקיבלה לשם הלימודים שלה (כ 40 אש"ח) בקרן כספית. היא מאושרת לספר לי שהיא הרוויחה 50 ש"ח בלי לעשות דבר🙂

 

אם יש לה את הכסף כרגע והוא סתם יושב אז כדאי להעביר אותו לקרן כספית. התשואה לא ממש גבוהה אך ניתן למשוך את הכסף במיידית. (עדיף לבחור את זו עם העמלות הנמוכות ביותר). הבנקים מציעים קרנות נאמנות שונות ומשונות ללא סכום מינימום, אפשר (ורצוי) תמיד להתמקח איתם. עוד סיבה להשאיר בבנק היא להקנות לחשבון מידה של "רצינות", כדי לשמור על מוניטין של לקוח טוב או אם אם תצטרך הלוואה קצרה ללא מכירת הקרן.

 

קרן כספית זאת לא "השקעה" במובנה הקלאסי. יותר כמו מקום לחנות בו כסף לתקופות קצרות ללא סיכון תוך ניסיון לכסות ולו במשהו על האינפלציה. 

 

 

  • רעיון טוב! 2
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם
לפני כשעה, elibaba כתב:

לרוב הם גם יותר יקרים וגם אין לך אפשרות לבחור איפה להשקיע.


הם מציעים מסלולים ברמות סיכון שונות עם מעבר ביניהן. מה הכוונה ביותר יקרים? 

פורסם (נערך)
לפני 12 שעות, yoav911gt2 כתב:

לפי התיאור המקורי, מה לגבי קופת גמל להשקעה? 

תודה רבה.
זאת בדיוק הבעיה שלנו, אנחנו לא מקבלים ייעוץ. הבנק לא מתענין בנו מתחת ל- 100 אלף ש"ח.
כלומר אנחנו לא יודעים היכן היא צריכה להשקיע.
מצד שני - עם מעט הידע שיש לי - אני מבין שקופת גמל זה לטווח ארוך והיא לא רוצה.
נגיד נקודת יציאה פעם בחודש או רבעון או שליש.

בטעות מחקתי את התשובה שלך, תוכל בבקשה להעלות שוב את הקישור בלבד? סליחה.

עריכה אחרונה על ידי ירחמיאל
בטעות מחקתי את התשובה שלך, תוכל בבקשה להעלות שוב את הקישור בלבד? סליחה.
פורסם
לפני 10 שעות, avargel כתב:

קרן כספית זאת לא "השקעה" במובנה הקלאסי.

נכון, אך זה גם עניין של פרספקטיבה. חברות שלה בגיל דומה (19-20) משאירות את הכסף בעו"ש שמהר מאוד מתאדה אך ה"השקעה" שלה גורמת לכך שהכסף לא יהיה זמין במיידי (רחוק מהעין, רחוק מהלב).

לפני 10 שעות, elibaba כתב:

לרוב הם גם יותר יקרים וגם אין לך אפשרות לבחור איפה להשקיע.

ממש לא נכון.

-ישנן פוליסות שונות עם חשיפה שונה למסלולי השקעה שונים.

-ממה שאצלי.

דמי ניהול ממוצע מנכסים - 1.01% בכל חברת מגדל 
דמי ניהול ממוצע מהפקדות 2.13% בכל חברת מגדל 

דמי הניהול שלך (בהנחה וההפקדה תהיה יותר מ 500 אלף ש"ח) 0.4 לשנה א'
דמי ניהול משנה ב' והלאה - 0.8

אם ההפקדה היא מעל 650 אלף ש"ח 
דמי ניהול בשנה א' 0.375
דמי ניהול שנה ב' והלאה 0.75

0.75 אלה דמי הניהול הנמוכים ביותר עד מדרג של 1.5 מיליון ש"ח

פורסם
לפני 11 שעות, ArikB כתב:

נתקלתי בפרסום של פוליסת חיסכון של חברת ביטוח. האם זה עדיף על פני קרן כספית/בנק/בית השקעות? מהפרסום שראיתי זה מאוד דומה לבית השקעות אבל הם מתחייבים לעמלות נמוכות יותר.

פוליסת חיסכון זה מוצר גרוע מאוד.

דמי הניהול שלהם יקרים הרבה יותר מכל עמלה שהמשקיע הממוצע ישלם בבית השקעות, על חשבון מסחר.

חשוב להדגיש את זה: דמי ניהול - משלמים באופן קבוע מהצבירה. עמלות של בית השקעות משלמים רק על פעולות. (יש לבתי השקעות עמלה חודשים של 20-30 שקל, זה זניח ויש כאלו, כמו פסגות, שגם את זה לא גובים).

מעבר לזה, פוליסת חיסכון אי אפשר לנייד בין חברות. אם רוצים להעביר את הכסף לחברה אחרת, צריך למכור ולשלם מס הכנסה. בגלל זה הם מרשים לעצמם לגבות דמי ניהול גבוהים, כי המשקיעים נעולים, בגלל המס.

 

 

 

לפני 50 דקות, ירחמיאל כתב:

נגיד נקודת יציאה פעם בחודש או רבעון או שליש.

 

לפני 23 שעות, ירחמיאל כתב:

היא לא מעונינת לטווח קצר

נראה שהיא לא סגורה על מה שהיא רוצה.

מי שלא רוצה טווח קצר, לא חשוב לו נק׳ יציאה בכל חודש או רבעון.

דבר ראשון צריך להחליט אם היא צריכה את הכסף בעוד חודשיים, או שנתיים או עשור. רק אח״כ להתחיל לחשוב על אפיקי השקעה.

  • אהבתי 3

איש חולם אני

וכך היה תמיד

×
×
  • תוכן חדש...