Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

בשנתיים האחרונות פימפמו לנו כל הזמן על מערכות מצברים לשעת חירום לבית. החל ממוצרים כמו ecoflow ודומיו ועד למערכות בעשרות אלפי שקלים שאמורות להחזיק את כל החשמל בבית למשך שעות ואף ימים. כל המערכות האלו מבוססות על מצברי ליתיום ברזל (LiFePo4l).

 

אני תוהה איך המערכות האלו מתמודדות עם שהיה מתמשכת במצב של 100% טעינה? 

 

עריכה אחרונה על ידי אורי מ.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

פורסם
לפני 2 דקות, אורי מ. כתב:

אני תוהה איך המערכות האלו מתמודדות עם שהיה מתמשכת במצב של 100% טעינה? 

הם לא מיועדות ל 100% לאורך זמן.. זה לא UPS..

זה כמו powerbank

אמורים לאחסן אותן סביב 50%, ורק אם חושדים שהולך להיות בלגן מטעינים ל 100% ומשתמשים בהן כי באמת יש בעיות, והם לא מכילים בפנים 2 סוללות של 12v 9a אלא הרבה יותר מזה.. 

 

בכל מקרה אם הן טעונות ל 100% והולכות לאחסון זו טעות. צריך להשתמש עד שמגיעות בערך ל 50% ואז לאחסן עד המלחמה הבאה או משהו. או שלעולם לא ישתמשו בהן.. רק בקמפיינג אולי וכאלה.

פורסם
לפני 3 שעות, איציק נ. כתב:

נניח כמו במצברי רכב שיש EFB או AGM (או ליתיום ?) שהתאים שם יותר עמידים לפריקה\טעינה ובלאי באופן כללי.

אני מהמר שזה נטו עניין של עלות.

עלות של סוללות כאלו (שקיימות ובשימוש במליון דברים חוץ מUPS לדוגמא מנגנוני backup לדלתות גראג׳) - הן סביבות ה50-70 דולר לאחת.

עלות של מצברי AGM לגודל וביצועים זהים זה בערך כפול.

כשאתה עובר לליתיום -> אנחנו כבר מדברים על פי 3 ומעלה.

(לסוללות בגודל הזה וברמת ביצועים דומה. לפחות בשוק האמריקאי. ולצורך העניין אני מדבר על name brands , יש unbranded סיניות בשליש עד חצי לגמרי. לרוב הspec על הנייר אבל לא מחזיק מים מול המציאות)

 

בקרי טעינה שישאירו את הטעינה הנכונה זה peanuts - כולם עושים את זה לפי הסוג סוללה. non issue. זה להבנתי נטו עלות.

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

×
×
  • תוכן חדש...