Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעה, איציק נ. כתב:

ג'וקר חדש בבניין שרוצה לשלם לפי גודל הדירה (ובטח תנחשו כבר לבד - הוא עם הדירה הכי קטנה בבניין).

 

הסיפור עם הוועד החיצוני זה לא בבניין שלי.

 

בבניין שלי יש וועד (אני חבר בו) וחברת ניהול כקבלן של הוועד.

 

כשנכנסתי לתפקיד לפני כמה שנים, קיימנו אסיפת דיירים ושינינו את דמי הוועד כך שיהיו לפי שטח  הדירה. חישבתי מה ה"ערך" של כל מטר, נגיד כל מטר שווה 3 שקלים, אז דירה בשטח 100 מטר משלמת 300 ש"ח, דירה בשטח 80 מטר משלמת 240 ודירה בשטח 120 מטר משלמת 360, לדעתי זה הוגן, כמו תשלום ארנונה. 

 

 

לפני שעה, איציק נ. כתב:

ברגע שיש הצבעה ואין מתנדבים, זה נותן לוועד את הלגיטימציה להעביר את העניין לחברה חיצונית ולהשית על הדיירים תשלום נוסף ללא שום הצבעה נוספת ??

כאמור אני לא גר שם ולא משתתף באסיפות, מקבל עדכונים ב What's App.

כמו שכתבתי הוועד הקודם שם שהיה בתפקיד 20 שנה ורצה להתפטר.

 

קיימו אסיפת דיירים ושם שאלו שתי שאלות.

1. האם מי מהדיירים רוצה לקחת את התפקיד?

אף אחד לא רצה. 

2. האם מי מהדיירים רוצה לבצע סקר שוק ולנהל מגעים ותהליכים מול חברת ניהול?

גם אף אחד לא רצה. 

 

כולם חתמו על  מסמך  "מכייון שאני לא רוצה 1 ולא רוצה 2, אני נותן לוועד המכהן את הסמכות להעביר את התפקיד לגוף נהיול חיצוני.

 

וזה מה שבוצע. 

 

אחרי שהגוף הזה נכנס לתפקיד, הוא קיים עוד אסיפה (שכמובן לא נכחתי בה) ושם אני מניח הוא פשוט הציב עובדה שדמי הוועד יהיו 300 ש"ח ומי שזה לא מתאים לו מוזמן לחזור לאפשרויות 1 או 2 מהאסיפה הקודמת. ואז כולם הסכימו על 300 ש"ח. 

 

 

 

 

פורסם
לפני 34 דקות, Buki כתב:

כשנכנסתי לתפקיד לפני כמה שנים, קיימנו אסיפת דיירים ושינינו את דמי הוועד כך שיהיו לפי שטח  הדירה. חישבתי מה ה"ערך" של כל מטר, נגיד כל מטר שווה 3 שקלים, אז דירה בשטח 100 מטר משלמת 300 ש"ח, דירה בשטח 80 מטר משלמת 240 ודירה בשטח 120 מטר משלמת 360, לדעתי זה הוגן, כמו תשלום ארנונה. 

 

בנוגע ל"הוגן", אני פחות מסכים איתך - ואולי זה לדיון אחר, אבל חלק גדול מהחוקים האלו שמקורם בשנות ה 60 לא רלוונטיים ל 2026, אבל חוק זה חוק ותמיד יהיה מי שינצל אותו לטובתו.

הדיעה שלי בעניין מאוד פשוטה: כיום - לעשות חשבון של תחזוקה שוטפת לבניין על סמך גודל דירה הוא לא צודק. חוקי ? כן. צודק ? לא. ברור לנו שלא כל מה שחוקי הוא צודק.

יש דירת 3 חדרים בקומה 9 שעלות התיפעול שלה ליטרלי יותר גבוהה מעלות תיפעול של דירת 5 חדרים בקומה 1 (משאבות לחץ, מעלית (בלאי\חשמל), ניקוי חדר מדרגות וכו'. בנוגע לארנונה - ארנונה לוקחת בחשבון פסיליטיז אחרים (ניקיון רחובות, בתי ספר\גני ילדים, פינוי אשפה וכו'). הצודק זה לשלם לפי מספר האנשים שגרים בדירה - אך מאחר ויקח שנות אור עד שמשהו כאן יהיה צודק, יימצא כל מי שמחפש לשלם פחות את הדרך החוקית לעשות זאת - והכל בחסות חוקים שמקורם בשנות ה 60 בהם לא היתה בניה רוויה כמו היום, רוב הבתים היו בין 2 ל - 4 קומות ללא מעליות וללא משאבות ושאר מערכות כיבוי אש וחניונים שדורשים תחזוקה אחרת לגמרי - וכולם צריכים לקח בה חלק שווה לא משנה אם יש לך דירת 3 חדרים או 5 חדרים, בדיוק כמו שאתה לא משלם פחות כסף בחניון על פיקנטו ביחס ל 5008.

  • אהבתי 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

לדירת 3 חדרים יש את אותו החלק בלובי, משלמים אותו שירות למעלית ושוטפים את אותו חדר המדרגות.

 

ההבדל הוא אולי באור במדרדות.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

 

לפני 37 דקות, איציק נ. כתב:

הצודק זה לשלם לפי מספר האנשים שגרים בדירה

 

העניין כמובן עלה באותה אסיפת דיירים.

תשלום לפי שטח הדירה זה זה שברוב רצו, היו כאלה שרצו תשלום אחיד לכולם אבל הם היו מיעוט.

 

מסכים שתשלום לפי מספר הנפשות הכי הוגן אבל  בגלל שיש דירות מושכרות ויש דיירים שגרים בבניין אבל רשומים במשרד הפנים בכתובת אחרת וכו', זה בעייתי מאוד מבחינת גביה וגם שם יהיו פערים של חוסר הגינות.

 

אחת הבעיות הגדולות בתשלום לפי מספר הנפשות זה שבהנתן ורוצים בכל חודש לגבות סכום קבוע, כל החלפת דייר בשכירות (למשל היו 2 אנשים בדירה שיצאו ובמקומם נכנסו 4) מחייבת עדכון תשלום אצל כל הדיירים (כמה שקלים יותר או פחות בשביל להגיע לאותו סכום כולל) וזה כמעט לא מעשי לביצוע.

לכן את האופציה הזו לא הצעתי בכלל.

לפני 12 דקות, Night Driver כתב:

לדירת 3 חדרים יש את אותו החלק בלובי, משלמים אותו שירות למעלית ושוטפים את אותו חדר המדרגות.

 

ההבדל הוא אולי באור במדרדות.

לא בדיוק, אפשר לצאת מנקודת הנחה די סבירה שבדירת  3 חדרים גרים פחות אנשים מאשר בדירת 5 חדרים אז הם משתמשים פחות במעלית ומלכלכים פחות עת הלובי.

 

מכיוון שחיוב לפי מספר נפשות בעייתי כפי שהסברתי, זו החלפה השניה.

 

נכון שיש מקרים בהם בדירת 5 חדרים גר בן אדם אחד ו 8 אנשים בדירת  3 חדרים אבל אין מה לעשות עם זה, תמיד יהיו מצבים של חוסר שיוון.

 

 

פורסם
לפני 30 דקות, Buki כתב:

אחת הבעיות הגדולות בתשלום לפי מספר הנפשות זה שבהנתן ורוצים בכל חודש לגבות סכום קבוע, כל החלפת דייר בשכירות (למשל היו 2 אנשים בדירה שיצאו ובמקומם נכנסו 4) מחייבת עדכון תשלום אצל כל הדיירים (כמה שקלים יותר או פחות בשביל להגיע לאותו סכום כולל) וזה כמעט לא מעשי לביצוע.

 

נכון, בגלל זה זה לא קיים והיו צריכים להיתלות על משהו קשיח שלא משתנה (מספר חדרים) אז זה מה שבחרו (הרע במיעוטו ?).

 

בגדול, בבניה רוויה מודרנית מה- 30-35 שנה האחרונות, החוקים האלו רחוקים מלעשות צדק.

חניה, משאבות, מעלית, חדר מדרגות - כולם משרתים את כולם לא משנה אם זו דירת 3 חדרים או 6 חדרים.

ונכון - יש המון מקרים שהילדים עוזבים את הקו וההורים נשארים בדירה של 4/5/6 חדרים, אז זה צודק שישלמו יותר ממי שיש לו דירת 3 חדרים אבל יש לו 2 ילדים ? אין צדק.

 

אצלנו מהתחלה סיכמו כל הדיירים שהחלוקה תהיה שווה. רוב הדירות הן 4 ו-5 חדרים למעט דירת 3 חד' אחת ו-2 פנטהאוזים של 6 חדרים כל אחד, זה כולל את הדיירים הראשונים שהיו בדירה של הג'וקר עם ה-3 חדרים (זוג מבוגר).
הטעות שעשה הוועד הראשון זה שלא הפקיד את התקנון במנהל המקרקעין - אם זה היה קורה, לא היתה לנו שום בעיה היום והוא היה מדבר ללמפה.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

כל הדברים האלו ידיעוים, כאמור רוב הדיירים העדיפו תשלום פר שטח הדירה.

 

עשיתי את זה לא לפי מספר חדרים אלא לפי שטח.

 

יש בבניין דירות 5 חדרים בשטח זהה לדירות 6 חדרים אז משלמות תשלום זהה, יש גם דירות 5 חדרים קטנות יותר שמשלמות פחות.

 

 

פורסם
לפני 51 דקות, Buki כתב:

עשיתי את זה לא לפי מספר חדרים אלא לפי שטח.

 

הכוונה שלי היתה כשאמרתי דירות 3-4-5 חדרים זה עניין השטח, לא מספר החדרים ליטרלי.

החוק מדבר על שטח דירה.

  • רעיון טוב! 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 6 שעות, Buki כתב:

לא בדיוק, אפשר לצאת מנקודת הנחה די סבירה שבדירת  3 חדרים גרים פחות אנשים מאשר בדירת 5 חדרים אז הם משתמשים פחות במעלית ומלכלכים פחות עת הלובי.

 

מכיוון שחיוב לפי מספר נפשות בעייתי כפי שהסברתי, זו החלפה השניה.

 

נכון שיש מקרים בהם בדירת 5 חדרים גר בן אדם אחד ו 8 אנשים בדירת  3 חדרים אבל אין מה לעשות עם זה, תמיד יהיו מצבים של חוסר שיוון.

אם רוצים באמת הגינות צריך לחלק לקבועות (ניקיון, דמי אחזקה למעלית וגינון למשל) שיתחלקו לפי יחידת דיור לבין משתנות כמו חשמך למעלית ותיקוני בלאי למשל שיתחלקו לפי שטח דירה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 7 שעות, איציק נ. כתב:

התקנון במנהל המקרקעין - אם זה היה קורה, לא היתה לנו שום בעיה היום והוא היה מדבר ללמפה.

 

אני די בטוח שאתה טועה. לדעתי בכל מצב הוא יכול לדרוש לשוב למצב בו משלמים לפי שטח דירה, שכן לא ניתן להטיל על בעל דירה תשלום שאינו חב בו על פי חוק שלא בהסכמתו.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 48 דקות, Nemesis כתב:

 

אני די בטוח שאתה טועה. לדעתי בכל מצב הוא יכול לדרוש לשוב למצב בו משלמים לפי שטח דירה, שכן לא ניתן להטיל על בעל דירה תשלום שאינו חב בו על פי חוק שלא בהסכמתו.

 

יש כבר פסקי דין שחולקים על מה שאתה אומר. לא הטילו עליו שום דבר שהוא לא ידע עליו קודם כאשר רכש את הדירה.
לשמחתי הרבה אנשים כאלה שחושבים שעושים משהו טוב, רק גורמים לכל אלו שמסביב לחכות להם בפינה (כי בסופו של דבר, ביום מן הימים, מישהו יצטרך משהו....) ושם כבר כל הבניין יחכה לו בסיבוב (על הדרך, על הגישה). אפשר לסכם ולומר - גועל נפש.
 

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 10 שעות, Buki כתב:

לדעתי זה הוגן, כמו תשלום ארנונה. 

ארנונה משלמים על מה שמשתמשים בו בפועל. 

קצת קשה לי להבין את ההיגיון מאחורי תשלום לפי שטח הדירה, כששטח הדירה לא קשור בשום צורה למה שהוועד עושה- כל פעילות הוועד היא חיצונית לדירה... מה הקשר בין שמיטה והר סיני?

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 30 דקות, ברווז כתב:

מה הקשר בין שמיטה והר סיני?

הסברתי מקודם.

הנחה סבירה שבדירת 5 חדרים גרים יותר אנשים מאשר בדירת 3 חדרים.

 

יותר אנשים מלכלכים יותר את הבניין, מפעילים יותר את תאורת המדרגות, משתמשים יותר במעלית וביתר המערכות המשותפות.

 

כמו שנכתב מקודם זה לא תמיד הוגן כי יש מקרים של דייר אחד ב 5 חדרים ו 8 דריירם ב 3 חדרים אבל הגביה לפי מספר דיירים  בעייתית מאוד ולא מעשית (הסברתי מקודם) אז הלכנו לפי שטח הדירה.

 

אני מסכים שזה לא אידיאלי אבל גם השיטה שכולם משלמים אותו דבר לא אידיאלית. 

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם
לפני 22 דקות, Buki כתב:

 

הנחה סבירה שבדירת 5 חדרים גרים יותר אנשים מאשר בדירת 3 חדרים.

 

ההנחה הזו כבר לא עובדת היום - ובכלל, גם מי שגר בדירת 3 חדרים יכול לנהל עסק קטן מהבית שכתוצאה מכך כל היום יהיו אנשים שיעלו וירדו במעלית, אז איפה בדיוק עובר הגבול ?

זהו, שהוא לא עובר - לכן לא צריך שכל אחד ישלם משהו אחר אלא סכום קבוע, ובזה זה נגמר.

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 18 דקות, איציק נ. כתב:
לפני 43 דקות, Buki כתב:

 

ההנחה הזו כבר לא עובדת היום

אני מסכים, בשום הודעה פה לא כתבתי שזה מצב אידאלי, הסברתי לברווז את ההגיון. אני לא אומר שזה הגיון משולם שעובד תמיד.

 

גם בשיטה של תשלום אחיד בלי קשר לשטח הדירה יהיו אנשים לא מרוצים, אז עושים הצבעה והולכים לפי מה שהרוב מעדיפים.

 

 

פורסם
לפני 3 דקות, Buki כתב:

יהיו אנשים לא מרוצים

תמיד יהיו אנשים בלתי מרוצים. זה עניין של אופי.

היה לי שכן בלתי מרוצה כזה, ששנים לא שילם דמי ועד (אבל כן גבה אותם מהשוכרים שלו)

והיה מלא טענות ברמה של דרישות ותלונות על בסיס שבועי. זה אגב היה התירוץ שלו לא לשלם...

 

את היחסיות של דמי הוועד ביחס לשטח הדירה אני מכיר מזמן, והבנתי שזה סידור מקובל בהרבה מקומות.

×
×
  • תוכן חדש...