Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני כשעה, BoazB11 כתב:

 

במקום להחליף אוטו, שיחליף את האישה...

 

עדיף שהאישה תחליף את החברות. הרבה יותר זול.

 

בחוגים שלנו אף אחד לא מתייחס לרכב של האחרים, חוץ מאשר, אולי, שאלות על אמינות כאשר זה רלוונטי. אם המשפחה נכנסת וזה נוסע בלי להתקע - דיינו. לא מחפשים לעשות רושם על אף אחד. אני מחזיק רכבים מזה כ-40 שנה, רק פעם אחת מישהו שאל אותי למה איני מחליף את הרכב, וגם זה לא מחוג החברים.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 2 דקות, sperial כתב:

עדיף שהאישה תחליף את החברות. הרבה יותר זול.

זה פשטני מדי ולכן לא ריאלי או מעשי ברוב המקרים.

"חברות" בהקשר הזה לא מתייחס מן הסתם לחברות נפש מעטות,

אלא יותר לחברות כלליות מהסביבה הקרובה, נניח לאמהות של חברי הילדים וכדו'.

להחליף חברות כאלה זה אומר להחליף סביבת מגורים, ובמקרה כזה הרבה יותר זול ופשוט להחליף רכב.

 

היה לי בעבר חבר עו"ד שהחליף וולוו מצויינת אבל ישנה שהוא מאוד אהב, במרצדס מאוד בסיסית.

שאלתי אותו למה השקיע כ"כ הרבה כסף ברכב פחות טוב עבורו מזה שהיה לו קודם?

ענה לי שבעבודה שלו מאוד חשוב 'אפקט ההגעה'. זה מקדם את התדמית שלו ומאפשר לו לגבות יותר כסף על שירותיו.

 

כך גם בהיבט החברתי. יש הרבה מקומות בהם הרכב הוא חלק מהגדרת המעמד החברתי,

ואני מכיר לא מעט אנשים שמשקיעים סכומים גדולים ברכב "ייצוגי" שתואם את המעמד שהם רוצים להשתייך אליו.

יש נשים (וגם גברים) שמתלבשות, מתאפרות ומתבשמות אפילו ליציאה קצרה למכולת השכונתית,

וזו תופעה חברתית מוכרת וידועה מקדמת דנא,

ואפילו חז"לנו שנו "אישה נאה, דירה נאה, וכלים נאים - מרחיבים דעתו של אדם",

וכלי רכב הוא בהחלט אחד הכלים הנאים שיכולים להרחיב את דעתו ומעמדו של אדם,

לכן קצת צורם לי לקרוא את העצות השיפוטיות הנ"ל שחלקן נאמרות ברצינות ולא בהומור...

  • אהבתי 10
  • רעיון גרוע 1
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לי נראה לגיטימי לחלוטין שאחרי 6 שנים לאשתו יתחשק לשדרג את הרכב, והחברות עם מיטב תוצרת סין העממית זה רק תירוץ. גם נשמע שמדובר בבן אדם עם ראש על הכתפיים שמחפש חלופה שפויה ולא רץ עכשיו לחתום על הלוואות ולחפש הרפתקאות. לא חסרות חלופות בסכום הזה שירגישו שדרוג משמעותי מסיביק בת 11. נכון שהכי כלכלי זה להמשיך עם הרכב ככל הניתן אבל כל אחד צריך מדי פעם לפנק את עצמו.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אתה צודק, הבעיה היא כמובן בכותרת של פות"ש שהזמינה את כל ה"עצות" האלה.

אם היה כותב, אני רוצה מחליפה לרכב בן 11, להתקדם כמה שנים - היה מקבל התייחסות לדגמי רכב בלבד ולא את כל שיעורי הסוציולוגיה/כלכלה.

  • אהבתי 3

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

בקבוצה הזו אנחנו דנים הרבה בסיבות ובתזמון להחלפת רכב. לחץ חברתי הוא סיבה שלדעתי צריך לדעת לעמוד בפניו. עכשיו, אם פות״ש היה מציג עצמו כבעל תקציב מכובד אפשר היה לזרום עם זה. או, אפילו, עם רצון להחליף את הרכב כי נמאס ממנו. אבל פות״ש מציג את עצמו כבעל משפחה צעירה (ומכאן - הוצאות גדולות), ותקציבו צנוע למדי, נניח התקדמות מרכב בן 11 לרכב בן 6, שגם הוא חתול בשק. או, גרוע מזה, מרכב בן 11 תקין לרכב ״יוקרה״ בן 10 שתחזוקתו יקרה. על בעלות הסיניות ב-200 אש״ח רכב כזה לא יעשה שום רושם, אבל לחשבון הבנק של פות״ש זה לא יעשה טוב. זה לא אותו עו״ד שחושב שרושם חיצוני של מצליחן יביא לו הכנסות, זה לכל היותר איזה מעמד מדומה בוואטסאפ של הגן או התור בסופר השכונתי.

אישית לא הייתי מחליף רכב תקין. מה שכן - פותח איזה חשבון וחוסך לקראת החלפה, כי כשהתקלות יתחיו זה יהיה בבום ואז יהיה כדאי להחליף את הרכב בהקדם.

  • אהבתי 3
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

חברים אתם צריכים להבין

לפני כשעה, BoazB11 כתב:

זה פשטני מדי ולכן לא ריאלי או מעשי ברוב המקרים.

"חברות" בהקשר הזה לא מתייחס מן הסתם לחברות נפש מעטות,

אלא יותר לחברות כלליות מהסביבה הקרובה, נניח לאמהות של חברי הילדים וכדו'.

להחליף חברות כאלה זה אומר להחליף סביבת מגורים, ובמקרה כזה הרבה יותר זול ופשוט להחליף רכב.

 

היה לי בעבר חבר עו"ד שהחליף וולוו מצויינת אבל ישנה שהוא מאוד אהב, במרצדס מאוד בסיסית.

שאלתי אותו למה השקיע כ"כ הרבה כסף ברכב פחות טוב עבורו מזה שהיה לו קודם?

ענה לי שבעבודה שלו מאוד חשוב 'אפקט ההגעה'. זה מקדם את התדמית שלו ומאפשר לו לגבות יותר כסף על שירותיו.

 

כך גם בהיבט החברתי. יש הרבה מקומות בהם הרכב הוא חלק מהגדרת המעמד החברתי,

ואני מכיר לא מעט אנשים שמשקיעים סכומים גדולים ברכב "ייצוגי" שתואם את המעמד שהם רוצים להשתייך אליו.

יש נשים (וגם גברים) שמתלבשות, מתאפרות ומתבשמות אפילו ליציאה קצרה למכולת השכונתית,

וזו תופעה חברתית מוכרת וידועה מקדמת דנא,

ואפילו חז"לנו שנו "אישה נאה, דירה נאה, וכלים נאים - מרחיבים דעתו של אדם",

וכלי רכב הוא בהחלט אחד הכלים הנאים שיכולים להרחיב את דעתו ומעמדו של אדם,

לכן קצת צורם לי לקרוא את העצות השיפוטיות הנ"ל שחלקן נאמרות ברצינות ולא בהומור...

כתבת מאוד יפה. 

אני רחוק שנות אור מהתרבות הזו, אבל יש באמת תרבויות שלמעמד יש המון המון חשיבות. 

אני מכיר לא מעט אנשים שיהיו מוכנים לגור בפח אשפה בתנאי שבחנייה יעמוד ג׳יפ של ב.מ.וו. יש אנשים שהנראות מאוד חשובה להם, הרבה יותר מהתוכן, היות והיא משדרת סטאטוס ומאפשרת להם התמודדות עם צרכים שיש להם. זה לא קורה סתם. זה חלק מאופי - די נפוץ בארצנו - של בני אדם. זה קשה מאוד להבנה לאנשים שלא מהתרבות (כמו שכל תרבות שונה קשה להבנה) וצריך המון אינטליגנציה רגשית כדי לגייס אמפתיה ולהתייחס לתרבות אחרת - מטומטמת בעינינו ככל שתהיה - בכבוד. 

 

ושלא יהיה ספק, אם אשתי הייתה מרגישה בושה בגלל משהו חומרי, הייתי מנסה לעזור לה ולהבין את שורש הבעיה ומניין זה מגיע (ואם צריך מציע לה עזרה חיצונית), כי זה לא קשור לרכב. זה נובע ממקום עמוק יותר. גם בואו, הומדה 2014 זה לא שרייד 1996 מתפרקת עם 3 גלגלים וחלי מנוע.

יחד עם זאת, הייתי בתור התחלה משקיע כל מאמץ למזער את תחושת הבושה, שכן זו לא תחושה נעימה להסתובב איתה. 

 

פות"ש, אני חושב שכל רכב גבוה, במצב שמור ונקי - יתן לה את המענה הרגשי והוולידציה החיצונית של הסביבה שהיא מחפשת. 

  • אהבתי 2

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם (נערך)

כותרת השרשור היא נקודת פתיחה מצוינת לייעוץ נישואין.

ברצינות. ולא בקטע של ״אוי אנחנו עומדים להתגרש בוא ננסה להציל״, 

אלא בקטע של ״רגע פוס בוא נחדד תקשורת״.

 

לאשתי למשל בכלל אבל בכלל לא אכפת מהרכב (או בכלל האם יש רכב)

אבל מדי פעם אני שובר את הראש על הדיפת רעיונות תלושים מהמציאות

שנובעים מ״ככה זה אצל חברה״. זה דורש ממני עצבי ברזל וחידוד כל כישורי התקשורת שאין לי

כשאני צריך להסביר על כוס קפה למה לחברה יש כך וכך ואיך היא הגיעה לזה

(ב-90 אחוז מהמקרים זה הסבים/הורים מימנו/הורישו/מלא את החסר)

ולמה אנחנו לא יכולים ואיזה נקודות בחיים צריכות להשתנות אצלנו (לא משנה אם אפשר או לא,

פשוט מה צריך להיות אחרת) כדי שאיזו נקודה מסוימת תהיה ״כמו החברה״.

 

עכשיו - ספציפית לשרשור הזה, אין רע בלעדכן מכוניות בנות 10-12 ולו רק מהסיבה הבטיחותית,

אבל בהנחה ואין כסף שנפל מהשמים ואין רצון להיכנס לחובות אידיוטיים - 

צריך לחדד במדויק מול האישה מה היא תחשיב בתור ״רכב נוצץ כמו החברות״.

מאוד ייתכן שהפשרות שאתה מכוון אליהן ב-70 אלף בכלל לא תואמות למה שהיא חושבת -

ומכאן אני חוזר לייעוץ.

או לדייט. איך שבא לכם.

אבל דייט שממש כל אחד מסביר את הצד שלו ושניכם מסיימים אותו עם הבנה

גם של הצד החברתי וגם הצד של המשק.

לפני 40 דקות, ניקו פ. כתב:

פות"ש, אני חושב שכל רכב גבוה, במצב שמור ונקי - יתן לה את המענה הרגשי והוולידציה החיצונית של הסביבה שהיא מחפשת. 

יפה - מאוד יכול להיות שאתה צודק, אבל ההגדרה המדויקת צריכה להיות מתואמת במאה אחוז לציפיות של האישה.

עריכה אחרונה על ידי hans
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 3

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם (נערך)
לפני 17 שעות, teyal כתב:

שתחליף חברות.
גם ככה ב 70K לא נכנס רבע אקספנג וגם לא חמישית טסלה.

טסלות 2021 נמכרות סביב 100k. בעוד חודש מתחלפת שנה, אז יהיו עוד יותר זולות

כיוון נוסף זה איירקרוס או 5008. לחפש מנועי 1600 בנזין או 1500 דיזל אחרי החלפת רצועה.

עריכה אחרונה על ידי fatboy1340

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

פורסם

בדרישות ובמחיר זה נופל תמיד לאותה קטגוריה של:
Outlander, 3008, C5, X-trail, Sportage בשנתונים 16-21.
לא יודע כמה זה מרשים, בסופו של דבר זה ניסאן, קאיה ופיג׳ו. אבל זה רכבים יחסית גדולים (לא כל כך..), גבוהים ובטיחותיים עם חלק מהפיצ׳רים שתוארו ואנשים תופסים מהם שופוני משום מה.
לא הייתי הולך לרעיון של רכב יוקרתי אך ישן. זה רעיון חמוד, אבל למי שיודע לאן הוא נכנס מראש, לא מרגיש שזה המצב פה.

 

לפני שעתיים, itaysamurai כתב:

החל מההודעה הבאה - הצעות לרכב עפ"י הדרישות, תודה.

 

סתם שאלה, למה?
חלילה לא בקטע מתריס, תמיד לא הבנתי את הקטיעות הפתאומיות האלה בדיונים (לא רק פה). הרי זה לא שהthread קיבל derailment לגמרי בו המשתתפים עברו לדבר על סריגת כובעי קש קמבודיים מסורתיים, אלא שכמעט 50% מההודעה של פות״ש, וגם הכותרת, מעלה פה את הנושא הזה שכולם שעטו להגיב עליו. הרי הוא יכל לרשום ״מחפש רכב ב70k, ביי״, אבל הוא כן כתב את כל הסיפור הזה שהטריג אנשים להגיב. וגם בסופו של דבר זה מייצר טראפיק בבורד, וזו לא בעצם המטרה של כל פורום שרוצה להמשיך להתקיים? שיהיה טראפיק של אנשים שמנהלים back and forth?

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

אם לא נכתב, רכבי מנהלים משומשים יכולים לבוא בחשבון:

 

אם תמצא, מאזדה 6 או טויוטה קאמרי 

(כן, יקרים, אבל אפשר למצוא מציאות , בחיפוש לאורך זמן).

 

אפשר לשקול גם סקודה אוקטביה עם מנוע 1 ליטר.

פחות אמין אבל אופציה מעניינת.

 

והכי חושב, תיקח אותה איתך שתראה את האוטו ותאשר

(איזה מאזדה 6 נקייה, בצבע אדום מטאלי ועם תא נהג איכותי, תעשה עליה רושם טוב וכנראה גם על החברות).

 

מצד שני, אם באופנה של החברות שלה, מה שקובע זה ג'יפון סיני (כמו שבאופנה יש בגדים/נעליים/בוטוקס וכו') - אז כנראה אכלת אותה, ונראה שלא תהיה לך ברירה אלא לקפוץ לבריכה הסינית.

גם שם אפשר למצוא מציאות משומשות, כי המחירים של המשומשים הסיניים  צונחים מהר.

 

בהצלחה

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
  • אחראי פורום
פורסם
לפני 45 דקות, YoJ כתב:

סתם שאלה, למה?

כי התעסקו פה יותר בגופו של אדם מאשר במכוניתו.

נכון שפות"ש הרים להנחתה אבל זה לא מכשיר את הקרקע לדיון עאלק פסיכולוגי שמתאים לאוף טופיק.

הודעה-שתיים שמתייחסות לאישה או חברותיה - סבבה. לא חצי שרשור. ועוד מחקתי.

  • רעיון טוב! 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם
לפני 21 שעות, abagada כתב:

אקספנג, טסלות, קודיאקים ושאר מרעין בישין והתחילו לערער את אשתי לגבי האוטו היפה שלה. 


המשתוף לרכבים שציינת הוא שהם פשוט חדשים וניראים יפה מתוקף היותם חדשים וזה שיש להם מסך טלוויזיה בדשבורד. 

לכן  כמו שאמרו לפני, אבל גם אדגיש, 

אתה צריך לדבר איתה ולשאול אותה בדיוק מה היא רוצה? כי בסוף יהיה חבל אם תקנה רכב שבכלל לא יהיה מתאים לפי הקריטריונים שלה. 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...