Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

היי לכולם 

יש לי אפשרות לקנות רכב שעבר תאונה קלה (שריטה ממשאית) ולאחמ"כ עבר פחחות וצביעה וכעת נראה כמו חדש.

זה אמור להוריד/להעלות במחיר? (זה מאזדה 6 בת 10 שהייתה אמורה לכאורה להתחיל לדהות)

יש דברים שכדאי לי לברר על הצביעה?

וכמה זמן הצבע אמור להחזיק?

תודה

פורסם

לרכב בן 10 זה לא משנה.

צבע מחזיק תלוי באיכות הצביעה, יכול להחזיק כמה שנים עד שמתחיל להתקלף.

תבדוק דוח סליקה.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

אתה בטוח שזאת הסיבה לצביעה ולא סיבה אחרת ? סומך על המוכר ?

לא ניתן לדעת כמה זמן הצבע יכול להחזיק, אם הרכב עבר צביעה כללית, שיוף עד לרמת הפח, צסיעה בצבע יסוד, ליטוש וצביעה חדשה בכמה שכבות, ונעשה אצל מקצוען בצבע יחזיק ויחזיק ויחזיק...

אם נעשה אצל חאפר שלא טרח אפילו לנקות את האוטו לפני שריסס בחצר האחרוית של הבית עם פיסטולט מהום סנטר וקומפרסור ובצבע לא איכותי אז תתחיל לראות קיליופים והתנפחויות ובועיות מהר ממה אתה חושב.

אני לא הייתי מתרחק מרכב בן 10 שעבר צביעה במידה וידוע לי מה הסיבה, יש אנשים שמאוד אוהבים את הרכבים שלהם (אני אחד כזה) ובהחלט יכולים לחשוב על רענון לצבע שלו אחרי תקופה, אלו בדרך כלל אנשים שמתעדים את התהליך, מצלמים לפני- תוך כדי- אחרי... מחזיקים ספר טיפולים מפורט וישר רואים עם מי יש לך עסק.

אם נראה לך שזה אדם כזה אז אין מניעה לרכוש, קח שחשבון שכשתבוא למכור תצטרך לענות על אותן שאלות שאתה שואל פה, ובעיקר - למה צבעו את האוטו.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

אם הרכב תקין - לך על זה. 

אתה לא נוהג על הצבע אלא על המכלולים. כל עוד הם בסדר, הכל טוב. 

גם את הנוכחי שלי רכשתי אחרי שעבר עליו משהו. הצבע לא ממש מטריד אותי. כל עוד הבפנוכו טוב, הכל טוב. 

מצד שני, אני לא חושב על למכור אותו אחר כך בשוק החופשי אלא בטרייד כלשהו למגרש, כך שזה פחות קריטי עבורי אבל עשוי להיות קריטי עבורך.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

שריטה ממשאית יכולה לפרק חצי רכב.

כמה חלקים ברכב נפגעו?

בגדול, לא רצוי שחצי רכב יהיה בפחחות ״כבדה״, זה יכול להתחיל להתפרק.

עדיף כמובן החלפה של חלק וצביעה.

בעל מקצוע צריך לבדוק את הצבע ואת הפגיעה, אם זה פגע בשלדה או דברים אחרים.

אם יש לך תמונה של פגיעה, אתה יכול לשערך כמה זה רע.

אם לא, אתה יודע איפה היתה הפגיעה, אז לכוון את הבודק לכיוון הנכון.

פורסם (נערך)

הסיבה זה משאית שחתכה אותו והשאירה שריטה רצינית. הרכב נצבע בכפר ערבי.

אני מתכנן להחזיק אותו אצלי 4-5 שנים ולמכור אותו במחיר רגיל, הפחד שלי זה למצוא את עצמי עוד שנתיים שלוש עם רכב מקולף ולמכור אותו במחיר הפסד...

לפני 25 דקות, ברווז כתב:

אם הרכב תקין - לך על זה. 

אתה לא נוהג על הצבע אלא על המכלולים. כל עוד הם בסדר, הכל טוב. 

גם את הנוכחי שלי רכשתי אחרי שעבר עליו משהו. הצבע לא ממש מטריד אותי. כל עוד הבפנוכו טוב, הכל טוב. 

מצד שני, אני לא חושב על למכור אותו אחר כך בשוק החופשי אלא בטרייד כלשהו למגרש, כך שזה פחות קריטי עבורי אבל עשוי להיות קריטי עבורך.

חשוב לי המראה שלו (זו גם אחת הסיבות שאני רוצה את הרכב הזה)

וגם לא רוצה להפסיד עליו

לפני 18 דקות, Alf3 כתב:

שריטה ממשאית יכולה לפרק חצי רכב.

כמה חלקים ברכב נפגעו?

בגדול, לא רצוי שחצי רכב יהיה בפחחות ״כבדה״, זה יכול להתחיל להתפרק.

עדיף כמובן החלפה של חלק וצביעה.

בעל מקצוע צריך לבדוק את הצבע ואת הפגיעה, אם זה פגע בשלדה או דברים אחרים.

אם יש לך תמונה של פגיעה, אתה יכול לשערך כמה זה רע.

אם לא, אתה יודע איפה היתה הפגיעה, אז לכוון את הבודק לכיוון הנכון.

זה משהו שאפשר לעלות עליו בבדיקת שילדה שגרתית לפני קניה?

עריכה אחרונה על ידי מני2
פורסם (נערך)

כן, בעל מקצוע בודק את זה עם מד עובי צבע ובדיקה ויזואלית הוא יכול להבין אם יש שם בעיה.

אם אין אז אין.

רק תגיד לו שיש שם בעיה שיבדוק לעומק, בנוסף לשאר המקומות.

עריכה אחרונה על ידי Alf3

פורסם
לפני כשעה, מני2 כתב:

הסיבה זה משאית שחתכה אותו והשאירה שריטה רצינית. הרכב נצבע בכפר ערבי.

אני מתכנן להחזיק אותו אצלי 4-5 שנים ולמכור אותו במחיר רגיל, הפחד שלי זה למצוא את עצמי עוד שנתיים שלוש עם רכב מקולף ולמכור אותו במחיר הפסד...

חשוב לי המראה שלו (זו גם אחת הסיבות שאני רוצה את הרכב הזה)

וגם לא רוצה להפסיד עליו

זה משהו שאפשר לעלות עליו בבדיקת שילדה שגרתית לפני קניה?

אתה תמיד תוכל לצבוע את החלק שמתקלף. במקרה הגרוע לעשות צביעה זולה כך שלא יהיה מקולך בזמן מכירה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

תבקש לראות תיעוד של הפגיעה - הטוב ביותר הוא דו״ח שמאי, המינימום זה צילומי הפגיעה וחשבונית התיקון.

 

חוץ מזה, בקש דו״ח סליקה של הביטוח, אם התיקון שולם על ידי ביטוח תדע מה עלות התיקון ומה ירידת הערך, ירמזו על חומרת הפגיעה וגם אם היו תאונות נוספות. רק תביא בחשבון שתיקון שלא שולם על ידי ביטוח לא יופיע בדו״ח.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

כל מי שהמליץ על דוח סליקה ובדיקה של ירידת ערך, זה באמת משנה לרכב בן 10?

 

נגיד והוא ישתמש ברכב 3-4 שנים, אדרבה, הרוכש הבא יתעמק בשאלה הזאת ברכב בן 14-15?

 

צילום של הפגיעה ודו"ח שמאי יספיק לגמרי לדעתי.

פורסם

בהחלט שכן. יתן אינדיקציה מסויימת האם הרכב עבר תאונה קשה שתיקונה יקר ושיתכן שפגעה בבטיחות ואמינות הרכב.

אם יש תיעוד ישיר של האירוע - בעיקר דו״ח שמאי - מה טוב. אבל לא תמיד התיעוד קיים או גלוי למתעניין.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
בתאריך 17.8.2025 בשעה 09:03, מני2 כתב:

רכב שעבר תאונה קלה (שריטה ממשאית) ולאחמ"כ עבר פחחות וצביעה וכעת נראה כמו חדש.

 

לפני 3 שעות, Aizenberg כתב:

כל מי שהמליץ על דוח סליקה ובדיקה של ירידת ערך, זה באמת משנה לרכב בן 10?

 

נגיד והוא ישתמש ברכב 3-4 שנים, אדרבה, הרוכש הבא יתעמק בשאלה הזאת ברכב בן 14-15?

 

צילום של הפגיעה ודו"ח שמאי יספיק לגמרי לדעתי.

רוב האנשים, כן- ירצו לדעת שאכן זו הייתה תאונה קלה ולא משהו מהותי שמוסתר. 

גם מי שרוכש רכב בן 15 לא רוצה שיהיה לו שאסי\קצה שאסי\הצפה מהאסי\שפשוף בששי.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 43 דקות, ברווז כתב:

 

רוב האנשים, כן- ירצו לדעת שאכן זו הייתה תאונה קלה ולא משהו מהותי שמוסתר. 

גם מי שרוכש רכב בן 15 לא רוצה שיהיה לו שאסי\קצה שאסי\הצפה מהאסי\שפשוף בששי.

 

זה ברור ואת זה גם כל מכון בדיקה יגיד.

 

התכוונתי יותר לסיפור של לשבת  מול דוח סליקה ולהתחיל לנתח כל הורדת ערך וכל טיפול פחחות. 

 

פורסם

תתפלא.

יש את הז'אנר של "המבינים"; אלו חושבים שהם יודעים משהו ומנסים להראות בקיאות (כדי להוריד במחיר).

יש את הז'אנר של "המתווכחים"; אלו שרק באים להוריד במחיר.

יש את הז'אנר של "אני רוצה ללמד את הבן שלי שזה האוטו הראשון שלו איך בודקים"; שבואו, זה יותר בקטע של להוריד לך במחיר.

חסר ז'אנרים?... 

אז כן, יש כאלו שיחפשו רכב סביר ולא ירצו להתאמץ בקריאה ולמידת המצב של כל רכב שהם רואים. יש. 

הרוב, לדעתי, יתעמקו הרבה יותר. 

פלוס. 

סיכוי לא רע שאם יש לך את כל החומר, הקונה הפוטנציאלי קצת פחות ירצה להתעמק- כי עצם זה שיש אקסטרה חומר על הרכב, זה עשה עליו רושם טוב. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...