Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

שאלה ששאלו אותי ולא ידעתי מה לענות, לכן פונה לחכמי הפורום.

לפני הכל ברור ומובן לכל שחובה לעצור לפני מעבר חציה גם ובמיוחד כשהולך רגל עדיין על המדרכה ומתכוון לחצות את מעבר החציה - אין שאלה לגבי זה.

העניין הוא מה עושים כשממש לפני שחוצים את מעבר חציה שמים לב להולך רגל שמתכוון לחצות (הולך רגל על המדרכה - לא בכביש), ומבצעים עצירת חירום ומבינים תוך כדי שברגע שהרכב יעצור עצירה מוחלטת - הרכב למעשה יהיה כולו על המעבר החציה או אפילו אחרי המעבר חציה.

מה צריך לעשות במצב כזה? לעצור לגמרי על מעבר החציה או להמשיך בנסיעה?

 

רק לחדד את השאלה מבצעים בלימת פתע ותוך כדי הבלימה לפני שהרכב נעצר לחלוטין מבינים שהרכב יעצור על מעבר החציה או אחריו.

 

השאלות הן מה החוק אומר בנוגע לזה? ואם במידה שוטר/מתנדב רואה את זה - זה נחשב כדו"ח על אי עצירה לפני מעבר חציה? זה לא שלא עצרו, התכוונו לעצור וגילו שזה מפריע.

לפי הבנתי הרי בסופו של דבר המטרה העיקרית היא שהולכי הרגל יחצו בבטחה במעבר חציה, ואם הרכב יעצור על המעבר או אחריו הוא רק מפריע, אז כביכול עדיף שימשיך בנסיעה ולא יפריע להולכי רגל לחצות.

 

תודה מראש.

 

פורסם

שאלה נוספת, אם עוצרים בעצירת חירום על מעבר החציה וחוסמים אותו, וההולך רגל חוצה את הכביש אחרי או לפני הרכב - זה נחשב כדו"ח על אי עצירה לפני מעבר חציה? כי בפועל הייתה עצירה.

ברור ברגע שהרכב נוסע בלי לעצור בכלל כשהולך רגל מתכוון לחצות את מעבר החציה - זה דו"ח חוקי ותקין ואין על זה מחלוקת.

 

תודה.

פורסם

אתה עונה לעצמך. המטרה היא לעצור לפני המעבר בצורה בטוחה ולאפשר להולך הרגל לחצות.

אם שמת לב באיחור להולך הרגל ממתים על המדרכה כך שלא הצלחת לעצור לפני המעבר, אתה אשם באי מתן ז״ק להולך הרגל בדיוק כמו שהיית ממשיך בנסיעה.

לא ממש משנה אם עצרת והמשכת, לא הגעת לעצירה מלאה והמשכת כדי לא לחסום. התוצאה זהה, אתה אשם בעבירה.

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

תודה בי-רו.

אבל רק לחדד - לא מדובר בהולך רגל שממתין לעבור לפני מעבר חציה (עומד על שפת המדרכה צמוד למעבר החציה), אלא בהולך רגל שעדיין בדרך למעבר חציה ועוד לא הגיע למעבר.

אבל ענית לי על השאלה, תודה.

פורסם

השנקל שלי לנושא:

1. תמיד עדיף לנסות לעצור. כך גם אם יהיה מפגש בין הולך האגל לרכב, הפגיעה תיהיה קטנה יותר.

2. תמיד להאט לפני מעבר חציה, ולחפש בצורה האקטיבית את הולכי הרגל

  • רעיון טוב! 2

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

פורסם
לפני 10 דקות, crazyj כתב:

אלא בהולך רגל שעדיין בדרך למעבר חציה

להולך רגל שהולך על המדרכה אין חובה לתת ז״ק.

אתה מדבר על מקרה ביניים שבו הולך הרגל עוד לא עומד לחצות, אתה החלטת לעצור כדי שעד שיגיע לחצות אתה תמתין, אבל עצרת באיחור כי לא ראית אותו בזמן או לא הגבת בזמן או טעית בהערכת המרחק.

במקרה הזה, תלוי בנסיבות, כמה מהמעבר אתה חוסם, איזה עוד רכבים יש שמתקרבים. כעקרון עדיף להמתין ולתת לו לחצות, אבל אם אתה חוסם את המעבר לגמרי ותסתיר אותו לרכבים אחרים שמתקרבים אם יחצה לפניך, אולי עדיף כבר להתקדם.

פורסם

תתייחס לכל הולך רגל שעומד/הולך בקרבת מעבר חציה כאילו הוא רוצה לחצות, ותתאים את המהירות על מנת שתוכל לעצור לו בבטחה. וככה גם המכונית שאחריך לא תופתע בגלל עצירת חירום.

--------------------------

Škoda Fabia IV TSI&DSG

פורסם
לפני 32 דקות, car_me כתב:

תתייחס לכל הולך רגל שעומד/הולך בקרבת מעבר חציה כאילו הוא רוצה לחצות, ותתאים את המהירות על מנת שתוכל לעצור לו בבטחה. וככה גם המכונית שאחריך לא תופתע בגלל עצירת חירום.

יש מקומות שלא תוכל לעבור שם את הכביש בין 7:15 ל8:15 בבוקר,

לא כל מי שנמצא בקרבת יגרום לי לא לסוע,

גם לי כנהג יש מינימום של זכויות

  • אהבתי 1
אל תגיד אין לי כוח, תגיד תן לי כוח! 
ואם התחלת ב"אין" תמשיך אין עוד מלבדו.
פורסם
לפני 44 דקות, fatboy1340 כתב:

השנקל שלי לנושא:

1. תמיד עדיף לנסות לעצור. כך גם אם יהיה מפגש בין הולך האגל לרכב, הפגיעה תיהיה קטנה יותר.

2. תמיד להאט לפני מעבר חציה, ולחפש בצורה האקטיבית את הולכי הרגל

אני חושב גם שפרקטית, אם פספסתי הולך רגל, עצרתי על מעבר החציה, והולך הרגל פשוט לקח מטר ימינה וחצה - זה מקטין את הסיכוי לדוח לעומת להמשיך לנסוע ולא תעצור בכלל. ברור שהעבירה לכאורה אותה עבירה, אבל בפועל לא חושב שכל שוטר ייתן על דבר כזה דו"ח, לעונת כמובן המשך נסיעה.  

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

ברור שברגע שמתקרבים למעבר חציה מאיטים ושמים לב לכל מי שמתכוון לעבור במעבר חציה, אבל פה מדובר כשיש אנשים שהולכים על המדרכה - לא מראים נכונות לעבור במעבר חציה, אבל רק כשמגיעים עם הרכב ממש קרוב למעבר חציה - שמים לב שהולכי הרגל מתקדמים לכיוון המעבר חציה ואז אפילו שהנסיעה איטית וזהירה יש זמן תגובה ומרחק ויוצא שהעצירה תהיה על המעבר או אחריו - אפילו בנסיעה איטית.

 

מובן מאליו שאם תוך כדי נסיעה מבחינים בהולכי רגל שמתכוונים לעבור אז יש מספיק זמן לעצור כראוי, פה מדובר שאפילו ששמים לב לאותם אנשים, בזמן שניתן להאיט ולעצור ולא נראה שהם עומדים לחצות, וכן יש מצבים שעוצרים לפני מעבר חציה להולכי רגל שבכלל לא רוצים לחצות.

 

בי רו - במצב שאתקדם זה יהיה דו"ח על אי עצירה לפני מעבר חציה?

ניקו - עוצרים בעצירת חירום ותוך כדי קולטים שהעצירה הסופית תהיה על המעבר חציה או אחרי המעבר.

פורסם

אגב, דו"ח על אי עצירה לפני מעבר חציה זה כשההולך רגל עדיין במרחק ממנו והולך לקראת המעבר או רק כשהוא קרוב לשפת המדרכה ליד המעבר חציה?

לצערי אני נתקל בהרבה מאד מקרים שאנשים חוצים במעבר חציה על הכביש ונהגים/נהגות פשוט נוסעים במהירות (לא עוצרים/מאיטים) על המעבר חציה, לא מעניין אותם בכלל, זה ממש מכעיס ומעצבן ברמות.

 

תודה רבה לכולכם.

פורסם (נערך)

התקנה מנוסחת כך: 

״נוהג רכב המתקרב למעבר חצייה, יאט את רכבו אם הולך רגל עומד על המדרכה בסמוך למעבר החצייה ואם ניכר שבכוונתו של הולך הרגל לחצות את הכביש, ייתן לו זכות קדימה.״

 

אם נפרק את מה שכתוב:

  • עומד על המדרכה
  • בסמוך למעבר החצייה
  • ניכר שבכוונתו

התנאים הללו מתחברים, כלומר, כולם צריכים להתקיים.

הבעיות הן:

  •  קשה לפעמים לזהות כוונה
  • ״בסמוך״ זו הגדרה לא מוחלטת
  • הולכי רגל רבים לא עוצרים ועומדים לפני החציה אלא מתקדמים ברצף, לפעמים במהירות, אפילו בריצה.

אבל היות והם הפגיעים, פרשנות החוק לרוב מחמירה עם הנהגים, אבל כמו שנאמר, הכל תלוי בנסיבות. אם הולך רגל הלך לאיטו לכיוון המעבר ונשאר לו עוד חצי צעד ולא עצרתי, כנראה שאם אבקש להשפט על דוח, אני אורשע. אבל אם הולך הרגל רץ במהירות ובכלל לכיוון אחר אבל התחרט ברגע האחרון והפתיע אותי, יתכן ואזוכה.

 

לאור העובדה שגם אם אזוכה, לדרוס הולך רגל זה לא משהו שארצה לחוות, עדיף לללכת על בטוח, להאט, להיות מוכן לעצירה ומקסימום עצרתי לחינם.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
פורסם (נערך)

ת

לפני 8 שעות, Be roo כתב:

התקנה מנוסחת כך: 

״נוהג רכב המתקרב למעבר חצייה, יאט את רכבו אם הולך רגל עומד על המדרכה בסמוך למעבר החצייה ואם ניכר שבכוונתו של הולך הרגל לחצות את הכביש, ייתן לו זכות קדימה.״

 

אם נפרק את מה שכתוב:

  • עומד על המדרכה
  • בסמוך למעבר החצייה
  • ניכר שבכוונתו

התנאים הללו מתחברים, כלומר, כולם צריכים להתקיים.

היה נראה לי מוזר, אז פתחתי את התקנה, והיא מנוסחת כך:

 

הולכי רגל במעבר חציה תק' (מס' 3) תש"ל-1970

67.   (א)  נוהג רכב המתקרב למעבר חציה, והולכי רגל חוצים במעבר, יאפשר להם להשלים את החציה בבטחה ואם יש צורך בכך יעצור את רכבו לשם כך.

תק' (מס' 2) תשע"ה-2015

           (א1)        נוהג רכב המתקרב למעבר חצייה, יאט את רכבו אם הולך רגל עומד על המדרכה בסמוך למעבר החצייה ואם ניכר שבכוונתו של הולך הרגל לחצות את הכביש, ייתן לו זכות קדימה.

תק' (מס' 2) תשע"ה-2015

           (א2)        התקרב נוהג רכב למעבר חצייה ובנתיב אחר האט רכב לפני מעבר החצייה, יאט את רכבו לפני מעבר החצייה האמור, ואם הרכב בנתיב האחר עצר – יעצור אף הוא; היה הולך רגל חוצה את הכביש במעבר החצייה, ייתן לו זכות קדימה.

           (ב)  מעבר החציה המחולק על ידי שטח הפרדה, יראו כל חלק ממעבר החציה כמעבר נפרד.

 

 

אם נפרק את מה שכתוב:

נוהג רכב המתקרב למעבר חצייה, יאט את רכבו אם הולך רגל עומד על המדרכה בסמוך למעבר החצייה.

- אם ניכר שבכוונתו של הולך הרגל לחצות את הכביש, ייתן לו זכות קדימה.

 

אלו 2 פעולות שונות הנגזרות מסעיף (א1). לענ"ד חסרה נקודה אחרי מילת "החצייה".

 

עריכה אחרונה על ידי tinoki

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...