Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בורגנות יפנית משכנעת / סיקור Lexus CT200h


shakedi

פוסטים מומלצים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

@shakedi תודה על ההשקעה בכתיבה ובשיתוף :)

אין לי הכרות קרובה עם לקסוס - רק שלפני 3.5 שנים בערך הלכתי עם אחי לראות NX-ים שהוא רצה לקנות. כמדומני NX250 טורבו שנת 2016 (נראה לי ברמת גימור לקשרי).

בניגוד לדגמי ה CT הישנים (שלדעתי חיצונית הם פחות מלהיבים) ה NX מבחוץ נראית סבבה לגמרי. לא התרשמתי בכלל מה"יוקרה" הפנימית. לדעתי ה"יוקרה" ב AUDI (היתה לו Q5) היתה ברמה גבוהה יותר. כן התבאסתי לראות לחצן חלון של קורולה 1995 בלקסוס 2016, זאת האמת.

לדעתי זאת קנייה מאוד מוצלחת למי שמחפש קצת יותר מה"מקרר היפאני" שלו, כמו שהגדרת את זה - אבל יכל להסתדר בקלות גם עם קורולה הייבריד.

מבחינת ירידה ערך תן לי לספר לך משהו - הלקסוס של לפני 3.5 שנים היתה שווה כ 140-145K שח והיום כ 100K שח. מדובר בירידת ערך זהה לרכב האחר שהוא קנה באותו המחיר דאז (טיגואן 2018 2.0T) ומכר לפני חודשיים ב 100 או 103K ש"ח.

המסקנה שלי כבר אז היתה מאוד ברורה ולכן המלצתי לו לקנות רכב יותר חדש עם מערכות בטיחות מודרניות יותר ואחזקה שפויה יותר (מבחינת ביטוח מקיף כדוגמא) כי לדעתי בשוק של היום, לקסוס זה באמת מותג של לקוחות חוזרים. המכוניות החדשות שלהם באמת נראות פגז אבל נראה שעיקר ההייפ הוא סביב השירות והקהילה. למעט דגם אחד קטן שמתחיל ב 209 אלף שח, כל היתר זה 330K ומעלה - ועם התחרות היום (במיוחד מצד החשמליות) אנשים בוחרים לשלם שליש פחות גם בידיעה שהשירות שיקבלו לא יהיה 200% אבל עדיין ישאירו 100K שח בכיס (והרמה אצל כולם מסביב רק עולה ועולה לכיוון ה"יוקרה" יותר מאשר לכיוון המיינסטרים).
כמשומשת זאת קניה טובה עוד יותר - למרות שמחירי הביטוח, להבנתי, לא זולים במיוחד.


איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי את הכתיבה והתחברתי לסיפור (היה לי v40 ידנית שמכרתי לא מזמן), הלקסוס נשמעת פחות מעניינת - אני לא יודע באיזה מחירים היא נסחרת אבל נשמע שהיתרון הכי גדול שלה זה צריכת הדלק.

דווקא מעניין לשמוע ממך סיכום אחזקה של האודי, השתעשעתי ברעיון לקנות אותך ממך כשפירסמת אותה אז בפורום.

VW Golf GTI 2006 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקסוס gs300 2010, עדיין מעלה בי זכרונות טובים. 

כמה שנסענו על האוטו הזה, והתקלה הכי גדולה בו הייתה וילון אחורי. 

 

זה אכן מותג של לקוחות חוזרים ובעתיד הקרוב אשוב אליו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

נהניתי מהכתיבה שלך, אבל אני לא בטוח שזה שדרוג. מאוד מפחד מהחלפה כזו.

גם שלי אוהבת דלק. ואחזקה.

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@shakedi, תודה על הסיכום. תבדוק אם הוחלף נוזל קרור, ואם לא ממליץ בחום להחליף. בטויוטה ההמלצה להחלפה ראשונה היא 150k ללא אזכור של זמן. לפני כמעט 3 שנים רכשתי אוונסיס שגם היא עברה נסועה נמוכה. מיד עם הרכישה החלפתי נוזל קרור ונוזל גיר ולאחר מספר חודשים הבחנתי באיבוד איטי, אך עקבי של נוזל קרור והסתבר שברדיאטור היה חור קטן. נוזל הקרור הופך להיות חומצי עם הזמן, אז מייחס זאת להחלפה המאוחרת (אצלי זה היה שהמכונית הייתה בת 11). 

 

מחזק את ההערכה לטויוטה על איכות בנייה והנדסה מהמעלה הראשונה. בהשוואה לסיטרואן C4 שהאוונסיס החליפה, ההבדל ניכר בעין בלתי מזוינת 🙂

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, חולה רכב#1 כתב:

לקסוס gs300 2010, עדיין מעלה בי זכרונות טובים. 

כמה שנסענו על האוטו הזה, והתקלה הכי גדולה בו הייתה וילון אחורי. 

 

זה אכן מותג של לקוחות חוזרים ובעתיד הקרוב אשוב אליו. 

אצלי במשפחה יש שתיים כאלו.

נהדרות מאוד.

החסרון- בת הזוג שלי לא מוכנה לרדת מהרמה של הGS שלה ומפה זה רק לעלות 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.1.2025 בשעה 08:59, yulianx כתב:

מה עלות ביטוח לרכב?

לאור הערך היחסית נמוך של הרכב החלטתי לבטח אותו בחובה וצד ג׳ בלבד, לא בטוח שהגעתי להצעה הטובה ביותר. אבל אני מבטח באיזור ה-4000 לשנה,  כאשר מקיף יקר מאוד גם לרכב הזה ומגיע לתוספת של עוד כ-4000 שח בשנה…

 

בתאריך 11.1.2025 בשעה 09:35, איציק נ. כתב:

לא התרשמתי בכלל מה"יוקרה" הפנימית. לדעתי ה"יוקרה" ב AUDI (היתה לו Q5) היתה ברמה גבוהה יותר. כן התבאסתי לראות לחצן חלון של קורולה 1995 בלקסוס 2016, זאת האמת.

יש אמת בדבריך, ראשית ה-CT היא בטוח לא רכב יוקרה, אבל התופעה הזאת של לחצנים ״פשוטים״ ברכבי לקסוס היא ללא ספק נחלת דגמים רבים של המותג, זה בהחלט תמוהה שלחצן כיוון המראות בלקסוס שלי זהה לזה שבהיילקס ויגו שיש לנו במשפחה… אני מסכים שזה פוגע בתחושת ״היוקרה״, לצורך העניין בA1 הלחצנים והמתגים היו יותר פרימיומיים ברובם והם לרוב ייחודיים לדגמי אאודי ולא זהים לשאר דגמי המותג - מצד שני אם אני משווה את המצב של תא הנוסעים בA1 בהשוואה ללקסוס, הלקסוס מזדקנת יפה יותר. לצורך העניין הבד בתקרה נראה כמו חדש (כנראה כי הוא לא רך וספוגי כמו ברכבים VAG) כמו גם הריפודים, הפלסטיקים שלא נהיים דביקים או מתקלפים וכ׳ו.

מצורפת תמונה של תא הנוסעים של הרכב שלי לרפרנס :) 

IMG_1741.thumb.jpeg.7f1abc01c978dfe4dd8d91b5b549dbd2.jpeg


ד״א כרכב חדש לא הייתי שוקל לקנות לקסוס ככל הנראה, למרות שהדגמים החדשים נאים מאוד הם כנראה לא Cutting edge ביחס לתחרות ומשחקים מאוד על קלף האמינות, למי שיש סכום כזה להוציא על רכב חדש ומחליף רכבים באופן תדיר יתכן ועדיף ״להתפנק״ עד הסוף וללכת על מותג אחר

 

בתאריך 11.1.2025 בשעה 19:35, `Infinity כתב:

אהבתי את הכתיבה והתחברתי לסיפור (היה לי v40 ידנית שמכרתי לא מזמן), הלקסוס נשמעת פחות מעניינת - אני לא יודע באיזה מחירים היא נסחרת אבל נשמע שהיתרון הכי גדול שלה זה צריכת הדלק.

דווקא מעניין לשמוע ממך סיכום אחזקה של האודי, השתעשעתי ברעיון לקנות אותך ממך כשפירסמת אותה אז בפורום.

תודה רבה! :)
הלקסוס הזאת היא לא מכונית מאוד מעניינת per say, בטח לא לחובבי נהיגה שמחפשים רכב מתקשר וחזק אבל היא מצפה כאמור בדברים אחרים, ללא ספק צריכת דלק היא אחד היתרונות הגדולים שלה.
לולא הדיל שהגעתי אליו שבגדול היה החלפה ראש בראש מבחינת עלויות מול האאודי לא נראה שהלקסוס היתה חונה לי בחניה היום.
בנוגע לאאודי, אני אגיע לכתיבת הסיכום מתישהו בקרוב בתקווה

 

 

לאלה שתוהים האם מדובר בשדרוג או שנמוך, אני חושב שזה לא כזה פשוט, במובנים מסוימים הלקסוס היא שדרוג ביחס לאאודי - נוחות עדיפה, צריכת דלק, בידוד רעשים, מערכת סאונד (לאחר השדרוג) ואבזור עדיף משמעותית (האאודי שלי היתה מרמת האבזור הנמוכה ביותר, זה לא הפריע לי רוב הזמן אבל זה מבאס שאין אפילו שליטה על הווליום מההגה או מחשב דרך) בשאר המובנים לא מדובר בשדרוג כלל. 
בגדול אפשר להגדיר את זה כתזוזה הצידה אני מניח…
בכל אופן הבנתי שאני חובב רכב מהסוג שנהנה לחוות הרבה סוגי רכבים שונים, לאו דווקא ספורטיביים או יוקרתיים או חדישים… בעיקר קוסמים לי רכבים שיש בהם ייחוד כלשהו, ואני חושב שהלקסוס עונה על ההגדרה, הם לקחו מערכת הנעה של פריוס, נתנו לרכב עיצוב מעניין יחסית (לדעתי יש לרכב זוויות חביבות, אבל הוא לא יפה) ונתנו לו טאצ׳ים עם טעם סוו קולד ספורטיבי (הגה קטן ושמן, מושבים תומכים עם בולסטרים אגרסיביים ביחס לסוג הרכב ועוד) התוצאה מעניינת יותר מהרכב עליה היא מבוססת וכמה רמות יותר מהאאוריס שמאוד לא אהבתי בפעמים שיצא לי לנסוע ולנהוג בכזאת.

בכל אופן אם השימוש שלי ברכב לא היה כולל 90% של נסיעה במהירות מקסימלית של 90, פקקים רבים ורמזורים של 300 מ׳ ככל הנראה הייתי מאבד עניין מזמן ועובר לדבר הבא.  למזלי יש בראשותי גם לנד רובר דיסקברי 2 שמכניס עניין וגיוון מכיוון אחר לגמרי של עולם הרכב - וגם מסביר מה קוסם בדיילי משעממת ואמינה 

 

לפני 21 שעות, menir1 כתב:

@shakedi, תודה על הסיכום. תבדוק אם הוחלף נוזל קרור, ואם לא ממליץ בחום להחליף. בטויוטה ההמלצה להחלפה ראשונה היא 150k ללא אזכור של זמן. לפני כמעט 3 שנים רכשתי אוונסיס שגם היא עברה נסועה נמוכה. מיד עם הרכישה החלפתי נוזל קרור ונוזל גיר ולאחר מספר חודשים הבחנתי באיבוד איטי, אך עקבי של נוזל קרור והסתבר שברדיאטור היה חור קטן. נוזל הקרור הופך להיות חומצי עם הזמן, אז מייחס זאת להחלפה המאוחרת (אצלי זה היה שהמכונית הייתה בת 11). 

 

מחזק את ההערכה לטויוטה על איכות בנייה והנדסה מהמעלה הראשונה. בהשוואה לסיטרואן C4 שהאוונסיס החליפה, ההבדל ניכר בעין בלתי מזוינת 🙂

 

תודה על ההמלצה, ביקשתי מהמוסך שיבחן את מצב הנוזל בטיפול האחרון, לטענתם הוא תקין אבל אני יודע שמדובר בנקודה רגישה ואולי אעשה החלפה יזומה בטיפול הקרוב באמת.
אפרופו C4 הרכב של אישתי הוא C4 דיזל 2011 שעברה אלינו מסבא וסבתא שלי שקנו אותה חדשה, אי אפשר להשות את איכות החומרים וההנדסה, ואני ממש לא פאנבוי של רכבים יפניים, אבל לצערי המציאות מראה שגם כאשר הרכבים הללו מטופלים באהבה ובקפידה כל החיים שלהם הם מתחילים להתפורר בגיל שרכבים אחרים עדיין מרגישים טריים יחסית.

 

לפני 6 שעות, GTאי כתב:

אוף, אתה יודע כמה שורות קיוותי שהלכת על כל הקופה ויש עוד אחות שקיבלה את ה IS300h ?

תתחדש, אחלה רכב, ובהחלט מספיק אישה אחת.

חחח you and me both 
זה אולי יבוא בהמשך, האמת שהIS המדוברת עדיין במשפחה, לצערי הרב אביה של אשתי שהוזכר פה מספר פעמים כמי שהכיר לי את המותג וככל הנראה בלעדיו לא הייתי קונה את הרכב הזה, נפטר לאחרונה. עבורי הCT וגם ה-IS תמיד יזכירו אותו ואני מניח שזאת סיבה משמעותית לחיבור שנוצר לי עם הרכב.

Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | Land Rover Discovery TD5
VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...