Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בורגנות יפנית משכנעת / סיקור Lexus CT200h


shakedi

פוסטים מומלצים

לפני 7 שעות, shakedi כתב:

לאור הערך היחסית נמוך של הרכב החלטתי לבטח אותו בחובה וצד ג׳ בלבד, לא בטוח שהגעתי להצעה הטובה ביותר. אבל אני מבטח באיזור ה-4000 לשנה,  כאשר מקיף יקר מאוד גם לרכב הזה ומגיע לתוספת של עוד כ-4000 שח בשנה…

 

יש אמת בדבריך, ראשית ה-CT היא בטוח לא רכב יוקרה, אבל התופעה הזאת של לחצנים ״פשוטים״ ברכבי לקסוס היא ללא ספק נחלת דגמים רבים של המותג, זה בהחלט תמוהה שלחצן כיוון המראות בלקסוס שלי זהה לזה שבהיילקס ויגו שיש לנו במשפחה… אני מסכים שזה פוגע בתחושת ״היוקרה״, לצורך העניין בA1 הלחצנים והמתגים היו יותר פרימיומיים ברובם והם לרוב ייחודיים לדגמי אאודי ולא זהים לשאר דגמי המותג - מצד שני אם אני משווה את המצב של תא הנוסעים בA1 בהשוואה ללקסוס, הלקסוס מזדקנת יפה יותר. לצורך העניין הבד בתקרה נראה כמו חדש (כנראה כי הוא לא רך וספוגי כמו ברכבים VAG) כמו גם הריפודים, הפלסטיקים שלא נהיים דביקים או מתקלפים וכ׳ו.

מצורפת תמונה של תא הנוסעים של הרכב שלי לרפרנס :) 

IMG_1741.thumb.jpeg.7f1abc01c978dfe4dd8d91b5b549dbd2.jpeg


ד״א כרכב חדש לא הייתי שוקל לקנות לקסוס ככל הנראה, למרות שהדגמים החדשים נאים מאוד הם כנראה לא Cutting edge ביחס לתחרות ומשחקים מאוד על קלף האמינות, למי שיש סכום כזה להוציא על רכב חדש ומחליף רכבים באופן תדיר יתכן ועדיף ״להתפנק״ עד הסוף וללכת על מותג אחר

 

תודה רבה! :)
הלקסוס הזאת היא לא מכונית מאוד מעניינת per say, בטח לא לחובבי נהיגה שמחפשים רכב מתקשר וחזק אבל היא מצפה כאמור בדברים אחרים, ללא ספק צריכת דלק היא אחד היתרונות הגדולים שלה.
לולא הדיל שהגעתי אליו שבגדול היה החלפה ראש בראש מבחינת עלויות מול האאודי לא נראה שהלקסוס היתה חונה לי בחניה היום.
בנוגע לאאודי, אני אגיע לכתיבת הסיכום מתישהו בקרוב בתקווה

 

 

לאלה שתוהים האם מדובר בשדרוג או שנמוך, אני חושב שזה לא כזה פשוט, במובנים מסוימים הלקסוס היא שדרוג ביחס לאאודי - נוחות עדיפה, צריכת דלק, בידוד רעשים, מערכת סאונד (לאחר השדרוג) ואבזור עדיף משמעותית (האאודי שלי היתה מרמת האבזור הנמוכה ביותר, זה לא הפריע לי רוב הזמן אבל זה מבאס שאין אפילו שליטה על הווליום מההגה או מחשב דרך) בשאר המובנים לא מדובר בשדרוג כלל. 
בגדול אפשר להגדיר את זה כתזוזה הצידה אני מניח…
בכל אופן הבנתי שאני חובב רכב מהסוג שנהנה לחוות הרבה סוגי רכבים שונים, לאו דווקא ספורטיביים או יוקרתיים או חדישים… בעיקר קוסמים לי רכבים שיש בהם ייחוד כלשהו, ואני חושב שהלקסוס עונה על ההגדרה, הם לקחו מערכת הנעה של פריוס, נתנו לרכב עיצוב מעניין יחסית (לדעתי יש לרכב זוויות חביבות, אבל הוא לא יפה) ונתנו לו טאצ׳ים עם טעם סוו קולד ספורטיבי (הגה קטן ושמן, מושבים תומכים עם בולסטרים אגרסיביים ביחס לסוג הרכב ועוד) התוצאה מעניינת יותר מהרכב עליה היא מבוססת וכמה רמות יותר מהאאוריס שמאוד לא אהבתי בפעמים שיצא לי לנסוע ולנהוג בכזאת.

בכל אופן אם השימוש שלי ברכב לא היה כולל 90% של נסיעה במהירות מקסימלית של 90, פקקים רבים ורמזורים של 300 מ׳ ככל הנראה הייתי מאבד עניין מזמן ועובר לדבר הבא.  למזלי יש בראשותי גם לנד רובר דיסקברי 2 שמכניס עניין וגיוון מכיוון אחר לגמרי של עולם הרכב - וגם מסביר מה קוסם בדיילי משעממת ואמינה 

 

 

תודה על ההמלצה, ביקשתי מהמוסך שיבחן את מצב הנוזל בטיפול האחרון, לטענתם הוא תקין אבל אני יודע שמדובר בנקודה רגישה ואולי אעשה החלפה יזומה בטיפול הקרוב באמת.
אפרופו C4 הרכב של אישתי הוא C4 דיזל 2011 שעברה אלינו מסבא וסבתא שלי שקנו אותה חדשה, אי אפשר להשות את איכות החומרים וההנדסה, ואני ממש לא פאנבוי של רכבים יפניים, אבל לצערי המציאות מראה שגם כאשר הרכבים הללו מטופלים באהבה ובקפידה כל החיים שלהם הם מתחילים להתפורר בגיל שרכבים אחרים עדיין מרגישים טריים יחסית.

 

חחח you and me both 
זה אולי יבוא בהמשך, האמת שהIS המדוברת עדיין במשפחה, לצערי הרב אביה של אשתי שהוזכר פה מספר פעמים כמי שהכיר לי את המותג וככל הנראה בלעדיו לא הייתי קונה את הרכב הזה, נפטר לאחרונה. עבורי הCT וגם ה-IS תמיד יזכירו אותו ואני מניח שזאת סיבה משמעותית לחיבור שנוצר לי עם הרכב.

בעיני אתה צודק בנוגע לרכישת רכב חדש ולקסוס.

אמנם יש לי הרבה כבוד ללקסוס(וגם מתחזק שתי לקסוס במשפחה)אך קשה לי לחשוב על רכב יוקרה וגיר רציף ביחד..

גיר רציף מקורו הוא חסכון בדלק וחסכון ביצור,לא ברור איך הגיר הזה הגיע לרכבי הלקסוס.

 

בעיני לקסוס התחרה יפה מאוד בגרמניות עד שנות 2010,לאחר מכן זה הפך לרכב שמטרתו חסכון בלבד.

לא פעם גם שקלתי לעבור לCT אבל קשה לי עם הכפתורים הזולים שציינת שקיימים בCT.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בנוגע לגיר הרציף, אני מסכים באופן חלקי בהקשר של הרכב הזה:

אני חושב שהמימוש של הגיר הזה שנקרא e-cvt במערכת ההנעה ההיברידית של טויוטה/לקסוס עובד בצורה די שקופה לנהג רוב הזמן, בגלל שהמנוע החשמלי מספק מומנט בתחילת נסיעה, ואם מאיצים בעדינות פועל לבד עד 30 קמש פחות או יותר (אפשר גם יותר אבל זה למזוכיסטים בלבד)

הפעולה של יחידת ההנעה היא שקטע ובעיקר מאוד חלקה. 

כמו שהזכרתי זחילה נעשית על חשמל בלבד, מה שתורם מאוד לאופי החלק של יחידה ההנעה. 

ככה שלנהג הרגוע התיבה ברכב הזה (שגם ככה לא חזק ולא ספורטיבי במהות שלו) לדעתי מתאימה ודווקא תורמת לאופי ה״יוקרתי״.

 

חלק מהכפתורים בהחלט מאכזבים, אבל לא כל הפקדים משותפים עם שאר רכבי טויוטה, והעיצוב והתחושה שלהם משופרים מאוד. קשה קצת להסביר, אבל עבדו בלקסוס ככה שרוב נקודות המגע שלך מאוד רכות ואיכותיות למגע - לדוגמה ההגה, ידית ההילוכים, בורר מצבי נהיגה, מושבים ולמרות שיש נקודות חלשות כמו מתגי החלונות לדוגמה בתור משתמש ברכב אתה פחות חווה אותן. השלם גדול מסך חלקיו כמו שנהוג להגיד. 

Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | Land Rover Discovery TD5
VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, shakedi כתב:

חלק מהכפתורים בהחלט מאכזבים

זאת אכזבה? 

 

תחשוב איך מרגיש מישהו שקונה מזראטי קוואטרו פורטה ומגלה שהכפתור "פסנתר" שלו בדלת הנהג הוא חלק שנלקח מג'יפ ליברטי מהדגמים של לפני 2011! 

 

זאת, אכזבה! 

 

קבל: 

 

image.png.ffc6f54841c2ad9abb3d11dd6d2302f4.png

 

כל החלק - 50 דולר באמאזון! לא עלי אקספרס. 

בתקופה שהיה לי את הדודג' ניטרו אני לא הפסקתי לצחוק על זה שיש לי חלקים של מזראטי ברכב. 

 

לגבי פרימיום\יוקרה - המון רכבים היום נותנים לך את זה כבר בדגמים העממיים - המושבים והדשבורד -בכלל כל הסלון של 508 משנתון 2018 זה פשוט ראווה לעיניים. 

DS7? גיים אובר. 

 

יוקרה בעיניי זה בעיקר בריטיות וגרמניות וכן גם ללקסוס יש דגמים שזה פשוט לשבת בסלון של הרכב ולא לרצות לצאת ממנו. 

 

לגבי לקסוס - זה מותג מוקפד! הדוק! והחוויה מתחילה כבר מהיצרן ומתגלגלת עד המוסכים - רוב המוצרים שלהם אמינים ולכן מעל כל הערך המוסף של הפרימיום וחווית השירות יש גם שקט תעשייתי וזמן בין תקלות ארוך במיוחד - אי אפשר שלא לאהוב את זה. 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.1.2025 בשעה 20:54, חולה רכב#1 כתב:

זה אכן מותג של לקוחות חוזרים

 

בול. בינגו. Hit the nail on the head.

 

שנים הרגשתי את זה, ורק הסקרנות לחוות את מהפכת החשמל הוציאה אותי מהמותג למשך 3.5 שנים, שאמנם היו מהנות, מהירות, נטולות בעיות בדיוק כמו דגמי הלקסוס שהיו ברשותי במשך 9+ השנים שקדמו למעבר, וזולות מאוד לאחזקה. ומאחר ואני מחליף כלי רכב פחות או יותר לאחר 4 שנים, והיתה לי פרספקטיבה די טובה הן לגבי ICE והן לגבי EV, ידעתי בדיוק מה מתאים לאופי הנסועה שלי ולא התלבטתי יותר ממאית שניה באיזה מותג לבחור. או יותר נכון, לאיזה מותג לחזור.

 

מי שעדיין מאמין שלקסוס היא 100% טויוטה עם לוגו שונה ולכן תעלול שיווקי בלבד, מוזמן להמשיך להאמין בכך. נכון שבדגמי הכניסה (חדשים או ישנים ) כמו ה-CT, UX ו-IS חוויית הפרמיום של "המוצר" יחסית מוגבלת (ויסלח לי פות"ש), ולמעשה רק מדגמי הביניים ומעלה ומעלה יש ערך מוסף משמעותי, אבל כל לקסוס נותנת איזו תחושה די אובייקטיבית של ייחוד, למרות שאולי מתג החלונות מורכב גם בקאמרי. אפילו LBX מרגישה מיוחדת ברמת המוצר, ואז מגיע גם הערך המוסף של המעטפת הכוללת, זו שהשקט הנפשי הוא חלק בלתי נפרד ממנה. נכון, עניין של טעם אישי, ועל כל אחד מאיתנו עבורו תשומת לב לפרטים, גימור על גבול המושלם, בועה של שלווה ואמינות מוחלטת, למשל (רשימה חלקית בהחלט) היא לב העניין, יהיה אחר שמבחינתו רק מה שיורק אש מהמפלטים ובעל היגוי מתקשר ברמת F1 ראוי לציון. טעם אישי, כאמור.

 

ואכן, מותג של לקוחות חוזרים, לא כי אין אלף אפשרויות אחרות, אלא מכיוון שעבור לקוחות רבים, המותג הזה - פחות או יותר בכל קשת הדגמים שלו - נותן את התשובה המתאימה ביותר באופן קונסיסטנטי.

  • אהבתי 1

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, X9500 כתב:

ואכן, מותג של לקוחות חוזרים, לא כי אין אלף אפשרויות אחרות, אלא מכיוון שעבור לקוחות רבים, המותג הזה - פחות או יותר בכל קשת הדגמים שלו - נותן את התשובה המתאימה ביותר באופן קונסיסטנטי.

זה בדיוק כמו קאדילק ועוד כמה מותגים שחיים על אדים.

הבעיה שלהם היא שהלקוחות שלהם מזדקנים, ואם הם לא יעשו את מעשה "וולבו" שפנתה לשוק צעיר וחזרה להיות רכב שאתה לוקח בחשבון לפני רכישה, הסוף שלהם יהיה ידוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר מישהו שקנה קאדילק ולא יקנה שוב...
מבין את האנומליה אבל קאדילק זה גם מותג ששקע בגלל האיכות ובשנים האחרונות מנסה למצב את עצמו מחדש.
לטעמי המותג בחיים בגלל לא מעט אמריקים פטריוטים....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, GTאי כתב:

זה בדיוק כמו קאדילק ועוד כמה מותגים שחיים על אדים.

הבעיה שלהם היא שהלקוחות שלהם מזדקנים, ואם הם לא יעשו את מעשה "וולבו" שפנתה לשוק צעיר וחזרה להיות רכב שאתה לוקח בחשבון לפני רכישה, הסוף שלהם יהיה ידוע.

במקרה של טויוטה תביט על השוק האמריקאי -

 

יש להם מותג לצעירים שנקרא SCION

מותג לשמרנים שנקרא טויוטה וגם שם אם תחפש מספיק טוב תמצא דגמים של TRD (כמו שבסובארו תמצא גם JDM) בכמה מהפיקאפים ואפילו בקאמרי. 

ואז מותג הפרימיום\יוקרה שלהם LEXUS 

 

ולטויוטה עצמם יש קו יוקרה פרטי שנקרא - CROWN. בעיקר במזרח הרחוק. 

 

וכמו ש @X9500 ציין - מה זה לקסוס? זה לא - לוקסוס כמו שהרוב נוטים לחשוב - ממש לא. 

 

המשמעות של השם לקסוס הוא - Luxury exports to US

זה בעצם קו של טויוטה שבמקור שלו נועד להתחרות בשוק היוקרה בארה"ב ומאז הוא מאוד מאוד התפתח.

 

בלקסוס - כל הרכבים יהיו רכבי פרימיום. 

יוקרה? אתה תצטרך להתאמץ על הדגמים הבכירים שלהם. 

 

 

וזה די נכון גם למותגים אחרים שיש להם פרימיום ויש להם יוקרה - מרצדס C200 לעומת מרצדס E או C קלאס ברמות הבחירות שלהן - זה ההבדל בין פרימיום ליוקרה. 

 

גם לGM - יש ליין לצעירים\ספורטיבי שנקרא שברולט, ליין לקהל שמרני ומבוגר שנקרא ביואיק וליין יוקרה\פרימיום\ספורט\אלגנט שנקרא קאדילאק שמתפזר היום על כל הקטגוריות האלה.

קאדילק ATS-V או CTS-V - זה שוברי שיניים שממש לא מיועדים לסבא שרוצה להיות סבבה. 

אבל CT6? עולם אחר וכך הלאה 

 

לגבי לחיות על אדים - רוב המותגים המערביים היום לדעתי מרגישים איך הסינים מתחילים כבר ממש לבש אותם במיץ של עצמם - אולי מגיע לחלקם - על היהירות שלהם. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, X9500 כתב:

יהיה אחר שמבחינתו רק מה שיורק אש מהמפלטים ובעל היגוי מתקשר ברמת F1 ראוי לציון

ה-IS300 (לא ההיברידית...) שיובאה לכאן לזמן קצר אפילו קלעה בול בטעם של חובב ההגה.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגמרי. במהלך הזמנת הרכב החדש קיבלתי את ה-IS300 כרכב זמני ועד שהגעתי הביתה חשבתי שאני תיכף מתקשר ומשנה את ההזמנה...

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז עכשיו יש בבית שני לקסוס CT200 שנת 2011? (מה האוטו השני עכשיו. אם יש כזה).

הביטוח של המיניBMW יותר יקר מאאודי A1 ? (אם כן, אז כמה יותר יקר?)

כמה עלה תיקון הגיר והקלאצ' ב A1 ? (יותר ממחצית השווי שלה במחירון?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, lanosforce כתב:

יש להם מותג לצעירים שנקרא SCION

היה, נסגר ב2016. 
נראה לי שהתכוונת לטויוטה סנצ'ורי שהיא הטופ של היוקרה של טויוטה שלא נושאת סמל של לקסוס. 

לגבי קראון, יש ליין דגמים חדש שנושא את השם הזה שנמכר בארה"ב. ראיתי מונית כזו מסתובבת בתל אביב. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה כתיבה! תתחדש 😄

אין ספק שיש משהו במותג הזה. אני כרגע בחיפושים ממושכים, ובין היתר בחנתי את הgs (על כל המנועים); יש משהו באיכות הנסיעה, החומרים ומוניטין האמינות שגורמים ללקסוס להיות ממש אטרקטיבית 

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחפש באתה צינור(יו טיוב) סרטון של the car care nut שהוא מדבר בו על

which lexus models to avoid

 

הgs היא סדרה שכמה מנועים בה היו שפני ניסיונות

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, lanosforce כתב:

תחפש באתה צינור(יו טיוב) סרטון של the car care nut שהוא מדבר בו על

which lexus models to avoid

 

הgs היא סדרה שכמה מנועים בה היו שפני ניסיונות

הבחור מוכר, וראיתי את הסרטונים המדוברים. הוא בעיקר מציע להתרחק מ4gr שיש ב250 (is או gs) ו 3gr-fse שיש ב300. במקרה הראשון זה בגלל ההזרקה הישירה ובמקרה השני לא זוכר את האמת, אבל המנוע של הgs300 במדינות מזרח התיכון  שונה מזה שבצפון אמריקה, ויש עליו הרבה פחות דיווחים על בעיות. לגבי ה4gr, בארץ ובאנגליה אנשים מדווחים על אמינות מצויינת. יש הטוענים על איכות הדלק בארהב, אבל אין לי באמת מושג למה המוניטין של המנוע הזה גרוע בארהב אבל מצוין באנגליה ודי ביתר העולם (לפחות ממה שקראתי).

המנוע בls46 אני זוכר שהוא די אמין חוץ מאיזו נזילה הזויה שדורשת פירוק של חצי בית מנוע. שם זה יותר מתלי האוויר והמשולשים.

באופן כללי, אף מותג לא חף מפאשלות, אבל באופן די משמעותי לקסוס סובלת מפחות תקלות ביחס למתחרים בסגמנט שלה (וגם שלא)

עריכה אחרונה על ידי GaT
  • רעיון טוב! 1

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.1.2025 בשעה 08:29, lanosforce כתב:

יוקרה? אתה תצטרך להתאמץ על הדגמים הבכירים שלהם. 

ככל שנתקלתי ברכבים של בעלי החברה בה עבדתי, זה היה הכי קרוב בדגמי ה ls460   וגם זה רק משנת 2014 . 

בהזמנה היו אפשרויות בחירה של צבעים וכמה איבזורים כמו מערכת קול, אבל לא סוג העור /התפירה/ רכות או קשיות המושב, מגוון מנועים חזקים ותצורות מושבים  למשל (שזה מה שמציע רכב יוקרה אמיתי) 

לקסוס הוא לא רכב יוקרה. פרימיום כן. 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...