Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

סוויפט 14' אוטומטית.

בשעה טובה הגענו ל-100 אלף ק"מ וניצלתי את ההזמדנות לבדוק את כל הנוזלים וכו'.

הכל נראה תקין מלבד כמות שמן גיר שקצת מתחת לרף התחתון (HOT, ביצעתי בדיקה לפי הספר).

מכיוון שהצבע שלו עדין ורוד, אני מניח שהוא במצב טוב ולא רוצה לבצע החלפה כרגע.

חשבתי רק להוסיף קצת, לפי הספר נכנס 0.4 ליטר בין קו חם תחתון לקו חם עליון.

לכן קניתי ליטר Mobil atf 3307 - גם כן לפי התקן, לפי הספר...

 

השאלה:

מכיוון שאיני יודע איזה שמן נמצא שם כרגע (רכשתי את הרכב לפני שנה ולא נגעתי בתיבה),
האם אני צריך לחשוש שמא יש נוזל אחר שיגיב עם השמן החדש?

 

תודה,

 

פורסם

סביר להניח שמעולם לא הוחלף ולכן אמור להימצא שמן גיר מקורי. 

אם תרצה, תוכל לברר אצל אבי חלקי חילוף מרחובות כנראה שהוא מחזיק ומכיוון שמדובר בכמות קטנה, המחיר לא יהיה נורא. 

הייתי בודק שוב את המפלס ומוודא שהרכב מפולס בכת הבדיקה.

לא מדובר בשמן מנוע ולכן לא אמור להיות חסר.

אם עדיין חסר, שווה לבדוק אם איו נזילה. 

פורסם

תודה על התשובה.

 

אני בחו"ל לכן אבי לא יעזור, אבל ניסיתי להשיג שמן סוזוקי ולא מצאתי.

בכל מקרה גם על פקק המדיד וגם בספר מופיע suzuki 3317 או mobil 3309.
רכשתי כאמור את המוביל.

 

גם אני חששתי לנזילה אבל לא מצאתי.

לפני שבוע גם יצא לרכב להיות מורם על ליפט וניצלתי את ההזמדנות להסתכל סביב - לא משהו שנראה לעין.

אמשיך לעקוב בכל זאת...

 

בהנחה ובפנים שמן סוזוקי, אמור להיות בעיה לשים מוביל כעת?

פורסם (נערך)

יצאתי לבדוק שוב שמן גיר היום לפני מילוי, ונתקלתי בתופעה מוזרה:

תחילה בדקתי על "קר", אחרי שהרכב עמד יומיים ללא תזוזה,
טמפ' סביבה סביב 5 מעלות. המדיד הראה מלא, גבול עליון של החם.

 

יצאתי לעשות בדיקה חמה לפי הספר,
הגעה לטמפ' עבודה של נוזל הקירור ומשם נסיעה רגועה של כ-10 דק',
עצירה, מנוע מונע, מעבר על כל ההילוכים, חזרה ל-P ובדיקה שוב:
בבדיקה הזאת המדיד הראה לי מתחת לגבול תחתון של החם.
איפשהו בין גבול עליון קר לגבול תחתון חם.

 

משהו לא מסתדר לי...

מה יכול להסביר את זה?

עריכה אחרונה על ידי דג
פורסם
לפני שעתיים, דג כתב:

הגעה לטמפ' עבודה של נוזל הקירור ומשם נסיעה רגועה של כ-10 דק'

יכול להיות שזה לא מספיק בשביל שנוזל גיר יגיע לטמפרטורת עבודה, במיוחד כשבחוץ 5 מעלות. 

 

 

תנסה לבדוק אחרי נסיעה ארוכה יותר כשאתה קצת מאיץ מאט תוך כדי הנסיעה.

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם
בתאריך 26.11.2024 בשעה 13:41, דג כתב:

תחילה בדקתי על "קר", אחרי שהרכב עמד יומיים ללא תזוזה,
טמפ' סביבה סביב 5 מעלות. המדיד הראה מלא, גבול עליון של החם

עדכון:

המדיד הראה מלא בעודו קר (ונמוך בעודו חם) מכיוון שבבדיקה הקרה שערכתי המנוע לא היה מונע. בבדיקה עם רכב מונע התוצאות של הקר תאמו לתוצאות של החם, קרי חסר שמן.

 

פורסם

בחיפוש קל ברשת, נראה שזה נורמלי לחלוטין, לפחות בחלק מהרכבים, שבמנוע קר וכבוי רמת הנוזל גבוהה, כי הרבה מתנקז לאגן.

במנוע קר ופועל, הרמה אמורה לרדת לכיוון הטווח הקר המסומן.

במנוע חם ופועל, ולפי ההוראות בספר, הרמה אמורה להיות בטווח החם המסומן.

 

מה שמחזיר לבדיקה שעשית ותיארת כבר בהודעה הראשונה, ובה אולי הנוזל מעט נמוך מהנדרש.

מאחר וגם בהחלפה מלאה לכאורה אתה לא תצליח להוציא את כל הנוזל, מאמין שכל עוד הוא עומד בתקן, יהיה בסדר. בעיקר בהתחשב בכמות שהיא פחות מחצי ליטר, כשסך כמות הנוזל בגיר הוא 5.8 ליטר, אם מצאתי נכון.

 

אם הרכב אכן עבר 100K ולא הוחלף השמן, גם אם הוא וורוד, גם אני הייתי נוטה להחליף אותו כבר.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...