Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס אקטיב 20-21


פוסטים מומלצים

שלום, 

אני מחפש רכב יד 2,  וכבור בנושא לחלוטין (לא החלפתי את המאזדה 3 2007 שלי עד היום), אשמח לדעתם של החבר׳ה המלומדים פה.

 

משפחה עם 2 ילדים, נוסעים כ12-15 א׳ ק״מ בשנה. נסיעה משולבת.

אני מודע לעניין השוק והביקוש הדל למותג, מצד שני אני תופס את הרכב ככזה שיהיה אמין, חזק ויעיל לצרכים המשפחתיים - מתוך תקווה שירוץ קדימה גם עשור ופחות להיות מוטרד מירידת ערך כן או לא בשנים הקרובות.

 

עכשיו ללבטים - 

 

פוקוס אקטיב איקס vs האקטיב טורר. באופן מוזר אני מבחין שהמחירים של האקטיב אקס מעט יקרים יותר בשוק המשומשות(על אף שמחירי השקה היו גבוהים יותר דווקא לדגם הסטיישן) - האם יש סיבה לכך ? על פניו מהמפרט הביצועים נראים לגמרי זהים.

 

ק״מ נמוך -

האם אקטיב טורר 2020 עם 79,000 קמ״ש ב63,000 ₪ ? 

או אקטיב טורר 2021 עם 29,000 ק״מ בלבד, אבל ב81,000 ? 

 

כאמור אני מחפש רכב לרוץ איתו שנים - האם 50,000 הבדל בקילומטראז׳ שווים את ההפרש של 17,000 שקלים? 

 

תודה לעונים 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ממש אוכל לענות לך. רק בשביל הסקרנות: היוזר שלך זה, בעצם, ציפור ממולאת (מהשרשור של המיינות)?

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, גפילטעבירד כתב:

שלום, 

אני מחפש רכב יד 2,  וכבור בנושא לחלוטין (לא החלפתי את המאזדה 3 2007 שלי עד היום), אשמח לדעתם של החבר׳ה המלומדים פה.

 

משפחה עם 2 ילדים, נוסעים כ12-15 א׳ ק״מ בשנה. נסיעה משולבת.

אני מודע לעניין השוק והביקוש הדל למותג, מצד שני אני תופס את הרכב ככזה שיהיה אמין, חזק ויעיל לצרכים המשפחתיים - מתוך תקווה שירוץ קדימה גם עשור ופחות להיות מוטרד מירידת ערך כן או לא בשנים הקרובות.

 

עכשיו ללבטים - 

 

פוקוס אקטיב איקס vs האקטיב טורר. באופן מוזר אני מבחין שהמחירים של האקטיב אקס מעט יקרים יותר בשוק המשומשות(על אף שמחירי השקה היו גבוהים יותר דווקא לדגם הסטיישן) - האם יש סיבה לכך ? על פניו מהמפרט הביצועים נראים לגמרי זהים.

 

ק״מ נמוך -

האם אקטיב טורר 2020 עם 79,000 קמ״ש ב63,000 ₪ ? 

או אקטיב טורר 2021 עם 29,000 ק״מ בלבד, אבל ב81,000 ? 

 

כאמור אני מחפש רכב לרוץ איתו שנים - האם 50,000 הבדל בקילומטראז׳ שווים את ההפרש של 17,000 שקלים? 

 

תודה לעונים 

 

כמובן שהדבר הכי חשוב זה מצב הרכבים ותיעוד הטיפול בהם. אתה לא מפרט אז אניח שבהיבט הזה המצב זה.

גם לא כתבת איך כל אחד מהם מול המחירון המשוקלל. כמובן שמחירון זה רק כלי עזר, אבל זה יעזור לענות לך.

 

50,000 זה פער משמעותי. הנטייה שלי היא לקנות את ה 2021. 17,000 זה סכום משמעותי אבל אתה מדבר כאן על רכישה עם צפי בעלות של עשור. מי שמחליף רכבים בתדירות נמוכה (גם אני ככה) יכול להסתכל פחות על פער במחיר הרכישה ויותר על איכות המוצר. כמובן שהתשובה גם תלויה במצב הכלכלי. כי יש הבדל אם אתה לוקח הלוואה עבור הפער או לא. בקיצור, אם זו לא מתיחה גדולה של התקציב אז לך על ה 2021

 

עניין אחד שלא ציינת הוא האחריות. אני חושב שהיא ל 3 שנים על הרכב הזה. אם זה המצב אז ייתכן ש 2021 עדיין באחריות. אם זה כך אז בעיני זה יתרון משמעותי לטובתו. וזה גם אם האחריות רק לעוד חודש.

 

מעבר לבדיקות הרגילות הרכב יהיה בבעלותך תקופה מסויימת ותכיר יותר ותוכל לקחת בדיקה לפני טיפול שנתי כשהוא באחריות. לפעמים זה מוכיח את עצמו כמשמעותי.

לגבי המחירון אני מניח שההסבר הוא ששוק והמחירון מפרגנים יותר לג'יפון. אבל ז סתם השערה. אני יודע שיש ביקוש לסטישן ושההיצע דל בארצינו.    

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.5.2024 בשעה 19:49, nissan1211 כתב:

קח את הרכב שעבר טיפולים בצורה סדירה יותר ועדיפות לננהג יותר מחוץ לעיר. 

בכל מקרה כך או כך, הדגם אמין בתנאי שתטפל בו עם שמנים בתקן ולפי הספר

תודה, 

 

למה הכוונה לטפל עם שמנים לפי הספר ? 

מדובר על תחזוקה באופן אישי, או משהו שעליי לדרוש מהמוסך המטפל (בטיפולים התקופתיים בלי נדר שאלו יהיו היחידים) ? 

זה משהו שייחודי לדגם הזה של פורד ? או למנועי פורד ?

בתאריך 23.5.2024 בשעה 12:57, razi_pazi כתב:

 

כמובן שהדבר הכי חשוב זה מצב הרכבים ותיעוד הטיפול בהם. אתה לא מפרט אז אניח שבהיבט הזה המצב זה.

גם לא כתבת איך כל אחד מהם מול המחירון המשוקלל. כמובן שמחירון זה רק כלי עזר, אבל זה יעזור לענות לך.

 

50,000 זה פער משמעותי. הנטייה שלי היא לקנות את ה 2021. 17,000 זה סכום משמעותי אבל אתה מדבר כאן על רכישה עם צפי בעלות של עשור. מי שמחליף רכבים בתדירות נמוכה (גם אני ככה) יכול להסתכל פחות על פער במחיר הרכישה ויותר על איכות המוצר. כמובן שהתשובה גם תלויה במצב הכלכלי. כי יש הבדל אם אתה לוקח הלוואה עבור הפער או לא. בקיצור, אם זו לא מתיחה גדולה של התקציב אז לך על ה 2021

 

עניין אחד שלא ציינת הוא האחריות. אני חושב שהיא ל 3 שנים על הרכב הזה. אם זה המצב אז ייתכן ש 2021 עדיין באחריות. אם זה כך אז בעיני זה יתרון משמעותי לטובתו. וזה גם אם האחריות רק לעוד חודש.

 

מעבר לבדיקות הרגילות הרכב יהיה בבעלותך תקופה מסויימת ותכיר יותר ותוכל לקחת בדיקה לפני טיפול שנתי כשהוא באחריות. לפעמים זה מוכיח את עצמו כמשמעותי.

לגבי המחירון אני מניח שההסבר הוא ששוק והמחירון מפרגנים יותר לג'יפון. אבל ז סתם השערה. אני יודע שיש ביקוש לסטישן ושההיצע דל בארצינו.    

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, גפילטעבירד כתב:

תודה, 

 

למה הכוונה לטפל עם שמנים לפי הספר ? 

מדובר על תחזוקה באופן אישי, או משהו שעליי לדרוש מהמוסך המטפל (בטיפולים התקופתיים בלי נדר שאלו יהיו היחידים) ? 

זה משהו שייחודי לדגם הזה של פורד ? או למנועי פורד ?

תודה

צריך להקפיד על שימוש בשמן שמסומן בתקן שפורד דורשים עבור המנוע הזה, תקן הוא למעשה אוסף תכונות מסוימות שיצרניות רכב שונות דורשות משמן מנוע כדי שיתאים למנוע הספציפי שלהן, דוגמת עמידות לחום, תוספי פיח שונים והתנהגות שמן בטמפרטורות שונות. כל רכב צריך לקבל את השמן בתקן שמתאים לו ולא רק בצמיגות (5w30 וכדומה), וממותג איכותי.

מוסכים מורשים בדרך כלל משתמשים בשמן בתקן ולרוב גם בשמן איכותי , אבל מוסכים רגילים לא תמיד מקפידים על זה בארץ ולכן אתה צריך לשים לב שהשמן שלהם מסומן בתקן שמתאים למנוע 1.5 אקובוסט של פורד כמו שנדרש. ההקפדה פה היא בגלל שלהבדיל מרכבים אטמוספריים של פעם כמו טויוטה שהיית שם כל שמן בצמיגות וזה היה טוב , המנועי טורבו האירופאיים המתקדמים בהם השמן משמן גם את הטורבו ודואג לסלק פיח, מחויבים בשמן מתאים ואיכותי עם עמידות גבוהה לטמפרטורות כדי להחזיק שנים רבות ולשמור על הטורבו ועל המנוע מפני שחיקה מהירה ומוגברת. 

במקרה של המנוע הספציפי הזה השמן המומלץ לפי מה שאני רואה הוא 5w20 בתקן FORD WSS-M2C948-B ו - ACEA C5 וזה רשום על כל מיכל שמן ברשימת התקנים (אם זה מותג שמכבד את עצמו). 

מעבר לזה שימוש בפילטרי אוויר ושמן איכותיים יאפשר אורך חיים גבוה, מקורי או חלופי ברמה גבוהה תוצרת אירופה

 

כנל לגבי נוזל לגיר, לא מכיר ספציפית אבל יש מנהג במוסכים רגילים לדלג על הטיפול הזה ולא לגעת, אז גם כן להחליף פעם בקמ שמצוין בספר רכב, לרוב סביב כל 90k 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שנפטרתי מקיה ספורטז מנוע 2000 (לקח לי חצי שנה למכור) במטרה לחזור ליונדאי איוניק - שקלתי לרגע את הפורד, לאבא שלי יש אקטיב איקס 11/2020 עם 30 אלף קמ, ואני מאוד נהנה לנהוג עליה.

 

לנו בקרוב יהיו 2 ילדים, והפורד נפסלה בגלל תא מטען קטן מדי, הסטיישן כמובן כן תענה על הדרישה, לכן האקטיב איקס לדעתי בכלל לא במשוואה.

 

מנוע הדרגון של פורד בשילוב התיבה הפלנטרית 8 הילוכים בדגם החדש של פורד הוא שילוב אמין ללא מחלות ידועות, אתה יכול להיות רגוע בנושא הזה.

 

לגבי מחירים - אני חושב שהאקטיב איקס היא לרוב בבעלות פרטית או ליסינג 0 קמ לעומת הסטיישנים שהיו בשימוש יותר אינטנסיבי כרכבי עבודה של ממש.

 

החסרון העצום של הפורד היא צריכת דלק מזעזעת - אבא שלי בתור מי שבעיני אלוף צריכות הדלק ונהיגה רגועה עושה איתה 1:11

מאמין שנהג ממוצע יגיד תודה אם יגיע ל1:10

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, matanff כתב:

 

 

החסרון העצום של הפורד היא צריכת דלק מזעזעת - אבא שלי בתור מי שבעיני אלוף צריכות הדלק ונהיגה רגועה עושה איתה 1:11

מאמין שנהג ממוצע יגיד תודה אם יגיע ל1:10

1:10 או 1:11 זה לא נחשב מזעזע לרכב בנזין טורבו חזק במידה של הפורד. רוב רכבי הבנזין עם מנועי טורבו שהם לא 1.0 עם dsg עושים צריכה כזו בעיר לרבות מנועים אטמוספריים 1.6 או 2.0 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין סיכוי 11 לליטר,

לי היתה מאזדה 3 2.0 ספיריט, אותה נסיעה לרכב במאזדה עשתה 13 לליטר,

הפוקוס 7.5 לליטר,

ואני מהנהגים הסופר חכהויים,

מטחנת דלק אפילו יותר מהספורטאג',

 

הפוקוס אכן מהנה, ללא ספק.

הבעיה שאצלי כנראה נפלתי על דגם לימון, הרבה תקלות קטנות וצריכת שמן גבוהה שהתחילה רק אחרי 5k ק"מ,

 

משהו נוסף, כסאות נוחים אך הרכב נוקשה בטירוף.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם פוקוס st line כבר 4 שנים צריכת דלק ממוצעת בין 12-13 קמ לליטר . לא אוכל שמן ולא היו שום בעיות עד היום . רכב חזק ומהנה לנהיגה שקט

מזגן מעולה ואיבזור עשיר בקיצור קניה מומלצת!!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, nissan1211 כתב:

1:10 או 1:11 זה לא נחשב מזעזע לרכב בנזין טורבו חזק במידה של הפורד. רוב רכבי הבנזין עם מנועי טורבו שהם לא 1.0 עם dsg עושים צריכה כזו בעיר לרבות מנועים אטמוספריים 1.6 או 2.0 

אולי זה לא מזעזע אבל זה שתייני למדי.

אני עם סיוויק 1.5 ידנית (חסרון בהשוואה לרציף) עם 1:14 משולב.

 

ובכל מקרה  1:10-11 מוצג כאן כנתון אופטימי לרכב הזה. לפי הכותב צפוי נתון גרוע יותר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

3 שנים/95 אלף ק"מ עם ST Line בליסינג (דלקן) ורגל כבדה על הגז- ממוצע של 1:9.8-10.

בנסיעות שבהן התאמצתי לנסוע רגוע, צריכת הדלק היתה בסביבות ה 1:13.

 

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, YLKLN כתב:

אני עם פוקוס st line כבר 4 שנים צריכת דלק ממוצעת בין 12-13 קמ לליטר . לא אוכל שמן ולא היו שום בעיות עד היום . רכב חזק ומהנה לנהיגה שקט

מזגן מעולה ואיבזור עשיר בקיצור קניה מומלצת!!.

 

כנ"ל. עם st-line 2021 כבר 3 שנים. צריכת דלק כזו עם רגל יחסית כבדה, ועליות לירושלים וחזרה כמעט כל יום.

 

בנהיגה רגועה באיזור מישורי גם מגיע ל-14-15 ק"מ לליטר.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ניגש מחר לסוכנות עם הרכב שבעל ק"מטראז' של 30,000. 

לפתע קצת נרתע מתרחישי האימה  בנוגע לצריכת הדלק.

 

כמו כן הבחנתי גם ברכב st line 2020, במחיר 70,000 וק"מטראז' של 55,000. 

נראה שלפחות על פי כל התיאורים הצריכה שלו בהחלט עדיפה על האקטיב, כ-25-30%.

אין מושלם בחיים אני יודע,  אבל הם יש רכב בקטגוריה הזו פחות או יותר שהייתם ממליצים דווקא עליו בעקבות צריכה מיטבית יותר של דלק ?

מרוב שתיאורי צריכת הדלק השפיעו עליי (קראתי על הדגם הזה בלא מעט מקומות פרט לפה) אני כבר נודד במחשבות אולי לעשות את האקסטרה השקעה בשביל להביא היברידית דוגמאת קיה נירו, 

האם החיסכון בדלק (על פי התיאורים כ7-10 יותר ק"מ לליטר) מצדיק את עצמו ? 

כן קוסם לי התיאור של חווית הנהיגה בפוקוס אקטיב/st, אוהב את העובדה שהגיר אוטומטי ולא רובוטי כמו גם העובדה שהמצמד, על פי התיאורים - בעל תוחלת חיים ארוכה יחסית.

 

תודה על התגובות עד הנה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פי הנתונים שהבאת ההפרש בדלק יהיה כ-2000-2500 ש"ח בשנה.

 

מצד שני, ב-70000 ש"ח ההיברידי שתמצא יהיה זקן יותר בשנתיים-שלוש.

 

הנאה מנהיגה תהיה בפוקוס, זה בטוח... (במקרה - הרכב שלי הוא הפוקוס st-line ושל אשתי קיה נירו...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...