Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע רכבי סטיישן לא "תפסו" בארץ ?


חולגי

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון

למה לא תפסו? פעם היו מלא.

היום זה הכל ג'יפונים. 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המעבר לג'יפונים די חיסל את קטגוריית המשפחתיות וגרם להפסקת ייבוא של כמה דגמים שהיו נפוצים בעבר - פורטה, אימפרזה.

 

גרסאות הסטיישן וההאצ'בק עוד יותר נעלמו והיול בסגמנט הזה יש כמה דגמים בודדים.

 

מישהו פה הזכיר את הקורולה סטיישן - גם היא כבר לא מיובאת מאז המעבר למנוע העדכני (140 כ"ס) למעט מוניות שמגיעות בייבוא מקביל.

באופן כללי הקורולה סטיישן תפסה די חזק את שוק המוניות ולא רק בארץ - כל עיר אירופאית שהייתי בה בשנתיים האחרונות רואים כמות מכובדת של מוניות קורולה סטיישן.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אאוטבק זה לא הדגם עם הבעיה באטמי ראש?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, SlowRide כתב:

אאוטבק זה לא הדגם עם הבעיה באטמי ראש?

לא.

 

לפני 32 דקות, Hazy כתב:

סובארו אאוטבק לא פחות טוב ויותר זול

לדעתי הוולבו ליגה אחת מעל הסובארו אם לא שתיים,

מבחינת מנוע/גיר וביצועים בטוח, ואני משער שגם באבזור.

לאאוטבק יתרון מסורתי של 4X4 קשוח, אמינות מוכחת

ופשטות מובנית של מנוע גדול נטול טורבו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרסאות ה-RS4 ו-RS6 (למעט תקופה מסויימת לפני כ-15 שנה שהיה גם מרכב סדאן) תמיד הוצגו רק במרכב סטיישן.

 

ומצד שני אין ייבוא סדיר לגרסאות הסטיישן של אאודי, אז הסשייטנים האלה עוד יותר ייחודיות בארץ.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חובב סטיישנים, כשאפשרי תמיד העדפתי סטיישן.

הבגאז הגדול יותר תמיד טמן בחובו אופציה גם כשרוב הזמן היה ריק. אבל הידיעה שניתן להעמיס לקמפינג או טיול משפחתי כמעט כל מה שרוצים בלי להצטרך להרכיב גגון או צימיגג תמיד היה יתרון בעיניי.
לצערי מי שפגע בסטיישנים היה בעיקר היבואנים.

2 היונדאי i30cw שהיו לי היו נחותות מבחינת אבזור מהדגם ההאצבק המקביל, כנראה בשל הצורך של היבואן לצמצם מחיר כדי שיכנס לקטגוריה מסויימת אבל זה בהחלט פגע בה.

גם האופל אסטרה k 2017 היתה נחותה מהמקבילה ההאצבקית.

דגמים מסוימים קיבלו גאנטים ברזל לעומת סגסוגת,  מידת צמיגים קטנה יותר, באופצ נעלם הקיפול מראות האוטומטי ובארץ אפילו את הרמקולים מאחור הסירו ואת התא למשקפים על הפאנל בגג.

פתיחת בגאז חשמלית עם הרגל גם לא עשתה עליה לעומת הגרסאות שנמכרו באירופה.

ככה גורמים לאדם שמתלבט להעדיף את גרסת ההאצבק.

היום גם יונדאי הפסיקה את הייבוא של הcw, אופל גם לא מאפשרת הזמנה של סטיישן למרות שמשווקת בחול, מאזדה 3 סטיישן לא עשתה עליה ומאזדה 6 סטיישן קיימת פה ביחידות בודדות.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

דווקא יש לא מעט 6 סטיישן. לא כמו הסדאן אבל זה לא רכב נדיר. לדעתי זה רכב מצויין, חבל שלא מביאים אותו יותר.

 

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, mottis כתב:

ב-2008 פורד פוקוז ויונדאי i30 החיו את קטגורית הסטיישנים שהיתה רדומה.

אליהן הצטרפו קיה סיד, רנו איסטייט, טויוטה אוריס, אופל אסטרה  פגו 308 וסקודה אוקטביה.

באמצע העשור הקודם הציעה קיה רת הספורטאז' 1.6 במחיר של משפחתית ובעקבותיה החל תהליך של מעבר לרכבי פנאי שהם די דומים לסטיישן.

כיום רק פורד פוקוס וקיה סיד מציעות רכבי סטיישן, וחבל שכך... אהבתי מאוד את הפוקוס סטיישן שהיתה לי וגם i30 סטיישן שהיתה רכב גישור.

וה307 סטיישן בזמנו הציע גרסת 7 מקומות שהייתה להט.

בכל מקרה אני למשל מחזיק רכב סטיישן ומאוד נהנה....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה למצןא איתם חנייה בארץ

פעם שהייתי ילד לפני 30 שנה הייתה לאמא שלי תקופה קצרה סובארו סטיישן 86 וכל פעם שהייתה מחפשת חנייה בתא הייתה מקללת את האוטו הזה שהוא ארוך.

בנוסף יש לזה בארץ תדמית של "רכב לוויות " לחבר היה פוקוס סטיישן 2009 וכולם היו אומרים לו "הרכב לוויות שלך"

וזה לא שימוש לכולם, למשל לי אין מה לעשות עם סטיישן אבל למי שיש משפחה עם 3 ילדים קטנים זה דווקא מעולה יש מקום לעגלות. 

עריכה אחרונה על ידי A900

ברשותי אלפא 147 1.6 2002

לפני FIAT 131 1982 (נמכרה לצערי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Roycohen1979 כתב:

לצערי מי שפגע בסטיישנים היה בעיקר היבואנים.

 

תצורת הסטיישן נמצאת בירידה בכל העולם. אירופה היא הלקוח העיקרי של התצורה הזו וגם שם זה נמצא בירידה.

מייחסים את הירידה בעיקר להשתלטות תצורות הקרוסאובר וה-SUV. זה לא קשור ליבואן כזה או אחר.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין על סטיישן, אווירודינמי, פונקציונאלי, מהיר, שקט, לא זז ברוח צד במהירות גבוהה, רכב לאנשים שמבינים ונהנים לנהוג (וגם מהר), הלוואי והרכב הבא שלי יהיה סטיישן. תראו איזה יופי:

 

 

peugeot.jpg

megan.jpg

mini.jpg

opel4.jpg

opel55.jpg

eclass.jpg

audi.jpg

bmw.jpg

  • אהבתי 6
  • רעיון טוב! 2

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...