Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נתב/ראוטר עבור התחברות לאינטרנט סיבים.


spidrman
שימו לב! השרשור הזה בן 274 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים.

אני יודע שהנושא עולה מדי פעם אך אני די מבולבל ומבין מעט מאד בנושא.

 

הומלץ כאן בשעתו על הראוטר הזה יחד עם יחידת מאש https://ksp.co.il/web/item/131590 . אני שוקל להתחבר לאינטרנט של פרטנר (מתלבט בין 600 מגה ל-1000), לא רוצה להשתעבד לתשלום שכירות חודשי על ראוטר שלהם ושאלותיי הן כאלה:

 

האם ניתן להתחבר לראוטר הזה גם בחיבור עם כבלים, האם יש לו יציאות? (לא ראיתי התייחסות במפרט )אני רוצה לחבר מחשב נייח וטלוויזיה חכמה בחיבור קווי.

 

האם לדירת 4 חדרים במפלס אחד עם מרפסת גדולה מדובר ב-OVER KILL ואם כן מה הראוטר המומלץ. 

 

האם אוכל להגדירו לבד או שמניסיונכם, המתקין של פרטנר יחבר את הקופסה שלהם מהקיר ויגדיר את הראוטר?

 

המון תודה!

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע לגבי טיב הראוטר, אבל לגבי חיבור ראוטר פרטי עם סיב אופטי.

אתה תצטרך מתאם, שהופך את הסיב ליציאה רגילה כמו כבל רשת, כי בראוטרים פרטיים לרוב אין כניסה של כבל אופטי.

בציוד שמושכר מחברות התקשורת משתמשים בראוטר עם כניסה ייעודית אופטית.

 

המתאם הזה עולה כ-100 שקלים דרך ksp, המחיר דיי דומה למחיר באמזון לדוגמה.

צירפתי לך קישור.

 

https://ksp.co.il/web/item/141292

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה!

הבנתי כי חברות התקשורת מוכנות לתת את המתאם בין הסיב לראוטר ללא עלות? אני מניח שאברר זאת מול החברה עצמה.

 

האם המתקין אמור להגדיר לי את הראוטר או לסייע בהתקנה הראשונה?

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אני עם פרטנר, והמתאם הגיע והותקן על ידם.

 

הראוטר הוא שלך, ואף ספק לא יתעסק איתו.  מבחינתם - חבר מחשב אחד ישירות למתאם וזהו.

 

אם אין לך ממ'ד אז לא נראה לי שאתה בכלל צריך מערכת MESH.  נתב אחד טוב יספיק לכל הדירה.  אם יש לך ממ'ד, אז *ייתכן* שמיקום של יחידת MESH בתוכו תספק בו קליטה טובה.  ככה זה בדירה שעכשיו אני שוכר.  אבל זה לא מובטח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם איזה ראוטר אתה משתמש? הוא יספיק לדירת 4 חדרים?

לא יודע האם זה נכון או לא, שבוע שעבר היה אצלי טכנאי של פרטנר.

עשה עבודה מאוד איכותית, שאלתי אותו איך עדיף להתחבר עם ממיר או ראוטר של פרטנר.

הוא אמר לי שכאשר משתמשים בממיר נוצרת הנחתה של המהירות ובגלל זה לא מקבלים את המהירות המקסימאלית.

הוא אצלו בבית חיבר ראוטור חזק לראוטר של פרטנר אחרי שביטל בו את הוויפיי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא שהראוטר של פרטנר הוא בשכירות ותוך שנה מכסה את עלותו... אח'כ אם מתנתקים מתחיל המרדף להחזירו... אני מעדיף שלא לקחת את "משכנתאת הראוטר". אם ההנחתה מ-600 מגה תרד ל-400, גם מספיק לשימוש שלי...

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קניתי את הראוטר הזה:

https://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=1168434

והמתאם הזה:

https://ksp.co.il/web/item/141236

 

והכל סבבה. לי אין צורך ב- mesh הדירה לא גדולה מספיק.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום הנחתה, או שהוא משקר או שהוא לא יודע על מה הוא מדבר. כל הרעיון בסיב אופטי שאין הנחתה ורעשים כי זה עובד על אור. לא אמור להיות שום הבדל בין חיבור לרואטר עם סיב או דרך מודם.

המודם (ממיר כמו שקראתם לו) פשוט ממיר את האור לחשמל ונותן לך יציאת rj45.

את המודם החברה אמורה לספק לך ללא עלות (פרטנר סיפקו לי מודם ללא עלות), לא רואה יתרון בלקנות את זה לעצמך.

הרואטר שהעלתה מעולה ויש לי 3 כאלו בבית. לדירת 4 חדרים זה אמור להספיק ללא בעיה.

אף אחד לא יגדיר לך את הרואטר אבל ברואטר הספציפי הזה ההגדרה מאד פשוטה, אתה צריך לקבל מהחברה שם וסיסמה שצריך להקליד.

 

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי ההיגיון אתה צודק ואין שום יתרון בראוטר של הספקית.

מה שכן ובאמת לא מבין למה, שאלתי הרבה אנשים באיזה ראוטר הם משתמשים, כולם משתמשים בראוטר של הספקית.

וזה אנשים שיש להם ידע טכני ואין בעיה להתקין ראוטר פרטי.

אפילו מוכרים בksp ובאג משתמשים בראוטרים של הספקית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתי סיבות, לטעמי, לא להשתמש בנתב של הספקית:

1. אין לך את הידע או הרצון להתעסק עם הגדרות ו/או תקלות שקורות (גם אם לעיתים רחוקות). 

2. אתה רוצה שליטה מלאה על הרשת הביתית שלך, מבלי שלגורם חיצוני יש אפשרות לעשות בה כרצונו. 

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אומר את זה בהכללה גסה אבל למוכרים של KSP, באג ואיבורי אין שמץ של מושג מה טוב ומה לא בשום מוצר שהם מוכרים.

יצא לי לחכות בתור יותר מפעם אחת ולשמוע אותם, וכמות השטויות שהם אומרים ללקוחות זה לא נתפס.

בכל מקרה הסיבה העיקרית כמו שנאמר כבר זה חוסר ידע להגדיר את הרואטר, כשהגיע אלי טכנאי שלהם לחבר את המודם הדבר הראשון שהוא אמר לי: זה מסובך להגדיר את הרואטר אתה רוצה שאני יביא את הרואטר שלנו מהרכב?

בשניה שהסברתי לו שיש לי רואטר mash בכל הבית ושהגדרה שלו זה דקה על השעון הוא ישר אמר אה כן נכון.

 

בכל מקרה אם אתה רוצה לחבר את הרואטר זה מאד פשוט:

בוויזרד שלהם אתה משנה את סוג החיבור ל PPPoE (שם מפוצץ ל Point-to-Point Protocol over Ethernet).

מכניס את השם משתמש והסיסמה שהספק צריך לתת לך (או הטכנאי או להתקשר למוקד).

ואתה לא מאמין אבל, זהוא אתה מחובר.

 

 

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, motizkn כתב:

המודם (ממיר כמו שקראתם לו) פשוט ממיר את האור לחשמל ונותן לך יציאת rj45.

את המודם החברה אמורה לספק לך ללא עלות (פרטנר סיפקו לי מודם ללא עלות), לא רואה יתרון בלקנות את זה לעצמך.

הרואטר שהעלתה מעולה ויש לי 3 כאלו בבית. לדירת 4 חדרים זה אמור להספיק ללא בעיה.

אף אחד לא יגדיר לך את הרואטר אבל ברואטר הספציפי הזה ההגדרה מאד פשוטה, אתה צריך לקבל מהחברה שם וסיסמה שצריך להקליד.

 

טכנית זה ממיר ולא מודם (אין מודולציה) אבל מבחינה תפקודית זה באמת אותו דבר: מצד אחד נכנס הסיב האופטי ומצד שני יוצא כבל רשת.

ככל הידוע לי בהקשחת התנאים של פרטנר הם כבר לא נותנים אותו בחינם אלא משכירים ב 5 ₪.

בסיבים בתשתית פרטנר משתמשים בפרוטוקול שלא דורש משתמש וסיסמה: מחברים וזהו.

גם לדעתי בבניין חד־קומתי או דירה עדיף להתחיל רק עם ראוטר ורק אם יש צורך להוסיף מש (או מגדילי טווח).

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

מנצל את השירשור הזה, מכיוון שהנושא דומה.

קיבלתי פנייה מפרטנר להתחבר לרשת הסיבים שלהם. מכיוון ש 012 זה ספק האינטרנט שלי (לא תשתית) על פניו הגיוני להתחבר לתשתית שלהם, מן הסתם עיניין של נוחות גם בגלל שתיבת המייל שלי ותיקה (לפני ימי הוטמייל 😛) זה אמור להיות מעבר פשוט. 

אז זהו, שלא.

 

אני מנוי הוט, טריפל עשרות שנים (מן הסתם כחלק מהיותי מעורב ברשת הזו מימי הקמתה, כחלק מעבודתי) , הפריסה אצלי בבית כוללת 3 יחידות moca שמנגישות את כל הבית במהירות סבירה. ( 200 מגה קוי, 90 % מהזמן ו 70 מגה אלחוטי בקירבת הממירים  minifiber ) 

 

חיבור לרשת הסיבים של פרטנר מבטיח לי נקודת כניסה אופטית אחת. ומשם לא ממש ברור איך יראה ההמשך.

את הראוטר שלהם ( בעיקרון גם לא רוצה מכשיר בן 5 שמוגבל ל 1גיגה ביום טוב) חייבים לשים בארון התקשורת בקומת הכניסה , הרחק מהנקודה הקוית העיקרית שלי בממ״ד המשמש כמשרד ביתי . מה שאומר שימוש ב moca. אלא שה moca הוא של הוט ומשמש את הטלויזיה (מן הסתם את תכני הוט הניצפים בבית אין אצל פרטנר) .

 

כאן אני פונה למומחי הפריסה של האוף. מישהו פרש משהו דומה? 

תובנות לגבי צורת הפרישה? הצעות?

תודה על הסיוע.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...