Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת שמן גיר - כן או לא?


asibonu

פוסטים מומלצים

לפני 2 דקות, roy007 כתב:

אם הייתי עובד במוסך הייתי רושם גילוי נאות.

אני לא עובד מוסך וגם לא עובד בתחום.
התגובה שלך לא שונה מהשאר, ומסתכמת רק במילים ובדעות פרסנוליות.

בשורה התחתונה שכל אחד יעשה מה שבא לו עם הרכב.

אני אישית עם הרכבים שלי בוחר ללכת אחרי הנחיית היצרן וזה עובד.

 

אוקיי בוא נדבר מעט כימיה, 

אתה טוען שתרכובת כימית של נוזל הידראולי בגיר "maintenance free" בן 200,000 תהיה בתחום התקין שהגדיר היצרן של הרכב?

גם רכב שבו גיר עם שמן שרוף עדיין יוכל לנסוע.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 117
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 4 דקות, roy007 כתב:

אם הייתי עובד במוסך הייתי רושם גילוי נאות.

אני לא עובד מוסך וגם לא עובד בתחום.
התגובה שלך לא שונה מהשאר, ומסתכמת רק במילים ובדעות פרסנוליות.

בשורה התחתונה שכל אחד יעשה מה שבא לו עם הרכב.

אני אישית עם הרכבים שלי בוחר ללכת אחרי הנחיית היצרן וזה עובד.

יקירי אני עם הרבה רכבי מאזדה במשפחה וכמה מהם עם ק״מ נכבד

ולעולם לא ביצעתי החלפה.

אני בודק במוסך את שמן הגיר והוא תמיד יוצא בסדר והגיר עובד ללא דופי

מה הכוונה ביוצא בסדר? 

שמן מתבלה, מתחמצן ומאבד מאיכות השימון שלו.בנוסף לאורך הזמן הוא מתחמם מהר יותר תחת עומס.

אני מבין שכנראה שאתה נוסע ברכב בצורה הגיונית ושומר עליו בהתאם ולכן עדיין לא חווית כשל משמעותי שלו אבל לא ברור לי למה הבחירה להתעלם מבלאי השמן.

איזה ביסוס מעבר למדע אתה מחפש? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, tribel כתב:

 

אוקיי בוא נדבר מעט כימיה, 

אתה טוען שתרכובת כימית של נוזל הידראולי בגיר "maintenance free" בן 200,000 תהיה בתחום התקין שהגדיר היצרן של הרכב?

גם רכב שבו גיר עם שמן שרוף עדיין יוכל לנסוע.

 

אני טוען שיש ללכת לפי מה שקבע היצרן.

אני לא איש מקצוע ולא מזכותי לקבוע מה טווח תקין של שמן גיר.

אגב כן יש הנחיה לבצע בדיקה של השמן גיר וזה כן צריך לעשות.

ואני אישית עושה את זה גם וגם לאחר 170k ברכבי מאזדה שלי השמן והגיר תקינים.

 

לפני 3 דקות, EEEBBR כתב:

מה הכוונה ביוצא בסדר? 

שמן מתבלה, מתחמצן ומאבד מאיכות השימון שלו.בנוסף לאורך הזמן הוא מתחמם מהר יותר תחת עומס.

אני מבין שכנראה שאתה נוסע ברכב בצורה הגיונית ושומר עליו בהתאם ולכן עדיין לא חווית כשל משמעותי שלו אבל לא ברור לי למה הבחירה להתעלם מבלאי השמן.

איזה ביסוס מעבר למדע אתה מחפש? 

 

יוצא בסדר זה לא שרוף ושומר על תכונותיו.

הבחירה היא ללכת לפי הנחיית היצרן רק לבצע בדיקה.

אם במוסך יבצעו כזו בדיקה ויגיעו למסקנה שיש לבצע החלפה כמובן אחליף.

אבל לא באופן יזום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו ועדיין יש כמה דוגמאות, שהוראות יצרן / יבואן בפועל לא מתאימות למציאות. ומי שנצמד אליהן משלם ביוקר.

החלפת רצועה במנועים של PSA,

+ מרווח הטיפולים. 

בעבר היה גיר ברכבים צרפתיים AL4/DPO גם הוא "ללא טיפול", ומי שהחליף שמן גיר כל 60 אלף קילומטרים לרוב נמנע משיפוץ הגיר היקר.

גירים רציפים של ניסאן ,  גם הם ללא הנחיות החלפת שמן  מהיצרן-  מכוני גירים בפירוש המליצו להחליף נוזל כל 60 אלף ואפילו להתקין קולר גיר חיצוני.

האמת, פותח השרשור לא נוסע הרבה, הגיר של מאזדה בגדול אמין מאוד,  והרכב שלו יגיע ל 200 אלף קילומטרים בעוד לא מעט שנים.

במקרה שלו ההחלפה לא קריטית, בטח לא מצריכה פירוק הקרטר.אבל  לרענן נוזל חלקית ללא שום פרוק לא יכול להזיק ( בטח עם שמן מקורי ). 

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, roy007 כתב:

אני טוען שיש ללכת לפי מה שקבע היצרן.

אני לא איש מקצוע ולא מזכותי לקבוע מה טווח תקין של שמן גיר.

אגב כן יש הנחיה לבצע בדיקה של השמן גיר וזה כן צריך לעשות.

ואני אישית עושה את זה גם וגם לאחר 170k ברכבי מאזדה שלי השמן והגיר תקינים.

 

יוצא בסדר זה לא שרוף ושומר על תכונותיו.

הבחירה היא ללכת לפי הנחיית היצרן רק לבצע בדיקה.

אם במוסך יבצעו כזו בדיקה ויגיעו למסקנה שיש לבצע החלפה כמובן אחליף.

אבל לא באופן יזום

אם אתה חושב שהוא שומר על תכונותיו אחרי 150+ אלף ק"מ, אני מקווה שתשאיר את הרכב אצלך עוד קצת על מנת שתוכל להיווכח על הטעות שלך. 

ליצרן הרכב יש אינטרס אחר. 

למוסך אין אפשרות לבצע בדיקה לבדיקת תכונות השמן ועצוב שמישהו שם לא מסביר את זה ללקוח הקצה.

שמן הוא שמן והוא מאבד תכונות גם רק מלשבת במחסן שחווה את עונות השנה(לאט אבל מאבד), בטח ובטח ברכב שנוסע בישראל, על שלל הבעיות. 

מאחל לך עוד הרבה שנים של אי החלפה וחיסכון כספי בלי להענש על זה בביקור במוסך או חלילה עמידה בצד הדרך אבל חושב שלהמליץ למישהו לא להחליף שמן גיר לאורך חיי רכב זו עצת אחיתופל. 

מעבר לזה- ניסיון אישי זה אנקדוטה, לא קורלציה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, roy007 כתב:

אני טוען שיש ללכת לפי מה שקבע היצרן.

אני לא איש מקצוע ולא מזכותי לקבוע מה טווח תקין של שמן גיר.

אגב כן יש הנחיה לבצע בדיקה של השמן גיר וזה כן צריך לעשות.

ואני אישית עושה את זה גם וגם לאחר 170k ברכבי מאזדה שלי השמן והגיר תקינים.

 

יוצא בסדר זה לא שרוף ושומר על תכונותיו.

הבחירה היא ללכת לפי הנחיית היצרן רק לבצע בדיקה.

אם במוסך יבצעו כזו בדיקה ויגיעו למסקנה שיש לבצע החלפה כמובן אחליף.

אבל לא באופן יזום

אתה לא יכול לדעת מה מצב השמן רק מלהסתכל עליו, יש הרבה דברים שיכולים להתבלות בו.

צמיגות, תוספים, התחמצנות, מתכות וחומרי קלאץ שנספגו לתוכו ועוד ועוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, EEEBBR כתב:

אם אתה חושב שהוא שומר על תכונותיו אחרי 150+ אלף ק"מ, אני מקווה שתשאיר את הרכב אצלך עוד קצת על מנת שתוכל להיווכח על הטעות שלך. 

ליצרן הרכב יש אינטרס אחר. 

למוסך אין אפשרות לבצע בדיקה לבדיקת תכונות השמן ועצוב שמישהו שם לא מסביר את זה ללקוח הקצה.

שמן הוא שמן והוא מאבד תכונות גם רק מלשבת במחסן שחווה את עונות השנה(לאט אבל מאבד), בטח ובטח ברכב שנוסע בישראל, על שלל הבעיות. 

מאחל לך עוד הרבה שנים של אי החלפה וחיסכון כספי בלי להענש על זה בביקור במוסך או חלילה עמידה בצד הדרך אבל חושב שלהמליץ למישהו לא להחליף שמן גיר לאורך חיי רכב זו עצת אחיתופל. 

מעבר לזה- ניסיון אישי זה אנקדוטה, לא קורלציה. 

הרכבים ישארו אצלי לעוד הרבה זמן ואם יקרה משהו אני מבטיח לומר זאת כאן. ולהוריד את הראש ולומר אתם צדקתם.

זה כמובן לא נובע משיקולי חיסכון כספי אלא רק משיקולי הנחייה טכנית רשמית.

לפני 2 דקות, Shab00 כתב:

אתה לא יכול לדעת מה מצב השמן רק מלהסתכל עליו, יש הרבה דברים שיכולים להתבלות בו.

צמיגות, תוספים, התחמצנות, מתכות וחומרי קלאץ שנספגו לתוכו ועוד ועוד.

אתה צודק אני לא יודע

אבל המוסך שבודק זאת כן אמור לדעת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוודאי להחליף אין שום ספק בכלל. מי שאומר שאין צורך - שירוקן שמן גיר שנסע מעל 200 ויראה קפה שחור (עם הגרגירים).

יש יצרנים שאומרים שאין צורך להחליף בגלל מה שכתבו כאן (לצורך איכות הסביבה) ובגדול גם לצורך הרווח. כי כשלא תחליף שמן גיר - אתה תרכוש גיר חדש. 

את הדברים שמעתי ממכונאי ותיק בעל נסיון של מעל 60 שנה. 

יש ממליצים להחליף כל 60 אלף. האמת ששמן גיר מחזיק הרבה וגם אם תחליף כל 70-80 הכל בסדר.

ההחלפה דרך הבורג ריקון היא תמיד חלקית (כ3 ליטר) בגיר עצמו יש לדעתי 8-10 .יש המהדרין שמחליפים את כל השמן עם כמה ריקונים ואז עושים "לימוד לגיר"..

עריכה אחרונה על ידי netanel1014
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, roy007 כתב:

הרכבים ישארו אצלי לעוד הרבה זמן ואם יקרה משהו אני מבטיח לומר זאת כאן. ולהוריד את הראש ולומר אתם צדקתם.

זה כמובן לא נובע משיקולי חיסכון כספי אלא רק משיקולי הנחייה טכנית רשמית.

אתה צודק אני לא יודע

אבל המוסך שבודק זאת כן אמור לדעת.

תראה, אני לא ידוע באהבה יתרה למוסכים בישראל ועדיין עם ניסיון להיות אובייקטיבי אני אומר שאין ולו מוסך אחד בישראל שיטען שהוא יכול לדעת את מצב השמן מבלי לשלוח אותו למעבדה מסודרת. בטח ובטח שלא בזמן ריקון שמן. 

התכונות של השמן לא מתבטאות בנראות או בתחושה הפיזית אחרי שימוש כמו שציין shab00.

אם מצאת אחד כזה שיטען את זה, בבקשה ספר לכולנו. אני אשמח לבדוק אותו ולשנות את דעתי על מוסכים(ואולי למצוא עוד מקצוען אמיתי בארצנו הקטנטנה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, roy007 כתב:

הרכבים ישארו אצלי לעוד הרבה זמן ואם יקרה משהו אני מבטיח לומר זאת כאן. ולהוריד את הראש ולומר אתם צדקתם.

זה כמובן לא נובע משיקולי חיסכון כספי אלא רק משיקולי הנחייה טכנית רשמית.

אתה צודק אני לא יודע

אבל המוסך שבודק זאת כן אמור לדעת.

אתה חושב שמוסך לוקח דגימה מהשמן גיר שלך שולח למעבדה מחכה לתוצאות ואז מחליט?

 

עזוב חבל על הויכוח אל תחליף ברכב שלך, אל תטעה אחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, Shab00 כתב:

עזוב חבל על הויכוח אל תחליף ברכב שלך, אל תטעה אחרים.

לא שהרווחת את הזכות לומר לי אל תטעה אחרים מכיוון שלא נתת גיבוי למילים שלך.

אני עדיין חושב שהטעות היא לא מהכיוון שלי וזכותי לחשוב כך.

אבל כן שכל אחד יעשה מה שהוא בוחר.

עריכה אחרונה על ידי roy007
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתנו לך 300 הסברים למה שמן לא נשאר אותו דבר ושאין דבר כזה נוזל לכל החייםאבל בכל זאת אני רוצה לספר לך סיפור.

 

לי יש פורד פיאסטה 2012, הגיר שלי (4f27e) שיושב בהרבה דגמי רכבים (גם מאזדה 2 ו3 של אותם שנים) בא עם הוראה בספר רכב שלא צריך להחליף שמן גיר.

ובכל זאת, אם תפתח ספר רכב של פורד פוקוס משנת 2000, תגלה שברכב הזה שיש בו בדיוק אותו גיר כן יש הוראה להחליף שמן גיר.

האם הפיאסטה שלי קסומה ועמידה לזמן ובלאי? כנראה שלא.

החלפתי לפיאסטה שלי את השמן אחרי 8 שנים ו90 אלף קילומטר (הייתי מחליף לפני אבל האוטו לא היה בבעלותי) ובאמת שהרגשתי שיפור קטן בהרגשה של העברת הילוכים במיוחד שהאוטו קר.

השמן יצא די שחור.

 

עוד חבר עם הונדה אקורד 2007 שהיה עם 60 ומשהו אלף קילומטר (כן הרכב בקושי זז) החלפתי לו וגם הוא טוען שמרגיש הרגשה טובה יותר בהעברת הילוכים

השמן אצלו כבר היה ממש שחור

 

אספר לך עוד סיפור. קרוב משפחה שלי עם שברולט ספארק (גיר רציף) לפעמים היה מרגיש בעיטות מהגיר. עשיתי קצת גוגל ומצאתי TSB של שברולט שאם לקוח מתלונן על בעיה כזאת אז להחליף לו שמן גיר.

החלפתי לו שמן גיר כמה ימים אחרי ופתאום הבעיטות נגמרו ולא חזרו.

אגב הרכב שלו שהוא מ2016 והיה עם 60 אלף קילומטר בערך, (החלפתי לפני כמעט שנה) השמן היה שחרחר יותר מאדום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרו פה אין מה לסמוך על הוראות שגרת הטיפולים של יצרן הרכב בגלל הסיבות שצויינו.

 

הרבה פעמים ליצרנים יש אינטרסים שונים ולכן הם ללוקחים סיכון (על חשבון הלקוח כמובן) בכך שמוסרים הוראות טיפולים לא בהכרח נכונות.

דוגמה מייצגת לכך היא דגמי מאזדה, ולוו, אופל, פיג'ו וסיטרואן שמותקן בהם גיר aisin awtf80c.

על פי כל היצרנים האלו מדובר בגיר אטום שאין להחליף בו שמן.

אלא מה... באתר של יצרן הגיר עצמו Aisin, רשום שיש צורך להחליף שמן גיר כל 60 אלף קילומטר.

אז מי צודק יצרן הרכב שהתקין את הגיר ברכב או יצרן הגיר עצמו שתכנן וייצר אותו?

 

בפועל שניהם קצת צודקים... המצב הוא שרוב הגירים האוטומטיים הפלנטרים הקוראנים והיפנים דיי אמינים, גם אם לא תחליף שמן גיר, הגיר לרוב יחצה את קו ה200 אלף קילומטר ללא בעיה.

אחרי 200 אלף גירים שלא עברו החלפת שמן יכולים להתחיל לעשות בעיות, כאשר גירים שכן עברו החלפת שמן סדירה יחזיקו לרוב 350-400+ ללא אותן בעיות.

 

השאלה כאן היא שאלה של תמורה וצורך, רוב המכוניות בארץ יורדות מהכביש לפני שהגיעו ל200 אלף (תאונות, גיל, תקלות ברכיבים אחרים) ולכן במקרה שלהן החלפת שמן גיר היא באמת פרוצדורה לא משתלמת ואפשר אפילו להגיד מיותרת.

לכן צריך לחשוב עם עצמך כמה אתה מתכנן להחזיק את הרכב ואם כדאי לך לבצע החלפת שמן.

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם מאזדה 3 2011 172000 ק"מ,מעולם לא החלפתי שמן גיר והכל תקין,אלה הוראות היצרן,אלה הוראות כל המוסכים המורשים של מאזדה,יש לי נטייה

להקשיב להוראות יצרן הרכב,(הרכב אצלי קרוב לעשור,קניתי אותו עם 45k ק"מ).

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...