Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הסטיגמה השלילית שיצאה לרכבים הצרפתים זו מגמה עולמית או רק פה בארץ?


much
שימו לב! השרשור הזה בן 622 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, ברווז כתב:

מכונית גרועה נקראת גם לימון (בארה"ב). 

 

 

אתה יודע שמקור השם סיטרואן הוא לימון.

  • מצחיק 4
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, vadim6385 כתב:

יש את הרכבים האלה שפתאום מתחילים לראות כמויות מהם, ואחרי 3-5 שנים רובם נעלמים כמעט במכה.

 

פורד פוקוס 3 הייתה ככה.

רנו מגאן 2, בעיקר סדאן.

סיטרואן קסארה בזמנו.

שברולט קרוז דור 1.

אופל אסטרה סדאן לדורותיה.

 

נכון, הסיבה שראו כמויות מהם, היא שהן היו מאוד נפוצות בליסינג. אבל יש גם דגמי ליסינג אחרים, שהיו נפוצים לא פחות, כמו קורולה, מאזדה3, אלנטרה, אפילו מיצובישי אטראז׳, ואותם עדיין רואים בכמויות.

 

לדעתי המבחן האולטימטיבי זה שרידות אחרי ליסינג. רכבים שחלק גדול מהם עברו חיים לא קלים בצעירותם, ובהמשך נפלטו לשוק יד2.

יש כאלה שעדיין ממשיכים לשרת את הבעלים החדשים ולעבור ידיים במשך 10+ שנים מאז שסיימו את החוזה ליסינג, ויש כאלה שנגרטים זמן לא רב אחרי שנמכרו במבצעי מימון מלא במגרשים.

 

מהרכבים הצרפתיים אני רואה את רנו פלואנס מככבת לחיוב, בעיקר בגירסאות 2.0 או דיזל. השאר - פחות.

וזה בזמן שיש עדיין כמויות של קורולות רובוטיות ומיצובישי לנסר 1.5 והקלאסיק מודל 08-10 שגודשות את הכבישים.

 

אפשר להגיד על זה מה שבא לכם, אבל בעיניי זה מבחן האמינות בין הטובים שאפשר לקבל בישראל. יותר מזה זה רק להפיל את האוטו מגג בניין ולראות אם הוא עדיין יתניע.

ביוון תמצא עוד היום קסארות משטרתיות, באיטליה פנדות דור ראשון מדלגות כמו עיזים בהרים, שני דגמים שהטריים בהם בני עשרים וחמש שלושים, מה זה אומר, נורא קל שמכוניות חזקנה כמה שלבעליהן יהיה כדאי לתקן אותן. לא יודע מה בארץ, גם לא מתעמק בסטטיסטיקות למיניהן ומה שאני רואה או אתה רואה לא אומר לי הרבה. שמח בשבילך שדעתך מקובעת, וכל שאתה מחפש הוא לראות את מה שיחזק אותה, גם טוב. גם זוכר שהסיבה בשלה אתה פוסל מכוניות צרפתיות ומהלל יפניות היא הקסנטיה שהאכילה אותך מרורים והטויוטה שבאה לאחריה שעשתה לך רק טוב, מה שכנראה החל את המסע. נורמלי אגב, הרי אף אחד מאיתנו לא בדק באופן רציני את התפיסות הפרטיות שלנו, אנחנו מושפעים מתרכובת של נסיון פרטי וסיפורים שאנחנו שומעים, לרוב גם בוררים את אלו שיתאימו לתפיסות שלנו ודוחים את הלא מתאימים, אפילו באופן לא מודע, העיקר שיתלבש לתוך התבנית.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, ברווז כתב:

 

אפשר גם לומר שלפני אי אילו שנים, כמות המאזדה 3 (שנחשבת משום מה לרכב אמין) הייתה עצומה. לא יכלת לנסוע 2 מטר בלי לראות 3. 

היום אני רואה הרבה יותר לנסרים ישנים ממאזדות ישנות (אותה סביבת גיל). ותסכימו איתי שהמאזדה נמכרה פה בכמויות! אפילו לי הייתה אחת (שורה של קללות ציוריות במיוחד, עם ניחוח של בוטות ומבטאים זרים בחלקים הרלוונטיים). ונהיו יחסית מעטות.

גם זה מוטה?

 

זאת לגמרי הטיה - אני רואה הרבה יותר מזדה 3 ישנות על הכבישים מאשר לנסרים. אני מאמין שבגלל יש לך (או הייתה לך?) לנסר היא יותר בולטת לך לעין. אני יודע שאני שם לב יותר למכוניות מדגם שיש או היה לי.

 

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי גם מאזדהיינת 3...זה בתוך הציטוט שרשמת :lol:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, WideFocus כתב:

אפשר לבדוק את זה יותר מראיתי יותר כאלה מכאלה (שכן...זה קצת רעוע) - אם מישהו ממש משועמם :) אז יש במאגר הממשלתי את הנתונים של רכבים על הכביש פר יצרן פר דגם

פתחתי על זה פוסט בעבר עם סטטיסטיקות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Lior_Django כתב:

לצורך העניין, לא מכיר גם יפנית שכזו.

וגם אם תהיה לא הרבה יתקרבו אליה.

אולי סובארו dl של הדוד 🤪

יצא לי לנהוג לפני חודש על קורולה אוט' 2010 עם 300K. 

בנוסף, חבר הקפיץ אותי לפני שבוע עם מזדה 3 2008 עם 330K.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעברו על מה החליפו להן.

מנוע, גיר, משאבת דלק, מדחס, משולשים, ציריות, נזילות למיניהן..

עריכה אחרונה על ידי Lior_Django
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דעות יש כאן בלי סוף.. אסתפק בתמצית ההיסטוריה המשפחתית שלנו:

מגוון רכבים בעיקר אמריקאים וצרפתיים כשהאחרונים היו רנו 11 3 דלתות  פיגו 305 סטיישן ורנו 19 "שמד".

לאחריה הומלץ לנסות יפניות, וב-2003 נקנתה לנסר 94 האוטומט הראשון במשפחה. חווית האמינות שלה הייתה כ"כ דרמטית לעומת הרכבים הקודמים שב-2011 היא הוחלפה בלנסר קלאסיק 08 שהוחלפה אף היא ב-2017 בלנסר 13 הדור החדש שאצלנו עד היום. שלושתם הפגינו אמינות מופתית.

למה דווקא לנסר? האמת שכל פעם מחדש בדקנו עוד אפציות אבל בסוף תמיד הלנסר נתנה את התמורה הכי טובה ביחס אמינות לשקל.

 

אגב, לי אין בעיה לעשות דוקטורט ולקנות צרפתיה מדגם פחות בעייתי אם כחבילה זה שווה את זה. לפני 3 שנים היה לי אקזמפלר ספציפי של סיטרואן שרציתי אבל ירדתי מזה וקניתי יפנית כשעשיתי חשבון שאין לי בסביבה אף מוסך מומחה צרפתיות שאני סומך עליו.  ללכת למורשה הפך את החבילה ללא כלכלית בעליל.

היום אני גר הרבה יותר קרוב לגבע ויש לי כיוון רציני לקנות צרפתיה מדגם יחסית אמין בשנה הקרובה.

לפני שעתיים, Lior_Django כתב:

תעברו על מה החליפו להן.

מנוע, גיר, משאבת דלק, מדחס, משולשים, ציריות, נזילות למיניהן..

נהגתי לא מעט על אימפרזה שנת 2000 ידנית של חבר עם קרוב ל-600k. המנוע והגיר מקוריים בוודאות השאר אני לא יודע. וזה עוד רכב ששימש מורה נהיגה לא מעט שנים. הכל ברכב היה שלם ותקין 100%. נסעה בלי שום תלונה קבוע בעליות של חיפה וחיפה-ירושלים במהירויות כביש 6 באמינות מופתית עד שהחבר ריסק אותה לגמרי בכביש 6 (שאז אגב הציגה בטיחות פסיבית מעולה בהגנה על הנוסעים כולל תינוקות שיצאו בלי סריטה למרות המחסור אפילו בכריות אויר)

עריכה אחרונה על ידי tza
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מומחה במכונאות רכב, וכמו כן לא היו הרבה מכוניות בבעלותי. אבי אוהב דברים "איטלקיים" ולכן היו לנו מספר פיאטים שסיימו חייהם די מהר. בתגובה הזו אני מכליל מכוניות איטלקיות (פיאט בעצם) וצרפתיות ביחד, ומניח שהטענות לגבי השניים דומות.
 

אבל מעט קשה לי לאכול את כל הטענות סטייל - "אני לא רואה מכוניות צרפתיות ישנות על הכביש" , "הקיץ הישראלי", וכו'.

הייתי השנה בסלוניקי, במילאנו, ובטורינו. בסלוניקי ראיתי שלל מכוניות ישנות. ישנות מאוד. חלקן הגדול - אירופאיות. כולן היו די מתוחזקות ונראו טוב למדי (אף על פי שיש שם סמטאות צרות), שלא כמו כל מכונית שניה שאני רואה בגבעתיים שכולה שרוטה ודפוקה.

 

בטורינו ראיתי הרבה פונטואים ופנדות. הרבה מאוד. כל מכונית שלישית או רביעית שם היתה פונטו או פנדה. חלקן EVO וחלקן אפילו פונטו ספייס! (מכונית שאבי השבית לפני כ 4 שנים נדמה לי). אגב - היה שם חם מאוד, והשמש היתה חזקה. ישראל היא לא המקום היחיד שיש בו שמש, וגם בדרום צרפת יש הרבה מאוד שמש. אולי בממוצע פחות מבישראל, אבל עדיין למשך מספר חודשים בשנה השמש בהחלט באה לידי ביטוי.

 

ברור שיש חשיבות לתכנון ההנדסי של המכונית - גישה למכלולים, עד כמה כשל ברכיב גורר כשלים אחרים, איכות החלקים השונים. ברור שיש חשיבות לבקרת האיכות ביצור. יתכן שבהחלט באלו המכוניות האלה פחות טובות מאשר יפניות וגם קוריאניות.

 

עם זאת, אני פשוט לא קונה את זה שרק בגלל זה מכוניות אלו מושבתות פה מהר. נניח שאיזה איטלקי זקן מחזיק כיום בפיאט פנדה - והעלות הממוצעות של האחזקה לשנה היתה 1000 אירו. אולי אם היה מחזיק איזו קוראנית, זה היה 800 אירו לשנה. סבבה. זה עדיין לא אומר שהפנדה היתה צריכה ללכת לגריטה לאחר שהוא כבר מחזיק בה.

 יש פה תרבות של צריכה מהירה, צריכה למען פוזה, זלזול בתחזוקה.

 

אני מכיר אנשים שעבדו איתי, מהנדסים, בעלי תארים, אנשים "איכותיים" - שניהם בעלי יאריס - שאמרו לי בפירוש שלא לוקחים את הרכב לטיפול השנתי, ויקחו אם תהיה בעיה. אז סבבה, נכון שביאריס זה יחסית יעבור ובאיזו פיז'ו זה פחות. אבל יש פה בכדי להעיד את רמת התחזוקה הממוצעת של רכב פה.

 

אני גם קיבלתי כבר הערות - למה אני לא מחליף את הספארק הצנועה שלי. הרי אם אני "הייטקיסט" עלי להחליף רכב שתואם את ה"מעמד" שלי, ולזרוק את הספארק הלאה לאיזה סטודנט שיפרק אותה.

עריכה אחרונה על ידי Ido.G
  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתקשה להבין אנשים שלא שולחים רכב לטיפול שנתי.

האמת שחשבתי שזה ממש תופעה שולית.

ייתכן שלא?

  • רעיון טוב! 4

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, WideFocus כתב:

יש לינק ? חיפשתי פוסטים שלך ולא ראיתי משהו בעניין

אולי לא הלכת רחוק מספיק.

עמוד שלישי

 

  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, yuvalganim כתב:

מתקשה להבין אנשים שלא שולחים רכב לטיפול שנתי.

האמת שחשבתי שזה ממש תופעה שולית.

ייתכן שלא?

לא שולי בכלל, כל מי שמחפש רכב משומש בן 5 או יותר נתקל במשומשות שלא עברו טיפולים או הוזנחו גם על ידי אנשים מבוגרים, נשים שלא מבינות, סטודנטים שתכננו להעיף את האוטו כבר לפני שנתיים ולא יצא וכו' ולא רק הייטקיסטים.

גם אבא שלי שמבין מאוד ברכבים ואף עבד בתחום המכונאות מטפל בקיה שלו בת ה10 אחת ל3 שנים כי הוא "נוסע רק 5000 ק"מ בשנה אז לא צריך" אבל מצד שני האוטו תמיד שטוף ונקי וכל לשלשת קטנה של ציפור הוא יורד למטה עם סמרטוט לנקות. לך תבין.

  • מצחיק 1
  • מבאס 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Ido.G כתב:

נניח שאיזה איטלקי זקן מחזיק כיום בפיאט פנדה - והעלות הממוצעות של האחזקה לשנה היתה 1000 אירו. אולי אם היה מחזיק איזו קוראנית, זה היה 800 אירו לשנה. סבבה. זה עדיין לא אומר שהפנדה היתה צריכה ללכת לגריטה לאחר שהוא כבר מחזיק בה.

ואיטלקי זקן נוהג כמו איטלקי צעיר? או כמו ישראלי צעיר? 

ראית פעם את תרבות הנהיגה פה בארץ? בשתי מילים אפשר לסכם אותה בתור "מאיר ועצבני".

במקומות אחרים בעולם, לא מדרבנים את הרכבים ולא עובדים איתם בעומס גבוה לאורך רוב הנסיעה כמו פה. סל"ד נמוך, נסיעה מנהלתית, ברגוע. (לפחות לגבי רוב האנשים). 

אנשים מבוגרים מכבדים את הרכב שלהם, ומעבר לשגרת טיפולים טובה ונכונה גם לא מעמיסים עליו יותר מדיי נהיגות פרועות שמקצרות חיי מכלולים. מנוע שעובד רוב חייו בסל"ד נמוך יחזיק יותר שנים ויותר ק"מ מצטבר מאחד שעבד רוב הזמן בסל"ד גבוה, עקיפות משוגעות, האצות לפני רמזור רק כדי להיות ראשון, משחקי כח ושמירה על המקום כאילו זה היה מינימום מירוץ גרנד פרי וכדומה. 

לא חושב שהמצב פה מתאים לתיאור? תן גיחה לשירשור סירטוני מצלמות רכב. רוב הדברים שם אני רואה כמעט כל יום.

לפני כשעה, Ido.G כתב:

אני מכיר אנשים שעבדו איתי, מהנדסים, בעלי תארים, אנשים "איכותיים" - שניהם בעלי יאריס - שאמרו לי בפירוש שלא לוקחים את הרכב לטיפול השנתי, ויקחו אם תהיה בעיה. אז סבבה, נכון שביאריס זה יחסית יעבור ובאיזו פיז'ו זה פחות. אבל יש פה בכדי להעיד את רמת התחזוקה הממוצעת של רכב פה.

ומה זה משליך על השרידות של הרכבים לאורך שנים?

ומה זה אומר על אמינות שלהם? פז'ו פחות אמינה ביחס ליאריס, בהינתן אותו יחס לרכב.

חלקים פחות אמינים בפז'ו מול היאריס, בהינתן אותו סגנון נהיגה. 

הצרפתית פחות אמינה מהיפנית.

 

  • אהבתי 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 חבל להסתובב סביב הזנב, אבל בכל זאת, באיטליה לא נוהגים בפחות מרץ מאשר כאן, די להיפך ועדיין היא מפוצצת כפי שנאמר כאן בכל מיני פנדות ופונטואיים עתיקים. יצא גם להתנייד שם כנוסע במונית מולטיפלה, מכונית שלמרות ניסיונותי להוציא את שנת ייצורה מהנהג, ללא הצלחה, אי אפשר לסווגה כטינאייג'רית, איך שלא תסובב את זה. כל דרום מזרח הים התיכון משופע בנהגים עצבניים לא פחות מאשר כאן, הם רק יותר מיומנים, אבל זה כבר דיון אחר. מה שכן שייך לכאן הוא הנסיון הזה לתלות את שרידות התוצרת לפי מוצאה בכל מיני פרמטרים כמו מזג אויר או תרבות נהיגה שונה, האמת לטעמי במקום אחר וכפי שציינתי קודם היא פשוט מגיעה מהעובדה שמכוניות עם תדמית ירודה מוצאות את הדרך לפח האשפה הרבה יותר מהר מאלו עם תדמית טובה, מה שבהחלט מסביר איך זה כאן תמצא אולי יותר יפניות זקנות מאשר צרפתיות כאלו. פז'ו בת עשרים תעוף לפח לפני שיחליפו לה רדיאטור שעולה כמוה, קורולה באותו גיל תקבל גם שטיפה אחרי ההחלפה. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 622 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...