Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הסטיגמה השלילית שיצאה לרכבים הצרפתים זו מגמה עולמית או רק פה בארץ?


much
שימו לב! השרשור הזה בן 622 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

צודקים כולם, וההוכחה היא שהארופאים, שכידוע לא מבינים כלום במכוניות, לא בטכנולוגיה לא בעיצוב לא בבטיחות לא בתרבות מוטורית ולא בהנאה, מתעקשים בטמטומם להמשיך לקנות פיז'ו בכמויות שנופלות רק מפולקסווגן.

https://www.best-selling-cars.com/europe/2021-full-year-europe-best-selling-car-manufacturers-and-brands/

הוא שאמרנו, מטומטמים.

אגב איך הקריטריון של "כמה נשארו על הכביש" הפך להיות מונופוליסטי כאן? בסוף אף אחד מאיתנו לא ישאר על הכביש, השאלה מה נספיק להנות כל עוד אנחנו כן על הכביש. 

 

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Jack457 כתב:

צודקים כולם, וההוכחה היא שהארופאים, שכידוע לא מבינים כלום במכוניות, לא בטכנולוגיה לא בעיצוב לא בבטיחות לא בתרבות מוטורית ולא בהנאה, מתעקשים בטמטומם להמשיך לקנות פיז'ו בכמויות שנופלות רק מפולקסווגן.

 

 

זה לא חייב לנבוע מטמטום או מחכמה. 

זה יכול להיות תמחור, עיצוב, מבצעים מיוחדים, שיווק, ביצועים, פרסומות, נוסטלגיה, פטריוטיזם, רגש. You name it. 

גם ליצרנים אחרים יש בעיות נכון,  אך בד"כ הבעיות קטנות יותר , לא שכיחות, וזולות יחסית שאינן קשורות לאיכות החומרים וההרכבה ולא משביתות רכב. 

אני חושב שלמרות שלקוחות מתחלפים ואכן המון צרפתיות נמכרות, עדיין מי שנכווה ברותחין נזהר בפושרין.

אני אישית את הכווייה קיבלתי ולא פעם אחת, ולכן לא אצטרף יותר לרשימה המכובדת של הלקוחות. 

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Jack457 כתב:

צודקים כולם, וההוכחה היא שהארופאים, שכידוע לא מבינים כלום במכוניות, לא בטכנולוגיה לא בעיצוב לא בבטיחות לא בתרבות מוטורית ולא בהנאה, מתעקשים בטמטומם להמשיך לקנות פיז'ו בכמויות שנופלות רק מפולקסווגן.

https://www.best-selling-cars.com/europe/2021-full-year-europe-best-selling-car-manufacturers-and-brands/

הוא שאמרנו, מטומטמים.

אגב איך הקריטריון של "כמה נשארו על הכביש" הפך להיות מונופוליסטי כאן? בסוף אף אחד מאיתנו לא ישאר על הכביש, השאלה מה נספיק להנות כל עוד אנחנו כן על הכביש. 

 

כי ידוע שיש קשר ישר לחלוטין בין אמינות לבין טבלת מכירות... 

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.8.2022 בשעה 21:06, yulianx כתב:

מעניין שהצרפתיות מובילות במכירות באירופה..

 

נלקח מאתר icar:

437791876_Screenshot_20220811-210432_SamsungInternet.thumb.jpg.3b5c4616564c516d2c27129c79f80941.jpg

 

השאלה כמה מתוך זה אתה יכול לייחס לשוק הצרפתי באירופה שהוא אאל"ט השלישי בגודלו. כנראה, שבאיזור 40% מהמכירות של הרכבים הצרפתיים באירופה מתבצעות בצרפת (https://www.best-selling-cars.com/france/2021-full-year-france-top-30-best-selling-car-models/)

יתכן שמדובר בעלויות זולות יותר, חלפים וטיפולים זולים יותר - אבל לא בטוח שניתן לגזור מהסטטיטיקה הזו לגבי כלל אירופה. בנוסף, צריך לשים לב למגמת הגידול של יונדאי בצרפת ובאירופה בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בארץ למרות הסטיגמה המכירות לא רעות, ולא ניראה שיש פגיעה אצל רנו למרות המנועי TCE או פיגו/סיטרואן למרות פיורטק.

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Jack457 כתב:

צודקים כולם, וההוכחה היא שהארופאים, שכידוע לא מבינים כלום במכוניות, לא בטכנולוגיה לא בעיצוב לא בבטיחות לא בתרבות מוטורית ולא בהנאה, מתעקשים בטמטומם להמשיך לקנות פיז'ו בכמויות שנופלות רק מפולקסווגן.

כן... כי הם צריכים להחליף את הצרפתייה המתפרקת לאחת חדשה בתדירות גבוהה... 😆

  • מצחיק 4

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדינות יצרניות מתאפיינות כולן בנאמנות למותגים המקומיים שלהם, כך שמדד המכירות של רכבים צרפתיים באירופה לא באמת מספר את הסיפור המלא.

  • רעיון טוב! 2

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, yulianx כתב:

גם בארץ למרות הסטיגמה המכירות לא רעות, ולא ניראה שיש פגיעה אצל רנו למרות המנועי TCE או פיגו/סיטרואן למרות פיורטק.

 

למה למרות פיורטק? זה לא מנוע טוב? טורבו זריז, או שאתה מתכוון לרצועה\שרשת טיימינג שלהם?

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, shugiflex כתב:

מדינות יצרניות מתאפיינות כולן בנאמנות למותגים המקומיים שלהם, כך שמדד המכירות של רכבים צרפתיים באירופה לא באמת מספר את הסיפור המלא.

מה לגביי מדינות אירופה שאין להן מותג מקומי? יש לא מעט כאלו (סלובקיה, פולין, סלובניה, אוסטריה, הולנד, הונגריה ועוד).

אני לא מדבר על זה שברוב המדינות שציינתי יש ייצור של מותגים כאלו ואחרים, אבל אין להן מותג מקומי. לפחות של מכוניות.

בגרמניה במקום השני, אחרי הגרמניות נמצאות הצרפתיות.

 

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, maxcher כתב:

למה למרות פיורטק? זה לא מנוע טוב? טורבו זריז, או שאתה מתכוון לרצועה\שרשת טיימינג שלהם?

הוא אכן זריז, הכוונה שלי לבעיה עם הרצועה.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, dorsht כתב:

מה לגביי מדינות אירופה שאין להן מותג מקומי?

יש להם ייצור מקומי של מותג זר, ויכולת להזמין חלפים במהירות ובזול מהקצה השני של האיחוד.

 

עוד אתר עם מידע מעניין

https://www.automotivetouchup.com/touch-up-paint/most-popular-car-by-country/

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שבשנתיים האחרונות, בעקבות הקורונה והמחסור ברכבים חדשים, חלק מהצרפתיות דווקא נמכרות במחירון ודגמים מסוימים אפילו מעל. סוג של תיקון שוק. היתה גם עליה במחירונים לדגמים ספציפיים. מניח שבעתיד זה ישתנה שוב לרעת כל מה שלא מהמזרח אבל הכל יכול להיות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הC4 פיקאסו הפכה משום מה לממש מבוקשת.

השאירו לי פתקים על האוטו כבר כמה פעמים לאחרונה, גם אם האוטו לא שטוף ולא נראה מדהים.

 

עריכה אחרונה על ידי יוסי פרנקוס
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, יוסי פרנקוס כתב:

הC4 פיקאסו הפכה משום מה לממש מבוקשת.

השאירו לי פתקים על האוטו כבר כמה פעמים לאחרונה, גם אם האוטו לא שטוף ולא נראה מדהים.

 

כי לא מייצרים יותר רכבים כאלה באורך 4.5 מטר עם 7 מושבים ומשקל עד 1.5 טון חוץ מה5008.

 

גם הצרפתיה הזקנה שלי כנראה תשביח עם השנים.

עריכה אחרונה על ידי edward
  • אהבתי 1

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמות מכירות לא מעיד על כלום.
ברוסיה אוהבים רכבים גרמנים (אבל כיום יש רק סיניים), בארץ יפניים וקוראנים, באירופה צרפתים וגרמניים, בדרום אמריקה איטלקיות, בארה"ב אמריקאיות ויפניות.
האם זה מעיד על משהו מבחינת אמינות או איכות הרכבים? לא. זה מעיד רק על התאמה לשוק המקומי ופעילות עסקית מוצלחת.

ועם זאת לרכבים הצרפתיים יש שם רע בצדק, פיורטק AL4 וEP6 עשו לא מעט צרות לבעליהן, 

אבל יש עוד כמה יצרנים שמגיע להם שם רע מאותן הסיבות אבל מסיבה מסויימת הסטיגמות נדבקות רק לצרפתיות ולאופל.
למשל ניסאן - חצי מהרכבים שלהם עם הגיר המקולל JATCO JF015E גיר לא אמין בעליל ששובק פעמים רבות עוד לפני שהגיע ל100K קילומטר וההחלפה שלו אצל היבואן עולה כמו שתי מנועי פיורטק.
כמובן שאפשר לתקן אפשר ב7K אבל גיר רציף זה לא בדיוק משהו שאפשר להחליף חלק שנשבר ולנסוע בשקט, בדר"כ הרכיבים של הגיר הזה מתבלים ביחד ואחרי תיקון של 7K אתה יכול למצוא את עצמך מוסר עוד7K במוסך בעוד חודשיים.
כנ"ל סוזוקי ומיצובישי יש כמה דגמים עם הגיר הזה שנמכרים כמו לחמניות חמות ושומרים מחירון כמו נדל"ן בגוש דן.
לוולקסוואגן, סקודה, סיאט יש כמובן את הבעיות שלהן עם השרשראות תזמון, אכילות שמן, מערכות הצטה, זליגת מים למחשב רכב ושלא נזכיר את הDSG.
קיה\יונדאי, יש סדרה 'למה של מנועי G4 שנוטים לשבוק חיים מוקדם בגלל שחיקת צילינדרים, מנועי ה2.0 ליטר גם בעלי בעיה סדרתית (תקראו על הבעיה בסונטה) והולכים פעמים רבות לפני שהגיעו ל100K והגיר הרובוטי דורש תיקונים לא זולים אהה ובאזור 100K למנועי הGDI יש נטיה לפתח פיח על שסטומי היניקה שהניקוי שלו עולה באזור ה3K..
הונדה - כולם מכירים בבעיה של הדילול שמן במנועים.

אין מה לעשות עם זה - כיום רגולציות זיהום האוויר דורשות מהיצרנים להסתכן בייצרו רכיבי הנעה עם סיכונים וזאת התוצאה, יותר מחצי מהיצרנים שיש בשוק היום מייצרים רכבים שאורך החיים של יחידות ההנעה שלהם הוא +-100K.

אז צרפתי או לא, זה כבר לא משנה גם ככה אחרי 100-150K תצתרך לשפץ רכיב הנעה קריטי או להחליף מנוע.

 

אז אני נוסע על רכב עם מנוע פיורטק בן 8 בשקט, כי אני יודע שגם היאריס היברידית בת ה8 שלידי תצתרך להשקיע 15-20К על סוללה בקרוב והסוזוקי תחליף גיר והקיה גם תגיע לשיפוץ מנוע בשנים הקרובות. רק שאני יודע ומוכן לזה הם פחות כי שלדעתם הם קנו "רכב אמין"
 

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
  • אהבתי 5
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 622 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...