Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעקב ארוך טווח - טויוטה אוונסיס 2.0, 2011


menir1

פוסטים מומלצים

מי שעוקב אחרי בפורום יודע שבמהלך העשור האחרון, שירתה את אשתי נאמנה סיטרואן C4 דור ראשון - להלן הקישור:

בתחילת 2022 התחלתי להרהר בקשר למחליפה של הסיטרואן שכבר הגיעה לגיל מופלג. הנסועה של אשתי, שרובה עירונית, מתאימה מאד לרכב חשמלי וזה היה הכיוון הראשוני. על הכוונת הייתה הג'ילי אשר @discoTD5 בחן אותה (אפילו היינו בטיול משותף) ועשתה רושם מצויין. לאחר בדיקות ראשוניות התחלתי להבין שבעיות המלאי לא הולכות להיעלם בקרוב. ההערכה שלי שגם כך טכנולוגיית הסוללות צפוייה להתעדכן בשנים הקרובות (מעבר לסוללות מצב מוצק) ועליות המחירים של מכוניות חדשות גרמו לי לעצור ולחשב מסלול מחדש. הוחלט לחפש מכונית יד שנייה עם עדיפות לסגמנט ה-SUV הקטנות יותר (עדיפות של האשה). התחלתי לעבור על הלוחות ונוכחתי לדעת ששוק המשומשות התחלק על השכל. אנשים דרשו מחירים הזויים למכוניות בנות שלוש. מכיוון שאין לחץ, החלטתי לסגת מהמגרש ולארוב לאיזה מציאה. 

 

לא עברו מספר שבועות ובפורום זה, חבר פורום מכובד העלה מודעת מכירה של המכונית של אביו - טויוטה אוונסיס שנת 2011 יד ראשונה שמורה ומטופלת עם 105K ק"מ בלבד. חשבתי לעצמי שזאת נראית כמו מציאה מעניינת והחלטתי לבדוק. צלצול ספונטאני לחבר וקפצנו לנתניה לראות הכלה. 

 

מגיעים ורואים מכונית שמורה מאד חונה בחנייה מקורה. בעל הרכב יורד ומתגלה כפדנט ייקה מהזן החביב עלי (אני בעצמי ייקה פוץ גאה). האיש הנחמד ירד עם קלסר עב קרס הכולל תיעוד מלא של כל מה שעבר על מכוניתו מיום ביצוע ההזמנה ועד מספר שבועות לפני פגישתנו כאשר המכונית עברה טיפול שנתי וטסט. תא הנוסעים נראה ומרגיש חדש. סיבוב קצר לא מותיר ספק ומהר מאד אני מבין שזאת אכן מציאה. המכונית מטופלת מיומה הראשון במוסך מורשה טויוטה לפי הספר - פעם בשנה או 15K ק"מ. בעל הרכב פרש לגמלאות כשנתיים לאחר רכישת המכונית ובשנים האחרונות היא נסעה מעט מאד. לפי תיעוד הטיפולים, הטיפול האחרון בוצע פחות מ-5000 ק"מ מהטיפול הקודם, שנה קודם. 

 

המכונית כאמור נראתה  כרכישה מאד אטרקטבית אך רחוקה מאד מהעדפתה של אשתי. שלחתי לה סרטון קצר על המכונית והיא לא כל כך הבינה על איזו "מציאה" אני מדבר. מבחינתה זאת אנייה באורך 4.7 מטרים ולכן היא לא רלוונטית.

 

ביקשתי מבעל הרכב הנחמד שימתין עד הערב. חזרתי הבייתה, שיתפתי את אשתי בממצאים ושכנעתי אותה בסופו של דבר שזאת יכולה להיות רכישה נהדרת.

 

בערב חתמנו על זכרון דברים, הועברה מקדמה ולאחר מספר ימים שולמה יתרת הכסף ובוצעה העברת בעלות.

 

האם היא מצדיקה את המוניטין של טויוטה? 

היסטוריית האחזקה של המכונית מצדיקה את המוניטין של טויוטה בהחלט - מלבד טיפולים שוטפים, לא היה כלום (בעצם היה משהו אחד - המצבר המקורי נפח נשמתו לאחר כשנתיים והוחלף באחריות...).

 

הצמיגים הוחלפו לפני כ-3 שנים (הסט שלישי של המכונית), אך עברו פחות מ-15K ק"מ. כיוון שהמכונית חנתה בחנייה מקורה, הם נראים ומרגישים כחדשים. הבלמים אף הם הוחלפו לפני כ-10K ק"מ והמכונית כאמור עברה טיפול קטן (החלפת שמן ומסנן שמן) מספר שבועות לפני הרכישה, כך שאפילו אין צורך ביישור קו. לפי ההיסטוריה, הבלמים הקדמיים מחזיקים בין 30K ל-50K ק"מ. האחוריים החזיקו 80K ק"מ.

 

לפי הוראות היצרן, יש להחליף נוזל גיר כל 60K ק"מ אם המכונית ננהגת בתנאים קשים. במקרה הנ"ל לא בוצעה החלפה מסיבות הגיוניות. בטיפול הבא, אני מתכוון להחליף את הנוזל כתחזוקה מונעת.

 

נוזל הקרור לא הוחלף אף הוא ולפי הוראות היצרן יש להחליפו רק לאחר 150K ק"מ... אני שוקל גם להחליף אותו בטיפול הבא (נראה לי מוגזם לשמור על נוזל קרור מקורי 11 שנה - נראה לי שפשוט אבקש לבדוק את ה-pH ונחליט בהתאם).

 

המכונית לא עברה תאונות, אך כן היו פגיעות קוסמטיות בדלתות שמאל, כנף קדמית ימין ופגוש אחורי במהלך השנים מפגיעות חנייה. הפגיעות תוקנו באיכות גבוהה (ניכר שבעל המכונית מאד אהב אותה).

 

לאחר הרכישה החלפתי את המערכת המקורית במערכת מולטימדיה מודרנית עם שיקוף לאנרואיד אוטו/ אפל קאר פליי. 

 

איך היא נוסעת?

 

מדובר במכונית כבדה - 1480 ק"ג. היא מצויידת במנוע 2.0 המפיק 152 כ"ס ו-20 קג"מ ב-4000 סל"ד ומשודך לגיר רציף. ההנחה הראשונית שלי היא שצריכת הדלק תהיה גבוהה יותר מהסיטרואן, אך לאחר שלושה חודשים אני שמח לבשר שהאוונסיס חסכונית הרבה יותר. בתוואי עירוני, צריכת הדלק היא כ-10 ק"מ/ל' - מרשים מאד, וחסכוני בכ-20% מהסיטרואן (שבאותו תוואי צרכה בממוצע כ-8 ק"מ/ל'). חזרנו מחופשת קיץ ברמת הגולן וצריכת הדלק של נסיעה משולבת (נסיעה בכביש 6 על 120-130 קמ"ש, טיפוס לרמה ולחרמון וחזרה הבייתה) הייתה 13.4 ק"מ/ל'. לא רע בכלל, ועם נהיגה יותר מודעת (רוב הזמן הבן שלי נהג) אפשר להערכתי לשפר את התוצאה לאזור ה-14 ק"מ/ל' בקלות.

 

איך היא כזאת חסכונית? המנוע מצוייד בתזמון שסתומים משתנה כולל שינוי גובה של השסתומים, כך שלמנוע שני מצבי עבודה - חסכוני (סטייל אטקינסטון) ורגיל. השילוב עם הגיר הרציף מנפק חבילה חסכונית למדי.

 

המכונית היא שייטת אוטוסטראדות קלאסית - השילוב עם הגיר הרציף, מביא את המנוע להסתובב ב-2100 סל"ד שקטים במהירות של 130 קמ"ש. המתלים מכויילים לטעם הארופאי וזה מצויין. הריסון של המתלים מצויין ונוחות הנסיעה טובה מאד. התנהגות הכביש מאד בטוחה והיא ממש לא מתרגשת מתוואי מפותל. בכלל הליטוש ההנדסי מרגיש כמה רמות מעל הקורולה (שבמפתיע יקרה יותר בכ-10% במחירי המשומשות לרכב מקביל). ההיגוי עם משקל טוב והוא מדוייק, אם כי לא מספק משוב כלל.

 

המושבים הקדמיים נוחים (משמעותית טובים יותר מהקורולה לדוגמה, אך לא קרובים למיטב התוצרת הצרפתית) עם תמיכה טובה לגב התחתון ותמיכת צד סבירה פלוס. המושב האחורי מאד נוח ומרווח והרצפה השטוחה מאפשרת ישיבה נוחה יחסית לנוסע שלישי מזדמן. תא המטען ענק (509 ל') ובולע בקלות מטען של משפחה בחופשה - פתח תא המטען רחב מאד וקל מאד לשימוש. 

 

בקרת האקלים הדו-אזורית מעולה, זה המזגן הכי טוב שיצא לי להכיר. מהירות הקרור של תא הנוסעים לאחר שהייה ביום שמש קייצי היא פנומנאלית.

 

הביצועים בסדר במישור. בעליות היא הרגישה קצת עגלה. לחיצה על כפתור מצב 'ספורט' משנה דרמאטית את האופי הפלגמאטי של המנוע -  מרגישים שעוד מספר סוסים, שנמו להם באורווה, מצטרפים לשאר העדר, הגיר מקצר יחסי העברה בהתאם והמכונית מושכת היטב. בעליות חייבים לעבור למצב 'ספורט' כדי לקבל ביצועים טובים. במצב אקו (הדיפולטיבי) היא מרגישה כמו עגלה מתה.

 

זהו. עד הפעם הבאה. בשרשור הזה, אדווח על החיים עם היפנית הזאת שהצטרפה לצמד הצרפתיות הקיימות.

 

אם יש שאלות נוספות, אשתדל לענות.

 

20220429_142107.jpg

20220429_142126.jpg

20220429_142114.jpg

20220429_142056.jpg

20220721_183331.jpg

  • אהבתי 6
  • רעיון טוב! 2

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המתלים טובים מאד - איזון טוב בין רכות לריסון (כיול ארופאי).

הרכב במצב חדש - כולל הגומיות.

 

המערכת של יצרן סיני מוכר עם 8 ליבות (מצטער לא זוכר את השם) - מצויינת מבחינתי.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתחדש.

כאחד שלא חובב טויוטות, תמיד הרגשתי שאם כבר, האוונסיס זו הטויוטה הנכונה לקנות. מלוטשת, סולידית, עיצוב סולידי שלדעתי נשאר רענן למרות השנים, יופי של אוטו. חבל רק שאין לוגמת סולר (בארץ).

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו מאוד רציתי אותה בתור רכב משומש זול. לצערי היה בילתי אפשרי למצוא אחת כזאת שמורה שלא רצו עליה 7-8 מעל המחירון(היום זה נשמע הגיוני, לפני 3 שנים, קצת פחות)

  

זה היה אחרי שירדתי משנת ליסינג על קורולה ומנסיעה בודדת של 10 דקות, היה לי קשה להבין איך האוונסיס פחות סחירה מהקורולה כאשר היא בפירוש רכב טוב בהרבה? 

 

כן, כניראה עוד 0.4 ליטר בנפח המנוע גורם שיחשבו שהיא בהמה זוללת דלק לעומת מלכת החסכוניות קורולה. טוב נו. 

 

בכול מקרה, ניראה שנפלתם על רכב טוב. תתחדשו

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, imprezadude כתב:

קודם כל תתחדש!

 

היכן אתה מתכוון לבצע את ההחלפה של נוזל התיבה?

במוסך טויוטה - שמעתי המלצות על מוסך האחים קצב בחולון.

לפני 48 דקות, davemustaine87 כתב:

קשה להבין איך האוונסיס פחות סחירה מהקורולה כאשר היא בפירוש רכב טוב בהרבה?

אופייני לכל קטגוריית רכבי המנהלים שמאבדים ערך במהירות רבה יחסית והרבה פחות סחירות מהמשפחתיות. במקרה של טויטה, זה לא שהקורולה (סדאן לרוב) משמעותית קטנה יותר, מה שעוד יותר מבליט את חוסר ההגיון. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחפש בעצמי מוסך טויוטה שיודע לעשות את ההחלפה הזו כמו שצריך, ולא פוטר בתירוצים של ״לא צריך לעשות את זה״, ושהאחריות היא עליך. המוסך שציינת עושה את הרענון באופן קבוע ללקוחות שלו? יש לך מושג?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, imprezadude כתב:

אני מחפש בעצמי מוסך טויוטה שיודע לעשות את ההחלפה הזו כמו שצריך, ולא פוטר בתירוצים של ״לא צריך לעשות את זה״, ושהאחריות היא עליך. המוסך שציינת עושה את הרענון באופן קבוע ללקוחות שלו? יש לך מושג?

בגיר רציף זה חלק משיגרת הטיפול.

הם יותר פוטרים בתיבה פלנטרית

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם פוטרים גם בתיבות רציפות. חבל שזה לא מנדטורי כמו במיצובישי, כך גם העובדים מתמחים בעבודה, והסיכוי שיגרמו לנזק קטן יותר. אולי לא רוצים להפחיד לקוחות שמרנים של טויוטה בהחלפות יקרות של נוזל התיבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי באוונסיס 180 אלף במורשה אומרים אין צורך להחליף, לא נוגעים גם ניידות עם 500 אלף נסעו עם גיר מקורי הכל מקורי.

בקורולה לא רצו להחליף לי בטענה זהה.

רכבי קורולה קודמים שהיו לי לעולם לא רצו להחליף הכל היה תקין לחלוטין.

איכשהו הצלחתי להוציא את הסוגיה הזאת מהראש.

ברוך השם.

 

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...