Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1625 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

בלי להיכנס כרגע לדגם ספציפי של רכב, יש לי שאלה כללית בנושא מנועי בנזין :

מנוע טורבו, ומולו מנוע רגיל בנפח גדול יותר ולכן עם הספק ותאוצות דומים -

איזה הבדלים עיקריים יש ביניהם בנושא תחזוקה בטווח הארוך ?

אחרי 100,000 ק"מ, אחרי 200,000 ק"מ ?

 

יש איזו השפעה משמעותית לטוב או לרע מבחינה תחזוקתית לעובדה שהמנוע הוא כן טורבו או לא טורבו? (ושוב, אני לא מדבר על 1600 טורבו מול 1600 רגיל, אלא על מנועים עם ביצועים פחות או יותר דומים, שכמובן הטורבו שביניהם הוא בעל נפח נמוך יותר)

 

1000 תודות מראש לכל העונים הנכבדים !

עריכה אחרונה על ידי harhanegev
  • אהבתי 1

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

פורסם

בגדול מנועים אטמוספריים נחשבים אמינים יותר, אם זה בגלל שהטכנולוגיה בהם יותר "עתיקה" או שפשוט יש חלק אחד משמעותי פחות (טורבו) שיכול ללכת טרם עת.

  • אהבתי 1

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם

טורבו זה לא טכנולוגיה חדשה אלא די עתיקה, מה שחדש יחסית (לפחות במכוניות עממיות) הוא מנועי טורבו בנזין קטני נפח עם גדישה גבוהה. נכון שלפני כעשר שנים היו הרבה מחלות ילדות למנועים אלה, אולם כיום לתחושתי המצב התייצב ומנועים כאלה הולכים לעולמם בשיבה טובה עם הטורבו המקורי.

מגדש הטורבו אמור להחזיק לאורך כל חיי המנוע בלי תחזוקה מיוחדת. אז אין שום משמעות תחזוקתית. מה שנכון הוא שמכלול הטורבו רגיש הרבה יותר להזנחה, כמו כן תמיד יש הסתברות לכשל כמו בכל רכיב, ובמקרה של טורבו המשמעות די יקרה.

 

  • אהבתי 1

חזיר דיזל

פורסם

זה לא רק טורבו. 

 

נגיד מנוע 1000 או 1200 סמ"ק טורבו עם ביצועים כמו של מנוע 1.8 אטמוספרי. 

 

 

במנוע טורבו הזה היצרנים היו ממוקדים בחיסכון בדלק וקבלת נתוני זיהום נמוכים דרך הפחחת משקל והפחתת חיכוך - בוכנות קלות יותר, טבעות בוכנה מחומרים עם חיכוך קטן יותר, מעבר למבנה 3 צילינדרים להפחתת כמות החלקים הנעים, מעבר להזרקה ישירה גם כן כדי ליעל את הבעירה ולהוריד זיהום, על זה יש עוד מערכות להקטנת זיהום אוויר. וכל העסק הזה חייב להיות קל, זול וקומפקטי, כזה שמתאים להתקנה במגוון דגמים. גם במכוניות מיני וגם בג'יפונים ומשפחתיות, כי כבר לא מפתחים מנוע לכל דגם אלא 2 או 3 מנועים שמשרתים את כל הליין של היצרן.

 

המנוע הזה (כאמור קל זול וקומפקטי) עובד בעומס גבוה כי נדרש להפיק הספק ומומנט גבוהים בסל"ד נמוך מנפח קטן, לפעמים גם מטופל במרווים ארוכים של כל 20 או 30 אלף ק"מ ועובד עם גיר שכל הזמן שואף להיות בהילוך הכי גבוה שאפשר, גם כן להורדת זיהום. ז"א המנוע נדרש לסחוב יפה מסל"ד נמוך. 

 

 

כל הנ"ל ברוב המקרים הוריד את רמת האמינות ביחס למנוע רגיל אטמוספרי של פעם. זה גם בגלל שלא מצפים יותר שהרכב ישרת 30 שנה אלא יוחלף די מהר בדגם חדש עדכני ומתקדם יותר ויש גם אלמנט של התיישנות מתוכננת, היצרנים לא רוצים שהמנוע יעבוד 700 אלף ק"מ, רוצים שאחרי כמה שנים תחליף לדגם חדש. 

 

 

  • אהבתי 8

 

 

  • ספונסר פורום
פורסם
בתאריך 3.1.2022 בשעה 14:25, Buki כתב:

כל הנ"ל ברוב המקרים הוריד את רמת האמינות ביחס למנוע רגיל אטמוספרי של פעם. זה גם בגלל שלא מצפים יותר שהרכב ישרת 30 שנה אלא יוחלף די מהר בדגם חדש עדכני ומתקדם יותר ויש גם אלמנט של התיישנות מתוכננת, היצרנים לא רוצים שהמנוע יעבוד 700 אלף ק"מ, רוצים שאחרי כמה שנים תחליף לדגם חדש. 

אינני בטוח שאני מסכים איתך לגבי התיישנות מתוכננת בדגמים עם המנועים החדישים, בוקי.

כל המכוניות שהיו לי ב-12 השנים האחרונות, היו עם טורבו. כולן עם גדישה גבוהה (אך ללא שום "שיפור" נוסח סטייג'1 ומעלה).

כולן עברו בקלות 100,000 ק"מ ומעלה אצלי, עם אפס תקלות בטורבו. את הטולדו TDI שלי החזקתי אפילו עד 270,000 ק"מ, ומכרתי ללא בעיה כלשהיא במנוע או בטורבו (אם כי טורבו-דיזל בוודאי שלא נופל בקטגוריית המנועים הקומפקטיים והזולים שתיארת). נכון, לא מדברים כבר מזמן על 700,000 ק"מ, אבל ביננו - מי כאן מחפש כזו נסועה? הרב יסתפקו במנוע שיחזיק מעמד בין 200-250 אלף ק"מ

 

רון אוחנה ידידי, הבעלים של "מוסך רון", סיפר לי לא מזמן על לקוח שלו בעל רכב TSI 1.0 (עם 3 צילינדרים), שכבר חצה מזמן את קו 300,000 הק"מ עם המנוע/טורבו המקוריים. כלומר - נהיגה נכונה וטיפולים בזמן יכולים לתת תוצאה מעולה.

 

המסקנה שלי מהדור החדש של המנועים - הזרקה ישירה/נפח צנוע/טורבו קטן עם סל"ד סופר-גבוה לאור כל מה שלומד מבעלי מוסכים נוספים היא:

1. מאד נכון להגיד שמנוע טורבו דורש יותר תשומת לב ומודעות גבוהים יותר מצד הנהג בכל הנוגע לתפעול וטיפול, כפי שכבר כתבתי בפוסט כאן. אסור לזלזל בהתנעה קרה/כיבוי חם וכמובן טיפול בשמנים לפי תקן יצרן - ובזמן!

2. ישנם מנועי טורבו מודרניים שסובלים הרבה יותר מאחרים מתופעה שנקראת LSPI (Low Speed Pre Ignition) - תופעה מזיקה עד כדי הרס מנוע בק"מ מאד נמוך (ידועה מאד בקרב בעלי אופל או קרוז עם מנועי 1.4 טורבו...). מדובר על "צלצולי מנוע" בסל"ד נמוך, שחיישן הנקישות במנוע לא מצליח לאתר ולכן לא מקדים ההצתה ולא מטפל בהם). יש להתייעץ לגבי כל מנוע ספציפי וללמוד האם הוא רגיש לתופעה (מזכיר בהקשר זה גם את התביעה הייצוגית שעדיין מתבררת מול קרסו בארץ, לגבי מנוע 1.2 טורבו 4 צילינדר).

3. אם הרכב שרוצים לבדוק הוא עם מנוע טורבו - בדיקת היסטוריית הטיפולים הופכת לקריטית, כי רק מנוע שטופל כראוי ובמרווחים נאותים יוכל לגלות אמינות לאורך זמן.

  • אהבתי 1

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

פורסם
לפני שעה, הלוחש למכוניות כתב:

כולן עברו בקלות 100,000 ק"מ ומעלה

100.000 ק"מ זה מה שרכב בשימוש קצת מעל הממוצע עובר ב 3 שנים וזה לא מדד לשום דבר, זה בערך רבע או שליש ממה שרכב אמור לעבור לפני תחילת הבעיות. 

 

ואם 300.000 אלף ק"מ הפך  "וואו המון", שזה מספר שמנועים אטמוספריים היו מגיעים אליו "בהליכה", רק מחזק את מה שאני אומר. 

 

 

אבל אני מסכים, הזמנים השתנו ואם אתה מתכוון לקנות חדש או כמעט חדש, להחזיק כמה שנים ולמכור לפני 100 אלף ק"מ, תקנה ותהנה מצריכת דלק נמוכה וביצועים טובים, סיכוי שיהיו בעיות נמוך. וכמובן תטפל לפי מפרט היצרן בדיוק. 

  • אהבתי 2

 

 

  • ספונסר פורום
פורסם
לפני 6 דקות, Buki כתב:

100.000 ק"מ זה מה שרכב בשימוש קצת מעל הממוצע עובר ב 3 שנים וזה לא מדד לשום דבר, זה ערך רבע ממה שרכב אמור לעבור לפני תחילת הבעיות. 

מסכים לגמרי, אבל קח בחשבון גם, שאם טורבו מתקלקל אז במקומות "נורמאליים" שבהם יש תעשייה ותרבות מוטורית מפותחת, שיפוץ טוב של טורבו עולה משהו כמו 2000-3000 ש"ח, כלומר לא יותר מתיבת הגה, נניח. סביר, ניתן לחיות עם זה.

 

בארץ, לא שמעתי על מכון טוב שמתמחה בשיפוץ כזה (אשמח ללמוד!), ואכן ההוצאה על טורבו מקורי יכולה להיות בקלות סביב 10,000 ש"ח. באסה...

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

פורסם
לפני שעתיים, הלוחש למכוניות כתב:

מסכים לגמרי, אבל קח בחשבון גם, שאם טורבו מתקלקל אז במקומות "נורמאליים" שבהם יש תעשייה ותרבות מוטורית מפותחת, שיפוץ טוב של טורבו עולה משהו כמו 2000-3000 ש"ח, כלומר לא יותר מתיבת הגה, נניח. סביר, ניתן לחיות עם זה.

 

בארץ, לא שמעתי על מכון טוב שמתמחה בשיפוץ כזה (אשמח ללמוד!), ואכן ההוצאה על טורבו מקורי יכולה להיות בקלות סביב 10,000 ש"ח. באסה...

בוקי סיכם יפה,בדיוק מה הייתה המגמה בתחום של המנועים מאז המעבר ליורו 6,כנ"ל המעבר לייצור בשיטת "פלטפורמות",כולל אזכור של הנושא של "Planned Obsolescence",יותר מצודק,הקטע שזה מיושם בצורה ערמומית בתעשיה הזאת,ולא שהפלסטיקה תשבר/גומיה תקרע אחרי X זמן,או חלק אחר בטוח אחרי Y ק"מ יתפגר....רכב מודרני זה מכלול של מחשבים,חיישנים,מעפילים שמנהלים את הכל.
נושא של LSPI טופל בשימוש תקן שמן נכון,וכבר יש תקן עוד יותר חדש במנועים של GM
https://gm-techlink.com/?p=15623

אכן שמן תקני הפך נושא בעייתי,ומאוד חשוב אצל כל היצרנים רכב עם מנוע הזרקה ישירה,שלצערי הרבה מוסכים ממשיכים להשתמש בתור דיפולט 5W30,אתם לא מבינים כמה נזקים עושים בתחום הזה לאנשים תמימים,שלרוב גם לא מודים בטעויות אחר כך!
וכן גם ב-2021/2022 ימשיכו להימכר רכבים עם כשל תכנוני,שהיצרן מעדיף לתת שירות לתקופת האחריות במקום לפתור את הבעיה מהיסוד !! 

ישראל לא "נורמלי" מהרבה בחינות,לא מבחינת מגוון העלוב,עם שליטה כזאת של "ציי רכב" שקובעים איזה גימורים מביאים (עכשיו שהנושא של יבוא מקביל/זעיר תפס תאוצה יש שיפור מינורי),לא בגלל המיסוי הכבד שרובנו לא מצליחים לממש הרבה חלומות מוטוריים (להבדיל מחו"ל שכל בן אדם רגיל יכול להרשות לעצמו בתחום המוטורי),ובטח בתחום המקצועי יש הרבה "תחומים" שאין מספיק אנשי מקצוע אמיתיים אם בכלל !!
בוא אלחש לך עוד דבר,בהרבה מקומות "נורמליים" למשל רוב הואגיות חזרו לגרסת תוכנה טרום "דיזלגייט" ,ובקלות מטפלים בנושא CVN ;)...בארץ רוב המוחלט בכלל לא מודע לנושא.

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 22 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

3. אם הרכב שרוצים לבדוק הוא עם מנוע טורבו - בדיקת היסטוריית הטיפולים הופכת לקריטית, כי רק מנוע שטופל כראוי ובמרווחים נאותים יוכל לגלות אמינות לאורך זמן.

חשבונית נפוצה בארץ אומרת משהו כמו: "שמן מנוע 5W30" או "שמן מנוע מוטול 5W30" כי למה למוסכניק לעבוד לפי החוק ולפרט איזה שמן מנוע הוא מוזג, ומה אכפת לו מהלקוח. אז מה יעזור לך לראות היסטוריית טיפולים?

עריכה אחרונה על ידי mcaspi
פורסם

 

לפני שעה, mcaspi כתב:

חשבונית נפוצה בארץ אומרת משהו כמו: "שמן מנוע 5W30" או "שמן מנוע מוטול 5W30" כי למה למוסכניק לעבוד לפי החוק ולפרט איזה שמן מנוע הוא מוזג, ומה אכפת לו מהלקוח. אז מה יעזור לך לראות היסטוריית טיפולים?

בגלל זה קונה רק מכוניות שטופלו במוסכים מורשים (מורשי יבואן). 

 

לא בגלל שהם מקצועיים יותר אלא בגלל ששם משתמשים בשמנים ונוזלים הנכונים. 

 

 

  • ספונסר פורום
פורסם
בתאריך 7.1.2022 בשעה 11:04, mcaspi כתב:

חשבונית נפוצה בארץ אומרת משהו כמו: "שמן מנוע 5W30" או "שמן מנוע מוטול 5W30" כי למה למוסכניק לעבוד לפי החוק ולפרט איזה שמן מנוע הוא מוזג, ומה אכפת לו מהלקוח. אז מה יעזור לך לראות היסטוריית טיפולים?

זה בדיוק העניין - לרדת לפרטי הפרטים. אם אתה מקבל ליד חשבוניות שרק כתוב בהן משהו גנרי-נוסח-ליסינג כגון "שמן W5-30" אז אתה יודע שלא להתייחס לזה ברצינות. גם היסטוריה כזו היא יותר טובה מכלום, כי היא לפחות מראה את רצף הטיפולים. לכשעצמי - לא אמליץ על רכב שלא יציג היסטוריה איכותית.

 

בתאריך 7.1.2022 בשעה 12:46, Buki כתב:

 

בגלל זה קונה רק מכוניות שטופלו במוסכים מורשים (מורשי יבואן). 

 

לא בגלל שהם מקצועיים יותר אלא בגלל ששם משתמשים בשמנים ונוזלים הנכונים. 

דוגמא קטנה אך בהחלט לא יחידה: כשאני נתקל בחשבונית של VAGית שיצאה ממוסך רון, אני סומך עליה הרבה יותר ממוסך מסויים בגליל שמתהדר בתואר מורשה יבואן.  לא רוצה להתחיל כאן דיון מיותר, רק להדגיש שישנם מוסכים פרטיים סופר-מקצועיים שאתן להם בשמחה לטפל ברכב לפני שאחשוב על מוסכי יבואן. WIN-WIN אמיתי לכיס ולאוטו.

 

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

×
×
  • תוכן חדש...