Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חברת אסם ואיתה עוד חברות תעלה מחירים של מאות מוצרים


Michazzz
 שיתוף

פוסטים מומלצים

כולם אוהבים להזכיר את המחירים המיוחדים לחרדים בזכות כוחם הצרכני ושוכחים שהקהל הזה גם מוכן להסתפק בהרבה פחות ממקבילהם החילונים.

יצא לי השבוע לצעוד לאורך רחוב ז׳בוטינסקי מהחלק הרמת גני לחלק הבני ברקי. לא יאומן להבדלים שרואים בעיניים מהליכה של 10 דקות.

 

הדברים לא נכתבים באופן שיפוטי, אלא רק לציון ההבדלים. בחלק של בני ברק ערימות אשפה מתחת לכל בנין חמישי, מדרכות משובשות בהרבה, וכשמרימים מעט את הראש מבחינים מיד שגם הבניינים מיושנים יותר, חלקם נראים כאילו תיכף יתמוטטו. כמעט כל החנויות צפופות במוצרים זולים, פשוטים. 

וזה לא שהחלק הזה של רמת גן הוא החלק העשיר של העיר. אבל לתושבי בני ברק כנראה חשוב יותר לשלם פחות ארנונה מאשר שהרחוב יהיה נקי והמדרכות עבירות. שהמעיל יהיה זול, יותר מאשר שבחנות תהיה להם חווית קניה נעימה ומבחר צבעים וגזרות.

 

אז כן, יש גם חילונים שסדר העדיפויות שלהם שונה, אבל מספיק לבחון את שרשורי הרכישות בפורום כדי לראות שזה לא הרוב. מדברים על חוית שירות, מגוון, מותגים, אסתטיקה, נוחות של משלוח עד הבית, המחיר הוא רק עוד שיקול. שופינג הוא בילוי בעולם המערבי, אפילו הפך להתמכרות מוכרת.

 

כמו שאי אפשר להשוות חובבי רכב לקהל שמשתמש ברכב לצרכי שינוע בלבד, לא ניתן להשוות קהילה מוגדרת שעבורה קניות הוא ענין של צורך, לאלה שעבורם זה כבר כמעט תחביב תרבותי.

 

(כל זה לא בא להצדיק את מתן שירותים זהים במחירים שונים באפליה על פי איזורי מגורים חרדיים).

עריכה אחרונה על ידי Be roo
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 276
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 8 שעות, David32 כתב:

קח את זה חזרה.

בכיף הייתי אוכל עכשיו ערגליות (לא כי זה טעים, אבל פעם בחצי שנה אפשר). 

ואפרופו זה גם סבבה.

 

שוקולד או תות? תשובתך תקבע את גורלך.

  • אהבתי 1

Mazda Drei Hatchback "Premium" 2L

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, farkash7 כתב:

קודם כל כל מה שכתבת אולי נכון אבל לא קשור ספציפית לנושא השרשור.

אני חושב שאת עליות המחיר האחרונות אפשר להסביר בעיקר בבעיות השינוע והאספקה.

כן הם חזירים אבל לעיתים יש להם סיבה אמיתית להעלות מחירים.

 

לגבי ידיות למטבח לא יודע איפה בדקת אבל יש מחסני נגרים ששם תוכל למצוא ידיות בכמה עשרות שקלים לכל היותר (ראיתי לא מעט ידיות בפחות מ-20 שקלים).

 

לגבי ארוחת בוקר בבית קפה - מי שיוצא לבית קפה ומשלם על אחרות בוקר זה בעיה שלו.

שום סכום שהם יגבו לא יהיה סביר. בסך הכל מדובר בחביתה, לחם וכמה גבינות.

מה זה משנה אם לקחו 50 או 60 או 70. ככה או ככה זה סכום מטורף. מי שאוכל שם שיהיה לו לבריאות רק בבקשה שלא התלונן. 

וכאשר לפני שנה וחצי מחירי ההובלה הימית היו בשפל והאירו והדולר גם כן ראית ירידת מחיר ?

אכן מחירי ההובלה כבר קרוב לשנה במגמת עליה תלולה ולמרות זאת דיווחי החברות יצרני המזון מראים על רווחים יותר מנאים , שלא לדבר על רשתות השיווק הגדולות. 

אנו נמצאים בשוק ישראלי חזירי , בעלי השליטה חוסמים יבוא מקביל אשר יוריד בצורה משמעותית את יוקר המחיה , שולחים לוביסטים לכנסת אשר לוחצים על הח"כ למנוע רפורמות עמוקות בשוק.

הפיתרון שלי הוא תמיד לבצע סקר עמוק ברשת, החיסכון יכול להגיע למאות שקלים למוצר, לא להרכין ראש ולקבל את הגזירה בשום אופן .

Seat Arona FR– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, CX25GTI כתב:

שלא לדבר על רשתות השיווק הגדולות

 

בו כן נדבר על רווחיות רשתות השיווק.

מה הרווחיות שלהן?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, CX25GTI כתב:

וכאשר לפני שנה וחצי מחירי ההובלה הימית היו בשפל והאירו והדולר גם כן ראית ירידת מחיר ?


לא אמרתי שלפני שנה וחצי לא היו עליות מחירים ושהם לא חזירים.

אמרתי שלשם שינוי אולי יש לעלית המחירים הנוכחית סיבה שהיא לא חזירות.

 

לגבי ייבוא מקביל לא חושב שמישהו חוסם אותך מלהזמין קונטיינרים של תירס מארהב, לשלם 20k$ על כל יום עיכוב של האוניה בים, להקים מפעל לבמבה ולהתחרות באוסם.

 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 22 דקות, ALÞћÃ כתב:

 

שוקולד או תות? תשובתך תקבע את גורלך.

 

קלללל, ברור שתות

  • אהבתי 4
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, falou כתב:

 

בו כן נדבר על רווחיות רשתות השיווק.

מה הרווחיות שלהן?

 

גבוהה מאוד, שופרסל הולכת לסגור את השנה עם קרוב ל 400 מש"ח רווח נקי. רמי לוי קצת מאחוריה. 

כולן הציגו עליה דו ספרתית ברווחים השנה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, farkash7 כתב:

אמרתי שלשם שינוי אולי יש לעלית המחירים הנוכחית סיבה שהיא לא חזירות.

אבל מה הקשר? זה סימטרי? אנחנו זוכים גם לירידות מחיר "כשיש סיבה טובה"? לא אה?.. אז מה מעניין אותי התירוצים שלהם?

 

לפני כשעה, farkash7 כתב:

לגבי ייבוא מקביל לא חושב שמישהו חוסם אותך מלהזמין קונטיינרים של תירס מארהב, לשלם 20k$ על כל יום עיכוב של האוניה בים, להקים מפעל לבמבה ולהתחרות באוסם.

זה לא ייבוא מקביל...

 

עריכה:

מתוך הדוחות הפיננסיים של דיפלומט (אחד היבואנים הגדולים בארץ) לרבעון 3 של 2021:

ציטוט

בשנה האחרונה נרשמה פגיעה בשרשרת האספקה העולמית הנובעת ממחסור במכולות המשמשות להובלה ימית. האירועים הנ"ל גורמים לעיכובים בשחרור מכולות בנמלי העולם, ביניהם ישראל, וכן לעלייה חדה במחירי ההובלה הימית בעולם לדוגמא, עלויות ההובלה הימית לדיפלומט מאירופה לישראל עלו בעשרות אחוזים, ומהמזרח לישראל במאות אחוזים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.


למרות זאת, נכון למועד הדוח, השפעת האירועים הנ"ל על תוצאות פעילותה של החברה רלוונטיים בעיקר לתחום הפעילות בישראל והיא אינה מהותית בעיקר משום שנכון למועד הדוח, במרבית המוצרים בהם עלות הסחורה כוללת את ההובלה הימית, ספקי החברה לא העלו מחירים. כמו כן, בחלק מהמדינות בהן החברה פועלת רכישת מלאי המוצרים נעשית דרך רכש מקומי ולא ייבוא. בנוסף, החברה פעלה להגדלת ימי המלאי על מנת להימנע מאובדן מכירות עקב מחסור בסחורה. כמו כן, החברה ממשיכה לבצע פעולות התייעלות על מנת להקטין את השפעת האירועים הנ"ל על תוצאותיה

 

ממממ....
 

עריכה אחרונה על ידי Blaz00r
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, MiniMiz3r כתב:

 

גבוהה מאוד, שופרסל הולכת לסגור את השנה עם קרוב ל 400 מש"ח רווח נקי. רמי לוי קצת מאחוריה. 

כולן הציגו עליה דו ספרתית ברווחים השנה. 

 

400 מיליון זה הרבה?

לפני שעתיים, farkash7 כתב:

לגבי ייבוא מקביל לא חושב שמישהו חוסם אותך מלהזמין קונטיינרים של תירס מארהב, לשלם 20k$ על כל יום עיכוב של האוניה בים, להקים מפעל לבמבה ולהתחרות באוסם.

 

בוודאי שעוצרים אותך. יש חסמים לכניסה לשוק/תעשייה. כל מיני סוגי חסמים. העובדה שחוקית אין מגבלה על התחרות, לא אומר שאין חסמים אחרים, לפעמים הם קיימים מתוך ההכרח של המציאות ולפעמים הם נכפים ע״י רגולוציה או נוצרים ע״י מי שלא מעוניין בתחרות (באופן חוקי וגם לא חוקי).

 

לענות: לא טוב, תעשה בעצמך - זו תשובה לא רלוונטית. 

התשובה הרלוונטית היא: אל תקנה ממי שיקר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד השרשור הזה החזקתי מעצמי כלא אנין טעם. אני מבין שטעיתי.

באמת לא משנה לכם הטעם של הקטשופ /ביסלי/במבה/דגני בוקר /קוקה קולה

שאר המתחרים ברוב המוצרים נחותים משמעותית .

 

מצד שני כמו שהוזכר כאן. רמת החיים עלתה בצורה ניכרת בשנים האחרונות.

היום לכל ילד ברור שקניית גליה בחנות מתמחה עולה כמה עשרות שקלים.

 

וזה מה שדוחףףף יצרני מזון/סתם משווקים להעלות מחיר. פשוט יש מישיקנה.

 

קחו לדוגמא את עסקי החד פעמי. בעלי החנויות דווקא מאוד שמחו על העלייה. על המס שהושת הם הוסיפו עוד אחוזים רבים "על הדרך" - יש  מי שישלם:)

 

לפני 6 שעות, spidrman כתב:

 

 

וכאשר נבחר לקנות פחות אבל יותר איכותי, המבחר יגדל והמחירים יקטנו.

וגם אם לא יקטנו במידה ניכרת, אנחנו נוציא פחות ונוכל לחסוך לימים קשים יותר (וצפויים כאלו).

 

 

הבעיה שאוכל איכותי פשוט (כמו פירות נורמליים) עולה יותר בהרבה מהג'אנק גם אחרי העלייה

 

אני קונה 10 חטיפים של אוסם ב30 ש"ח בד"כ. 30 שקל לא מספיק אפילו לקילו ענבים....

לצערי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, yd b-4 כתב:

באמת לא משנה לכם הטעם של הקטשופ /ביסלי/במבה/דגני בוקר /קוקה קולה

שאר המתחרים ברוב המוצרים נחותים משמעותית .

כל מה שציינת זה זבל שעדיף לא לצרוך בכלל

קטשופ יש של היינץ, גם יותר זול וגם מופחת סוכר ונתרן

 

תן דוגמה למוצר בסיסי של אסם שמוצרים מקבילים נחותים ממנו "משמעותית"

 

לפני 26 דקות, yd b-4 כתב:

קחו לדוגמא את עסקי החד פעמי. בעלי החנויות דווקא מאוד שמחו על העלייה. על המס שהושת הם הוסיפו עוד אחוזים רבים "על הדרך" - יש  מי שישלם:)

הם יכולים להוסיף גם מאות אחוזים ולחייך בטווח הקצר, לא בטוח שהחיוך הזה יישאר בטווח הארוך וכשיסתכלו על שורת הרווח הנקי

 

עריכה אחרונה על ידי Blaz00r
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 48 דקות, falou כתב:

400 מיליון זה הרבה?

 

אגורות? לא. שקלים? כן. 

למספר האבסולוטי אין משמעות, מה שמשנה הוא שמדובר בזינוק עצום באחוזים ברווחים של כל הרשתות בשנה האחרונה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, falou כתב:

 

אולי לאסם עולה פחות לייצא מאשר להפיץ בארץ?

אולי את הבמבה לארה"ב אוספים ישר מהמפעל ואסם לא צריכה להתעסק עם זה מעבר לכך?

 

לא עולה פחות. מוצרים מיוצרים בארץ, נשלחים הרחק לחו"ל נמכרים שם במחיר נמוך יותר מאשר בארץ.
למה? כי השוק הישראלי קטן וריכוזי. תחרות נמוכה. אפשר למכור פה ביוקר. אבל כמות מוגבלת.

בשוק האמריקאי למשל התחרות גבוהה. לא ניתן למכור שם במחירי הארץ. אבל כן אפשר למכור שם ברווח, ובכמויות גדולות.
ולכן ליצרן ישראלי כדאי למכור בחו"ל, בנוסף למכירות בשוק הישראלי, ובמחיר אחר, זול מבשוק הישראלי.
ושוב, אין קשר ישיר בין מחיר ועלויות.

 

באותה מידה, יצרן קורנפלקס ליטאי, יכול למכור בשוק המקומי במחיר (אני מניח) זול, וגם לייצא לישראל, ולמכור כאן במחיר (כנראה) גבוה יותר (אבל נמוך מהמתחרים המקומיים). נפלאות השוק הגלובאלי ואפליית המחירים.
 

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, MiniMiz3r כתב:

למספר האבסולוטי אין משמעות, מה שמשנה הוא שמדובר בזינוק עצום באחוזים ברווחים של כל הרשתות בשנה האחרונה. 

 

זינוק ״עצום״?

של כמה אחוזים?

 

הסתכלתי על הדוחות של שופרסל. 2020 לעומת שנים קודמות. הנתון הכי בולט הוא עלייה משמעותית במחזור. כשזה קורה על עלויות קבועות שלא השתנו, זה מוביל לעלייה יפה ברווח הנקי, אבל שופרסל לא אשמה בזה שקנו יותר ב-2020 (קורונה וזה).

 

לפני 10 דקות, yuvk כתב:

לא עולה פחות

איך אתה יודע?

 

לפני 10 דקות, yuvk כתב:

מוצרים מיוצרים בארץ, נשלחים הרחק לחו"ל נמכרים שם במחיר נמוך יותר מאשר בארץ.

 

מי אמר לך שעלות המשלוח היא על חשבון אסם?

אולי זה מבוצע ע״י היבואן בארה״ב, שיש לו כזה יתרון לגדול, שעלויות ההובלה שלו בארה״ב (כולל לארה״ב) יותר נמוכות מעלויות ההובלה של אסם בארץ (פר פריט).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...