Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1664 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפני כחודש וחצי קיבלנו הצעה לקנות פיז'ו 5008 בת שלוש מחברת ליסינג משפחתית קטנה שהמנהל הקודם של אשתי הכיר והמליץ עליהם בתור חברה אמינה שניתן לסמוך עליהם. הגענו לראות את הרכב, והוא מצא חן בעיני אשתי, למרות הריפודים המלוכלכים. נאמר לנו שהרכב היה ברשות העובדת בחברת הליסינג. המושבים האחוריים היו במצב פתוח והמוכר טען שאינו יודע לקפלם. הבעלים הבטיח לתקן כל פגם או תקלה שיתגלו ברכב, ועם ההמלצות של המנהל (מנהל יחידת הליסינג בבנק שעובד עם חברת הליסינג), הרגשנו די בטוחים. קבעתי עם הבן של הבעלים שאגיע לקחת את הרכב לבדיקה, לאחר שינקה את הריפודים ויכין את הרכב למכירה. 

 

עברו כשבועיים. התקשרתי והבעלים של החברה אישר לי להגיע ולקחת את הרכב. הגעתי ולאכזבתי הריפודים נשארו במצב המלוכלך. לקחתי את הרכב למכון בדיקה. מלבד הריפודים וצמיגים בלויים שחייבים להחליף, לא נמצאו כשלים משמעותיים ולא סימנים לתאונות ופגיעות. התקשרתי לחברה והודעתי להם שהצמיגים גמורים ומבקש להחליפם, מעבר לניקוי הריפודים. הבעלים התעקש שהצמיגים הוחלפו לפני כחצי שנה ואפילו שלח צילום של חשבונית של חנות צמיגים, שלא מוכיחה שהוחלפו ברכב הזה. בדרכי חזרה מהמכון, התפוצץ לי אחד הצמיגים הקידמיים על האוטוסטרדה. למזלי הגעתי למקום שמשמש אי תנועה ושם השארתי את הרכב. הבעלים הזעיק גרר ולאכזבתי לאחר המתנה של שעתיים בצד הדרך, הגרר הודיע לי שהוא לא יכול לקחת אותי, כך שנאלצתי ללכת כמה קילומטרים עד ליציאה מהאוטוסטרדה עם תחנת תחבורה ציבורית. הרכב נגרר לפנצ'ריה בעיר מגורי, מכיוון שהמוכר נמצא בעיר שמרוחקת כ-70ק"מ. המוכר דרש ממני להגיע לפנצ'ריה שלו שנמצאת אצלו. לאחר החלפת הצמיג החליפי, נסעתי אליו בזהירות והשארתי את הרכב בפנצ'ריה שלו. וחזרתי הביתה. בתחב"צ.

 

לאחר כשבועיים הודיע לי סוף סוף שהרכב נקי, עם צמיגים חדשים ומוכן למסירה. שוב הסעתי אליו הפעם הרכב היה נקי וצמיגים חדשים. שילמתי לו בשיק את מלוא הסכום ולאחר מספר ימים העביר בעלות. למחרת היום קפצתי למוסך של פיז'ו בעיר שלי, כדי שידריכו אותי איך לקפל את המושבים של השורה השלישית. האחראי במוסך הציץ במושבים ואמר שהמסילות עקומות וזו הסיבה שלא ניתן לקפל. וציין שעלות החלפת המסילות כ-4,000 ש"ח. פניתי למוכר בבקשה שיתקן. לאחר דין ודברים, דאג שיפנו אלי מהמוסך הראשי ברשל"צ. התקשרו וקבעתי תור. במוסך בדקו את מצב המושבים וקבעו שצריך להחליף את כל השילדה של המושבים בעלות של 10,000 ש"ח. את הסכום הזה המוכר לא מוכן לשלם. מעבר לזה, גיליתי שהאבזם נקבה של המושב האמצעי פגום ולא תופס את החגורה. במבט נוסף, ראיתי מתחת להגה את מוט ההגה חשוף וחלוד.

אני רוצה לבטל את העיסקה. כלומר להחזיר את הרכב ולקבל את מלוא כספי חזרה. מעבר לחוסר השקיפות בה נהג המוכר, נודע לי במוסך שהרכב היה שייך לבעלים של חברת חקירות והעובדת במשרד חברת הליסינג שנאמר לנו בתחילה שהיא היתה הנהגת היחידה, היא למעשה אישתו של הבן של הבעלים, שעובד עם אביו.

למרות שהרכב ברשותי יותר מחודש, האם יש לי עילה חוקית לביטול העיסקה?

תודה על התיחסותכם.

הקונה התמים.

פורסם

בדרך כלל זה איום על תביעה בבית משפט לתביעות קטנות, ואם לא משתכנע לפשרה אז לגשת לביהמ"ש.

כמובן לשמור את טופס גילוי נאות של המכירה.

משתדל לעזור

פורסם

אם זה סחר רכב חוקי חייבים טופס כזה.

בכל אופן אני חושב שצריך לשלוח לו מכתב מעורך דין עם התראה לתביעה.

אני מבין שמדובר בכמה אלפים (מושבים, מוט הגה וכו').

משתדל לעזור

פורסם

חשוב לדעת שאסור לסמוך על אף מילה של אף מוכר, פרטי או עסקי.

כל עוד הוא לא מגבה את המילים שלו במסמכים וחותמות, אין בו אמונה, וגם אז, צריך לקחת הכל בערבון מוגבל.

את התיקונים היה עליו לעשות הרבה לפני שרכדת את הרכב. לא תיקן? לא קונים.

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 4
פורסם

אני מבין, ובכל זאת, לפני שבועיים היה לי מקרה דומה עם הבטחות שהכל יהיה בסדר אחרי הקניה, ובסוף סובבתי את עצמי חזרה למקום ממנו באתי. אלו לקחים שלמדתי ממקרים דומים בהם נפגעתי או קרובים אליי נפגעו כספית מרכישה תמימה.

לגבי התנהלות מצטרף לקודמיי, מנסה קודם להקליט אותו שהוא מודה על ההבטחות שפיזר, ואז מעביר מכתב התראה מעורך דין.

  • רעיון טוב! 2
פורסם
לפני 5 שעות, EliC25 כתב:

אני מבין, ובכל זאת, לפני שבועיים היה לי מקרה דומה עם הבטחות שהכל יהיה בסדר אחרי הקניה, ובסוף סובבתי את עצמי חזרה למקום ממנו באתי. אלו לקחים שלמדתי ממקרים דומים בהם נפגעתי או קרובים אליי נפגעו כספית מרכישה תמימה.

לגבי התנהלות מצטרף לקודמיי, מנסה קודם להקליט אותו שהוא מודה על ההבטחות שפיזר, ואז מעביר מכתב התראה מעורך דין.

הכל מתועד ומוקלט. אפנה אליו בבקשה לבטל את העיסקה לפני שאערב עורך דין.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

לעניות דעתי אין פגם מהותי בעיסקה שמחייב ביטול שלה.

לו אני במקומך הייתי תובע את עלות תיקון המושבים בתביעות קטנות.

הסיכוי שלך לזכות גבוה מאד.

 

לעומת זה - ביטול עסקה יהיה לך הרבה יותר קשה להשיג, וגם יצריך הליך יקר וארוך בבית המשפט.

  • אהבתי 1

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

פשוט כואב לי כל פעם מחדש לקרוא על כמות האנשים התמימים שעובדים עליהם יום יום. עצוב לשמוע, מקווה שיסתדר על הצד הטוב ביותר.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

2016 BMW M235i.

פורסם

קודם כל זה שהחליפו צמיגים לא אומר כלום לגבי מצבם. יש פה בפורום לא מעט נהגים שמסוגלים לגמור צמיגים בחצי הזמן שצויין.

 

שנית, מכון הבדיקה שלך היה צריך לעלות על המסילות העקומות. אחרי שבדיקה מטעמך לא ראתה את זה השאלה היא איך אתה מוכיח שככה הרכב התקבל ושזה לא קרה אצלך (לא מתייחס כלל לאיפה זה קרה, איך ואצל מי אלא רק איך מוכיחים).

 

שלישית, על מה חתמת כשלקחת את האוטו?

 

אם חתמת שבדקת את הרכב והוא לשביעות רצונך אתה בבעיהאבל אם חתמת על מסמך שהמוכר מצהיר שהרכב תקין והוא אחראי ל X זמן אז הסיפור אחר.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

ורק הערה כללית: ״מזעזע״ זה אושוויץ.

לחזור בתחבצ כי הלך צמיג זה ״לא נעים״.

  • אהבתי 4
  • מצחיק 10
  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

תעשה לעצמך טובה וקל עורך דין אשר יטפל בנושא, מצב הרכב היה צריך להדליק לך נורות רבות לפני הקניה שבחרת להתעלם מהם.

עמדת לפני סוחר אשר ידע לנצל את התמימות שלך ואשר מכר לך רכב אשר זכה לחיים קשים מאוד , קח עורך דין ופעל לביטול העיסקה ואו לחלופין לתיקון הרכב למצב תקין באם אתה עדין מעונין ברכב.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם

אני לא חושב שיש לך סיכוי טוב לבטל את העיסקה .

א. הרכב היה אצלך X זמן מי אמר שאתה לא זה שהרס את המסילות? , (ברור שאני לא מאשים אותך, זאת רק הצגה לפני בית משפט)

יכול להיות שהוא בעצמו לא ידע שהמסילות אינן תקינות וההוכחה לתקינותן היא עלייך המוכר ולא על הסוחר . עובדה שהוא לא התנער ממך וביקש ממך לפנות את הרכב למוסך שהוא "מכיר" ורק לאחר ששמע את הסכום הוא התנער ממך היות והנזק גדול. כמו שלקחת את הרכב לבדיקה כללית (מנוע גיר שילדה) כי לא סמכת עליו בזה לכן גם היה עלייך לבדוק את המסילות לפני הרכישה ולא לתרץ את זה בכך שאתה סומך על המילה שלו (כי זה לא תירוץ - כמו שלא סמכת עליו בנוגע למנוע וכו').

כנ"ל לגבי הצמיגים - המכון אמר שצריך להחליף צמיגים , ברגע שהסכמת לצאת איתם למרות היותם פגומים זאת אחריות שלך. אתה היית צריך (לדעתי) לא לצאת עם הרכב בכלל עד שהוא יגרר למוסך על חשבונו ויוחלפו צמיגים. 

בקיצור, תנסה להגיע איתו על הסכמה על המסילות . נגיד שהעלות היא 4000 ? שהוא ישתתף איתך 2K . בהצלחה, זוהי דעתי..

×
×
  • תוכן חדש...