Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איוניק 5 נחתה בישראל החל מ-189900 ש"ח


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 731 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 454
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מה מהירות בה נהגת בכביש 6, פחות או יותר? נדמה לי שמהירות גבוהה יחסית, 120-130 קמ"ש, זה נקודת החולשה של הדגם, כמו בערך כל קרוסאובר, חשמלי או לא חשמלי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, ch2856 כתב:

מה מהירות בה נהגת בכביש 6, פחות או יותר? נדמה לי שמהירות גבוהה יחסית, 120-130 קמ"ש, זה נקודת החולשה של הדגם, כמו בערך כל קרוסאובר, חשמלי או לא חשמלי. 

נהגתי באזור ה-120 איפה שמותר ואפשר מבחינת עומס. בהחלט במהירויות האלה אתה רואה את הטווח מתקצר הרבה יותר מהר מההתקדמות. לא רשמתי את המספרים במדויק, אבל נדמה לי שנכנסתי לכביש 6 עם הערכת טווח של 200 ק״מ, ואחרי 100 ק״מ נסיעה, הטווח ירד ל-80. 

אגב, ברכב הקודם שלי (סקודה קארוק 1.0) צריכת הדלק שלי בממוצע על פני 3 שנים הייתה בול על ה WLTP (בחישוב צריכת דלק, לא טווח): 7 ליטר ל- 100 ק״מ. מעניין למה אגיע כאן. 

עריכה אחרונה על ידי yehudab
Typo
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, yehudab כתב:

יצאתי השבוע בפעם הראשונה עם הרכב לנסיעת מבחן אמיתית לטווח. מטען: זוג מבוגרים + מתבגרת + ציוד. המסלול: מודיעין למטולה וחזרה. סה״כ שלושה ימים. ביום האמצעי טיול באזור הצפון. בדרך הלוך מעקף לטיול בבריכת המשושים ועצירת טעינה מהירה בצומת מחניים. בדרך חזור, גיחה לאגמון החולה. 

 

יום ראשון: יצאתי עם 100% והגעתי למחניים עם 55%, אחרי נסיעה של 203 ק״מ (מייצג טווח ראלי של 450 ק״מ). שתי העמדות של אפקון היו תפוסות כשהגענו כך שנאלצנו להמתין 15 עד לסיום של אחת מהן. בהפעלת העמדה דרך האפליקציה בחרתי בטעות בצ׳דמו, כך שהטעינה לא עבדה. התקשרתי למוקד שענה מייד, ותוך כדי שיחה הבנתי את הטעות והפעלתי את המטען הנכון. הנציג חיכה איתי על הקו עד להתחלת הטעינה, אבל לא היה צריך לעשות כלום מהצד שלו. תוך כדי טעינה התאספו די הרבה מכוניות חשמליות ליד העמדות. חלקן המתינו ואחרות התייאשו וחיפשו תחנה אחרת. כל הכבוד לבעלי הטסלה שהסתפקו בטעינה חלקית לטובת יונדאי איוניק ישנה (אבל 100% חשמלית) שנשארה עם טווח של 20 ק״מ. 
לאחר רבע שעה נוספת יצאתי עם 90% להמשך הדרך. הגעה למטולה עם 80%.

 

יום שני: אחרי נסיעה ללא ארוכה (סתם לידיעה: ממטולה עד לקריית שמונה הרכב גולש עם 0% צריכה נטו של חשמל. כמובן משלמים על זה בחזור) עצרנו לצהרים בגן הצפון. הייתי על 77%, לא ממש מצריך טעינה, אבל רציתי לנסות את המטען של ג׳ינרג׳י שם. לצערי, לא הצלחתי להפעיל, לא באפליקציה ולא עם הצ׳יפ שקיבלתי יחד עם המטען הבייתי (והופעל מראש דרך המוקד). זה היה ערב חג, והמוקד של ג׳ינרג׳י אמור היה לפעול ע״פ ההודעה המוקלטת רק למקרי חירום, אבל לא היה מענה. מאכזב מאוד, במיוחד בהשוואה לאפקון יום קודם. 

 

יום שלישי: חזרה הביתה. לא נרשמו אירועים מיוחדים. כביש 6 היה יחסית פנוי, אז לא הייתה בעיה לנסוע במהירות המירבית. 

 

סיכום: שלושה ימים, 490 ק״מ, יציאה על 100%, טעינה אחת של 35%, חזרה על 17%. טווח מחושב ל100% סוללה: 415 ק״מ. 
אופי הנסיעה 90% בן עירוני (כולל כביש 6), תפירה של ההרים בגליל/גולן, אבל גם פקקים שדומים יותר לנסיעה עירונית. 
סה״כ, טבילת אש ראשונה מוצלחת מאוד לרכב. קצת פחות למערך הטעינה בצפון. 

הצפון יפה גם כשלא הכל ירוק. סעו (ברכב חשמלי כמובן) ותיהנו.

68086899-89BD-4654-B17D-9476E0EA5E23.jpeg

38E89796-BB32-47AB-952A-ECCCC53F8B00.png

E140EA03-1FC0-4AF7-97F3-55D70F628DE0.jpeg

4E6F0B7D-2E45-45B6-AB9F-2FA0FDDAC24F.jpeg

 

שאלה להבנה

הטענת 35% ובצילום השחור כתוב שיצא לך 54 nis זה שקל?

(כי אם כן מ 0 ל 100% זה כמעט 200 שקל??)

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Or l כתב:

 

שאלה להבנה

הטענת 35% ובצילום השחור כתוב שיצא לך 54 nis זה שקל?

(כי אם כן מ 0 ל 100% זה כמעט 200 שקל??)

תודה!

 

אפקון יקרנים, בעמדות המהירות (dc) עולה 2 שקל לקוטש, יקר פי 4 מטעינה ביתית. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Or l כתב:

 

שאלה להבנה

הטענת 35% ובצילום השחור כתוב שיצא לך 54 nis זה שקל?

(כי אם כן מ 0 ל 100% זה כמעט 200 שקל??)

תודה!

אכן NIS זה שקל חדש (New Israeli Shekel).

טעינה בעמדה מהירה ציבורית של אפקון עד כמה שאני זוכר עולה 2 שקל לקילווואט (לצורך השוואה קילוואט בטעינה ביתית שהיא איטית יותר עולה 0.48-0.53 שקל).

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Or l כתב:

 

שאלה להבנה

הטענת 35% ובצילום השחור כתוב שיצא לך 54 nis זה שקל?

(כי אם כן מ 0 ל 100% זה כמעט 200 שקל??)

תודה!


יותר מדויק, זה ייצא 157₪ ל0-100. עדיין פחות מכמה שהיה עולה לי מילוי דלק לטווח מקביל ברכב הקודם שהיה לי (189 ש״ח - לפי חשוב של 7 ליטר ל-100 ק״מ כפול 4.15 כפול 6.52). ובטח פחות אם לוקחים בחשבון שאת רוב הטעינות (כולל לפני ואחרי הטיול הזה) עשיתי בבית. 

כמו שכתבו, אלה המחירים של אפקון. נקווה שבקרוב תהיה יותר תחרות והמחירים ירדו. 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, yehudab כתב:


יותר מדויק, זה ייצא 157₪ ל0-100. עדיין פחות מכמה שהיה עולה לי מילוי דלק לטווח מקביל ברכב הקודם שהיה לי (189 ש״ח - לפי חשוב של 7 ליטר ל-100 ק״מ כפול 4.15 כפול 6.52). ובטח פחות אם לוקחים בחשבון שאת רוב הטעינות (כולל לפני ואחרי הטיול הזה) עשיתי בבית. 

כמו שכתבו, אלה המחירים של אפקון. נקווה שבקרוב תהיה יותר תחרות והמחירים ירדו. 

ואוו אז נכון לזמן הקרוב(ואולי גם הרחוק)

שכול מה שאמרו רכב חשמלי (שבעצם הבשורה הגדולה הייתה שהוא יהיה חסכוני בטירוף כי זה חשמל) לא נכון בכלל לגבי הטענה בחוץ?

כמה עולה לך להטעין בבית מ 0 ל 100?(או שיש עוד מקומות עם מטענים זולים)

נ.ב שלוש מבוגרים מאחורה יושבים בצורה מרווחת או צפופה?

תודה!

עריכה אחרונה על ידי Or l
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הצריכת חשמל של הרכב?

 

כמה ק"מ לקווט"ש?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוניק 5 supreme, prestige צריכת חשמל 168 ווט"ש\ק"מ, טווח נסיע 481 ק"מ (WLTP), מקדם גרר 0.288

טסלה מודל 3 SR+, צריכת חשמל 150 ווט"ש\ק"מ, טווח נסיע 448 ק"מ (WLTP), מקדם גרר 0.23

 

מקדם גרר של יוניק גבוה יותר בגלל מרכב גבוה יותר (דמוי SUV).

אם CD היה נמוך יותר - גם צריכת החשמל הייתה דומה לטסלה, אבל הבדל לא גדול של 11%

אז אפשר להגיד שמבחינה הטכנית הם באותה רמה כמו טסלה.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Or l כתב:

ואוו אז נכון לזמן הקרוב(ואולי גם הרחוק)

שכול מה שאמרו רכב חשמלי (שבעצם הבשורה הגדולה הייתה שהוא יהיה חסכוני בטירוף כי זה חשמל) לא נכון בכלל לגבי הטענה בחוץ?

כמה עולה לך להטעין בבית מ 0 ל 100?(או שיש עוד מקומות עם מטענים זולים)

נ.ב שלוש מבוגרים מאחורה יושבים בצורה מרווחת או צפופה?

תודה!

 

הבשורה הגדולה עדיין בתוקף. אם יש לך עמדה בבית/עבודה אתה חוסך הרבה זמן וכסף. להסתמך על טעינה רק (או בעיקר) בעמדות ציבוריות מהירות לא ראלית לא מבחינת מחיר ולא מבחינת זמן מבוזבז על הטעינה. 

טעינה של 0-100 בבית עולה לי כ-40₪. 

שלושה מבוגרים מאחור עוד לא ניסיתי להעלות. 

לפני 8 שעות, vadim6385 כתב:

מה הצריכת חשמל של הרכב?

 

כמה ק"מ לקווט"ש?

 

אפשר לראות בצילום מסך הרכב: בסיכום לכל הטיול, צריכת החשמל הייתה 17.1 קוט״ש ל-100 ק״מ (שזה 5.85 ק״מ לקוט״ש). 

זה מייצג נסיעה בתנאים קיצוניים יחסית: כבישים בין עירוניים, הרבה עליות וירידות, נסיעה באמצע היום, אזורים חמים ועומס נוסעים. 

בתרחיש יומיומי יותר לדוגמה: בית - עבודה - בית - חוגים - בית, נסיעה בשעות הבוקר/ערב, 60% בין עירוני / 40% עירוני זה יורד ל-13.5 קוט״ש ל-100 ק״מ. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, EvGriga כתב:

יוניק 5 supreme, prestige צריכת חשמל 168 ווט"ש\ק"מ, טווח נסיע 481 ק"מ (WLTP), מקדם גרר 0.288

טסלה מודל 3 SR+, צריכת חשמל 150 ווט"ש\ק"מ, טווח נסיע 448 ק"מ (WLTP), מקדם גרר 0.23

 

מקדם גרר של יוניק גבוה יותר בגלל מרכב גבוה יותר (דמוי SUV).

אם CD היה נמוך יותר - גם צריכת החשמל הייתה דומה לטסלה, אבל הבדל לא גדול של 11%

אז אפשר להגיד שמבחינה הטכנית הם באותה רמה כמו טסלה.

 

אני לא אוהב השוואות בין מודל 3 לאיוניק 5, כי הן מכוניות שונות.

 

אם בכל זאת רוצים לעשות השוואה, סיפור דומה על נסיעה בטסלה פורסם בקבוצה שלהם בפייסבוק כאן:

https://www.facebook.com/groups/1308058296217341/permalink/1457110697978766/

 

הנסיעה שלהם הייתה קצרה יותר ובסה״כ נסעו 350 ק״מ על 98% סוללה. 

בהשוואה לנתוני WLTP, הנסיעה שלי באיוניק 5 הגיעה ל-86% מ-WLTP, והטסלה הגיעה ל-80% מ-WLTP.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 29.9.2021 בשעה 20:08, yehudab כתב:

אפשר לראות בצילום מסך הרכב: בסיכום לכל הטיול, צריכת החשמל הייתה 17.1 קוט״ש ל-100 ק״מ (שזה 5.85 ק״מ לקוט״ש). 

זה מייצג נסיעה בתנאים קיצוניים יחסית: כבישים בין עירוניים, הרבה עליות וירידות, נסיעה באמצע היום, אזורים חמים ועומס נוסעים. 

בתרחיש יומיומי יותר לדוגמה: בית - עבודה - בית - חוגים - בית, נסיעה בשעות הבוקר/ערב, 60% בין עירוני / 40% עירוני זה יורד ל-13.5 קוט״ש ל-100 ק״מ. 

תודה על השיתוף! הנתונים שמסרת פנטסטיים, כמעט חלומיים... כשהנתון הרשמי הוא 168 וואט לק"מ ואתה מכה אותו ב-20% ל-135, שמשמעו מעל 500 ק"מ לטעינה מלאה, זה או מדהים או טעות... קראתי דיווחים על צריכה של 190 וואט לק"מ ויותר לדגם הזה. יש לך אפשרות לבדוק את הנתון המצטבר, מאז קניית הרכב, כמה הצריכה הממוצעת? אם זה כמו שכתבת, זה קלף מנצח. לשם השוואה, הממוצע הכללי שלי לאורך 30,000 ק"מ ב-i3 ששוקלת 700 ק"ג פחות מהאיוניק 5, ואני נוסע לבד בלי מטען, הוא 162 וואט לק"מ (אומנם עם רגל כבדה על האין-גז).

אני מחפש חשמלית נוספת שתהיה משפחתית, חיכיתי למודל Y אבל נראה לי כרגע שהאיוניק 5 הזו היא התשובה הנכונה (בהנעה כפולה. מבחינתי ביצועים זה חלק חשוב בכל הקטע החשמלי).

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.10.2021 בשעה 19:48, Cadillac58 כתב:

יש לך אפשרות לבדוק את הנתון המצטבר, מאז קניית הרכב, כמה הצריכה הממוצעת? אם זה כמו שכתבת, זה קלף מנצח. לשם השוואה, הממוצע הכללי שלי לאורך 30,000 ק"מ ב-i3 ששוקלת 700 ק"ג פחות מהאיוניק 5, ואני נוסע לבד בלי מטען, הוא 162 וואט לק"מ (אומנם עם רגל כבדה על האין-גז).


אין לי נתונים מצטברים מאז הקניה. יש שלושה מונים: מאז איפוס אחרון, מאז הטעינה האחרונה, והנסיעה הנוכחית. 

אני מתכוון לטובת תיעוד לאפס בתחילת כל חודש ולתעד את המרחק והצריכה הממוצעת בחודש שעבר, כך שאפשר יהיה לראות את השפעת מזג האוויר. זה יהיה לי מסודר רק מנובמבר. 

בנתיים יש לי נתון שמכיל גם את הנסיעה הזאת (שהייתה כאמור בתנאים לא פשוטים), וגם נסיעות יומיומיות בהמשך. המונה כרגע מראה ממוצע של 151 וואט לק״מ למרחק של 1450.6 ק״מ.  

אם מוציאים את הנסיעה לצפון, נשארים עם 141 וואט לק״מ. קצת יותר מהמספר שרשמתי למעלה אבל עדיין טוב יותר מהנתון הרשמי. צריך לזכור שמזג האוויר עכשיו הרבה יותר נוח (במיוחד בשעות הבוקר/ערב שבהן אני בעיקר נוסע) כך שהמזגן כמעט לא משפיע. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 6 חודשים מאוחר יותר...

כמעט שנה אחרי שהשרשור נפתח, דגם הבסיס (פרסטיג') נעלם מהאתר של כלומוביל, נשארו 3 האופציות היקרות יותר. 

 לפני חודשיים גם הפסיקו לתת במתנה את עמדת הטעינה הביתית.

ניחוש שלי - היבואן החליט לחסל את המכירות של דגמי 2021, יתחיל לקלוט הזמנות לדגם החדש עם סוללה מוגדלת וגם ישווה את המחיר לטסלה. 

אשמח אם מישהו יכול לתת מידע פנים בנושא. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 731 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...