Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איוניק 5 נחתה בישראל החל מ-189900 ש"ח


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 736 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 17 דקות, evc כתב:

korgan צודק גם צודק ועוד בלשון המעטה.

 

אין לאנשים מושג לגבי הטרפת שהולכת בהייטק וגם לא לחלק מעובדי ההייטק שמגיבים כאן שלא יודעים מה נעשה מאחורי הגב שלהם.

indeed טרפת ההייטק. מנפיקים ומקבלים טסלות. להלן תיעוד מהשטח של חניון בבניין משרדים בארץ ששייך לחברה עלומת שם ששמה מתחיל ב״מ״:

 

image.thumb.png.ea6043c48aa032ec0bb25d5c03fb9e09.png

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 454
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 6 שעות, evc כתב:

korgan צודק גם צודק ועוד בלשון המעטה.

 

אין לאנשים מושג לגבי הטרפת שהולכת בהייטק וגם לא לחלק מעובדי ההייטק שמגיבים כאן שלא יודעים מה נעשה מאחורי הגב שלהם.

 

זה בגלל שהם מסתכלים על העולם דרך הפריזמה הצרה של מקום העבודה שלהם.

 

הייטק הישראלי הצמיח עשרות אלפי מיליונרים חדשים ב-18 החודשים האחרונים. אישית מכיר כמה וכמה סטראטאפים שנמכרו לחברות FAANG, אף אחד לא שמע על זה בתקשורת וכמעט כל עובד שם הלך הביתה עם הון של בין 1 עד 3 מיליון שקל אחרי מס. (לא כולל הפקדות לקרן השתלמות וסוציאליות שהם קיבלו במהלך העבודה) לא הון שמסדר אותך לכל החיים, אבל מספיק לרכישה של דירה נחמדה בבת ים/ראשון לציון ללא משכנתא. חלקם גם אנשים מאוד צנועים ומופנמים. אתה תראה אותם נוסעים באוטובוס בשורט וכפכפים או רוכבים על קורקינט בתל אביב. בחיים לא תנחש שאתה מסתכל על מיליונר.

 

מי שסקרן תעשו חיפוש בגוגל מה ה-18 החודשים האחרונים עשו להון העצמי של העובדים בחברות ההייטק הציבוריות. כאמור כל מה שצריך זה מחשבון.

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Korgan
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, הדרשה כתב:

שאלה כללית - איך יש להמון עם ישראל כסף להוציא 200,000 ש"ח על מכונית? כולנו עשירים?

 

ממש לא "כאלה עשירים" מסתבר שהוצאת סכום זה או אחר על רכב, היא יותר עניין פסיכולוגי מכלכלי. מי שמרוויח משמכורת ממוצעת ורואה לנכון להציא כ-2500 ש"ח על רכב בחודש יוכל בקלות לרכוש רכב ב-200000 ש"ח.

 

מצ"ב מודעה מעיתון "מעריב" מתאריך 12 באוקטובר 1984 המפרטת מחירים של דגמים פופולריים באותה עת.(קרדיט לאתר עיתונות יהודית הסטורית)

 

image.png.cd12d0b2041b500d51d2b947e136c32b.png

 

14428 $ עלתה המכונית הפופלרית ביותר בישראל באותה עת סובארו 1300 DL ידנית. בחישוב מהיר ( תרגום לשקלים והצמדה למדד) מקבלים 200000 ש"ח.

 

כך שמסתבר שלפני 35 שנה כבר הוציאו סכום כזה על מכונית עממית בהרבה מהמכוניות הנדונות בשרשור זה.

 

ובנימה אופטימית זו, אבקש (שוב) לחזור לנושא השרשור העיקרי.

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם ג'נסיס הוציאו גרסה משלהם לאיוניק 5

 

GV60

https://www.google.com/amp/s/www.caranddriver.com/news/amp37343341/genesis-gv60-revealed/

  • מעניין 1
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, zvit כתב:

ממש לא "כאלה עשירים" מסתבר שהוצאת סכום זה או אחר על רכב, היא יותר עניין פסיכולוגי מכלכלי. מי שמרוויח משמכורת ממוצעת ורואה לנכון להציא כ-2500 ש"ח על רכב בחודש יוכל בקלות לרכוש רכב ב-200000 ש"ח.

 

לא כזאת בעיה. נפתחה קרן השתלמות, חיסכון כלשהו או quick sell בתיק השקעות, והנה יש כסף למקדמה.

 

ואם המשכורת מאפשרת לעמוד בהחזר חודשי של 2-3 אש"ח (והיא תאפשר, אחרי שקיבלת קידום בעבודה ואופציונלית החזרת את הליסינג), אז הנה כסף לקנות מודל3/איוניק.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכר שאני סומך על טעמו דיווח שהאיוניק הפתיע אותו לחלוטין. מכונית נעימה, שקטה (עם בידוד רעשים יותר טוב מהטסלה), תא פנים איכותי ומרווח מצוין. משפחתית נהדרת לדבריו. 

שני חסרונות עיקריים: עם מזגן דולק הטווח האמיתי רחוק מהמוצהר לדבריו. סביבות ה-20 אחוזים פחות. בעיניי זה הבדל מהותי. 

היא מרגישה מאוד כבדה ללא קשר לאף נתון אמיתי. היא מרגישה פשוט ספינה והיא לא ספורטיבית בעליל. אפס. מי שטיפה חובב נהיגה ספורטיבית לא יקבל את מבוקשו ברכב הזה. 

לדבריו ממש לא מתחרה של טסלה. שתי מכוניות שונות בתכלית. הטסלה מן צעצוע הייטקיסטים נחמד, עם מהירות קו ישירה, טכנולוגיה ומראה צעיר. האיוניק היא להייטקיסט לקראת פרישה שרוצה מקסימום פרקטיקה + בתוך סלון ותא פנים מאובזר מהתחת (כל המושבים חשמליים אגב) ובאיכות גבוהה, עם מרווח ושימושיות. 

אני סומך עליו ומדבריו אני לגמרי אוכל את הכובע עם מה שחשבתי שהאיוניק הזו תהיה. מגניב. 

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוות דעת אישית מנסיעת מבחן באיוניק 5.

לקחתי את הרכב לחצי יום ביחד עם אשתי. הציעו לנו לקחת ליום שלם אבל לא היה לי מתי להחזיר. 

 

דברים שאהבתי:

 

מראה חיצוני:

הרכב נאה בעיני, סטייל לנצ'יה אניטגרלה על סטרואידים. הרכב נמצא בקטגוריית הג'יפונים הגדולים בסגנון סובארו פורסטר, הונדה crv, פיג'ו 5008, סקודה קודיאק, ולמרות שמרחוק הוא לא נראה כזה, כשמקרבים אליו מבחינים בגודל. אשתי פחות אהבה וטענה שהמראה סתמי והנוריות בצורת קוביות הזכירו לה משחקי טטריס משנות ה 80 😆. לא משנה באיזה דעה אתם, בהתחשב  שהמתחרים הישירים להוציא את ה 5008 נראים כמו מקררים בולבוסיים יונדאי עשו עבודה טובה במתן מראה ייחודי לאיוניק 5.

 

מרחב ושימושיות:

אז כן, הוא גדול מבפנים וביחד עם החלונות הגדולים והריפוד האפור/לבן (עוד על כך בהמשך) יש אפילו יותר תחושת גודל ואווריריות בתא הנוסעים  . יותר מפתיע שלמרות שהוא לא נראה גבוה, ניתן להגיע לתנוחת נהיגה מאוד גבוהה ושולטת, אהבתי. אבל יש לזכור שלמרות זאת, היונדאי לא באמת נותן שימושיות יתר בזכות הגודל. לא תצליחו להכניס פה יותר אנשים או מטען יותר מבפורסטר או crv ואפילו רכבים מקטגוריות קטנות יותר כמו c5 איירקרוס(יש לציין שהוא חריג בגודל) יתנו שימושיות דומה, וחלק מהמתחרים בעלי אופציה ל 7 מושבים . אבל היונדאי ישפר את ההרגשה של הנוסעים בזכות המרחב הגדול.

 

נוחות

האיוניק רכב נוח גם אם יש נוחים ממנו (פורסטר לדוגמה). עיקר הבעיה שכדי לרסן את המשקל הרב יונדאי ריככו את המתלים, כך שהאיוניק סופג את המכה הראשונה בצורה טובה אבל אחר כך ממשיך לנוע קצת יותר מידי לטעמי. אישית לא מצאתי אותו נוח יותר מטסלה, רק שבעוד טסלה סופגת את המכה הראשונה פחות טוב היא מרסנת את הרכב  אחר כך בצורה טובה הרבה יותר. או בדומה למה שאמר סיינפלד על משככי כאבים, הבדלי הנוחות בין המכוניות היא עניין של מתי אתה רוצה להרגיש נוח עכשיו או אחר כך. אבל בכל מקרה מדובר על נוחות טובה ויש לו מעט מאוד מתחרים בקטגוריה.

 

רעש

גם בנושא הרעש לא מצאתי הבדלים גדולים בין הטסלה לאיוניק(יש לציין שבעיני הטסלה והאיוניק לא ממש מתחרות אחת בשניה. אני משווה בינהן בעיקר בגלל שהייתה התייחסות קודמות בשירשור או בגלל תכונות חשמליות דומות). יש לציין שקיבלתי את הרכב עם גלגלי ה 20 אינטש ויתכן שגלגל ה 19 יהיה שקט יותר. (בטסלה יש לי 18 אינטש). אבל כמו בכל רכב חשמלי , האיוניק שקט ועיקר הרעש מגיע מבתי הגלגלים. כך שרמת הרעש תהיה כפונקצית גודל הג'אנט, סוג הצמיג ואיכות הסלילה. לדעתי האיוניק הוא השקט ביותר בקטגוריה שלו למעט אולי הקודיאק שזכור לי כשקט מאוד ועבר עכשיו מתיחת פנים.

 

מנוע

לאיוניק 217 כ"ס והם בנוסף לכל חשמליים! זה אומר שהוא חזק, מאוד חזק ביחס למתחרים. עד 80 קמ"ש גם תרגישו את זה בצורה מאוד ברורה, אפילו עם מכה קלה בגב וקצת איבוד אחיזה. מעל 80 קמ"ש זה כבר פחות מורגש אבל בכל מצב הוא יהיה מהיר יותר מהמתחרים. החסרון היחיד הוא שדוושת מכויילת לצד החסכוני,( גם במצב ספורט) מה שגורם להרגשת כבדות (המשך יבוא) וכדי להוציא את הכח אל הפועל תצטרכו להפעיל את גיד האכילס שלכם. כבוגר מאזדות אין לי בעיה עם זה 😁

 

אבזור

האיוניק מאובזר בצורה מכובדת כבר מגרסת הבסיס ובאופן מלא באבזור הבטיחות. תצוגת השטח המת במסך בגרסה המפוארת מיותרת לטעמי (אין סיכוי שאני יסתכל לשם כשאני רוצה לעבור נתיב). 

 

התנהגות

זאת אולי הייתה הפתעת המבחן. לא מדובר כמובן בטסלה, (וגם לא צריל להיות) אבל ביחס למתחרים הישירים מדובר ברכב מאוד יציב גם אם לא חד במיוחד. הדבר מפתיע כפליים כאשר מתחשבים בעובדה שהוא שוקל כמעט 500 קילוגרם יותר מרוב המתחרים.

 

אז מה יש לא לאהוב?!

סטריאו

לא יודע מה יונדאי חשבו להם כשהם התקינו מערכת כזאת ברכב של 200 אלף שח. אולי בגלל שהרכב נראה כמו לנצ'יה משנות ה 80 גם המערכת צריכה להשמע משנות ה 80😆. שנים לא שמעתי מערכת כל כך גרועה ברכב מהצד הצפוני של ה150 אלף שקל. המצב חמור יותר כי שיפור המערכת הוא בעייתי, כי אין הד יוניט להחלפה וחיבור מגבר בעייתי כי החיבור הוא לחשמל הרכב ודורש הכרות מערכת החשמל שלו. רצוי שהיבואן ימצא פתרון מקומי לשדרוג או לפחות ייתן את המערכת  המקורית המשודרגת, הקיימת בחו"ל, בגרסה המפוארת.

 

כבדות

הרכב פשוט מרגיש כבד. הדבר בעיקר בולט מול הטסלה. בעוד הטסלה מצליחה להרגיש קלה בכמה מאות קילו ממה שהיא בעזרת יתרונות החשמל, האיוניק עושה בדיוק ההפך. זה מתחיל במתלים, ממשיך לדוושת החשמל ונגמר בניהוג הלא חד. לדעתי היה אפשר לעשות את זה טוב יותר, לפחות במצב הספורט.

 

סלון

צר לי אבל לא אהבתי. האיוניק פשוט מרגיש מבולגן מידי. חלק נראה כאילו שאריות מרכב בנזין, חלק כאילו פותח לרכב חשמלי ועשו מישמש ביחד, הקונסולה זזה על מסילה בלי ממש תועלת חוץ מהפסד של מקומות אחסון שבגללו מיקום הסלולרי נמצא בנקודה הכי לא מתקבלת על הדעת והכל מגיע בבליל חומרים שחלקם מרגישים טוב וחלקם ממש רע, ובשום מקרה לא מרגיש יוקרתי (להוציא את הכסאות שהם מצויינים. גם במראה וגם באיכות), והכי גרוע שהכל מגיע בצבע אפור בהיר (זה האופציה היחידה שניתן להזמין). כבר ברכב התצוגה נראו כתמים בולטים באיזורים שונים ברכב ואוסף החומרים שמרכיב את סלון הרכב נותן הרגשה כאילו לא כולם יהיו קלים לניקוי באותה מידה. הבחירה רק באופציה הבהירה (יכול להיות שזה רק מה שנשאר, לא בדקתי) עוד הייתה מתקבלת על הדעת ברכב ספורט או שרד,  אבל ברכב שנועד להסעת ילדים מדובר לדעתי בבעיה. כך שאם ילדכם לא בעלי חינוך נורבגי מאופק, רצוי שתתרגלו מדיטציה מעכשיו.

 

ממשק גרפי

מה שמציל את סלון היונדאי הוא שני המסכים הגרפים המרהיבים (לא ראיתי שום בעיית השתקפות), אבל אז יונדאי מצליחים להרוס את החוויה בעזרת ממשק גרוע. במסך הראשי נראה שנתנו מקום מרכזי לדברים לא חשובים , כמו תצוגת הרכב, על פני דברים חשובים (יכול להיות שזה בר שינוי, אבל אני בספק). במסך המשני של ממשק התפריטים הכל פשוט מבולגן, ונראה כאילו זה שאריות ממשק מרכבי במזין. בסופו של יום, כל פונקציה שרציתי לגשת נתנה את ההרגשה כאילו היא יכולה להיות תחת מספר אייקונים בממשק וכמעט אף פעם לא הייתה באופציה הכי הגיונית שחשבתי שהיא צריכה להיות.

 

לחיוב יש לציין את הממשק הפיזי(מגע) של המזגן . בעוד שבשאר הכפתורים באיוניק לא מצאתי תועלת מול ניקיון העיצובי של טסלה. מיקום השליטה של המזגן מצויין ועדיף בעיני על ממשק המזגן הכאילו מגניב של טסלה (בטסלה פשוט התרגלתי לתפעול קולי של המזגן)

 

סיכום

בעיני מדובר ברכב טוב מאוד שנותן פייט כמעט בכל תחום עם מיטב הקטגוריה שלו ואמור להיות חסכוני מהם בהוצאות שוטפות(במידה וניתן להתקין עמדת טעינה). יש לציין שלא בדקתי טווחים וכדומה כי למעט האייוייז (לו יש בעיית מותג לא ידוע וציון בטיחות בסימן שאלה) אין לו ממש מתחרים חשמליים בקטגוריה כדי שזה ישנה וכל אחד צריך לעשות את החישוב שלו אם הטווח מתאים לו לשימושיו. 

עיקר המתחרים שלו לדעתי:

C5 איירקרוס. נותן את אותה שימושיות בפחות מרווח פנימי אבל המחיר הרבה יותר זול (בעיקר ב 0 קמ) 

5008 וקודיאק שנותנים אופציה ל 7 מקומות.

פורסטר שנותן אופציה טובה לטיולי שטח קל

 

 

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנס לסוכנות פורשה, שב בבוקסטר בסיסית ותראה מה זה מערכת שמע בושה ברכב שעולה חצי מיליון שקל לפני תוספות :-)לזכותה של פורשה אפשר כמובן להזמין מערכות שמע משודרגות, Bose בסיסית שהיא שדרוג חובה או Burmester שהיא חובה למי שאוהב מוזיקה בזמן נסיעה. ברור לי שזה מקור הכנסה נוסף לכל יצרן רכב, אבל הקמצנות בתחום הזה אצל חלק מהיצרנים פשוט הזויה ברמה שרמקולים של סלולרי כבר נשמעים טוב יותר. 

 

לגבי המולטימדיה, יש מסך מפוצל שמאפשר להציג מה שאתה רוצה, כמו ניווט לצד שמע ואז אתה כמעט ולא עוזב את המסך הזה. המיקום של חיבור הטלפון למערכת, לחיבור AA, לא ברור באמת, מצד אחד זה אולי מרחיק כבלים מהקונסולה בין המושבים אבל המיקום בתחתית הרכב פשוט לא נוח. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 20.8.2021 בשעה 06:11, Korgan כתב:

מי שסקרן תעשו חיפוש בגוגל מה ה-18 החודשים האחרונים עשו להון העצמי של העובדים בחברות ההייטק הציבוריות. כאמור כל מה שצריך זה מחשבון.

 

לשלוח אותנו לגוגל לא בדיוק מחזק את הטיעון שלך. אם יש לך נתונים, תחלוק את הנתונים האלה כאן כדי שניווכח בצידקתך. ולא, כמה סטארטאפים שאתה מכיר אישית זה לא עשרות אלפי עובדים.

 

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באיוניק הקודמת (וגם בקיה נירו) יש במזגן מצב driver only, שמיועד לחסוך בחשמל במצבים שאתה נוסע לבד.

יש את זה גם באיוניק5? כי זה פיצ'ר סופר שימושי, במיוחד אם אתה עם בחורה באוטו.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי המצב הזה נראה מיותר כי אין באמת אפשרות לקרר מקומית בצורה טובה רק את הנהג כאשר שאר הרכב נשאר לוהט והחום מסביב מגיע גם אל הנהג.

 

בטסלה דרך אגב יש בעיה הפוכה, כאשר נוסע יושב בכסא ליד הנהג לא ניתן לסגור את פתחי המיזוג של הנוסע (הסגירה היא באמצעות מסך המולטימדיה ולא פיזית באמצעות היד). ניתן לסגור אותם רק כאשר כסא הנוסע ריק.

 

כלומר מי שרוצה להצליח בקשר זוגי על חשבון ההתחממות והעצבים שלו שיקנה איוניק או נירו אבל לא טסלה 😅 

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, evc כתב:

לי המצב הזה נראה מיותר כי אין באמת אפשרות לקרר מקומית בצורה טובה רק את הנהג כאשר שאר הרכב נשאר לוהט והחום מסביב מגיע גם אל הנהג.

מניסיון עם איוניק זה עובד מעולה, ואני אחד שממש סובל מחום.

השאלה אם הוא קיים באיוניק5 או ויתרו עליו.

 

על טסלה יש המון סיבות אחרות לוותר.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 736 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...