Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איוניק 5 נחתה בישראל החל מ-189900 ש"ח


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 739 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מניסיוני עם Auto Hold בסיאט לאון 2018, זו מערכת מאוד נוחה בעמידה מאחורי רכב אחר בפקקים או ברמזור. כשהיא היתה כבויה והרגל לא היתה על הבלם, הרכב היה לעיתים  גולש לעבר הרכב שממול אם לא הייתי שם לב. 

הדרך שבשבילי היתה נוחה לשחרר את ה - Auto Hold היתה פשוט לתת לחיצה קצרה מאוד ועדינה יחסית על דוושת הגז לשיחרור הנעילה, ואז שוב מיד גז להמשך נסיעה רגיל. כך זה מאפשר לך בעצם לשמור על בלמים נעולים כשהרגל שלך מוכנה על דוושת הגז, במקום לעבור מדוושת הבלם לגז כשהתנועה מתחדשת. 

אבל כן הייתי מכבה אותה לפעמים במהלך תמרוני חניה, שם היא לעתים הפריעה. 

עריכה אחרונה על ידי Coresh
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 454
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 21 שעות, yehudab כתב:

הרכב שלי הגיע. דגם פרסטיג׳ (הבסיסי). 

 

חוויות מהיומיים וחצי אצלי:

סה״כ נסעתי פחות מ 200 ק״מ. צריכת החשמל מרשימה, אם כי לא יצא לי לנסוע יותר מדי בדרכים מהירות ואיפה שכן לא ממש היה אפשר לפתח מהירות (הפקקים של תחילת ספטמבר זה משהו). חוץ מכמה נסיונות לבדוק את התאוצה, נוסע בעיקר במוד ״נורמל״. מהר מאוד מבינים שזה שהרכב חשמלי זה יתרון מבחינת ה״תדלוק״ ולא חסרון. לפחות לי יש עמדות טעינה בעבודה ועמדה בבית, כך שהמחשבה על לתדלק בדרך לעבודה או לבית יורדת מהפרק לחלוטין. עדיין נשאר לבדוק את המצב בנסיעות ארוכות לחופשה. 

 

מבחינת מרווח ונוחות בפנים, האוטו מאוד מרווח, אבל יחסית לרכב הקודם שלי (סקודה קארוק), יש דברים קטנים שפחות נוחים: התאים בצד צרים וצפופים יותר, ובקבוק מים מעבר ל 500cc נכנס רק בקושי. התא לטלפון פתוח (בקארוק יש מכסה נחמד). מגירת הכפפות מציעה נפח יותר גדול, אבל אם יושב נוסע, היא מתנגשת לו בברכיים. מאחור חסרים הווים לעיגון סלי הקניות שיש בסקודה. 

 

מבחינת נהיגה, זה השינוי היותר משמעותי עבורי. אחרי נהיגה ברכב ידני, יש הרגשה של ״קופצניות״ בעיקר בתמרונים קטנים כמו חניה. עוד לא מצאתי נקודת איזון טובה כך שלחיצה על דוושת התאוצה תגרום לי להתקדם לאט ובבטחה קדימה. זה אגב קרב לי גם ברכבים אוטומטיים רגילים. יכול להיות שצריך לשחק עם ה auto hold ולראות איך הוא משפיע. בנסיעה רגילה, האוטו מרגיש כבד (אבל לא איטי). זה יותר מורגש בבלימות. לא שיחקתי עם רמות הרגנרציה (כרגע על מצב אוטומט), כך שאולי זה גם ישפיע. מבחינת נוחות נסיעה ושקט, האוטו מרגיש יותר טוב מהסקודה, גם במהירויות גבוהות. 

 

מערכות הבטיחות עושות עבודה טובה: מצלמת הרוורס טובה, כולל התראה על רכב מתקרב מהצד עוד לפני שהוא מופיע במצלמה. גם ההתראות במראות ובצג על רכב בשטח מת טובות ולא מעצבנות מדי. לא ניסיתי את הקרוז קונטרול או שמירה על מרכוז נתיב. פיצ׳ר נחמד שלא שראיתי בנסיעת המבחן: כשעומדים בפקק או רמזור והרכב מלפנים מתקדם בלי ששמת לב, תתקבל התראה בצג וצפצוף קטן. 

 

מבחינת תצוגות ומולטימדיה, יש מופע אורות וצלילים קצת מוגזם בכל התנעה וכיבוי. מניח שאפשר לבטל את זה, אבל לא בדקתי. כנראה מתרגלים אחרי כמה ימים. בצג הראשי יש לא מעט פרטי מידע: יש כל הזמן תצוגה של טווח ואחוזים של הסוללה, למרות שכמו שכתבתי, מהר מאוד מפסיקים לחשוש מהטווח. בנוסף גם נתונים על המהירות וצריכת האנרגיה. במרכז הצג, רואים את הרכב ואינדיקציה על זיהוי הנתיב וסטייה מנתיב.  חששתי קצת מהמעבר מלוח שעונים אנלוגי לדיגיטלי (שאפילו לא מנסה לדמות את השעונים), אבל זה ממש לא מפריע. בצג המשני, אני בדרך כלל שם קאר פליי, כך שהתצוגה די מוכרת אם כי מאוד רחבה יחסית לסקודה. 

 

מבחינת כפתורים וממשק: הכפתורים על ההגה נוחים ושימושיים. השליטה במיזוג היא עם כפתורים יעודיים, אבל הם לא כפתורים פיזיים, כך שעדיין צריך להסתכל רגע כדי לא להתבלבל. הצג הימני מאוד גדול, וזה אומר שכדי להגיע לקצה הרחוק שלו צריך להתאמץ קצת. לא משהו שעושים כל רגע, אבל לפעמים צריך. ידית ההילוכים התגלתה כחלק הבעייתי עבורי, ובכל מעבר מפארק לדרייב או רוורס אני צריך לוודא פעמיים שלא טעיתי. אין שם קושי אוביקטיבי, הידית נוחה ונגישה, פשוט הזכרון שרירים של הידני עוד לא עבר.

 

אשמח לשאלות אם מישהו רוצה לדעת עוד. 

C827683D-3B8B-456E-89BE-E333763AC793.jpeg

יפה מאוד. הזמנתי גם אני את גרסת הבסיס בצבע אפור מטאלי. האמת שהצבע הלבן עם בתי הגלגלים השחורים מאוד הולם אותה. כבעל משפחה, מה דיווח הנוסעים? נוח להם מאחור ובכסא שליד הנהג? האם ניתן להתקין ברכב סים עצמאי ולהשתמש במערכת הניווט? ושאלה אחרונה, האם התקנת משהו מתוספות היבואן? (למשל מצלמות?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, asafus כתב:

יפה מאוד. הזמנתי גם אני את גרסת הבסיס בצבע אפור מטאלי. האמת שהצבע הלבן עם בתי הגלגלים השחורים מאוד הולם אותה. כבעל משפחה, מה דיווח הנוסעים? נוח להם מאחור ובכסא שליד הנהג? האם ניתן להתקין ברכב סים עצמאי ולהשתמש במערכת הניווט? ושאלה אחרונה, האם התקנת משהו מתוספות היבואן? (למשל מצלמות?)


עוד לא יצא לי להסיע מאחור, אבל האשה מדווחת על המגירה שלא נוחה לה (מתנגשת ברגלים כשפותחים).  

הבת מבסוטית שהרכב חשמלי (היא לוחמת בנוער למען האקלים). 

למיטב ידעתי לא ניתן להרכיב סים ברכב, גם לא באופן עצמאי, אבל אולי טכנאי התקנות טובים ימצאו מעקף. 

לא התקנתי שום תוספת מהיבואן. שמח שהצלחתי להפטר ממערכת ה connect it שהייתה לי בסקודה בהתקנה מקומית ולא רוצה שום התקנה מקומית אחרת. 

יש לי מצלמת ddpai שפרקתי מהרכב הקודם ומתכוון להתקין כאן. אני אעשה את זה בשבועות הקרובים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנתיים גם הסעתי את הבת מאחור. התלהבה מאוד מהמרחב. 

מה שכן, רוב הנוסעים מתקשים להבין איך לפתוח את הדלת. בדגם העלית יש פתיחה אוטומטית של הידית, כך שיותר ברור מה לעשות. בפרסטיג׳ די צריך לנחש איך לפתוח, ולא פחות חשוב, איך לא לתפוס את האצבעות בידית הנסגרת. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Yondalar כתב:

אפשר לקבל תמונה של הרכב מבפנים - מושבים ודשבורד?

כל הסרטונים והביקורות הם על הדגם המאובזר...

 

בבקשה. למרות שזה לא נראה ככה, זה מה שנקרא ריפוד שחור. יש גם ריפוד דו-גווני שהוא יותר בהיר. 

34637E8E-461F-46BC-80C0-C03BFD691557.jpeg

BA48F765-FEF0-4EA7-91B2-F22903019CAE.jpeg

06FEDBD5-0244-4AD7-8A12-62D2FC25ABD2.jpeg

110B2AC3-A61A-4FF1-90C3-02C89C6C8736.jpeg

8F505EDC-8729-4EB1-BF8D-31969D8D41CD.jpeg

A43C5972-E357-41E0-A22E-3E0516B7CCFE.jpeg

5E97C9A7-4CE5-463E-A91F-96A2B532EFE5.jpeg

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, yehudab כתב:

בנתיים גם הסעתי את הבת מאחור. התלהבה מאוד מהמרחב. 

מה שכן, רוב הנוסעים מתקשים להבין איך לפתוח את הדלת. בדגם העלית יש פתיחה אוטומטית של הידית, כך שיותר ברור מה לעשות. בפרסטיג׳ די צריך לנחש איך לפתוח, ולא פחות חשוב, איך לא לתפוס את האצבעות בידית הנסגרת. 

אכן, אחת ההמצאות הפחות מוצלחות, זה פשוט לא נוח. הטמעה של הידיות בגוף הרכב זה היה החלום הרטוב של מעצבי רכב כבר שנים רבות, התירוץ של מקדם גרר נמוך ברכבים חשמליים אפשר להם לממש את, היישום, שכולם פחות או יותר העתיקו האחד מהשני, לא מוצלח. ברכבים יקרים יותר יש גם ידיות נשלפות אך שם לפחות זה בצורה של ידית רגילה. 

 

2020-11-22_Image_20C0714-055-source-scaled.jpg

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.9.2021 בשעה 18:30, yehudab כתב:

 

בבקשה. למרות שזה לא נראה ככה, זה מה שנקרא ריפוד שחור. יש גם ריפוד דו-גווני שהוא יותר בהיר. 

34637E8E-461F-46BC-80C0-C03BFD691557.jpeg

BA48F765-FEF0-4EA7-91B2-F22903019CAE.jpeg

06FEDBD5-0244-4AD7-8A12-62D2FC25ABD2.jpeg

110B2AC3-A61A-4FF1-90C3-02C89C6C8736.jpeg

8F505EDC-8729-4EB1-BF8D-31969D8D41CD.jpeg

A43C5972-E357-41E0-A22E-3E0516B7CCFE.jpeg

5E97C9A7-4CE5-463E-A91F-96A2B532EFE5.jpeg

 

האוטו נראה מעולה גם מבפנים.

עשית החלטה מוצלחת וחכמה שרכשת את הרכב הזה.

איוניק 5 ורכבים חשמליים דומים הופכים את רכבי הבנזין לטכנולוגיה מיושנת שתיעלם מהעולם בתוך כעשור - וטוב שכך.

 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאחר והיבואן "סירס" חלק מפונקציות של הרכב, אשמח לקבל מידע מנהג שקיבל רכב מדגם ELITE:

1. האם אפשר להציג את הרכב ב-360 מעלות, כאשר המסך מפוצל. בצד ימין של המסך רואים את מיקום הרכב והסביבה, ובצד שמאל אפשר לסובב את צילום הרכב ב-360 מעלות, כולל זום של התמונה. מצ"ב צילום, לדוגמה.

2. בנסיעה לאחור, הרכב מציג מסך מפוצל. בצד ימין של המסך רואים את מיקום הרכב והסביבה, ובצד שמאל רואים את נתיב הנסיעה לאחור. מצ"ב צילום, לדוגמה.

1491134576_360.jpg

1592902193_.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, את הבת דודה שלה מבית קיה אני כבר אוהב יותר.

 

רק - למה לא לשים ידיות נורמליות לדלתות? הרי רואים שזה גם לא נוח וגם עניין של זמן עד שזה יישבר.

 

 

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שמאסק לא רשם פטנט על זה, ככה זה היה מוגבל לטסלה, ולא היה מופיע בכל מקום.

 

טוב, נו, עוד חידוש שאף אחד לא רצה ולא ביקש.

  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, vadim6385 כתב:

טוב, את הבת דודה שלה מבית קיה אני כבר אוהב יותר.

 

רק - למה לא לשים ידיות נורמליות לדלתות? הרי רואים שזה גם לא נוח וגם עניין של זמן עד שזה יישבר.

 

 

כנראה יונדאי/קיה עושים משהו ממש טוב אם התלונות הם כלפי ידיות הרכב 😁

 

מניסיון שלי, אחרי שמתרגלים, אין הבדל מידית רכב רגילה, כולל לילדים.

הידיות היחידות שמעצבנות בעיני הם אלה של הקליאו, טויוטה chr והג'וק בדלתות האחוריות שפשוט לא נגישות לילדים קטנים.

לפני 13 שעות, vadim6385 כתב:

חבל שמאסק לא רשם פטנט על זה, ככה זה היה מוגבל לטסלה, ולא היה מופיע בכל מקום.

 

טוב, נו, עוד חידוש שאף אחד לא רצה ולא ביקש.

אני מנחש שגם הוא היה רוצה. יכל לקבל אחלה תגמולים מאחר ומנגנונים כאלה הותקנו בלמבורגיני, ריינג' רובר, לקסוס, אסטון מרטין ועוד... 🤣

 

אבל למען האמת שהרעיון הופיע כבר באלפא רומאו 1900 זגטה בשנות ה 50, והופיע גם בפיאט ברצ'טה בשנות ה 90. כך שגם אם היה פטנט הוא פג תוקף.

 

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, vadim6385 כתב:

טוב, את הבת דודה שלה מבית קיה אני כבר אוהב יותר.

 

רק - למה לא לשים ידיות נורמליות לדלתות? הרי רואים שזה גם לא נוח וגם עניין של זמן עד שזה יישבר.

 

 

ערוץ הרבה יותר מעניין (וגם מושקע) זה של ג'וני סמית', לשעבר מתהילת 5th Gear אבל כבר עם תחומי עניין מגוונים. לדוגמא, ההשוואה כאן לקיה פרייד ומה עבר על קיה בשלושים שנה:

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 739 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...