Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב משפחתי לנסיעות מרובות (35000 ק"מ בשנה) - עד 50000 ש"ח


Alospider
שימו לב! השרשור הזה בן 1071 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם, 

 

אני נמצא לפני החלפה של הרכב הנוכחי שלי (אקסנט 2008) ששירת אותי 
נאמנה בשבע השנים האחרונות ואודה לעזרתכם במציאת דגמים מתאימים. 

 

דרישות

  •  אמינות + צריכת דלק - שתי הדרישות העיקריות. הרכב יסע כ35000 ק"מ בשנה. 60/70 אחוז מהנסיעה בינעירוני. בנוסף, כמו כולנו חיים עסוקים ומחפש שקט מהרכב. 
  •  מרווח - לא מחפש משהו יוצא דופן. בעקרון מסתדרים גם עם הרכב הנוכחי (זוג + שני ילדים) אך עדיין הייתי מכוון לסגמנט גדול יותר מסופר מיני כדוגמת i25. 
  •  ביצועים + נוחות נהיגה - את הטסלה שלי אקנה שהילדים יהיו גדולים :) . מוכן לצערי להתפשר בסעיף הזה לטובת הסעיפים הקודמים.

 

תקציב
50000 ש"ח - מוכן למתוח את התקציב במידה ומשתלם.

 


אפשרויות 
בהתחלה חשבתי ללכת על האופציות "הקלאסיות". משפחתיות עם Value For Money  גבוה ואמינות טובה מאוד כדוגמת ceed/Elantra. 
אך לאחר שביצעתי חישובים של צריכת דלק (הערכתי 12/13 לליטר) אני רואה שיכול להיות פער של אלפי שקלים בשנה לעומת 
מכוניות חסכניות יותר (17/18 לליטר) - מכאן הדרישה של צריכת דלק ופתיחת האפשרויות שעומדות לפניי לדגמים חסכניים יותר. 

 

ההסתכלות הראשונה שעשיתי היו מכוניות היברידיות. לאחר קריאה בנושא אני מבין שביטוח סוללה הוא משהו חובה.

העניין הוא שעקב הנסועה הגבוהה שלי אני אצטרך לפחות שני ביטוחי סוללה בשנה (בד"כ הביטוח הינו לשנה או 15000, המוקדם מבינהם). 

יתרה מכך, אני מבין שהארכת האחריות כרוכה כל פעם בבדיקה לרכב. הסיכוי שלא יחדשו לי את ביטוח הסוללה בתואנה כזו או אחרת,

יחד עם העובדה שאצטרך לעשות שניים/שלושה ביטוחים (ובדיקות) בשנה, מרתיעה אותי מרכבים אלו למרות צריכת הדלק המעולה 

שלהם.

 

ההסתכלות השנייה היא לכיוון מכוניות דיזל. זאת נראית כמו אופציה פשוטה יותר. העניין הוא שכמה אנשים הרתיעו 

אותי לגבי החסרונות של רכבים אלו (אמינות/עלות טיפולים/רעש).

 

אני עם ראש פתוח ולכן אני פה להתייעץ. בהתייחסות לדרישות ולחששות שהעליתי הייתי שמח 

לקבל ממכם תובנות לגבי דגמים שיכולים להיות רלוונטים לי.

 

תודה רבה מראש, 

 

עריכה אחרונה על ידי Alospider
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 70
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני עמדתי באותה התלבטות כמו שלך( גם עבור 35 אלף קילומטר בשנה וגם אותו תקציב פחות או יותר). כאשר אני לא יכול להרשות לעצמי רכב מושבת. 

 

ובסוף בחרתי באופציה האמינה יותר על הנייר(יונדאי I30) ועם צריכת דלק פחות טובה. שאר האופציות לצערי פשוט לא אמינות מספיק/דורשות רמת אחזקה גבוהה. מה שפוגם לי באיכות חיים, וגם על הדרך מקזז כול חיסכון בדלק. 

 

היברידי- כמו שאמרת, ביטוחי סוללה, וקושי במציאת רכבים שלא עברו קילומטראז גבוה, וכמו כן, אנחנו חיים בישראל לכן לא תמיד כדאי להסתמך פה על ביטוחים למינהם(שלא ימצאו לך בטעות קורוזיה בסוללה או שיט אחר ולכן הביטוח לא מכסה) 

 

דיזל- קילומטראז גבוה, גירים רובוטיים דו מצמדיים, לא שיא האמינות. 

 

אני אישית בניסעה בינעירונית רגועה ברכב שלי(מנוע 1.6 + גיר אוטומט 6 הילוכים) מקבל 1 ל-15 בצריכת דלק. באותם תנאים ההבדל בין רכב שעושה 1 ל-15 ל- 1 ל-19 זה סביב ה-230 שקל בחודש. לא מעט אבל גם לא נוראי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתקציב הזה אכן תצטרך להתפשר או על הצריכה או על האמינות.

אתה כן יכול לחפש פלואנס דיזל 2017 שמורה ואז תקבל נחות מצויינת, צריכת דלק פנטסטית, מרווח,

אמינות סבירה (תכין קצת כסף בצד לקלאצ'ים) יחד עם מערכת בקרת אקלים לא נוחה לתפעול (-:

בגדול לדעתי הפלואנס נותנת אחלה תמורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה חברים. 

 

@davemustaine87

חייב להגיד שהפתיע לטובה צריכת הדלק שציינת. כמה שאלות ברשותך.. 

1. איך הוא ביחס לאלטרנטיבות (ceed,i30cw,i35) אתה לא חושב שיהיה קטן מדי עבורי? 

2. כמה עלה לך אם אפשר לשאול ואיזו שנה? 

באופן כללי חוות דעתך על הרכב..

 

@llaavvii

השאלה היא מה זו אמינות סבירה וכמה עלויות האחזקה יהיו לאורך זמן.

בקרת אקלים לא נוחה לתפעול היא דאגה אחרונה שלי ברכב 😃

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, Alospider כתב:

חייב להגיד שהפתיע לטובה צריכת הדלק שציינת. כמה שאלות ברשותך.. 

1. איך הוא ביחס לאלטרנטיבות (ceed,i30cw,i35) אתה לא חושב שיהיה קטן מדי עבורי? 

2. כמה עלה לך אם אפשר לשאול ואיזו שנה? 

באופן כללי חוות דעתך על הרכב..

 

 הרבה מופתעים מהצריכת דלק שלי, כך שאני אהיה זהיר ואולי המקרה החריג הוא אצלי ולא אצל אחרים(מצד שני אני לא יודע איך אחרים נוסעים. אני נוסע על 100-105 לרוב, ב-90 אחוז בינעירוני.) 

 

1. אין לי מושג לגבי משפחה, הרכב משמש אצלי מקסימום 2 אנשים, אין לי מושג איך הוא מרגיש מאחור. ה-I35,I30CW, קיה פורטה הם עם אותו גיר ומנוע. הסיד עם אותו מנוע אבל עם גיר רובוטי דו מצמדי(פויה). 

 

2. היום הרכב שווה בערך 40 אלף(לרמת גימור פרימיום) עבור שנתון 2013. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם הפורטה מגיעה ל1/15 בבין עירוני וזה לא ממש חריג. 

לדעתי דיזל זו האופציה הכי טובה בשבילך, מניסיון יכול להמליץ על מגאן אסטייט, בגדול הרכב אמין, שמעתי על הבעיות בגיר עד 130,000 קמ בעל אופן לא חוויתי, המנוע ידוע באמינותו, חזק וחסכוני מאוד, נוח, מרווח ועם תא מטען ענק.

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Alospider כתב:

תודה חברים. 

 

@davemustaine87

חייב להגיד שהפתיע לטובה צריכת הדלק שציינת. כמה שאלות ברשותך.. 

1. איך הוא ביחס לאלטרנטיבות (ceed,i30cw,i35) אתה לא חושב שיהיה קטן מדי עבורי? 

2. כמה עלה לך אם אפשר לשאול ואיזו שנה? 

באופן כללי חוות דעתך על הרכב..

 

@llaavvii

השאלה היא מה זו אמינות סבירה וכמה עלויות האחזקה יהיו לאורך זמן.

בקרת אקלים לא נוחה לתפעול היא דאגה אחרונה שלי ברכב 😃

 

 

 

בשימוש תכוף ברכב תתפלא עד כמה חוסר אינטאיטיביות ונוחת בהפעלת מערכת בקרת האקלים והמוטימדיה מעצבן ומטריד.

בכל מקרה עברו אצלי 2 פלואנס דיזל מהעבודה את הראשונה קיבלתי כמשומשת והחזרתי עם יותר מ130K ק"מ, היתה תקלת חשמל אחת וקלאצ' מחליק, לאורך התקופה (לפי ספר הטיפולים) המזגן הפסיק לתפקד פעם אחת וזהו.

בפלואנס השניה אני נתקעתי פעם אחת (הרכב עבר 85K ק"מ) שנדלקו כל האורות בלוח השעונים בבדיקה במוסך התברר שחיישן אוויר החזיר נשמתו, ושוב החלפת קלאצ'ים וגם הוא הוחזר לליסינג עם קצת יותר מ110K ק"מ על השעון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בזה משהו, אבל אני מבין שאני חייב פשרות וזו כנראה תהיה אחת מהן... 

דווקא מה שתיארת עם הפלואנס לא מעיד טובות על האמינות וזה בלי להתחשב בעובדה שכנראה תקופת החיים אצלי של הרכב מתחילה לא רחוק מאיזור הקילומטרז' שאתה החזרת אותם  לליסינג,

מה שמגדיל עוד יותר את הסיכוי לתקלות :(

 

@daniel204

אני מבין שאתה מחזיק כבר את הרכב תקופה.. מה צריכת הדלק שלו? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבינעירוני רגוע הצריכה נעה סביב ה1-19-1/20, לרוב במשולב הייתי מודד 1/16.5-1/17. רכב חסכוני מאוד. 

 

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ק"מ גבוה והייתי שוקל בכלל לקחת רכב בליסינג/השכרה תפעוליים ולא לרכוש בכלל רכב.

בבלו סקיי למשל,יש להם אפשרות השכרה לטווח קצר/ארוך של רכבים בני 2-3 ואולי מחיר ההשכרה גם יהיה נוח יותר משכירות של חדש.

 

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, davemustaine87 כתב:

כמה אמורה לעלות השכרה/ליסינג של רכב כזה? 

גם אם נקח קטסטרופה של 3,500 למשפחתית כולל ביטוח והכל מסביב כולל שירות תחזוקה,החלפת צמיגים,מצבר וחבילת טיפולים זה עדיף כי מה האופציות האחרות שלו תכל'ס ? 

רכישת רכב כזה חדש אינה רלוונטית לתקציב של פותח הנושא ורכישת רכב משומש בתקציב (יהיה קשה למצוא אחד עם פחות מ 1000,000 ק"מ ואז תוך 4 שנים אתה סביב 240,000 ק"מ ואז אתה נכנס למצב של אולי שיפוץ גיר/המנוע כבר לא נשאר בריא כמו פעם וגם הערך יורד).

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 44 דקות, colauti 9 כתב:

גם אם נקח קטסטרופה של 3,500 למשפחתית כולל ביטוח והכל מסביב כולל שירות תחזוקה,החלפת צמיגים,מצבר וחבילת טיפולים זה עדיף כי מה האופציות האחרות שלו תכל'ס ? 

רכישת רכב כזה חדש אינה רלוונטית לתקציב של פותח הנושא ורכישת רכב משומש בתקציב (יהיה קשה למצוא אחד עם פחות מ 1000,000 ק"מ ואז תוך 4 שנים אתה סביב 240,000 ק"מ ואז אתה נכנס למצב של אולי שיפוץ גיר/המנוע כבר לא נשאר בריא כמו פעם וגם הערך יורד).

 

אני יכול להביא דוגמא מהרכב שלי ב-3 שנים הקרובות:

ירידת ערך צפויה עם קילומטראז סופי של סביב ה-200 אלף+ ביטוח חובה ומקיף+ תשלום אקסטרה על דלק(הפרש של 3000 שקל בשנה לרכב שעושה 1 ל-15 במקום דיזל כלשהו שעושה 1 ל-20) +תשלום על טיפול +צמיגים + מצבר 

יוצא סביב ה-1300 שקל בחודש. 

 

3500 זה הרבה הרבה יותר גבוה. זה כמעט 80 אלף שקל הפרש ב-3 שנים. אתה חושב שאני אגיע בתקלות של רכב בן 8 למשהו שהוא אפילו מתקרב לזה? 

 

בנתיים אחרי שנה ושליש ו-47 אלף קילומטר, הסכום על תקלות עומד על 1900 שקל. ככה שמקווה שאני לא פותח פה לשטן, אבל יש לי עוד דרך ארוכה... 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1071 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...