Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב משפחתי לנסיעות מרובות (35000 ק"מ בשנה) - עד 50000 ש"ח


Alospider
 שיתוף
עוקבים 12

פוסטים מומלצים

הכל תלוי איזה רכב יקנה.

 

יקנה אקסנט 2008 - יסיים ב 1200 צמיגים, 400-500 טיפול קטן, 450 מצבר.

 

יקנה רכב מודרני - יסיים ב 1600-2000 ש"ח לרביעיית צמיגים (400 ש"ח לצמיג הכי מצ'וקמק של דאנלופ במידה סופר נפוצה כמו 205/60 R16 זו לא מילה גסה, 500 ש"ח לצמיג נורמלי), 600-800 ש"ח לטיפול קטן, 1500-2000 ש"ח  טיפול גדול בלי ברקסים, מצבר 1000-1200 (מצבר AGM או EFB למערכת סטארט סטופ) וכד'.

הכל תלוי מה יקנה ואיך יתחזק.

כל זה, כאמור, בלי בלת"מים (התפוצץ צמיג מאיזה בור בכביש, נזילה פה, הזעה שם, צינור עייף, טרמוסטט\בית טרמוסטט וכד').
רכב משומש שצריך לעבור ק"מ כזה בשנה צריך להיות מתוחזק כמו סרגל אחרת לא יהיה אפשר לסמוך עליו, וצריך גם להקדים תרופה למכה איפה שאפשר (תחזוקה מונעת).

טיפול שנתי ב 400-500 שח זה אולי "סיכה" לסובארו DL. רק שמן נורמלי היום זה בין 200-250-300 ופילטר שמן זה באיזור 100, לפני שהאוטו עלה על הליפט (שעת עבודה - 300 שח) ובדקו ברקסים וכד'. 
עם טיפול שנתי (במוסך) ב 400-500 ש"ח, רכב מודרני לא ישרוד.

איציק

  • אהבתי 1

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

 

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 70
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

דווקא הפיקאסו זו דוגמא גרועה למה שאמרת... היא שקטה ותרגיש "בנוח" גם עם צמיגים לא מי יודע מה, אבל זה לא ה ISSUE. תתפלא לשמוע שיש הבדלים שלא כל אחד מרגיש, בדיוק כמו שנוחות בין מכוניות יכולה להיות ד

נו באמת איציק, זה לא שנכנסתי להחלפת קלאץ או לעבודה עצמאית ואמרתי כמה עולה להחזיק רכב. אמרתי כמה עולים חלפים, פה בארץ. 170-200 שקל לשמן פילטר של קוריאנית, לא קשור הגיל שלה בכלל. מה הקשר בין ז

הונדה סיוויק 2015 רביעייה ב1200(קונטיננטל). לא יודע איפה אתה מטפל. אצלי טיפול קטן עולה באיזור ה500,וחוץ מרפידות שהחלפתי בינתיים פעמיים לא היו שום בלתמים. גם החלפתי מצבר פעם אחת.

אבל אם פותח השרשור ביקש עלויות אחזקה נמוכות כפרמטר הכי חשוב אז למה אתה חושב שמעניין אותו מה עלויות האחזקה של רכב מודרני עם מיטב השכלולים, אפשר גם לתת דוגמא של במוו עם מראה שעולה 9,000 שח, זה לא מה שהוא ביקש. 

ב50,000 שח יש לא מעט רכבים אטמוספריים פשוטים מכנית עם עלויות אחזקה כפי שצוינו מעלה מטויוטה קורולה, קיה פורטה, יונדאי למיניהם, מאזדה 3, הונדה סיוויק ועוד.

  • אהבתי 1

היום: מגאן אסטייט 17' (ליסינג)/ קיה פורטה 13'

הקודם: הונדה סיויק 13' קומפורט / יונדאי i35 סופרים, 15'

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
Just now, daniel204 כתב:

ב50,000 שח יש לא מעט רכבים אטמוספריים פשוטים מכנית עם עלויות אחזקה כפי שצוינו מעלה מטויוטה קורולה, קיה פורטה, יונדאי למיניהם, מאזדה 3, הונדה סיוויק ועוד.

הפשטות הולכת ונעלמת.
גירים רציפים, גירים כפולי מצמדים, הזרקת בנזין ישירה - יש את זה גם במכוניות בלי טורבו.
לשלוח אותו לקנות רכב בן 15 בשביל לצמצם עלויות אולי יחסוך לו הרבה כסף, אבל יעלה לו בבריאות הנפש. לרכב מודרני יש את המחיר שלו וגם יש את התמורה שלו (בטיחות ובידוד רעשים הם הסעיפים הראשונים להתייחס אליהם, כאשר המוחשי והיום-יומי זה בידוד רעשים וכמובן פיצ'רים ואביזרי בטיחות אקטיביים).

הכל תלוי כמובן מי הוא ומה הוא, מישהו שקצת נהנה מנהיגה ויודע להעריך את ההבדל בין כלי רכב לכלי רכב ויש לו "טעם אישי" בעניין - או בונקר שמוכן לסבול ולעבור 35K ק"מ בפיקנטו ? לא לשכוח שעד היום הוא נסע על אקסנט 2008 (כאשר באיזור 2006-2008 שהדגם היה חדש יחסית- זה היה רכב סביר, ובמונחים של היום זה....שלא תדע) - אז צריך להכניס את הכל לפרופורציות.

יכול להיות שעדיף לו לקנות איזה "פורטה" 2016-2017 עם ק"מ נמוך ולקוות לטוב.
לפני שיעשה את זה, הייתי מציע לו להרים טלפון או להיכנס למוסך של קיה\יונדאי (בהתאם למה שיבחר לקנות) ולשאול על עלויות הטיפולים המשוערות, רק בשביל שבטעות לא יבנה יותר מידי על המספרים שזרקו לו כאן בשירשור.

איציק


 

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

 

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 46 דקות, איציק נ. כתב:

הכל תלוי איזה רכב יקנה.

 

יקנה אקסנט 2008 - יסיים ב 1200 צמיגים, 400-500 טיפול קטן, 450 מצבר.

גם מאזדה 3,יונדאי 25/30,קורולה,סיוויק ובעצם כל רכב יפני מ2013-2017.

ציטוט

כל זה, כאמור, בלי בלת"מים (התפוצץ צמיג מאיזה בור בכביש, נזילה פה, הזעה שם, צינור עייף, טרמוסטט\בית טרמוסטט וכד').

רכב משומש שצריך לעבור ק"מ כזה בשנה צריך להיות מתוחזק כמו סרגל אחרת לא יהיה אפשר לסמוך עליו, וצריך גם להקדים תרופה למכה איפה שאפשר (תחזוקה מונעת).

הרכב ייכנס בערך 3 פעמים בשנה לטיפול,אם יהיה משהו שיצוץ יגידו לו.

כמעקב בדיקה כל 3-4 חודשים לא רע.

 

ציטוט


טיפול שנתי ב 400-500 שח זה אולי "סיכה" לסובארו DL. רק שמן נורמלי היום זה בין 200-250-300 ופילטר שמן זה באיזור 100, לפני שהאוטו עלה על הליפט (שעת עבודה - 300 שח) ובדקו ברקסים וכד'. 
עם טיפול שנתי (במוסך) ב 400-500 ש"ח, רכב מודרני לא ישרוד.

או שתופרים אותך במחירים או שאתה נוסע בלמבורגיני.

אני קונה לרכב שלי שמן שנחשב "יקר" והוא עולה 150 שקל.

פילטר שמן סדר גודל של כמה עשרות שח,לא זוכר במדויק.

פילטר מזגן 30 שקל.

צמיגים לסיוויק עלו 1200 רביעיית קונטיננטל,למאזדה 1400 של גודייר.

 

אף אחד פה לא זורק מחירים סתם.

ציטוט

 

הרכב הראשי בבית נוסע באיזור ה35 אלף בשנה.

ה4 האחרונות חצו בגבורה רבה את ה200 אלף(200,220,240) על טיפולים שוטפים בלבד וטיימינג שבוצע בזמן.

 

לפני 20 דקות, איציק נ. כתב:

יכול להיות שעדיף לו לקנות איזה "פורטה" 2016-2017 עם ק"מ נמוך ולקוות לטוב.
לפני שיעשה את זה, הייתי מציע לו להרים טלפון או להיכנס למוסך של קיה\יונדאי (בהתאם למה שיבחר לקנות) ולשאול על עלויות הטיפולים המשוערות, רק בשביל שבטעות לא יבנה יותר מידי על המספרים שזרקו לו כאן בשירשור.

אין שום סיבה להכנס למוסך מורשה יבואן של יונדאי/קיה לברר מחירים.

אפשר להכנס לכל מוסך ולקבל הצעת מחיר לטיפול קטן/בינוני/גדול.

 

אם כבר לצמצם עלויות,לחפש רכב עם שרשרת טיימינג ולא רצועה ולחסוך את ההוצאה הזו.

לפני כשעה, EliC25 כתב:

ואו, 10-20 אלף שקל זה כלום

קודם אמרו על 4000 שקל שזה כלום בשרשור של הפורסטר להשכרה, עכשיו 10-20 זה כלום, יפה.

זה כלום אם אתה מתכנן להתחדש ברכב שעולה 60-70.

הוא ספג את רוב ירידת הערך שלו וההבדל.

 

אתה מכיר פרופורציות?

4,000 שקל לארוחה במסעדה זה ים כסף.

במונחים של רכישת רכב בן 3-4 זה לא הרבה.

עריכה אחרונה על ידי Potato
  • אהבתי 1

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 14 דקות, Potato כתב:

או שתופרים אותך במחירים או שאתה נוסע בלמבורגיני.

אני קונה לרכב שלי שמן שנחשב "יקר" והוא עולה 150 שקל.

פילטר שמן סדר גודל של כמה עשרות שח,לא זוכר במדויק.

פילטר מזגן 30 שקל.

צמיגים לסיוויק עלו 1200 רביעיית קונטיננטל,למאזדה 1400 של גודייר.

 

אין שום סיבה להכנס למוסך מורשה יבואן של יונדאי/קיה לברר מחירים.

אפשר להכנס לכל מוסך ולקבל הצעת מחיר לטיפול קטן/בינוני/גדול.

 

אם כבר לצמצם עלויות,לחפש רכב עם שרשרת טיימינג ולא רצועה ולחסוך את ההוצאה הזו.


כל עוד הבן-אדם לא הצהיר שהוא מטפל ברכב בעצמוכשאני ממליץ למישהו בפורום על רכב, אני לא עושה לו את החשבון שלי - אני עושה לו את החשבון שלו.

האוטו שלי לוגם שמן של 250-300 שח למיכל של 5 ליטר, זו לא למבורגיני. זו אחת עם באגט. זה משנה ?
האם זה משנה לך בכמה אני קונה אותו (קונה במחיר שהשתיקה יפה לו) ? הרי הוא לא יקנה במחיר שאני קונה כי סביר להניח שהוא יכנס למוסך כלשהו.
שמן איכותי במוסך לא יעלה 100-150 שח, אלא יותר בוודאות, זה גם אחד מאפיקי הרווח של המוסך בטיפול.
אתה לא יכול להגיד לבן אדם שבא להתייעץ בפורום ש*אתה* קונה לרכב שלך שמן ב 150 שקל. אולי הוא לא כמוך ?...

פילטר מזגן מקורי ב 30 שח - לא קיים (כאן נכנסת השאלה - איך אתה מתחזק את האוטו, בחלקים תחליפיים או מקוריים ?). גם לא פילטר דלק וגם לא פילטר אויר למנוע. הסכומים גבוהים בהרבה לסחורה איכותית, אני אפילו לא מדבר על "מקורי" אלא למשהו שמתקרב לזה.

צמיגים - כנ"ל. תלוי מידה, תלוי דגם. רוצה משהו טוב ? תשלם. רוצה לחסוך ? יש גם ב 150-200 שח ליחידה -  סיניים. יכול להיות שהמידות של כלי הרכב שלך הן נפוצות יותר וזולות יותר.
לפורטה 2016 יש צמיג 205/55/R16, הוא במקרה לא יקר במיוחד (מאיזור ה 1200-1400 לצמיג דאנלופ, ועד 1450-1600 למישלן\קונטיננטל\גודייר). בוא נגיד שב- 800 אתה לא שם פה צמיג טוב או קרוב לזה.

תופתע לשמוע שהמחירים במוסכים המורשים לא תמיד רחוקים שנות אור ממוסכים רגילים. נכון, יש כאלה שיותר זולים באופן משמעותי, אבל תבדוק היטב מה אתה מקבל שם.
מסכים בהחלט שאפשר לחסוך כמה שקלים טובים בטיפול במוסך לא מורשה, הכל שאלה של: מה ההפרש.
אם במוסך יבואן של קיה אני עושה טיפול קטן לפיקנטו ב 550-600 ובמוסך רגיל עולה לי 50 שקל פחות (כי זה מה שאמרו לי בפעם האחרונה שבדקתי שנה שעברה) - אז אני מעדיף לשלם עוד 50 שקל ושתהיה לי היסטוריה מסודרת אצל היבואן על כל המשתמע מכך.

איציק

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

 

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה דיון די מיותר, בכנות. 

 

זה משנה אם טיפול יעלה 500 או 800? או צמיגים ב-1200 או 1500? 

 

אז הוא יעשה 2 טיפולים בשנה, באמת קריטי אם הם יעלו לו 83 שקל בחודש או 130 שקל? 

 

צמיגים הוא יחליף כניראה פעם אחת ב-3 שנים. באמת ישנה אם הם יעלו 33 שקל לחודש או 41? 

 

זה התעסקות בשטויות. 

 

הדבר העיקרי זה הירידת ערך , הוצאות על דלק, ואחזקה של חלפים יקרים יחסית- טורבו, גיר דו מצמדי/רציף שיחסית רגיש. כול השאר סתם שטויות. 

משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, איציק נ. כתב:

 

יקנה רכב מודרני - יסיים ב 1600-2000 ש"ח לרביעיית צמיגים (400 ש"ח לצמיג הכי מצ'וקמק של דאנלופ במידה סופר נפוצה כמו 205/60 R16 זו לא מילה גסה, 500 ש"ח לצמיג נורמלי), 600-800 ש"ח לטיפול קטן, 1

במקרה זה המידה ברכב שלי

300 שקל לפאלקן, לפני הנחה על רביעיה...

לגבי שמן, אצלי נכנס 6 ליטר ואני קונה ב100 (מחיר בלי קומבינות 130)

פילטר שמן אם אני מזמין מחול זה 35 שקל, אני קונה בארץ ב70...

וזה רכב דיזל "עם תחזוקה יקרה יותר"

@Potato 20 אלף שקל ל4 שנות תחזוקה זה הרבה כסף, זה עוד 400 שקל בחודש.

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

התחלנו לספור אפונים מההודעה הראשונה בשירשור כשכבר דובר על ביטוח לסוללה... משם זה רק התדרדר ;-) 

באחזקת רכב הדבר הכי קל לחישוב הוא ההוצאות הקבועות. כשמחלקים את זה על פני שנה או שנים רואים שההבדלים לא תהומיים.
כל היתר (תיקונים, בלת"מים) הם הרולטה-רוסית האמיתית, ואת זה אף אחד לא יכול לנחש.

הוא יכול לקנות את האוטו הכי אמין בעולם ולאכול ממנו קש.

בגלל זה יש דברים בחיים שצריך גם לדעת קצת לשחרר. תעשה החלטה מושכלת ותלמד לזרום עם מה שיביא עליך בונה עולם ;-) 

נעשה הצבעה על I35 או פורטה ונסגור את השירשור הזה כבר :mm_yeah:.

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

 

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 10 דקות, EliC25 כתב:

 

@Potato 20 אלף שקל ל4 שנות תחזוקה זה הרבה כסף, זה עוד 400 שקל בחודש.

אין לי מושג באיזה הקשר כתבת את זה.

 

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 13 דקות, EliC25 כתב:

במקרה זה המידה ברכב שלי

300 שקל לפאלקן, לפני הנחה על רביעיה...

לגבי שמן, אצלי נכנס 6 ליטר ואני קונה ב100 (מחיר בלי קומבינות 130)

פילטר שמן אם אני מזמין מחול זה 35 שקל, אני קונה בארץ ב70...

וזה רכב דיזל "עם תחזוקה יקרה יותר"

@Potato 20 אלף שקל ל4 שנות תחזוקה זה הרבה כסף, זה עוד 400 שקל בחודש.


אבל זה אתה, לא "הוא".
גם אני קונה לברלינגו שמן  5W30 ב 100 שקל אצל אבי, אז מה ?
גם אני קונה פילטרים מקוריים מחו"ל בגרושים, אז מה ?
מכוניות ישנות זה דרישות קלות ותחזוקה קלה, במיוחד למי שעושה את זה בעצמו, כמונו.
אתה ממליץ למישהו שאולי לא מבין כלום חוץ מלהכניס מפתח לסוייץ ולסובב איך לעשות טיפול ואיפה לקנות חלקים ?! מההודעה הראשונה אתה מבין שזה מישהו שלא מתחזק את הרכב לבד או קונה פילטרים אצל הפולני. בוא נתאפס על מה שהוא יעשה ולא "אנחנו".

ובעניין פאלקן, בוא נסגור את הפינה פעם אחת ולתמיד; ל FLAKEN יש תמורה-למחיר מצויינת, אבל זה עדיין לא הופך אותו לצמיג מעולה או פרימיום. יש מעליו - ולא מעט.
 

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

 

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איציק אתה מערבב.

בן אדם נכנס למוסך 

"שלום הייתי פה ב60 עכשו האוטו עם 75 תעשה מה שצריך".

אין לו מושג מה מחליפים לו או מה שמים לו במסגרת הטיפול,בשורה התחתונה המחיר יהיה במוסך רגיל באיזור ה500.

 

אם אתה יודע מה אתה רוצה לשים ובא עם החלקים למוסך ייקחו ממך סדר גודל של 200 שקל על עבודה.

תוסיף לזה שמן,פילטר,פילטר אוויר,פילטר מזגן ותגיע לעוד 250 וכנראה לפחות.

שוב חזרת לאיזור ה500.

 

מה שרשמת לגבי הצמיגים,התחכמות בלבד.

תמורה למחיר זה מספיק ברכב משפחתי רגיל לחלוטין.

לפני 20 דקות, איציק נ. כתב:

 

נעשה הצבעה על I35 או פורטה ונסגור את השירשור הזה כבר :mm_yeah:.

היונדאי תהיה יקרה יותר מהקיה מסיבות כלשהן.

בהינתן מכלולים דומים הייתי הולך על הקיה-במכירה עוד מספר שנים שני הרכבים יהיו שווים גרושים.

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 דקות, Potato כתב:

איציק אתה מערבב.

בן אדם נכנס למוסך 

"שלום הייתי פה ב60 עכשו האוטו עם 75 תעשה מה שצריך".

אין לו מושג מה מחליפים לו או מה שמים לו במסגרת הטיפול,בשורה התחתונה המחיר יהיה במוסך רגיל באיזור ה500.

 

אם אתה יודע מה אתה רוצה לשים ובא עם החלקים למוסך ייקחו ממך סדר גודל של 200 שקל על עבודה.

תוסיף לזה שמן,פילטר,פילטר אוויר,פילטר מזגן ותגיע לעוד 250 וכנראה לפחות.

שוב חזרת לאיזור ה500.

 


תשמע, אנחנו כנראה נמצאים בעולמות שונים.

נסכים שאנחנו לא מסכימים ודיעותינו שונות, מכאן שכל אחד יבחר במה שהוא רוצה ויעשה מה שהוא רוצה.

תכבד את הדיון וגם את הדיעות של אחרים. 
זה שאתה לא מסכים עם דיעה של מישהו אחר לא נותנת לך שום רשות להדביק לאנשים תוויות של מערבבים או מתחכמים. יש אנשים שיודעים להעריך ונהנים גם מדברים שהם קצת (או הרבה) מעל לממוצע, זה שלך יש דיעה - הכל טוב, זה לא הופך אותה למשהו אבסלוטי שכולם חייבים לנהוג לפיו.

 

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

 

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בחיאת ממה אתה נהנה?

צמיגים שעולים 300 שקל יותר על סיטרואן פיקאסו?

ספר לי איך ההנאה הרבה באה לידי ביטוי,כי באמת אני לא מבין.

 

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא הפיקאסו זו דוגמא גרועה למה שאמרת... היא שקטה ותרגיש "בנוח" גם עם צמיגים לא מי יודע מה, אבל זה לא ה ISSUE.

תתפלא לשמוע שיש הבדלים שלא כל אחד מרגיש, בדיוק כמו שנוחות בין מכוניות יכולה להיות דבר דיי סובייקטיבי ללא מעט אנשים.
כן יש צמיגים שמרגישים באופן מוחשי שהם יותר נוחים, שקטים, אוחזים וכד'. זה אולי יישמע לך מוזר אבל באמת יש אנשים שיכולים להרגיש את ההבדלים.

לא רק זה, יש השוואות מקצועיות בעולם שמטרתן לבדוק את הצמיג (רעש זה דבר מדיד, אחיזה, בלימה וכד'). אתה יכול להתעלם מזה ולספר לעצמך שזה לא קיים או לא אמיתי - זה לא באמת ישנה את העובדות. צמיגים זה דבר מדיד.

אותו דבר בהרבה אספקטים אחרים, קח למשל טלויזיה.
אתה יכול להיות מבסוט על ה MULLER 75" שקנית ולחשוב שיש לה את התמונה הכי יפה בארץ ואת הצבעים הכי מדהימים, אבל סביר להניח שאם לא תניח בצמוד אליה SONY או LG או PIONEER, לא באמת תדע להבחין בהבדלים דרך מילים, אלא רק דרך ראיה... וכשזה יקרה, אתה תתבאס כל פעם שתסתכל על ה MULLER שאתה אוהב, כי תבין שיש באמת משהו ברמה אחרת, גבוהה יותר.

בעניין צמיגים - דווקא במכוניות קצת יותר ישנות, או רועשות, או בעלות בידוד רעשים לוקה בחסר - צמיגים זה דבר שיכול לשנות בהרבה את חווית הנסיעה.
לפני חודש החלפתי בברלינגו רביעיית "דאנלופ" פשוטה ברביעיית "קונטיננטל אקו-קונטקט 5". זה אוטו ישן, בידוד הרעשים במכוניות של לפני 15 שנה לא היה "להיט" (ובטח שלא במסחריות כאלה) -  ואני נשבע לך שאם היית נוסע על האוטו קודם לכן ותיסע עליו עכשיו, מרב הסיכויים שתגיד שמדובר באוטו אחר. השקט בנסיעה כאילו נלקח מהדגם החדש של הברלינגו, והנוחות השתפרה בלפחות רמה או שתיים מעלה. לא פסיכולוגי.

כשאתה אולי לא מרגיש או רואה דברים כמו שמישהו אחר רואה אותם, הכי פשוט זה לשלול דיעה של מישהו אחר ולהגיד לו ש"כולם זה אותו הדבר ואין ממש הבדל במשהו שעולה X למשהו שעולה 50 שח יותר".

נניח ואתה מעשן, (אני לא), ואני ישאל אותך איזה סיגריות אתה מעשן - ואתה תענה לי "רק LM לייט". ואני יגיד לך "עזוב, מה אתה מבזבז הרבה כסף על LM לייט ? בשביל בחור בגילך מספיק "טיים" ! - איך תרגיש ? אני בטוח שאתה תרגיש שמי שאומר לך את זה הוא אהבל שלא מבין כלום בסיגריות ולא עישן סיגריה מימיו, נכון ? אז ככה בדיוק מרגישים לפעמים הדיונים איתך. מנסים להסביר לך משהו מסויים אבל אתה מתבצר רק בעמדה שלך ולא מוסגל לראות גם מה קורה מהצד שני או להבין מישהו שמרגיש או רואה דברים אחרת ממך.


איציק

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

 

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נו באמת איציק, זה לא שנכנסתי להחלפת קלאץ או לעבודה עצמאית ואמרתי כמה עולה להחזיק רכב.

אמרתי כמה עולים חלפים, פה בארץ. 170-200 שקל לשמן פילטר של קוריאנית, לא קשור הגיל שלה בכלל.

מה הקשר בין זה לבין להבין לטפל לבד ברכב? הבנאדם לא יודע שכל 15 מחליפים שמן ופילטר? הוא לא יודע שכל 30 מחליפים פילטר אוויר ונוזל בלם?

אם הוא לא יודע, אז כדאי שידע כדי שיוכל לחסוך עוד קצת כסף בשנה על תחזוקת רכב (יכול לעבור אלפיה בשנה רק מעצם העובדה שהוא קונה בעצמו).

זה הכל.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...