Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1961 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן, 

אנחנו כרגע לפני הרחבת משפחה שתדחק כנראה את הכלב מהמושבים האחוריים לתא המטען (במקרה שלנו ג'יפון \ מיניוואן לא סדאן כמובן .. ).  

מתעניין לשמוע מבעלי כלבים אחרים איפה אתם ממקמים את הכלב שלכם ברכב וכמה בטיחותי לדעתכם הסידור שלכם הן מבחינת הכלב והן מבחינת הנהג\נוסעים 

תודה לעונים 

 

  • מעניין 1
פורסם

אצלי הכלב מחובר ברצועה עם מתאם לחגורת בטיחות, ככה הוא לא יכול לקפוץ מחלון פתוח ולהסתובב באוטו תוך כדי נסיעה.

 

לא יודע כמה זה בטיחותי שהכלב יהיה בתא מטען, אני גם לא חושב שהוא יאהב את זה. יש לו שם חלון? הם אוהבים את המשב רוח תוך כדי נסיעה.

פורסם

הכלבות שלי במושבים מאחורה ואני פותח להן חלון וכל אחת מסתכלת מהחלון שלה החוצה, די מרוצות מהסידור הזה :)

חשבתי פעם על המתאם חגורה הזה אבל אם לא שמים לכלבים רתמות וזה מחובר לקולר זה נראה לי יותר מזיק בתאונה מאשר תורם (עדיף להיזרק באוטו מאשר לשבור מפרקת/להיחנק)

 

אם יש לכם כלב קטן יחסית (מתחת ל20 קילו) לשים אותו על הברכיים של מישהו באוטו (אפילו במושב מקדימה) זה יותר אידיאלי מאשר בתא המטען.

פורסם

אי אפשר לשים כלב בתא מטען, כלבים חייבים איוורור אחרת הם לא מרגישים טוב ואפילו מקיאים.

@Shay_u יכול להעיד :smile:

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

פורסם (נערך)

יש כלבים שקשה להרגיל אותם לרתמות והם הולכים טוב יותר עם קולר.

גם רתמה גרועה יכולה לעשות נזק גדול יותר מאשר קולר גרוע (מבחינת התנהגות ובריאות).

 

הכלבה שלי גם עם עם רתמה וחגורה ויושבת במושב האחורי בצד ימין.

לא בטוח שהכלב שלך יסתדר בתא המטען, גם צפוף שם יותר וגם אין לו חלון שהוא יכול לדחוף את האף החוצה כדי להרגע, יכול מאוד להיות שהוא יהיה לחוץ מאוד בנסיעה.

לדעתי כדאי להתחיל בהרגלה ולראות איך הוא מגיב, כדאי לעשות את זה לאט כי חבל להלחם איתו כל פעם שרוצים לנסוע איתו.

עריכה אחרונה על ידי Katom
פורסם

הבעיה המרכזית עם כלבים במכונית זה לא רק משב אוויר ומיקום - אלא בעיקר מה קורה במקרה של תאונה. זה אגב נכון גם לארגז כלים כבד או צידנית שמונחים סתם בתא מטען (היה פרק של טופ גיר שבו שמו ארגז כלים בתא מטען של סדן ובתאונה מבויימת הארגז פירק את המושב האחורי...).

הבעיה עם כלב, שכל עוד זה לא פינצ'ר, כל תאונה תשלח את הייצור המסכן, שעשוי לשקול 40 ק"ג וצפונה (למשל ניופאונדלנד....) להתעופף בתא נוסעים, ושום חגורות בטיחות וכריות האוויר לא יעזרו ליושבי הרכב....

אולי זה לא מעשי, אבל לדעתי הדרך היחידה היא כלוב שינוע שמעוגן לריצפה.

קיה ספורטאז' 2.0 ליסינג

סקודיאק דיזל Exclusive לזוגתי (כבר לא: יונדאי סנטה פה דיזל, אלתיאה דיזל - עדיין מתגעגעים)

ALFA ROMEO 75 TS - מוסבת כבר לא ☹️, מקורית כבר כן 🙂

פורסם

אם ילד עם בוסטר הולך להיות מאחורה זה משאיר את המקום לרגליים פנוי כמובן שרק אם הוא קטן מספיק בשביל לא להימחץ שם.

אם אתה שם את הכלב על רצפת הרכב אין לו כל כך לאן להתעופף אלה אם כן האוטו מתהפך. במקרה הזה הייתי דואג קודם לילדים מאחורה.

 

כמה הכלב שוקל באמת?

פורסם

הכלבה שלי די גדולה (מילנואה מעורבת באיזה כלב רוח) היא דווקא מעדיפה את הבגאז (נוסע בסטיישן) ופחות מרגישה נעים במושב האחורי, היא תופסת לה פינה מאחור על השמיכה שלה והולכת לישון, מדי פעם אני רואה אותה נעמדת ומחליפה תנוחה ומציצה לראות אם הגענו.

דווקא המושב האחורי מלחיץ אותה בעיקר בבלימה שהיא חוששת שתיפול לרצפה מאחורי המושבים.

כרגע בגלל שבמושב האחורי ישנו כסא תינוק ובוסטר עם גב האופציה היחידה של הכלבה היא או להכנס לבגאז או להשאר בבית...

 

פורסם
לפני 39 דקות, ליסינג בצער כתב:

הבעיה המרכזית עם כלבים במכונית זה לא רק משב אוויר ומיקום - אלא בעיקר מה קורה במקרה של תאונה. זה אגב נכון גם לארגז כלים כבד או צידנית שמונחים סתם בתא מטען (היה פרק של טופ גיר שבו שמו ארגז כלים בתא מטען של סדן ובתאונה מבויימת הארגז פירק את המושב האחורי...).

הבעיה עם כלב, שכל עוד זה לא פינצ'ר, כל תאונה תשלח את הייצור המסכן, שעשוי לשקול 40 ק"ג וצפונה (למשל ניופאונדלנד....) להתעופף בתא נוסעים, ושום חגורות בטיחות וכריות האוויר לא יעזרו ליושבי הרכב....

אולי זה לא מעשי, אבל לדעתי הדרך היחידה היא כלוב שינוע שמעוגן לריצפה.

מסכים לגמרי.  הנושא של הסעת בעלי חיים בהקשר הבטיחותי הוא משהו שכמעט לא מדברים עליו למרות ההשלכות הדרמטיות במקרה של תאונה, במיוחד ליושבי המושבים הקדמיים (במקרה של כלב מאחורה) . 

לפני כשעה, Adani כתב:

אי אפשר לשים כלב בתא מטען, כלבים חייבים איוורור אחרת הם לא מרגישים טוב ואפילו מקיאים.

@Shay_u יכול להעיד :smile:

הכלב שלי נוסע ב 5 שנים האחרונות במושב האחורי וגם הקיא שם בהתחלה כמה פעמים (עד שלמדתי לקחת סיבובים רגוע כשהוא באוטו) אבל די רובץ בלי עניין מיוחד בחלון הפתוח.  לתפיסתי אם מדובר בתא מטען מאוד גדול (למשל C5 בעל תא של 720 ליטר) ומיזוג בשורה האחורית \ חלונות פתוחים , אולי זה לא כ"כ נורא .  אבל עדיין נשאר השיקול הבטיחותי , כלומר מה ההשלכות של המיקום הזה במקרה תאונה לו וליושבי האוטו 

לפני 45 דקות, Shab00 כתב:

אם ילד עם בוסטר הולך להיות מאחורה זה משאיר את המקום לרגליים פנוי כמובן שרק אם הוא קטן מספיק בשביל לא להימחץ שם.

אם אתה שם את הכלב על רצפת הרכב אין לו כל כך לאן להתעופף אלה אם כן האוטו מתהפך. במקרה הזה הייתי דואג קודם לילדים מאחורה.

 

כמה הכלב שוקל באמת?

הוא שוקל 22 קילו , בורדר קולי . על רצפת הרכב אין מספיק מקום והוא לא מוצא את עצמו. וגם בעמידה על המושב האחורי הוא לחוץ ומרגיש לא כ"כ יציב, הכי נוח לו זה ברביצה. 

לפני כשעה, Katom כתב:

יש כלבים שקשה להרגיל אותם לרתמות והם הולכים טוב יותר עם קולר.

גם רתמה גרועה יכולה לעשות נזק גדול יותר מאשר קולר גרוע (מבחינת התנהגות ובריאות).

 

הכלבה שלי גם עם עם רתמה וחגורה ויושבת במושב האחורי בצד ימין.

לא בטוח שהכלב שלך יסתדר בתא המטען, גם צפוף שם יותר וגם אין לו חלון שהוא יכול לדחוף את האף החוצה כדי להרגע, יכול מאוד להיות שהוא יהיה לחוץ מאוד בנסיעה.

לדעתי כדאי להתחיל בהרגלה ולראות איך הוא מגיב, כדאי לעשות את זה לאט כי חבל להלחם איתו כל פעם שרוצים לנסוע איתו.

התחושה שלי שבתא מטען גדול מספיק ( למשל C5) הוא יהיה בסדר , סה"כ אוהב נסיעות ואני מאמין שאם נשים לו שם מרבץ נוח הוא יהנה.  מה שיותר מטריד אותי זה ההשלכות של המיקום הזה לו ולמשפחה במקרה של תאונה

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

אחד השיקולים בקניה של ה c4 פיקאסו היה תא מטען גדול ובעל רצפה שטוחה ולא שקועה להסעת כלב.  אני ער שזה לא פותר את בעיית התאונות, אבל זה מה יש.  הן ה c3 פיקאסו (זג"ל) והן הקסארה סטיישן הסיעו בכייף כלבים מאחור, ולא פגשתי כלב שהיתה לו בעייה עם זה או  עם מחסור בחלונות שם.

 

דווקא הסעה במושב אחורי ועוד של כלבים בינונים או גדולים יותר היא בעייתית - המושבים צרים מכדי שבאמת יוכלו לשבת בהם בנוחות ויציבות (פרט לצ'וקצ'י הגאון אבל זה ספור אחר).

עריכה אחרונה על ידי dani666
פורסם

לכלבה שלי (45 קילו) אין שום בעיה בתא המטען של הפיקאסו (או של ה 208). נשכבת על הרצפה והולכת לישון. חלון פתוח זה רק בונוס בשבילה.
לא כל הכלבים מסתדרים בנסיעה ברכב, חלק לא מסוגלים בכלל, חלק חייבים חלון פתוח, וחלק יכולים לנסוע ללא שום הפרעה בלי מזגן או חלון פתוח. כל כלב והגוף שלו.

חשוב מאוד לעבוד על זה עם הכלב כמה שיותר מוקדם ולהרגיל אותו לנסיעות ברכב גם בתא המטען, אם זה אפשרי כשהוא עדיין בשלב הלמידה (כשהוא גור) זה בכלל מצויין.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

פורסם
לפני 6 שעות, Adani כתב:

אי אפשר לשים כלב בתא מטען, כלבים חייבים איוורור אחרת הם לא מרגישים טוב ואפילו מקיאים.

@Shay_u יכול להעיד :smile:

 

האמת שלא שמתי בתא המטען, אלא פשוט רכב עם חלונות סגורים ונסעתי בכיף לא יותר מדי עדין. מתכון בטוח.

עד עכשיו יש ריח של קיא בונזו באוטו (וזה בכלל לא כלב שלי! :()

פורסם (נערך)

אנחנו משתמשים בחברת ruffwear. יש עליהם לא מעט המלצות 

 

 

https://www.woofshack.com/en/ruffwear-load-up-dog-car-harness-rw-lu-3060.html

 

 

עריכה אחרונה על ידי Gal Atun
  • אהבתי 1

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (past) 

Volvo S80 3.0 2015 automatic (present) - שרשור מעקב

פורסם

גם אצלי מושב אחורי מלא. הכלבה בבגז רכב סטיישן יש לה רתמת גוף שמחוברת עם רצועה מיוחדת לאיזופיקס בין המושבים.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...