Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1659 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אין שום רעשים, רק הרגשה דרך הדוושה / גוף הרכב של משהו נטחן. זה ממש בקטנה, חבר שנסע ברכב לא הרגיש בזה בכלל [אבל כשהסבתי את תשומת ליבו אותו רגע הוא תיאר את זה כמשהו נטחן / נשחק].

המכונאי שלי שעשה סיבוב אמר שהגיר קצת 'צועק' בהחלפת הילוך בין 3 ל 4 וטען שכדאי מאוד להחליף שמן גיר ומסנן שמן גיר. לא משהו מעבר לזה.

מה דעת המומחים כאן?

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

כמה קילומטרים הרכב נסע?
החלפת מסנן שמן גיר ברכב הזה פירושה פירוק קרטר הגיר וגם החלפת אטם הקרטר. באותה ההזדמנות מנקים גם המגנטים מניסורת.
ניתן לבצע החלפה חלקית של השמן בלבד ללא הפירוק.
ורק שמן מקורי של טויוטה FE.
https://www.justmotor.co.il/product/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8-toyota-cvt-fluid-tc-4l-0-08886-02505

להחלפה חלקית ללא החלפת מסנן גלון אחד מספיק.
להחלפה עם פירוק - גבולי.
אני עם רכב זהה 2016 מחליף שמן גיר חלקית ( יזום) כל 60 אלף קילומטרים.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לפני שעתיים, vladclar כתב:

כמה קילומטרים הרכב נסע?
החלפת מסנן שמן גיר ברכב הזה פירושה פירוק קרטר הגיר וגם החלפת אטם הקרטר. באותה ההזדמנות מנקים גם המגנטים מניסורת.
ניתן לבצע החלפה חלקית של השמן בלבד ללא הפירוק.
ורק שמן מקורי של טויוטה FE.
https://www.justmotor.co.il/product/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8-toyota-cvt-fluid-tc-4l-0-08886-02505

להחלפה חלקית ללא החלפת מסנן גלון אחד מספיק.
להחלפה עם פירוק - גבולי.
אני עם רכב זהה 2016 מחליף שמן גיר חלקית ( יזום) כל 60 אלף קילומטרים.

  1. הרכב נסע 80 אלף ק"מ.
  2. האם ההרגשה של השחיקה שתוארה לעיל תיפתר אחרי החלפת שמן גיר?
  3. החלפת שמן גיר זה משהו מסובך, או שגם המכונאי שלי (שהוא לא מוסך מורשה אבל מכיר את הרכב הזה) יכול לעשות?
פורסם

80 אלף קילומטרים זה הזמן לחדש את השמן. לא הייתי נוגע במסנן וגם לא מפרק את הקרטר מסכנת נזילות העתידית. בכל מקרה אי אפשר לרוקן את כל ה 7.5 ליטרים מהגיר.
שום דבר לא מסובך בהחלפה חלקית.
בורג ריקון נמצא בתחתית הקרטר של הגיר,
פתח מילוי מאחורי גלגל קדמי שמאלי ( צריך לפרק את הגלגל וגם את הבטנה מאחורי הגלגל ). על בורג מילוי כתוב סוג השמן ( FE/TC, אצלך זה צריך להיות FE).
כמובן, צריך ליפט וכלים של מוסכניק.
חייבים למדוד כמה שמן יצא ולמלא בדיוק את אותה הכמות.
בדרך כלל בריקון יוצאים סביב 2.5 ליטרים ( 0.5 ל' כאשר פותחים את הבורג ועוד 2 ל' כאשר מוצאים צינורית פלסטיק ). אם אתה רוצה להשתמש בכל המיכל של השמן החדש ולא רק ב 2.5 ליטרים ממנו, אחרי הריקון של 2.5 ל' וסגירת צינורית ובורג ריקון, תכניס לגיר 4 ליטרים, תניע את הרכב על הליפט, תעביר ידית כמה פעמים בין כל ההילוכים ( כדי שהשמן יתערבב ) ותרוקן 1.5 ל' מיותרים . שים לב, בסוף כנראה ייוצא לך יותר מדי שמן וצריך להחזיר כליטר בחזרה, גם אם המוסכניק ימליץ לא להחזיר ( מבחינתו הצינורית מהווה מפלס שמן גיר ). זאת טעות - הריקון הראשוני של 0.5 ל' למעשה הבדיקה של כמות הנכונה של נוזל גיר רציף.





  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

כן, במוסכי יבואן מספרים שאותו השמן נשאר כל חיי הגיר.
אבל מי שרוצה שהגיר יחיה יותר, מחליף מיוזמתו.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

תודה על המידע החשוב.

אני שוב שואל, האם לדעתכם ההרגשה של השחיקה אצלי תיפתר אחרי החלפת השמן?

פורסם

לדעתי, אף אחד לא ייתן לך תשובה מראש. תחליף את השמן ותראה האם המצב ישתפר.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

הנחיה להחליף ב 60 היא הנחיה מחמירה - עגלה,עליות,מאמץ מתמיד וכו.

80,000 לחדש את השמן זה זמן מועט אלא אם מה שרשום למעלה.

אפשר לבצע החלפה מלאה ולא חלקית.

 

אם מדובר בגיר פלנטרי ולא ב CVT אמור להיות מדיד (ואם מדובר בCVT ההחלפה יותר מסובכת ודורשת דיוק גבוהה יותר).

אפשר לקבל אינדיקציה לפי צבע השמן.

בחלק מרכבי טויוטה גם קיים חיישן מצב שמן,לא יודע אם בפלנטרי אבל בסדרת ב CVT יש.

 

פורסם

הגיר הוא רציף CVT ואין מדיד או חיישן איכות/ מצב השמן.

אי אפשר לבצע החלפה מלאה, גם אם מורידים קרטר . בערך 3.5 ל' שמן נמצאים בתוך הגיר.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לפני 12 שעות, VERSO כתב:

המכונאי שלי שעשה סיבוב אמר שהגיר קצת 'צועק' בהחלפת הילוך בין 3 ל 4

המכונאי הזה לא מכיר את הגיר בכלל לפי המשפט הזה, אל תסמוך על האבחנה שלו.

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם
לפני 10 דקות, Buki כתב:

המכונאי הזה לא מכיר את הגיר בכלל לפי המשפט הזה, אל תסמוך על האבחנה שלו.

יכול להיות שלא ציטטתי אותו מדויק.

פורסם

איו בגיר הילוך 3 ו-4 או הילוכים בכלל, זה גיר רציף

 

לכן מי שאומר את זה כנראה לא מכיר את הגיר.

 

 

פורסם
לפני 26 דקות, vladclar כתב:

הגיר הוא רציף CVT ואין מדיד או חיישן איכות/ מצב השמן.
אי אפשר לבצע החלפה מלאה, גם אם מורידים קרטר . בערך 3.5 ל' שמן נמצאים בתוך הגיר.

צודק לגבי החיישן טעות שלי.

החלפה מלאה אפשר לבצע בעזרת משאבה חיצונית.

 

 

 

ועל כל מקרה החלפת שמן לא תפתור בעיות של רכיבים שחוקים זה בזבוז כסף.

80,000 הם לא הרבה בכלל לשמן,הבעיה לא קשורה אליו.

ביאריס שלי התיבה הרגישה כמו חדשה בק"מ הזה.


×
×
  • תוכן חדש...