Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1661 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
בתאריך 14.12.2020 בשעה 12:10, vladclar כתב:

80 אלף קילומטרים זה הזמן לחדש את השמן. לא הייתי נוגע במסנן וגם לא מפרק את הקרטר מסכנת נזילות העתידית. בכל מקרה אי אפשר לרוקן את כל ה 7.5 ליטרים מהגיר.
שום דבר לא מסובך בהחלפה חלקית.
בורג ריקון נמצא בתחתית הקרטר של הגיר,
פתח מילוי מאחורי גלגל קדמי שמאלי ( צריך לפרק את הגלגל וגם את הבטנה מאחורי הגלגל ). על בורג מילוי כתוב סוג השמן ( FE/TC, אצלך זה צריך להיות FE).
כמובן, צריך ליפט וכלים של מוסכניק.
חייבים למדוד כמה שמן יצא ולמלא בדיוק את אותה הכמות.
בדרך כלל בריקון יוצאים סביב 2.5 ליטרים ( 0.5 ל' כאשר פותחים את הבורג ועוד 2 ל' כאשר מוצאים צינורית פלסטיק ). אם אתה רוצה להשתמש בכל המיכל של השמן החדש ולא רק ב 2.5 ליטרים ממנו, אחרי הריקון של 2.5 ל' וסגירת צינורית ובורג ריקון, תכניס לגיר 4 ליטרים, תניע את הרכב על הליפט, תעביר ידית כמה פעמים בין כל ההילוכים ( כדי שהשמן יתערבב ) ותרוקן 1.5 ל' מיותרים . שים לב, בסוף כנראה ייוצא לך יותר מדי שמן וצריך להחזיר כליטר בחזרה, גם אם המוסכניק ימליץ לא להחזיר ( מבחינתו הצינורית מהווה מפלס שמן גיר ). זאת טעות - הריקון הראשוני של 0.5 ל' למעשה הבדיקה של כמות הנכונה של נוזל גיר רציף.




 

אני מקפיץ את ההודעה הזאת בשביל להגיד לך תודה רבה על ההסבר המפורט, פשוט הדפסתי את ההודעה הזאת והלכתי איתה למוסך. זה עזר מאוד! אז תודה!

עריכה אחרונה על ידי VERSO
  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני כשעה, korola כתב:

ויש שינוי בהרגשה מבחינת הרעש מהגיר? 

 

לא היה רעש, היה "הרגשה של משהו נטחן בגיר", זה לא עבר לגמרי אבל זה השתפר.

פורסם
לפני שעתיים, VERSO כתב:

אני מקפיץ את ההודעה הזאת בשביל להגיד לך תודה רבה על ההסבר המפורט, פשוט הדפסתי את ההודעה הזאת והלכתי איתה למוסך. זה עזר מאוד! אז תודה!

זה מעולה שיש כאלו שמבינים בעניין.

לצערי, בבוא העת שארצה לבצע את אותו רענון לשמן, אני ממש לא סומך על אף אחד מהמוסכים שנתקלתי בהם שיעשו את זה כמו שצריך. לכן אני צריך לבחור בין להשאיר את זה כמו שהיצרן ייצר, לבין לקחת סיכון מסוים שידיים לא מיומנות יעשו נזק (גם אם זה מורשה, מבחינתם לא נוגעים בנוזל התיבה). התלבטות...

  • אהבתי 1
  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

מנצל שרשור לבעיה (אולי) דומה שיש אצלי

בזינוק בעלייה מיוחד אם יש פקק בעלייה יש  רעש מהגיר והרכב לא סוחב ל4-5 שניות וכמה שלוחצים גז הטורים לא עולים, צריך לשחרר גז וללחוץ מאד באיטיות עד ש"נתפס" שוב  ונוסע כרגיל,

עם הזמן למדתי ללחוץ מאד בעדינות על הגז בעלייה (ולא להתרגש מהצפירות מאחורה).

 

עד כמה שידוע לי לא החליפו מעולם שמן גיר ברכב - המוסך שטיפל ברכב ב8 שנים האחרונות טוען שלא מחליפים שמן גיר ברכב הזה.

בהוראות תחזוקה של טויוטה ראיתי שבאחזקה מחמירה מחליפים כל 60 אלף (מצרף קובץ) 

כדאי להחליף עכשיו שמן גיר יפתור את הבעיה? האם ההחלפה עלולה לגרום נזק אם לא החליפו עד עכשיו?

 

תודה רבה

טיפולים ורסו.pdf

פורסם

מה,שאתה מתאר נשמע לא טוב. נשמע שיש כבר נזק לגיר.

אי אפשר לדעת האם החלפת שמן תשפר את המצב או תחמיר.

כמה קילומטרים הרכב שלך נסע כבר?

  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם (נערך)

דווקא זה נשמע כמו לחץ שמן נמוך בגיר,  יכול להיות שמשאבת השמן גיר קצת חלשה.

אבל אני דווקא מהמר על ירידה במפלס שמן הגיר..   זה לא העומס מהזינוק בעלייה, אלא דווקא השיפוע שכנראה גורם להרעבה של המשאבה.

אבל אתה כותב שלוחצים והטורים לא עולים.. וזה לא קשור לגיר,  לחץ שמן נמוך יגרום דווקא לעלייה של הטורים בלי שהרכב יזוז. 

 

הפלסטר הכי זריז שאתה יכול לעשות, זה לקנות שמן גיר CVT של קסטרול  ב 55 ש"ח (1 ליטר ) . 

למלא על עיוור את כל הליטר ,  לנסוע 5 דקות לזינוק בעלייה קרוב. 
190,000 ק"מ !!!  השמן הוא כבר לא שמן ..  אם זה פותר את הבעיה אז הייתי מתחיל סבבים של רענון של 3-4 ליטר בכל סבב. 

ובדיקה של המפלס לאיפוס נכון של מפלס השמן. 

 

 

אין אחריות על הנוהל הזה.. אבל זה מה שאני הייתי עושה.

עריכה אחרונה על ידי korola
  • אהבתי 1
פורסם

תודה על התגובות

 

יש דרך אחרת לבדוק מפלס שמן גיר ברכב הזה?

כי אם באמת חסר שמן אני מעדיף למלא מקורי ולא לערבב.

 

סך הכל די התרגלתי לנהוג כך, אבל אני מפחד שזה סימן שמשהו בגיר נדפק ומעדיף לסדר את זה לפני שהגיר יילך.

 

 

פורסם

אני הצעתי לך את הדרך הזולה ביותר, אתה יכול להמשיך לפנטז שהשמן המקורי שלך שווה יותר משמן של קסטרול חדש.

זה יעלה לך בסה"כ 55 ש"ח.

 

רוצה דרכים נוספות? 

1)  קפוץ למרכז שירות של טויוטה ותבקש לרכוש ליטר של שמן CVT  FE  - אולי יעלה לך 100 או 150 ש"ח.

2)  קפוץ למרכז שירות של טויוטה ותבקש רק שיבדקו את מפלס השמן גיר  - מעניין כמה יעלה .

3) לברר במכוני גיר..  

 

 

פורסם

פספסתי את המשפט שהטורים לא עולים. יכול להיות שהבעיה בכלל לא בגיר. אתה צריך לגשת אבחנה במוסך. ברור שהחלפה/ בדיקה של נוזל CVT ניתן לבצע בלי שום קשר.

אגב, כבר בהתחלה ( שהרכב שלי היה חדש לגמרי ) הבנתי שזינוק בעליה צריך להתחיל במתינות, אחרת הרכב נחנק.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
בתאריך 23.7.2021 בשעה 09:51, korola כתב:

ובדיקה של המפלס לאיפוס נכון של מפלס השמן. 

 

איך בודקים את המפלס?

פורסם

אתה רוצה את הדרך הארוכה או את הדרך הקצרה? 

 

הקצרה:

1) מעמידים את הרכב בצורה מאוזנת  

2) מניעים את הרכב עד שהגיר מגיע לטמפ' של 40 מעלות (יש הנוהל של חיבור פינים 4 ו 13 של ה OBD)

3) פותחים את בורג הריקון 

4) סוגרים את בורג הריקון. 

 

הארוכה:

לקפוץ למוסך טויוטה ולבקש שיבדקו מפלס שמן גיר. 

 

בכל מקרה אתה צריך להצטייד בשמן גיר מתאים קודם.

 

אכל מסקרן אותי  השורה של "הטורים לא עולים",  האם זה באמת מה שקורה בזינוק בעלייה?  אתה לוחץ על הגז והטורים לא עולים?

המנוע לא מסתובב יותר מהר?   אז למה אתה חושב שהבעיה בגיר?  

אולי הבעיה במנוע? במשאבת דלק?  

 

 

 

פורסם
בתאריך 22.7.2021 בשעה 13:04, yba כתב:

בזינוק בעלייה מיוחד אם יש פקק בעלייה יש  רעש מהגיר והרכב לא סוחב ל4-5 שניות וכמה שלוחצים גז הטורים לא עולים, צריך לשחרר גז וללחוץ מאד באיטיות עד ש"נתפס" שוב  ונוסע כרגיל,

היתה לי אותה בעיה בדיוק (ורסו 2011) במיוחד בימים חמים + מזגן, וגם אני, בהמלצת vladclar@ החלפתי שמן גיר, וכמה ימים אחרי זה גם פלאגים (בלי קשר לסיפור) והבעיה חלפה, אני חושב כליל.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

×
×
  • תוכן חדש...