Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אני מתעניין בוירוס מהרבה סיבות. אף אחד מהן לא כי אני חי בסרט שמדובר במוות השחור של המאה ה-21.

 

אני סקרן מה זה יעשה בתוך סין ביחס בין האזרחים והשלטון.

 

אני סקרן מה זה יעשה לכלכלה העולמית

 

אני סקרן לראות כיצד הרשויות בסין מתמודדות עם המגפה

 

אני סקרן לראות כיצד שאר העולם יתמודד עם הוירוס

 

לדוגמא כבר עכשיו יש המון זעם בתוך סין על כך שלא מאפשרים לאזרחים להתבטא. אי אפשר לאן זה יתגלגל.

 

לדוגמא יותר ויותר אנשים קולטים כמה העולם תלוי בסין בתור מרכז ייצור וגם זה מעלה הרבה שאלות לגבי העתיד

 

אתם יודעים מי המרוויח הכי גדול מכל הסיפור הזה? טראמפ.

 

ואנשים שמוכרים מסכות. קחו בחשבון שיש hoarding מטורף של מסכות ברחבי העולם עד כדי כך שאפילו בכל מיני חורי תחת באירופה יש מחסור במסכות, ג'ל אלכוהול וכפפות.

 

בארץ המחירים נעים בין 300 ל-400 שקלים לאריזה של מסכות שעלתה 15 שקלים לפני התפרצות הוירוס.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

מסכים איתך שהוירוס מעניין מאוד מבחינה כלכלית, יחסי שלטון-אזרח ורמות חופש פעולה אזרחי במקרי חירום, ומבחינת תודעה עולמית לכמה הכלכלה הפכה להיות יעילה מאוד אבל תלותית מאוד בגלובליזציה, אבל, כסכנה בריאותית ממשית, יש לנקוט בזהירות, אבל עוד מוקדם לפחד, עובדה שמדינה כמו ישראל שסוחרת עם סין ברמה גבוהה, ויש בה כמות לא מבוטלת של עובדים סינים, אין עדיין מקרה אחד של הידבקות.

פורסם

כמה סינים אתה חושב שאתה צריך לראות על מנת למצוא אחד נגוע?

 

יש 1.4 מילארד סינים .. מדווחים על 42,000 סינים חולים ..

היום אם תאסוף באקראי סינים בסין.. אתה צריך לפגוש 33,000 סינים על מנת למצוא אחד נגוע.

ישראל כבר סגרה את הגבולות מסין לפני שבוע שהיו אולי 20,000 סינים.

לא הגיעו סינים באקראי לארץ, כלומר מי שכבר היה חולה ומאושפז שם לא טס לארץ.

רוב הסינים בארץ לפני שהתפרצה שם המחלה.. ואולי הגיעו כמה אלפים בודדים בינואר.

 

לכן לא מפתיע שאין סינים נגועים בארץ... סטיסטית לא אמורים להיות...

מה שכן יקרה זה אזרח ישראלי יביא את המחלה לארץ.. או מאירופה או מהמזרח.

פורסם

לגבי ההשלכות הכלכליות, בעיני אחד הסממנים לכך שכנראה יהיו השלכות כלכליות רציניות בעתיד היא העובדה שבוטל כנס המובייל העצום בברצלונה ה- MWC. ההשלכות של הוירוס הזה לאט לאט מחלחלות לכל העולם ולכל התעשיות. יש לי סייד ביזנס שעוסק ביבוא דברים מסין וכבר מעל חודש וחצי (כולל ראש השנה הסיני) הסינים לא הולכים לעבודה. כל שבוע אני מקבל הודעת דחייה נוספת שהמפעלים לא עובדים בגלל הוירוס הזה.

Time is never time at all, you can never ever leave without leaving a piece of youth

פורסם

מכה רצינית לחובבי קניות מעליבאבא, אליאקספרס ושות'.

 

אני דווקא די מרוצה מהמכה הזו על החברות הסיניות אליאקספרס ושות'. אנשים חזרו לרכוש בחנויות פיזיות.

 

חנויות החשמל וגם האלקטרוניקה מפוצצות באנשים.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

השאלה מה זה יעשה למשל לשוק החלפים לרכב?

 

כרגע יש עוד מספיק במלאי.. אבל נניח שוק הצמיגים בארץ הוא 40% צמיגים סינים.

מה יקרה שהמלא הסיני יגמר? ולא רק אצלנו... המחירים של הצמיגים האחרים יעלו פלאים.. ויתכן מחסור

מה יקרה למחירי הרפידות .. אני בטוח שהרבה מוסכים רוכשים המון רפידות סיניות ...

שהמלאי בארץ יגמר.. הם יתחילו לקנות תוצרת אירופאית ... מקווה שהחברות האירופאית מייצרות באירופה ולא בסין ורק אורזות לנו באריזה שלהם.

 

תסבירו לסינים שזה לא פשוט.. אז מה אם מתו 1000..

שיקחו את עצמם בידיים ויצאו לעבודה..

אנחנו לא יכולים בלי שהם עובדים.

עריכה אחרונה על ידי korola
פורסם

מעניין המספר של המתים+המבריאים. ביחד זה בערך 14 אחוז מסך הנגועים. כמה זמן הוירוס הזה יושב בתוך בן אדם לכל הרוחות?!

פורסם

על פניו נראה שיש תקופת החלמה מאוד, מאוד ארוכה קרוב לחודש ממועד הופעת הסימפטומים וזו הסכנה האמיתית עומס עצום על מערכת הבריאות במקרה של הדבקה המונית.

פורסם

אז היה לנו קפיצה של 15000 חולים ביום אחד + 200 מתים ביום. הם טוענים שזה עקב שינוי בחישוב. אוקיי לגבי החולים, מה הקשר למתים?

 

בכל מקרה, ממש לא נראה חיובי. נראה מה יהיה בהמשך...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

פורסם

הסינים מחביאים את המספר האמיתי. הוא בטוח גבוה משמעותית ממה שהם מספרים.

Time is never time at all, you can never ever leave without leaving a piece of youth

פורסם

על הספינה עדיין אין מתים והיא ליד יפן ועם עזרה רפואית שנופלת מהרמה של בית חולים בסין (אני מנחש). זה מחזק שסינים דווקא לא משקרים, לא? כמובן תלוי בהתפחויות..

פורסם (נערך)

לא מתים כל כך מהר. אדם יכול לשכב חודש - חודשיים בבית חולים לפני שהוא מחזיר ציוד.

 

אגב, בנוגע לספינה ביפן מסתבר שיפנים בדקו רק 700 נוסעים מתוך 3,700. מתוך הנוסעים שנבדקו 218 אובחנו כחולים בוירוס.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

זה לא משנה אם הסינים משקרים או לא..

זה לא משנה אם הדיווחים שלהם מדוייקים או שיש להם חוסר דיוקים..

 

כי כל ההבדל בין משקרים ללא משקרים או בין מדייקים ללא מדייקים הוא בכמה ימים של דיילי..

אם מנתחים את המצב איכותי.. כלומר ניטרול הכמות בפועל שמדווחת , להסתכל רק על המגמה.

להוסיף את הנתונים מהמערב - לדוגמא הבריטי שעצר בעיירת סקי בצרפת והדביק 10 ..

 

אז הוירוס הזה קטלני..

1) הוא מדביק בקצב יפה ממש לא משנה אם זה 1:2 או 1:4

2) גם סגר מוחלט כמו שהסינים יודעים לעשות לא עוצר את ההדבקה

3) גם הגבלות בשדה התעופה וסגירת ספינות לא ממש עוצרים את ההדבקה

4) הסיבוך העיקרי הוא דלקת ריאות - קורה ביום 10 מתחילת הסימפטומים - חלק מתים מזה

5) להיחשב בריא לוקח כ-30 יום .. כל ה-30 יום האלה החולה מדבק אפילו אם כבר ירד החום והחולה מרגיש טוב.

6) כנראה יש הרבה שעוברים את זה בקלות - בלי שום סימפטומים ... אבל הם כן מדבקים 30 יום.

 

לגבי הספינה:

המעקב שם אחרי האנשים הרבה יותר צמוד מאשר אנשים בבתיהם - כל מי שמגיע שעולה לו קצת החום נבדק ונלקח לבית חולים.

בבית מי שעולה לו החום , נשאר בבית עד שירגיש רע.

זאת אחת הסיבות שהמספרים מהספינה גדולים יותר - יש ראיון עם קנדית שהורידו מהספינה - יש לה את הוירוס והיא מרגישה מעולה.

אם מתים אחרי יום 10 - אז יש עוד כמה ימים עד שהחולים מהספינה יגיעו ליום הזה.

אם יש חולה אחד בדלקת ריאות - אז 5 אנשים צוות רפואי עליו יכולים להציל את חייו ולדאוג לו לחמצן.

אם יש 7000 חולים קריטים בדלקת ריאות - אז זה יותר קשה לתת חמצן לכולם.. ולכן חלק מתים

 

הקנדית שחולה מהספינה - בבית היא לא הייתה ניגשת בכלל לבית החולים

×
×
  • תוכן חדש...