Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

סולל .. תפתח ערוץ ביוטיוב..

תתחיל לצלם את החיים בסין .. יש כבר הרבה כוכבי רשת חדשים ..

 

החיים נותנים לך לימונים - תעשה מהם לימונדה.. זאת הזדמנות של פעם בחיים

פורסם

ואוו.... תחזית הבר מצווה מתממשת..

 

ספינת הקורונה בהונג קונג - היום בבוקר התעוררנו ל 61 נדבקים על ספינה של 3700..

זה התחיל ב 10 לפני כמה ימים , עלה אתמול ל 20 ועכשיו 61!!!

 

אבל יש גם חדשנות טובות בנתונים הכללים .. כמות הנדבקים החדשה בסין יורדת...

לא רק באחוזים .. אלא ממש נומינלית. 3900 לפני יומיים 3700 אתמול ו 3200 היום.

במקביל כמות החולים המבריאים עולה יפה..

אבל עדיין , בקצב הזה יקח עוד שבועיים עד שכמות הנדבקים החדשה תהיה קטנה מכמות המבריאים.

פורסם

אל תשכח שמשך המחלה הוא מספר ימים ועד כשבועיים, כך שחייב להיות עיכוב בשינוי יחס החולים החדשים למחלימים, וגם זה בהנחה שאכן קצב ההדבקה הולך ופוחת.

 

מכל מקום, נדמה לי שעדיים מוקדם לשמוח. בדקתי את הנתונים באתר ה-ECDC (ארגון בקרת המחלות האירופי) שמעודכן לאתמול בבוקר, וירידה קלה במספר המאובחנים היתה גם לפני שבוע (מ-28 ל-29 בינואר). הייתי ממתין עוד כמה ימים לפני החגיגה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

איזה חדשות טובות ואיזה נעליים... בסינגפור המצב עבר מצהוב לכתום.

מתחילים להתייחס למגיעים מסינגפור כמו מצורעים (או כמו סינים)

והרע אפילו עוד לא התחיל... נדבקים חדשים בלי קשר או נגיעה לאנשים חולים או אנשים שחזרו מסין ואף אחד לא יודע ממה הם נדבקו

מה שאומר שיש אנשים חולים שבכלל לא מודעים לכך או שהשלטונות לא איתרו אותם.

פאודה!

חכו לי בשדה עם ניידת שח"ל

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
איזה חדשות טובות ואיזה נעליים... בסינגפור המצב עבר מצהוב לכתום.

מתחילים להתייחס למגיעים מסינגפור כמו מצורעים (או כמו סינים)

והרע אפילו עוד לא התחיל... נדבקים חדשים בלי קשר או נגיעה לאנשים חולים או אנשים שחזרו מסין ואף אחד לא יודע ממה הם נדבקו

מה שאומר שיש אנשים חולים שבכלל לא מודעים לכך או שהשלטונות לא איתרו אותם.

פאודה!

חכו לי בשדה עם ניידת שח"ל

 

בכל התפרצות של מגפה יש אנשים שנדבקים ממחלה וסיבת ההדבקות שלהם לא מוסברת. בדרך כלל אם יחקרו יותר יגלו איפה ואיך זה קרה. זה היה תמיד, גם בסארס, גם באיידס, גם באבולה.

 

מה שאותי מעניין זה עד כמה המחלה מדבקת בטיסות. מעניין אם עשו מחקר ובדקו את כל האנשים שטסו לארצות הברית\אירופה עם החולים. הרי הם הגיעו בטיסות. הטיסות ידועות.

 

דבר חיובי נוסף הוא שמצבם של החולים שלא נמצאים בסין יחסית טוב ואחוז התמותה (במיוחד במדינות מערביות מובהקות) מאוד מאוד נמוך.

פורסם

צריך להפריד..

סין כבר יותר מחודש במחלה.

כבר כשבועיים יש ערים בהסגר. אבל... סין הראשונה שחטפה ולכן מי שראשון לא יודע איך להתמודד וחווה התפרצות קשה יותר.

 

שאר המדינות מסביב.. סינגפור (תודה סולל) , הונג קונג, יפן, תיאלנד...

בפאזה קטנה אחרי סין...

 

לגבי הירידה בכמות הנדבקים היומית ..

אני יכול לעשות לכם עוד סימולציה באקסל... אבל אנסה להסביר בכתב.

נניח שבלי הסגר ,כל אדם מדביק 5 אנשים .. וקצב גידול המחלה הוא 30% ביום

עם הסגר כל אדם מדביק 2 אנשים .. והקצב יורד ל10% יומי

 

אז בשלב המעבר מ 30% ל 20% רואים פתאום ירידה במספר הנדבקים היומית .. כמו שקרה ב27/1

כי 30% מ 6000 זה 1800 ואז פתאום יש ירידה ל 10% .. ואז רואים 1500 שהם 20% מ 7500.

אבל מהר מאוד כמות הנדבקים מגיעה ל 9000 ואז 20% מ 9000 זה כבר 1800 ושוב הגרף של כמות הנדבקים היומית ממשיך לעלות.

 

בכל מחלה .. חשוב להגיע למצב שבממוצע כל אחד מדביק פחות מ 1 אנשים נוספים..

אז עדיין יהיו חולים חדשים כל יום.. אבל זה ימשיך לרדת ולרדת ..

כמות המבריאים כל יום תהיה גדולה יותר מכמות הנדבקים והעומס על ביתי החולים ירד וירד.

 

הבעיה .. שהרבה מדינות לא ינהיגו סגר כמו שעשו בסין לפני שבועיים ולא יצילחו להוריד את כמות ההדבקה לפחות מ 1...

במדינות מערביות יעשו את זה רק אם המצב יהיה גרוע הרבה יותר..

אולי במדינות הגל השלישי או הרביעי יתנהגו יותר טוב וכבר ב 100 נדבקים ינהיגו משטר סגר חלקי..

 

ממתין לראות את התנהגות מדינות הגל השני .. האם חלקם יטילו סגר וחלקם לא?

האם בכלל הסגר יעזור?

 

סולל.. נשמח לעידכונים מהשטח.. מה באמת עושים בסינגפור..

פורסם

כרגע לא עושים יותר מידי.

גם הטיסות מ ואל סין לא פסקו לחלוטין.

יש תחושה לא נוחה ברחוב, הרוב בלי מסיכות כי אין בחניות והממשלה הודיעה שלא נדרשת מסיכה אם אתה בריא... כבר לא משוכנע אם להאמין או לא.

הקניונים שהם מדד האושר פה ריקים יחסית.

הסלון האווירי שמתוכנן לשבוע הבא טרם בוטל אך חלק מהמשלחות ביטלו את הגעתם כולל כל המציגים הסינים.

 

אגב איידס לא עובר באוויר ואף אחד לא נדבק ללא סיבה.

אבולה... פחות מכיר.

 

שבת שלום

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

שלחתי קרוב ל-20 חבילות לסינגפור. הביקוש משם הפתיע אותי.

 

סתם לידע כללי מסכות מנתחים מונעות מאיתנו לגעת בפנים ובאף וככה מצמצמות את הסיכוי להידבק.

 

בשביל למנוע הדבקה מהאוויר כאשר מישהו חולה מתעטש או משתעל לידינו צריך להשתמש במסכות הרבה יותר יקרות וגם קשה לנשום דרכן.

פורסם

לגבי המסיכות... אז גם בארץ פרופ' רפי קרסו... שהוא סוג של כוכב תקשרות,

דיבר ברדיו ביום רביעי וטען שאין צורך במסיכה והדבר האפקטיבי היחיד שלה הוא למנוע נגיעה בפנים.

לטענתו אפשר לחתוך חתיכת בד מחולצה ישנה ולעשות ממנה מסיכה .. זה אפקטיבי באותה מידה.

 

בערוצי החדשות דיווחו על הגבלות בסינגפור..

- באירועים גדולים חייבים לבדוק חום לנכנסים.

- מעסיקים גדולים צריכים לבדוק חום לעובדים פעמיים ביום.

- אמרו משהו על בתי ספר - לא ביטול לגמרי אבל הגדירו פעילות שמבוטלת בבתי ספר.

 

בהונג קונג - הראו סרטונים של פאניקה .. התנפלות על סופרים ואריגה של מוצרים יבשיים..

הראו סופרים עם מדפים רקים..

 

בארץ יש הרבה תוכניות שונות לשעת חירום..

כמו סגירה של 2 בתי חולים והפיכתם למיועדים רק לחולי קורונה.

 

כולם טוענים שזאת רק שאלה של מתי זה יגיע לכאן ולא האם זה יגיע לפה.

 

הנעלם הגדול הוא... מה השרידות של הוירוס בטמפרטורות חמות? אם מעל 20 מעלות הוא אפקטיביות ההדבקה יורדת משמעותית

ביחס לטמפרטורות הקפואות בסין .. אז אנחנו נהיה בסדר יחסית.

 

מה הטמפרטורה בסינגרפור עכשיו?

פורסם

מה הטמפרטורה בסינגרפור עכשיו?

בלי לבדוק, חם.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

חם ומגניב

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם (נערך)

שמועות אומרות שגוואנזו עיר של 14 מיליון תושבים נכנסת להסגר .

 

Untitled.jpg

 

בינתיים אין דיווחים על כך בערוצי תקשורת גדולים, אבל אולי זה עניין של זמן.

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

אחרי שסינגפור עברה מצהוב לכתום... הסתערות על החנויות. האתר של אמזון פריים קרס ולא חזר לתפקד. מחסור בכל הסופרים בקמח, פסטה, נייר טואלט. מסיכות וסניטייזר כבר אין שבועות

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
×
×
  • תוכן חדש...