Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס ST-Line התרשמות אחרי שבוע


wildlands2019
שימו לב! השרשור הזה בן 1206 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אפרופו אנדרואיד אוטו ותוכנות שלא עובדות.

 

יש לי גרסת 5.4 של אנדרואיד אוטו ומאז השידרוג, אפליקציית TUNE IN לא ניתנת להפעלה באמצעות מסך הבית של האנדרואיד אוטו.

רק אם אני מפעיל (לפני תחילת הנסיעה, כמובן) את האפליקציה מהטלפון - ניתן להפעיל אותה גם דרך אנדרואיד אוטו.

 

הבעיה היא של האפליקציה ולא של המערכת ברכב שלי (אוקטביה 2020), הבעיה חזרה על עצמה גם ברכבים אחרים (יונדאי ווניו ואופל קומבו) שחיברתי אליהם את הטלפון שלי (סמסונג גלאקסי S7 EDGE).

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

לפוקוס 2020 אקטיב וסדאן, שנמכר בישראל יש בעיית בטיחות קשה. 
בבלימות חירום, או בירידות תלולות אין לנהג אפשרות לשלוט בהילוכים. זה הרכב היחיד בארץ עם בעיה כזו. שלא לדבר כמה זה פוגע באיכות הנהיגה. 

בעיית הבטיחות בהילוכים קיימת רק בפוקוס שנמכר בישראל. בשווקים אחרים פוקוס אוטומטי נמכר עם ידיות החלפת הילוכים. רק בארץ חתכו את זה, למעט רמת גימור st. רק בארץ אין לנהג אפשרות לשלוט בהילוכים, אם נדרש.

זוכרים את התאונה הקטלנית לפני מספר שנים, בה משפחה שלמה נהרגה בירידות לטבריה, כי לא הצליחו לבלום, וכנראה עם בעיה בבלמים? 
אולי היה סיכוי לתוצאה אחרת אם היו מנסים לבלום בסיוע הורדת הילוכים. בפוקוס 2020 בישראל, האפשרות אפילו לא קיימת. אין לנהג יכולת להחליף הילוכים.

פורד פינטו - התנהגות פורד ודלק מוטורס מעלה סממנים דומים להתנהגות פורד עם הפינטו. מי שלא מכיר את האירוע, שיעשה גוגל. במקרה של הפינטו פורד הסתירו, מסיבה כלכלית, תקלה קטלנית שהרגה לא מעט אנשים. היה להם יותר זול לשלם פיצויים לנפגעים, מאשר לתקן את התקלה. בפוקוס 2020, פורד ודלק מוטורס החליטו, יתכן שגם כאן מסיבות כלכליות, לחתוך את אפשרות השליטה של הנהג בהילוכים. מי שחס וחלילה בחירום ידרש להורדת הילוכים ידנית, פשוט לא יוכל. אין. מבחינתי זה רכב פסול.

  • רעיון גרוע 1
  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

קראתי מבחן אם אני זוכר נכון, באוסטרליה או אנגליה שבחנו פוקוס בלי אפשרות לשלוט בהילוכים, ודי התלוננו על זה, בעיקר בגלל שזה חסר ברכב עם יומרות ספורטיביות, אך רמות הגימור הגבוהות יותר, אפילו אמרו שעדיף להימנע מרמת הגימור הנמוכה שבחנו וללכת על אחת גבוהה יותר שמגיעות עם הפדאלים,

אני יכול להעיד שאני מאוד משתמש בהם בעיקר בירידות תלולות כמעט כל יום, ובנסיעת כיף בבית אורן למשל.

מה שהכי מפריע לי ברמות הגימור שמגיעות ללא שליטה בכלל זה שאין אפילו אפשרות להוריד ולתפוס את הגיר על הילוך שני או שלישי שנהוג כמעט בכל רכב אוטומטי ישן, וירידות תלולות להישען על הברקסים בלבד יהיה ממש לא חכם עקב התחממות יתר ובלאי יתר על המידה.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, green כתב:

יש מצב L אני חושב שאולי "נועל" את ההילוך הנוכחי בו נמצא הרכב?

נניח שיש... וההילוכים כבר עלו במורד תלול ולא ידעת (8 הילוכים יש שם) מה תתן לנו נעילת הילוך?      אכן רכב מסוכן לשימוש. כך פורד רוצה לחזור ולהוביל?    חרפה. 

עריכה אחרונה על ידי ko11
  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם ברכב אוטומטי עם שליטה ידנית על ההילוכים וגם ברכב עם גיר ידני רגיל, אתה  צריך לצפות את תנאי הדרך ו"לנעול" את ההילוך עוד בהתחלת הירידה  לפני שהרכב מאיץ מהשיפוע של הירידה.

 

במקרה שלא עשית זאת עליך לבלום את הרכב במהלך הירידה באמצעות הבלמים למהירות בה אתה רוצה שהרכב ייסע או אפילו למהירות איטית יותר ואז משלב להילוך המתאים לאותה מהירות וכך מאיט את ההמשך ההאצה שלו.

 

אתה ממילא לא יכול להוריד להילוך נמוך מדי שאינו מתאים למהירות הנסיעה שכן תהרוס את תיבת ההילוכים (ומערכת ניהול תיבת ההילוכים אולי גם לא תשלב את ההילוך בפועל).

 

מעבר לכך גם כאשר ההילוך נעול נדרשת מדי פעם בלימה עם דוושת הבלמים, מאחר והרכב ממשיך להאיץ משום שבלימת המנוע לא בולמת ב- 100 אחוז והמנוע מגיע לסל"ד גבוה מדי. אבל כמובן שהצורך בשימוש בבלמים פחות מאשר במצב שבו ההילוך גבוה יותר.

 

דרך אגב ברכב היברידי שימוש בדוושת הבלמים מפעיל את הבלימה הרגנרטיבית כל עוד שהסוללה לא מלאה לגמרי ולכן הנהיגה בהם מאד נוחה ולא מצריכה "תכנון" של הורדת הילוכים בירידות.

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

לגבי רכב היבריידי, אני כמעט כמו כל חיפאי ש"יודע לנהוג", רגיל לבלימת מנוע, וזה בעיקר כדי לא לחמם את הברקסים ולהרוס אותם כל שנה, וברכב היבריידי נראה לי זה חלק מהעלויות היקרות יותר,

אולי אני טועה אך בינתיים אף אחד לא הצליח לשכנע אותי אחרת, לדעתי רכב היבריידי זה סתם בלבול במח, חוסך ממש טיפה בדלק, אך מצד שני משלם הרבה יותר על אחזקה שגם כוללת הרבה מכלולים חשמליים שעלולים להתפגר ואז עלויות התיקון יהיו גבוהות יותר, או סוג של אחריות מורחבת כדי שלא חלילה תמצא את עצמך מתקן את הסוללה בעלות של רכב אחר, דומה למזגן INVERTER, כאשר הוא עובד הכל יופי, מספיק יעיל וחסכוני, אך ברגל שמתקלקל וזה גם קורה, צריך פשוט לזרוק אותו לפח ולקנות אחר כי עלות התיקון לא מצדיקה את ההשקעה, אני מעדיף להשאר עם מנוע בערה פנימית נורמלי שבתחזוקה נכונה ישרוד הרבה יותר ללא התעסקות ראש מיותרת.

  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. נכון להיום רכבים היברידיים ככלל לא מגלים בעיות אמינות יוצאות דופן, אם בכלל, חוסכים בצריכת הדלק ובאופן שאי אפשר לזלזל בו וגם קצת ירוקים יותר, אבל זה פחות מענין. מה שכן במרבית המקרים הם לוקים בנוחות הנסיעה בשל הצורך במתלים ובולמים קשיחים יותר בגלל המשקל העודף. לא מזהה בעיה מעבר לכך.

2. ואגב פוקוס, היום התפרסם באתר שכן ומוערך למדי, להבנתי הלא מגובשת, מבחן השוואה בין ה ST LINE עם הידיות מאחורי ההגה ל ACTIVE X שבלעדן. המסקנה החד משמעית היתה שהגבוהה יותר עדיפה במיוחד בשל המתלה האחורי המתוחכם יותר, אבל ובמה שנוגע לדיון שפה, הפדלים מאחורי ההגה שבנמוכה, לדעת אותו בוחן, לא באמת עושים את העבודה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי בדיוק גם את המבחן שלהם. הגיוני שלנהג הישראלי הממוצע, אכן עדיפה ה- X. מניח שבכל רכב אגב, הנהג הישראלי הממוצע (מדגיש את הממוצע), לא מתעסק גם ככה עם הפדלים בהגה (במידה ויש) וגם לא אתפלא אם יש לא מעט נהגים שאפילו לא יודעים מה זה (גם במידה ויש אצלם ברכב). 

הם די קטלו את הפוקוס st line שם וגם ציפיתי שכך יעשו ויבחרו באקטיב, כי אני מכיר את "הרוח" הדי פלצנית של עורכי האתר הזה. מעניין שלא הזכירו בכלל את ההתנהגות המהנה שלה בעוד שבכל אתר אחר ממש התמוגגו על ההתנהגות הכיפית. 

כמובן שאני אישית הייתי בוחר ב- st line ואני חושב שזה רכב משתלם ביותר בקטגוריה שלו, עבור מי שמעריך נהיגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 58 דקות, רועי5 כתב:

1. נכון להיום רכבים היברידיים ככלל לא מגלים בעיות אמינות יוצאות דופן, אם בכלל, חוסכים בצריכת הדלק ובאופן שאי אפשר לזלזל בו וגם קצת ירוקים יותר, אבל זה פחות מענין. מה שכן במרבית המקרים הם לוקים בנוחות הנסיעה בשל הצורך במתלים ובולמים קשיחים יותר בגלל המשקל העודף. לא מזהה בעיה מעבר לכך.

2. ואגב פוקוס, היום התפרסם באתר שכן ומוערך למדי, להבנתי הלא מגובשת, מבחן השוואה בין ה ST LINE עם הידיות מאחורי ההגה ל ACTIVE X שבלעדן. המסקנה החד משמעית היתה שהגבוהה יותר עדיפה במיוחד בשל המתלה האחורי המתוחכם יותר, אבל ובמה שנוגע לדיון שפה, הפדלים מאחורי ההגה שבנמוכה, לדעת אותו בוחן, לא באמת עושים את העבודה. 

אני לא צריך שבוחן רכב יבוא ויגיד לי שזה לא שימושי, זה סופר שימושי, ואני משתמש בזה די הרבה.

תכלס היתרון היחידי שיש לACTIVE על הSTLINE זה אך ורק המתלה האחורי הזה.

אני יכול להסכם את זה כך, האקטיב X טיפה יותר נוחה וטיפה יותר גבוהה,

הSTLINE מספיק נוחה ומספיק גבוהה שלא יצא לי להיתקל באף מדרכה שהפריעה לי לחנות עד כדי כך, אפילו בהתחלה הייתי יוצא לבדוק כל הזמן, עד שהבנתי שהיא מספיק גבוהה וממש לא איזה סיוויק משנות ה2000.

מעבר לזה הSTLINE יותר דינמית, עם יומרות ספורטיביות ובכלל יותר ספורטיבית, תכלס, יותר מהנה, הפדאלים אמנם לא הכי זריזים בתגובה, אך מאוד שימושיים (לא הייתי מוותר עליהם בנסיעות שלי בכבישים הרריים בצפון הארץ בשום פנים ואופן אפילו אם זה יעלה לי עוד 5K), הגימור הפנימי עדיף עם זה הכסאות, הגג, ההגה, האקטיב הרגישה שלי כמו גרסת כניסה די ערומה למרות שבפועל ההבדל לא כזה גדול ביניהם, והיא מספיק נוחה וממש לא נמוכה, ההבדל בינה לבין הX בקושי מורגש, ומעבר לזה  מקבלים FULL LED ולא חלקי, ואני מרוצה מהמבחן הזה, זה יתרום לזה שהSTLINE תהיה גם יותר נדירה מהX :).

אני מעדיף לקנות מכונית משפחתית שתרגיש ספורטיבית וכיפית כאשר צריך ותתן את התמורה הכי גבוהה לייעוד שלה, מאשר לקנות רכב "כאילו" שטח, שבפועל הוא ממש לא כזה ואפילו יאכזב.

אני הייתי מבין את אלה שיקנו את גרסת הסטיישן בגלל תא מטען ענק, למרות שהSTLINE והX עם תא מטען מחולק בצורה חכמה ומספיק  לכל המטען לי ומשפחתי בפיקניק כולל מחצלת, ציידנית, מנגל, 2 כסאות, ושולחן קטן מתקפל, חשבתי שאצטרך קצת את הנפח הענק שיש ליושבים מאחור, בפועל התא מטען הספיק.

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

עדכון התרשמות אחרי כחצי שנה ו7000 ק"מ.

 

אחרי תקופה עוד יותר ארוכה עם הרכב זו חוות הדעת שלי כולל צריכת דלק עדכנית ב2 מצבים.

 

קודם כל אתחיל עם צריכת הדלק, בקולומטרים הראשונים של הרכב משום מה הצריכה היתה די גבוהה, ואפילו יצא לי להיתקל פעם בצריכה של כ8 ק"מ לליטר, מאז כבר חזרתי לשגרה שזה 12 ק"מ לליטר, אך אם נוסעים על מצב ECO אז הצריכה הרבה יותר טובה, 2 הפעמים האחרונות דאגתי לנסוע לפחות 90% מהזמן על מצב ECO, וההבדל משמעותי,

פעם קודמת הראה לי על השעון 13.3, בפועל היה 13, והפעם 13.9 בפועל 13.6 ק"מ לליטר, רק חבל שבכל התנעה זה חוזר לNORMAL צריך להחזיר דרך כפור המצבים.

 

אתחיל ממה שאני פחות אוהב ברכב.

1. נושא הרעידות מורגש יותר פעמים במצב ECO, חסכוני אך יש את הרעידות האלה, אך זה באמת לא כזה רציני, היתי מעדיף שלא יהיו אך לא קריטי.

2 קטנוני :) , הלוואי והקושי של ההגה היהת קיים בעוד מצבים כי לפעמים בא לי להנות מסיבובים בלי כל הכח של המנוע שבSPORT ממש נכנס לאטרף, וצריכת הדלק גבוהה.

3.בכל התעה מצב הנהיגה מתאפס לNORNAL, כך למי שרוצה לנסוע תמיד על SPORT או ECO חייב להחזיר כל פעם.

4.כפתור הסרקולציה מתבטל אוטומטית אם מדליקים את המזגן על טמפרטורה גבוה יותר מזו שבחוץ (בימים הקרים), ואם שוכחים נכנסים ריחות לא נעימים לרכב, כולה כפתור, אך לפעמים שוכחים, חבל שזה לא זוכר בחירה אחרונה.

5. הרכב רך ונעים על שיבוים גדולים כמו פסי האטה, אך לפעמים כאשר יש הרבה פגמים קטנים בכביש הנסיעה הופכת להיות נוקשה יחסית, לא סבל, אך מורגש.

6. עדיין אין עדכון למולטימדיה, בעיקר נושא השעון, למרות שלמדתי איך לעשות לה הפעלה מחדש שפותר את הבעיה בימים שזה נתקע, ממתינים...

 

מה שאני כן אוהב שלא אהבתי בעבר.

מעבר למה שידוע מבינת הנאה, מרווח, שמושיות, כח, נוחות וכו...

1. עם הזמן במיוחד אחרי שמסנים רכבים אחרים מבינים שזה רכב די איכותי, אני מאוד נהנה מהאיכות הכללית בעיקר של כל מה שבא במגע עם הנהג.

2. בהתחלה היה לי קצת מוזר להתרגל לכסאות הצרים, אך עם הזמן כבר מתרגלים ודי נהנים מהם, ממש כורסאות נוחות גם למרחקים

3. צריכת הדלק השתפרה פלאים עם הזמן וגם אחרי שהתחלתי להשתמש יותר במצב ECO אז בכלל.

4. נושא הרעשים והזמזומים בפנים הרכב, עם הזמן אני כבר לא שם לב לרעשים ועכשיו הנסיעה די שקטה ונעימה.

5. תא המטען עם הכסאות האחוריות מורדות מתברר כענק, קניתי מאקיאה מיטת 2 קומות לילדים כולל 2 מזרונים ושולחן כתיבה, הייתי בטוח שאני צריך הובלה, אך הופתעתי שהכל אשקרא נכנס ברכב, והכל עם 3 נוסעים, כך שלא הורדתי את 2 הכסאות אלא החלק הרחב יותר בלבד.

6. אני מאוד מרוצה שבחרתי את הSt-Line , יצא לי כבר לטייל עם הרכב 4 פעמים בצפון, והכיף שהרכב הזה מספק פשוט שווה כל שקל, מה שכן, לא מבין איך אפשר להסתדר בלי לשלוט על תיבת ההילוכים, אני חושב שדלק מוטורס חייבים להתחיל לייבא את כל הגרסאות עם המשוטים האלה מאחורי ההגה.

 

מקווה שלא שכחתי שום דבר, אך אחרי התקופה הזו אני ללא ספק עוד יותר מרוצה מהרכב, ושוב לדעתי זה הרכב עם הVFM הכי גבוהה כיום,

מומלץ בחום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1206 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...