Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2195 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אני באמת מנסה להבין לא אומר שזה לא טוב.  אל תחסלו אותי בבקשה. סה"כ שואל איך הסתדרו אלפי שנים לפני המצאת האנטיביוטיקה? מתו? יש מערכת חיסונית שאמורה להתמודד עם חיידקים רעים לא? לימפוציטים, killer cells , תאי דם לבנים והרבה פאקמנים שאוכלים חיידקים וכל זה, למה זה לא מספיק? 

אני שואל כי לצערי עקצה אותי צרעה במהלך טיול, וכל היד התנפחה מעבר לאזור העקיצה,  הרופא חושד שיש זיהום. רופא המשפחה רשם לי אנטיביוטיקה לעשרה ימים , ואני מתלבט אם לקחת. כי  כמו שאמרתי יש לי מע' חיסונית שאמורה לדעת להתמודד עם זה לבד, לא?. מי אמר שזה לא יעבור מעצמו ללא התערבות חיצונית? 

עריכה אחרונה על ידי Tsachi89

“Mastering others is strength. Mastering oneself makes you fearless.”

Lao tzu

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

השאלות שלך לגיטימיות.

לפני האנטיביוטיקה? כן. מתו. בגיל מאוד צעיר.

לא תמיד מערכת החיסון מספיקה, יש לכך המון סיבות. גם לא תמיד האנטיביוטיקה מספיקה.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

מתו, ובמספרים גדולים אפילו מ"שטויות" שהיום רופא יקדיש להם תשומת לב מועטה.

למעשה הפריצה הגדולה בתרופות יעילות הייתה בתחילת המאה עם הסלוורסן של פאול ארליך (סיפר מרתק בפני עצמו).

 

שאני או מישהו פה יגיד לך לא לקחת אנטיביוטיקה שרופא רשם לך? זה הרבה יותר גרוע מעצות החשמל שיש פה בעוף.

תשוחח שוב עם הרופא.

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם

כבר מחר על הבוקר אתה עושה ביטוח חיים גדול, שמן ועסיסי, כי תפישת העולם המגוחכת שלך תיקח אותך אך ורק למקום אחד...

 

 

...2 מטר מתחת לאדמה.

  • רעיון טוב! 2

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם (נערך)

למה בפורום, למה?

גש לוויקיפדיה וקרא על אנטיביוטיקה. אפילו בעברית.

פשוט תקרא.

על הדרך תקרא גם את הערך דלקת. זה מעניין. באמת. יותר טוב מפורום.

 

בנוגע ל"להתמודד עם זה לבד" - למה אתה נועל נעליים? לך יחף. הגוף אמור להתמודד עם זה לבד, לא? אה רגע, אתה עוזר לגוף עם נעליים? אה, אז למה שלא תעזור לו עם מיגור דלקת?

בתקווה שהעברתי את הנקודה. :-)

עריכה אחרונה על ידי hans
  • רעיון טוב! 2

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
Just now, hans כתב:

למה אתה נועל נעליים? לך יחף. הגוף אמור להתמודד עם זה לבד,

דווקא עם הנעליים זאת דוגמא מאוד לא מוצלחת. 

זה לא הדיון פה, אבל נעליים לא באמת עוזרות לך, זאת אומרת - לך עכשיו הן כן עוזרות כי התרגלתי לנעליים. אבל אין בהם צורך ממשי.

הגוף באמת מתמודד לבד עם אבנים וקוצים ברגליים, לרוץ הוא יכול בצורה טבעית - אין פה שיפור.

 

שיניים לעומת זאת, דוגמא הרבה יותר טובה. לצחצח ולטפל בשיניים מאוד עוזר והגוף לא באמת יכול להתמודד עם זה לבד.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם (נערך)

פות"ש, אתה כמו כל המטיפים לדברים "טבעיים". אז המונח הזה מטעה, כיוון שלא כל "טבעי" הוא טוב, ולא כל "מלאכותי" הוא רע, ואני מסופק אם תרצה לחזור לימי הציידים והלקטים עם תוחלת חיים של משהו כמו 20 שנה, ותמותה של רוב התינוקות בגיל צעיר מאד.

 

האנטיביוטיקה היא קבוצה גדולה ומגוונת של תרופות, בעלות חשיבות עצומה ברפואה. הבעיה היא שימוש יתר ויצירת זני חיידקים עמידים לסוגי אנטיביוטיקה רבים.

 

שימוש מושכל באנטיביוטיקה הוא כלי חשוב ברפואה. עם זאת, לאור האמור לעיל, יש בשנים האחרונות תנועה חזקה להמנע משחמוש באנטיוטיקה במצבים בהם תועלתה מוטלת בספק.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 10 שעות, Tsachi89 כתב:

אני באמת מנסה להבין לא אומר שזה לא טוב.  אל תחסלו אותי בבקשה. סה"כ שואל איך הסתדרו אלפי שנים לפני המצאת האנטיביוטיקה? מתו? יש מערכת חיסונית שאמורה להתמודד עם חיידקים רעים לא? לימפוציטים, killer cells , תאי דם לבנים והרבה פאקמנים שאוכלים חיידקים וכל זה, למה זה לא מספיק? 

אני שואל כי לצערי עקצה אותי צרעה במהלך טיול, וכל היד התנפחה מעבר לאזור העקיצה,  הרופא חושד שיש זיהום. רופא המשפחה רשם לי אנטיביוטיקה לעשרה ימים , ואני מתלבט אם לקחת. כי  כמו שאמרתי יש לי מע' חיסונית שאמורה לדעת להתמודד עם זה לבד, לא?. מי אמר שזה לא יעבור מעצמו ללא התערבות חיצונית? 

 

מתו. המון מתו. כל פצע, כל מכה, כל ניתוח קטן יכל להסתיים בזיהום ומוות. זוכר את Khal Drogo? מת מזיהום קשה שנוצר כתוצאה משריטה על החזה. ככה זה היה פעם. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
לפני 2 שעות, robertf כתב:

בן כמה אתה אגב שזו פעם ראשונה שרושמים לך אנטיביוטיקה?

גיליתי שזה מאוד מאוד משתנה.

את מספר הפעמים שבהם נטלתי אנטיביוטיקה בחיי אפשר לספור על יד אחת (!) וגם אז - בד"כ בעקבות אירוע כירורגי. יש ילדים עם נטייה לתפוס סטרפטוקוקים בקלות ואותם ילדים מטופלים באנטיביוטיקה פעם-פעמיים בכל חורף.

זה בדיוק כמו עקיצות, אני מכיר כאלה שנעקצו פעם אחת בחייהם ואחרים שבשבילם זאת שגרה עונתית :-)

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

כל מי שלא מעריך את החיים בחברה של ימינו, יעשה טוב אם ייקרא קצת על איך נראו החיים של רב האנשים בעולם המערבי, רק לפני 100, 150 ו-200 שנה.

 

לפני 32 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

מתו. המון מתו. כל פצע, כל מכה, כל ניתוח קטן יכל להסתיים בזיהום ומוות. זוכר את Khal Drogo? מת מזיהום קשה שנוצר כתוצאה משריטה על החזה. ככה זה היה פעם. 

 

או, במקרה הטוב, היו קוטעים את האיבר שהזדהם, כשאפשרי.

בלי הרדמה.

 

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

יופי מריומה.

הרגתם אותו.

אני מבחין בין נניח חיסון וצריכת אנטיביוטיקה/נרקוטיקה (פרקטיקה לאחר החלפת מפרקים) במקרים קשים ובין שיטת 'שיהיה'.

יש לי דייר שהצאצאים שלו הולכים בדרך כלל יחפים בקיץ ובחורף ומצבו הכלכלי מעולה, עניין של תפיסת עולם.

הבן הרופא שלי (בוגר 8200, למד באוניברסיטת ת"א, פנימאי מומחה עם קורסים רבים ברפואה אלטרנטיבית מהצד) חסיד של הפחתת לחץ ותזונה נכונה לפני הכל, וגם להורים הלא צעירים שלו ממליץ להתנהל כך.

אז במקום לצרוך אשלגן בקפסולות הוא המליץ לאשתי לצרוך גרעיני דלעת, לעשות רייקי (בזמנו עברה קורס) והופ, כבמטה קסם תופעה אורטופדית ממנה סבלה נעלמה.

לבן השני הוא עושה עיסוי לכפות הרגליים (רפלקסולוגיה) וזה מפיג מתחים ומרגיע ברמות.

 

אז אם ניתן לוותר על האנטיביוטיקה ובתנאי שפותח השרשור בריא ולא קנאי חשוך אינני רואה כל רע בהימנעות מצריכת כדורים אבל כמובן שאם הנפיחות/אדמומיות לא פוחתת צריך להתייעץ שוב או לבלוע את מה שהרופא רשם.

היה לי קרוב משפחה (אי אז) שנהג להיכנס בבגד ים לבריכות דגים בשיא החורף ובאביב כשהמים שלהן היו מי הפשרת שלגים. עד שיום אחד חטף דלקת ריאות חיידקית (זה הסוג הנבזי יותר) והרופא שהכיר אותו היטב פסק - עד כאן. הגיע הזמן שתפנק את עצמך. ובהמשך הוא השתמש באוברול גומי כשנכנס למים הקרים.

 

כמו תמיד (וכמו שכתוב ב'רובינזון קרוזו' המלא), שביל הזהב או דרך הביניים הם הנכונים.

 

יוסי

פורסם

במקרה הזה לא מדובר "בתחזוקה שוטפת". רופא ראה את העקיצה והחליט על טיפול שהוא לא מונע, אלא מבוסס על חשד. אפשר לשאול אותו כמה זה הכרחי, אבל לא לקחת כי לפני מאה שנה לא לקחו?!
לפני מאה שנים לא היה, מקסימום היו מורידים לך את היד...

 

יש לאנטיביוטיקה השלכות לא טובות, כמו פגיעה בחיידקי מעיים טובים ועידוד פטריות עור.

רופאים נותנים לפעמים טיפול יתר, כמו ארקוקסיה לכל דלקת קלה.

 

אבל לא זו היתה השאלת בפתח השרשור...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 2 שעות, sperial כתב:

פות"ש, אתה כמו כל המטיפים לדברים "טבעיים". אז המונח הזה מטעה, כיוון שלא כל "טבעי" הוא טוב, ולא כל "מלאכותי" הוא רע, ואני מסופק אם תרצה לחזור לימי הציידים והלקטים עם תוחלת חיים של משהו כמו 20 שנה, ותמותה של רוב התינוקות בגיל צעיר מאד.

רק שלא יחשבו שמשתמע משהוא אחר, אנטיביוטיקה זה טבעי ולא מלאכותי.

 

יש נטיה מאוד גדול לקטלג טבעי=טוב, מלאכותי=רע.

בהרבה מיקרים, זה בדיוק ההפך!

 

לפני 1 שעה, falou כתב:

או, במקרה הטוב, היו קוטעים את האיבר שהזדהם, כשאפשרי.

בלי הרדמה.

ואז כמובן מתים מזיהום בקטיעה...

 

לפני 42 דקות, yosi05 כתב:

היה לי קרוב משפחה (אי אז) שנהג להיכנס בבגד ים לבריכות דגים בשיא החורף ובאביב כשהמים שלהן היו מי הפשרת שלגים. עד שיום אחד חטף דלקת ריאות חיידקית (זה הסוג הנבזי יותר) והרופא שהכיר אותו היטב פסק - עד כאן. הגיע הזמן שתפנק את עצמך. ובהמשך הוא השתמש באוברול גומי כשנכנס למים הקרים.

אם דלקת הריאות הייתה חיידקית, מה הקשר לבגד ים או אוברול או טמפרטורת המים?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

@bagira יש אנטיביוטיקה טבעית (נניח פניצילין) ויש נגזרות מלאכותיות שלה. אבל זה לא הופך שום דבר לטוב או רע - מה שעושה את זה הוא שמוש נכון או שגוי. ודרך אגב, שמוש נכון או שגוי הוא תוצאה של ידע שמצטבר, ומה שהיה נכון בספרים של לפני 15 שנה לא בהכרח יהיה נכון היום.

 

@yosi05 במקרה של האשלגן צריך לדעת למה היה מחסור. להשלים אפשר עם גרעינים או אשכוליות או שוקולד או הכדורים הכתומים האלה. זה תלוי מצב. והאמת היא שברפואה הרבה פעמים החוכמה היא לדעת מתי לא להתערב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...