Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2045 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 7 דקות, יבגניפ כתב:

אני חושב שגם קשה להשוות משהו כמו עבירה על מהירות מותרת ואיסוף קקי של כלב ברחוב.

לנו קשה, כאנשים שמבינים את מהות עבירת המהירות ויודעים לנהוג מספיק טוב גם מעל המהירות המותרת. לנו, עבירת מהירות היא "פשע ללא נפגעים", אבל באוכלוסיה הכללית, לפחות בתפיסה, זה מעלה את הסיכון לתאונה. איסוף של קקי ברחוב, בשבילנו נראה כמו חוסר התחשבות מוחלט וברברי, אבל בשביל מי שדואג שהכלב שלו יחרבן רק בתוך החורים-עגולים האלה שגדלים בהם עצים או בתוך ארוגות פרחים זה נראה כמו דישון צמחיה ועזרה למערכת האקולוגית. בטח יותר מאשר תוספת של עוד 3-4 שקיות ניילון ביום. הכל עניין של פרספקטיבה. 

(למען הסר ספק, הח"מ נוסע באופן קבוע מעל המהירות המותרת, ואין לו במשפחה כלבים. טוב, חוץ מדוד... לא משנה, לא נושא השרשור).

 

לפני 7 דקות, יבגניפ כתב:

ואני באמת חושב גם שלהרבה ישראלים יש פער עצום בתודעה, אלוהים יודע למה, שמצד אחד דוחף אותם להתגייס, להיות מוכנים למות בשם המדינה וכו', ומצד שני הם לא שמים לב למלא סיטואציות קטנות בחיים בהן אפשר להיות יותר נעימים לסביבה. וזה עניין של חינוך.

אני לא חושב שזה "הרבה ישראלים". הרוב אנשים נורמטיביים, שלא מלכלכים אחריהם, אבל גם לא יצאו מגדרם כדי לאסוף זבל של מישהו אחר. זה אותו רוב שמתגייס לתפקידי תומכ"ל או תפקידים עורפיים. יש מיעוט שמנצל את הצבא לטובתו ועוד מיעוט שמתגייס ליחידות לוחמות. הקטע הוא שגם אם ביער חדרה (שהחזיר את השרשור לכותרות) יעברו 10,000 איש שלא ילכלכו, ויעבור אחד שישפוך שם את כל תכולת הטנדר שלו, benor עדיין יעבור שם ויגיד שמלוכלך.

לפני 6 דקות, David32 כתב:

בכול השאר פחות.

אני לא יודע למה אתה אומר את זה, כי אני מרגיש שחיזקת את מה שאמרתי די במדויק. אני אסביר:

 

לפני 6 דקות, David32 כתב:

זה לדעתי לא ממש קיים, לא בארץ, לא בספרד ולא באירופה.

ברור שזה לא קיים, זו סתם הייתה דוגמה להבדל באימפקט בין אכיפה תדירה, לענישה חמורה. אגב, עכשיו כשאני כותב את זה מתחדד אצלי עוד משהו - אותה ענישה כבדה אבל נדירה רק גורמת לאנטגוניזם אצל הנאכפים כי "אני בסך הכל עושה מה שכולם עושים. למה אני נענש והם לא?".

 

לפני 6 דקות, David32 כתב:

זה פשוט לא מקליק אצל אנשים במוח.

נכון, בדיוק לזה התכוונתי. זה הצד השני, של חינוך.

 

קיצר, אתה כן מסכים איתי וסתם עושה פוזות. זה בסדר, הכל טוב. לא אוהב אותך פחות בגלל זה :D 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

פורסם
לפני 24 דקות, פבל כתב:

לנו קשה, כאנשים שמבינים את מהות עבירת המהירות ויודעים לנהוג מספיק טוב גם מעל המהירות המותרת. לנו, עבירת מהירות היא "פשע ללא נפגעים", אבל באוכלוסיה הכללית, לפחות בתפיסה, זה מעלה את הסיכון לתאונה. איסוף של קקי ברחוב, בשבילנו נראה כמו חוסר התחשבות מוחלט וברברי, אבל בשביל מי שדואג שהכלב שלו יחרבן רק בתוך החורים-עגולים האלה שגדלים בהם עצים או בתוך ארוגות פרחים זה נראה כמו דישון צמחיה ועזרה למערכת האקולוגית. בטח יותר מאשר תוספת של עוד 3-4 שקיות ניילון ביום. הכל עניין של פרספקטיבה. 

(למען הסר ספק, הח"מ נוסע באופן קבוע מעל המהירות המותרת, ואין לו במשפחה כלבים. טוב, חוץ מדוד... לא משנה, לא נושא השרשור).

 

אחת הטענות סביב נסיעה מעל המהירות המותרת (אגב, גם בדנמרק הנקיה שאותה הזכיר ספריאל, ונדמה לי  שגם ביפן וכל מקום אחר בעולם) זה שהשילוט נתפס כלא אמין. נראה לי שאנחנו כחובבי נהיגה יכולים להתחבר לזה. בגלל זה אני חושב שזו עבירה ספציפית שקשה למדוד אותה כמו את השאר (למרות שיש מכנה משותף גם בעבירות תנועה אחרות בהן נהגים מרגישים שזה חסר משמעות), והיא נפוצה בערך בכל מקםו בעולם.

לפני 26 דקות, פבל כתב:

אני לא חושב שזה "הרבה ישראלים". הרוב אנשים נורמטיביים, שלא מלכלכים אחריהם, אבל גם לא יצאו מגדרם כדי לאסוף זבל של מישהו אחר.

אני חושב שזה מאוד משתנה מאזור לאזור, אבל כן, הרוב לא זורקים שקיות של במבה מהאוטו או משהו כזה.

לפני 26 דקות, פבל כתב:

קיצר, אתה כן מסכים איתי וסתם עושה פוזות.

הוא באינטרנט בשביל פוזות, אין מה לעשות איתו

 

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני 3 שעות, יבגניפ כתב:

מה אני מציע? חינוך. ואני לא חושב שזה יותר קשה מאכיפה

 

נכון, חינוך צריך, אבל חינוך מתחיל באכיפה, ובלי אכיפה לא יהיה חינוך

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני 7 דקות, vadim6385 כתב:

נכון, חינוך צריך, אבל חינוך מתחיל באכיפה, ובלי אכיפה לא יהיה חינוך

חינוך מתחיל בזה שאמא שלך לוקחת אותך עד לפח לזרוק משהו.

חינוך מתחיל בזה שאבא שלך מסביר לך שאתה רוצה לחיות באיזור בלי קקי של כלבים על הרצפה.

לא ב "אם תיסע מהר יעצור אותך שוטר"

 

 

לפני כשעה, פבל כתב:

קיצר, אתה כן מסכים איתי וסתם עושה פוזות

גם. 

אבל חוסר ההסכמה שלי זה על עיניין האגואיזם, כי זה לא אגואיזם כמו חוסר היכולת לראות את התמונה הטיפה יותר גדולה.

 

לפני 54 דקות, יבגניפ כתב:

הוא באינטרנט בשביל פוזות, אין מה לעשות איתו

דור אבוד

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם (נערך)

חינוך - חינוך - חינוך

האחריות היא על הורים ועל צורת החינוך שלהם

אכיפה במקביל, לא כתנאי לחינוך

 

אני גדלתי בבית שבו לעשות משהו שמפריע למישהו אחר  - מעיד על אדם בזוי ודוחה

אבא שלי לא הרשה להפעיל מוזיקה בווליום כזה שאולי מישהו ישמע ברחוב (וגרנו בקומה ראשונה..)

לדבר על אי השלכת זבל ברחוב לא היה צורך בכלל..

 

היום אני אב לילדים שיודעים שאין מצב בעולם להשליך ברחוב עטיפת חטיף ואם כבר אז כדאי להרים ולהשליך לפח פסולת שמישהו אחר זרק

כאשר אנחנו נחשפים להתנהגות וולגרית כלשהיא (כולל נהג צעיר ואנרגטי שחולף ברחוב עם מוזיקה בווליום גבוה) אני מחדד להם 'תראו את הגועל נפש הזה', אולי זה קצת לא עדין מצידי אבל זה מקטלג באופן ברור התנהגויות כאלה ואין מצב שהם יעשו כך בעצמם כי 'אנחנו לא עושים דברים כאלה' (וזה לא בקטע מתנשא, בכלל)

 

אנקדוטה:

במשפחה של אשתי יש נוהג שכזה להיפגש בחגים כולם יחד (עשרות, כולל הרבה ילדים) בפארק ולעשות על האש, אני לא צריך לספר לכם איך נראה פארק בימים כאלה.

עשיתי לעצמי מנהג, בכל פעם כאשר מסיימים אני קורא לילדים הצעירים ומכריז על מצבע נקיון, כל מי ש'מביא לי' 25 'יחידות לכלוך' מקבל שקל, תוך מס' דקות השטח ששינו בו נקי הרבה יותר ממה שהיה קודם, הכל נארז בשקיות ענקיות שהבאתי מהבית ותענוג לעזוב כך את השטח, העלות שלי יוצאת בדרך כלל סביב ה20 ש"ח בלבד..

 

 

ממה שאני רואה ופוגש סביבי בדרך כלל, אנשים הם טובים מטבעם אבל להרבה חסרה מודעות, בכמה משפטים אתה מגייס אותם לטובת הענין, אנשים לא טיפשים.. רובם, בכל אופן.

לטיפשים - צריך אכיפה

עריכה אחרונה על ידי Tiida
  • אהבתי 1
פורסם

אני חושב שזה גם וגם. 

 

מצד אחד ישראלים מלכלכים. אין ספק. בבניין שלי יש פחי זבל ענקיים בתוך הקרקע ועדיין דיירים מתעקשים להניח את האשפה שלהם מחוץ לפחים או שהם מוציאים כל מיני רהיטים/מכשירי חשמל ושמים אותם שם על הריצוף ליד הפחים כאילו מישהו צריך את הטוסטר/כיסא המעופש שלהם שהם קנו לפני 20 שנה. 

 

מצד שני העירייה חד משמעית לא מנקה מספיק. אם משאית הזבל הייתה עוברת פעם ב-2-3 ימים במקום פעם ב-7 ימים זה היה פחות מפריע.

פורסם
לפני 13 שעות, David32 כתב:

אבל חוסר ההסכמה שלי זה על עיניין האגואיזם, כי זה לא אגואיזם כמו חוסר היכולת לראות את התמונה הטיפה יותר גדולה.

הבנתי. הכוונה שלי הייתה בסגנון של if nothing else, אז לחנך לזה גם מהפן של אגואיזם היה עובר מבחינתי כי המטרה טובה. 

 

לפני 5 שעות, Tiida כתב:

כל מי ש'מביא לי' 25 'יחידות לכלוך' מקבל שקל,

שקל? על 25 יח"ל?!!? יש למישהו את המספר של שירותי הרווחה? :lol: יש לכם ילדים מיוחדים במשפחה. כל הילדים שאני מכיר בשביל פחות מ-100 שקל לא יוצאים מהמיטה.

 

לפני 4 שעות, SchnitzelLova כתב:

או שהם מוציאים כל מיני רהיטים/מכשירי חשמל ושמים אותם שם על הריצוף ליד הפחים

הייתי מציע לך לבדוק את הנושא. יש מקומות בהם מנחים את הדיירים להשאיר פריטי אשפה גדולים ליד הפח כדי לא לסתום את הפחים. ובמקומות מסוימים נהיה "מנהג" להשאיר פריטים שכבר לא רצויים אבל עדיין תקינים/שמישים/עובדים ליד הפח עבור מי שמעוניין בהם או צריך אותם. ככה זה היה (וכנראה עדיין) בשכונה שההורים שלי גרים בה, היינו משאירים דברים (בגדים, מוצרי חשמל, ריהוט) ליד הפח ובד"כ הם היו נעלמים אחרי דקות. 

  • אהבתי 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

פורסם
לפני 15 שעות, SchnitzelLova כתב:

מצד אחד ישראלים מלכלכים. אין ספק. בבניין שלי יש פחי זבל ענקיים בתוך הקרקע ועדיין דיירים מתעקשים להניח את האשפה שלהם מחוץ לפחים או שהם מוציאים כל מיני רהיטים/מכשירי חשמל ושמים אותם שם על הריצוף ליד הפחים כאילו מישהו צריך את הטוסטר/כיסא המעופש שלהם שהם קנו לפני 20 שנה. 

 

זה לא באג, זה פיצ׳ר

 

עושים ככה בהרבה שכונות, אצל ההורים שלי זה ככה.

 

ואיפה שאני גר, ביום רביעי בערב מוציאים רהיטים ומוצרי חשמל שרוצים לזרוק, וביום חמישי בבוקר באה משאית זבל עם מנוף לאסוף אותם, ככה שבזמן בין לבין אפשר לעבור ולקחת.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

אני לא אשכח איך סחבתי שידת וינטג' לפטיפון כבדה רצח מעץ מלא מערמת זבל לפינוי כזו, רק כדי לזרוק אותה שוב בגלל שהאידיוט שזרק אותה לפניי צבע אותה בכ"כ הרבה שכבות צבע טורקיז מגעיל שהדלתות כבר לא נפתחו וכדי לשחזר אותה היה צריך יותר מדי זמן וכסף לציוד מתאים. אבל פעם ב2005 מצאתי ככה אחלה מערכת סטריאו של סוני עם רמקולים איכותיים חבל"ז. חיברתי אותה למחשב, פיזרתי את הרמקולים בחדר ושיחקתי דום 3 בפול ווליום בחושך מוחלט. פחד מוות.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

מעצבנים אותי האנשים שזורקים זבל לגינה של הבניין היות ואני מנקה אותה. העירייה שמה ספסל על המדרכה צמוד לגינה וכל הזמן זרקו בקבוקים פחיות לגינה, ביקשתי מהעיריה לשים פח ואמנם תוך יומיים היה פח, אבל עדיין קשה לאנשים לזרוק שם ושותלים בקבוקים בתוך הגדר חיה. עזר גם ששמתי גדר גבוהה יותר שתסתיר.

כבר פעמיים בעבר מישהו זרק שקיות מלאות זבל מהרחוב לגינה.

ולפני שבועיים בזמן שאני מנקה, אני רואה מישהי נכנסה לחניה פתוחה של הבניין ונותנת לילדה שלה בת 3 לעשות צרכים, לא הערתי לה, אבל שחזרתי לשם ראיתי שהיא תלתה את המגבון שניגבה איתו על הגדר חיה. מה הבעיה לקחת ולזרוק לפח.

--------------------------

Škoda Fabia IV TSI&DSG

פורסם
לפני 15 שעות, פבל כתב:

שקל? על 25 יח"ל?!!? יש למישהו את המספר של שירותי הרווחה? :lol: יש לכם ילדים מיוחדים במשפחה. כל הילדים שאני מכיר בשביל פחות מ-100 שקל לא יוצאים מהמיטה.

חינוך, כבר אמרנו...? 😜

 

פורסם (נערך)
לפני 6 שעות, car_me כתב:

 

ולפני שבועיים בזמן שאני מנקה, אני רואה מישהי נכנסה לחניה פתוחה של הבניין ונותנת לילדה שלה בת 3 לעשות צרכים, לא הערתי לה, אבל שחזרתי לשם ראיתי שהיא תלתה את המגבון שניגבה איתו על הגדר חיה. מה הבעיה לקחת ולזרוק לפח.

 

הבעיה היא שהיא לא רואה שיש בעיה. המון אנשים חסרי מודעות עצמית ויש כאלה שהם סתם אנשים מלוכלכים מטבעם. אם תכנסו לדירה שלהם תראו את אותו הדבר זבל בכל מקום, לכלוך, רהיטים מעופשים, ארונות עמוסים. מבחינתם ההתנהגות הזאת היא טבעית.

לפני 8 שעות, vadim6385 כתב:

 

זה לא באג, זה פיצ׳ר

 

עושים ככה בהרבה שכונות, אצל ההורים שלי זה ככה.

 

ואיפה שאני גר, ביום רביעי בערב מוציאים רהיטים ומוצרי חשמל שרוצים לזרוק, וביום חמישי בבוקר באה משאית זבל עם מנוף לאסוף אותם, ככה שבזמן בין לבין אפשר לעבור ולקחת.

 

זה באג במוח של האנשים האלה. עם כל הכבוד אף אחד לא צריך את התנור החלוד שלכם או את מכשיר ה-VHS תוצרת JVC שסחבתם מברית המועצות והיה זרוק אצלכם בדירה 30 שנה או את הרהיטים המעופשים שלכם ממרכז קליטה כאשר אפשר לקנות רהיטים חדשים במחיר נמוך באיקאה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי SchnitzelLova
פורסם (נערך)
לפני 7 שעות, car_me כתב:

מעצבנים אותי האנשים שזורקים זבל לגינה של הבניין היות ואני מנקה אותה. העירייה שמה ספסל על המדרכה צמוד לגינה וכל הזמן זרקו בקבוקים פחיות לגינה, ביקשתי מהעיריה לשים פח ואמנם תוך יומיים היה פח, אבל עדיין קשה לאנשים לזרוק שם ושותלים בקבוקים בתוך הגדר חיה. עזר גם ששמתי גדר גבוהה יותר שתסתיר.

כבר פעמיים בעבר מישהו זרק שקיות מלאות זבל מהרחוב לגינה.

ולפני שבועיים בזמן שאני מנקה, אני רואה מישהי נכנסה לחניה פתוחה של הבניין ונותנת לילדה שלה בת 3 לעשות צרכים, לא הערתי לה, אבל שחזרתי לשם ראיתי שהיא תלתה את המגבון שניגבה איתו על הגדר חיה. מה הבעיה לקחת ולזרוק לפח.

לפני הרבה שנים גרנו קרוב לדיסקוטק\מועדון די ידוע בחיפה. כל הכוסות שלנו היו כאלה שהושלכו לגינה על ידי המבלים. אבל באיזה ערב ששי נוצר הזבל הגדול ביותר:  היה בום ענק, בבוקר מצאנו מכונית בגן של השכנים (עלתה על המדרכה, חצתה את הקורה העליונה של קיר תומך ונפלה לעומק 3 מ').

לפני 58 דקות, SchnitzelLova כתב:

 

הבעיה היא שהיא לא רואה שיש בעיה. המון אנשים חסרי מודעות עצמית ויש כאלה שהם סתם אנשים מלוכלכים מטבעם. אם תכנסו לדירה שלהם תראו את אותו הדבר זבל בכל מקום, לכלוך, רהיטים מעופשים, ארונות עמוסים. מבחינתם ההתנהגות הזאת היא טבעית.

 

זה באג במוח של האנשים האלה. עם כל הכבוד אף אחד לא צריך את התנור החלוד שלכם או את מכשיר ה-VHS תוצרת JVC שסחבתם מברית המועצות והיה זרוק אצלכם בדירה 30 שנה או את הרהיטים המעופשים שלכם ממרכז קליטה כאשר אפשר לקנות רהיטים חדשים במחיר נמוך באיקאה.

 

 

גם אני שונא להשליך מוצרים שמישים, אבל זה מה שיש. לפני כעשור נפטרה דודה של אשתי, כשפינינו את הדירה - שבאמת לא היה בה כמעט דבר בעל ערך - הוצאנו את החפצים למדרכה לפני הבניין. תוך דקות הכל פונה על ידי כל מיני מסכנים עם עגלות ילדים שבורות.

 

ומילה טובה לעיריית חיפה - שלוש פעמים בשבוע עוברת בשכונה "סיירת זבל" וממפה אשפה חריגה, גזם וכו' - והכל נאסף בהמשך היום.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...