Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2044 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כן, אנחנו עם מלכלך.

הסיבה? או הו. יש הרבה אם נתחיל לנתח ולהתפלסף, אבל אני תמיד מתמצת את הנושא במילה אחת: תרבות.
אנחנו מלכלכים ברחוב ובטבע בדיוק מאותה הסיבה שאנחנו נוהגים בכביש כפי שאנחנו נוהגים, מאותה הסיבה שאם יש תור מסודר וממושמע בבנק/דואר/סופר וכו', תמיד אבל תמיד יהיה זה (או זאת) שינסה לעקוף את כולם. מאותה הסיבה שהורה יגיד לילד שלו "עזוב ת'מורה המפגרת הזאת, מה היא יודעת" (משהו ששמעתי במו אוזניי לפני שנים ועד היום זוכר). מאותה הסיבה ששם למעלה, בשלטון שלנו, אין מספיק שיניים לכל החוקים שיש לנו, שבסה"כ די מיושרים עם החוקים הנהוגים במדינות מערביות מפותחות, מאותה הסיבה שהחינוך שלנו ניראה כפי שהוא ניראה, שמסגרות הבריאות שלנו ניראות כפי שהן ניראות. מאותה הסיבה שמאשרים לסלול כאן כבישים תוך התעלמות מוחלטת מכוווול המחקרים שהוזמנו בכסף רב הטוענים את ההיפך, רק בכדי שעד מספר שנים גם הכבישים הללו יהיו סתומים ופקוקים, מאותה הסיבה שהתחב"צ שלנו ניראית כפי שהיא ניראית.
שימו לב שאני לא בוכה ומיילל כללית על כל הרעות שיש במדינה שלנו, שהיא אגב מקום מעולה לגור בו, ובחיים לא הייתי מחליף אותה עם מדינה אחרת (למרות שיש לי דרכון שוויצרי). אני לא מיילל על כול הרעות אלא רק על אלה הקשורות ישירות או בעקיפין לתרבות של המדינה שלנו.

תרבותית לא כל כך איכפת לנושאי המשרה בשלטון מכל מיני תיקים עליהם הם מופקדים, אלא יותר חשוב להם להיות עם כיסא בכנסת.


תרבות, חברים. תרבות.
הכל מתחיל בחינוך שמקבלים בבית. בסבלנות שיש ללמוד מבית, בלקבל את השונה ממך, בלכבד את האחר ואת המבוגרים/זקנים, והכי חשוב - בלקבל אחריות ולהבין שלכל מעשה שאנחנו עושים - יש השלכה או השפעה, ולכן האחריות שלנו.
לא כל האנשים בארץ יודעים לחיות בחברה, ביחד.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2
פורסם

כמו שכתב נהג לילה, בשעות מסוימות גם בערים הגדולות באירופה יש המון לכלוך, וגם מנהטן לא זכורה לי כנקייה במיוחד.

שם פשוט כנראה מנקים יותר, ומה שכן יש פה ואין שם - זה כמויות עצומות של חרא של כלבים וחתולים ברחובות. ולדעתי אחוז ניכר מבעלי הכלבים עדיין לא מנקים אחרי הכלבים שלהם - לא משנה אם זה ברחוב צידי, או שדרה ראשית.

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • 6 חודשים מאוחר יותר...
פורסם (נערך)

יער חדרה מלוכלך בצורה בלתי רגילה. 

פניתי מס' פעמים למוקד  106 בבקשה שינקו וגם לקק"ל שטענה שהיער באחריות עיריית חדרה.  כל הנסיונות האלה עלו בתוהו. 

 

אל מי אפשר לפנות בנושא ynet וכד'?

IMG_20201030_163851.jpg

 

עריכה אחרונה על ידי Benor
פורסם (נערך)
בתאריך 26.4.2020 בשעה 07:51, ירחמיאל כתב:

אנחנו מלכלכים ברחוב ובטבע בדיוק מאותה הסיבה שאנחנו נוהגים בכביש כפי שאנחנו נוהגים, מאותה הסיבה שאם יש תור מסודר וממושמע בבנק/דואר/סופר וכו', תמיד אבל תמיד יהיה זה (או זאת) שינסה לעקוף את כולם. מאותה הסיבה שהורה יגיד לילד שלו "עזוב ת'מורה המפגרת הזאת, מה היא יודעת" (משהו ששמעתי במו אוזניי לפני שנים ועד היום זוכר). מאותה הסיבה ששם למעלה, בשלטון שלנו, אין מספיק שיניים לכל החוקים שיש לנו, שבסה"כ די מיושרים עם החוקים הנהוגים במדינות מערביות מפותחות, מאותה הסיבה שהחינוך שלנו ניראה כפי שהוא ניראה, שמסגרות הבריאות שלנו ניראות כפי שהן ניראות. מאותה הסיבה שמאשרים לסלול כאן כבישים תוך התעלמות מוחלטת מכוווול המחקרים שהוזמנו בכסף רב הטוענים את ההיפך, רק בכדי שעד מספר שנים גם הכבישים הללו יהיו סתומים ופקוקים, מאותה הסיבה שהתחב"צ שלנו ניראית כפי שהיא ניראית.

 

איזה עולם פשוט; יש בעיה אחת שורשית והיא חזות הכל.

 

משום מה, אני מפקפק בזה. למציאות יש נטיה להיות מורכבת יותר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)
לפני שעה, Benor כתב:

אל מי אפשר לפנות בנושא ynet וכד'?

 

אתה יכול לפרסם בדף פייסבוק של העירייה

 

חוץ מזה - וולקאם טו חדרה. גם אם ינקו, זה יחזור לאותו מצב תוך יום, גג יומיים.

 

במחשבה שניה - נראה שמדובר בפסולת בניין. בלי תיעוד אין ממש מה לעשות,

אבל אם היה לך תיעוד מצולם, רצוי כזה עם מספר רכב, העירייה דווקא כן הייתה יכולה לעשות משהו - להגיע לבן אדם ולתת לו דו"ח נאה.

 

אם יש פוטנציאל לדו"ח, העירייה בעיר הזאת דווקא מתפקדת טוב מאוד, אז אתה יכול לנצל את זה לטובתך.

 

במחשבה שלישית, זה מה שיביא לפתרון של בעיית לכלוך - אכיפה דרקונית. הרי זאת בדיוק הסיבה שבמדינות צפון אירופה הרחובות נקיים - אכיפה, ושוב פעם אכיפה.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני 3 שעות, vadim6385 כתב:

במחשבה שניה - נראה שמדובר בפסולת בניין. בלי תיעוד אין ממש מה לעשות,

זו דוגמא אחת מיני רבות.  (לא היה שם רכב)

היער מלא בשקיות זבל, בקבוקים וכד'.

הדרך לרכבת הייתה מטונפת והם ניקו אותה לאחר שפניתי אליהם, וכמו שאמרת אני בטוח שזה יהיה שוב מלוכלך אחרי יום-יומיים.

 

פורסם

יש לי אנקדוטה שמסכמת את כל המהות של הישראלי המלכלך:

עמדתי בתחנת אוטובוס, לידי עמדה בחורה ועישנה. נעזוב לרגע שקיים חוק האוסר על עישון בתחנות אוטובוס ומשום מה, אני בתור לא מעשן מודע אליו יותר ממי שכן מעשן.

ואז הגיע האוטובוס, הבחורה כמובן זרקה את הסיגריה למדרכה. עד כאן הכל כרגיל ולא מפתיע אף אחד בשום צורה.

מה ששונה במקרה הזה, שהיה פח בתחנה, הפח היה חצי מטר מאחוריה, מבחינה פיזית נטו היא השקיעה יותר מאמץ כדי ללכלך!

 

 

פורסם

עישון במרחב הציבורי הוא חוסר התחשבות בסדר גודל של כמה רמות מעל ״סתם״ לכלוך. בשביל מישהי כזאת, אחרי שפיזרה בפרצוף שלך עננים מסריחים ורעילים, לזרוק את הבדל בזלזול על המדרכה זה סה״כ המשך טבעי של הפעולה.

  • אהבתי 1
פורסם

עד שלא יסתובבו פקחים ולא יחלקו קנסות (לא רק על אי עטיית מסכה), זה ימשיך.

 

הכל מתחיל ונגמר בחוסר אכיפה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

אכיפה תוביל לחינוך.

 

שום אבא ואמא לא ירצו לקבל דו"ח של מאות שקלים כי הילד ירק מסטיק על מדרכה.

 

חוץ מזה לחינוך ייקח דורות לחלחל (אם יעבוד בכלל), אכיפה אפשר ליישם כאן ועכשיו, והיא גם תוביל לחינוך.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

אכיפה לא מובילה לחינוך, זה בא מהבית. אכיפה מונעת מפרחחים להתנהג כמו בג'ונגל

אבל שלא תהיה עין בוחנת, הם יחזרו למנהגים שהם למדו מהבית.

 

חינוך זה משהו נלמד ונרכש לאורך שנים מגיל צעיר, שאין את זה שום דבר לא יעזור. 

חינוך אגב זה לא רק ללכלך, אלא דרך ארץ, נימוסין, אדיבות, כבוד לאחר, וויתור בכביש, דיבור מנומס ללא צעקות, כיבוד נשים ומבוגרים, ועוד. 

 

אבל בשביל להבין את זה צריך לגדל ילדים, ואז לראות כמה ההתפתחות שלהם תלויה בערכים שהם מקבלים בבית.

 

 

פורסם

אוקיי, איך אתה מתכוון ליישם את עניין החינוך?

במדינה שבה חוצפה זאת דרך חיים ולא לצאת פראייר זה כבוד.

 

אם תעשה הסברה בבתי ספר ותעלה קמפיין פרסום במדיה כלשהי, הקהל יצחק על זה וימשיך בשלו.

 

ערס מצוי ימשיך להיות כזה עד שהוא מקבל כאפה מהחיים.

ואז שני דברים יכולים לקרות - הוא משפר את ההתנהגות שלו, או שממשיך לקבל כאפות יותר ויותר כואבות, עד שהחברים הערסים שלו, שקודם צחקו איתו ואח"כ עליו, כבר מתביישים להיות לידו.

 

במציאות של היום, לצערי, ערס יכול להמשיך בשלו בנוחות, כי הכאפה לא תגיע רוב הסיכויים.

 

אכיפה חזקה תתן לאותו ערס בדיוק את הכאפה המצלצלת שהיה צריך לקבל אתמול.

 

ואכיפה זה משהו שאפשר לעשות כאן ועכשיו, ולא לקוות שיבוא אדון חינוך ויעשה סדר.

חלק מאוד גדול מהחינוך זה אכיפה.

 

הגברת עם הסיגריה ספק גדול מאוד אם תחזור על הפעולה שלה, אם תקבל קנס של 1000 שקל על עישון בתחנת אוטובוס, ועוד 500 שקל על השלכת פסולת במקום ציבורי.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

זה נושא לדיון עמוק ולא סתם כמה מילים בפורום. חינוך זה מפתח לחיים יותר טובים עם פחות פחד מנהג בכביש שבדיוק "יצא לו הקוף"

או בילוי במועדון, כי אתה לא יודע אין תצא משם ללא מכות. אחרי זה צריך אכיפה קשה כוללת קנסות כמו שציינת.

 

אני לא אמור לחנך מישהו אחר רק את משפחתי הקרובה. אבל שאתה רואה מה עושים במטוס, או בחצר שילדים מבלים, ורבים לפעמים

עד הנקודה שההורים שלהם (נשים בפרט) מגיעות כמו בבון מצוי, מקללות אחת את השנייה עד הרמת ידיים

אתה מבין ובטוח שהילד/ילדה ילכו באותה דרך בדיוק. (סתם דוגמה)

 

על עישון במקומות ציבוריים אין בכלל וויכוח. אבל שמישהו מעלה פוסט בהתלהבות תמוהה נגד עישון בבית הפרטי שלך

וגם חושב שהוא צודק, כאן בעצם נמצא החוט המקשר שהוא חינוך לקוי, שלא מאפשר בכלל דיון עם ערכים כאלה. 

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

צריך גם וגם. חינוך מהבית זה חשוב מאד, הבעיה שלא כולם מקבלים בבית חינוך נורמלי ובשביל כאלה צריך איזה פקח שיחלק קנס עסיסי שיהיה להם על מה לחשוב בפעם הבאה שהם זורקים זבל במקום ציבורי.

לא חושב שאנחנו מלכלכים יותר מבמקומות אחרים בעולם, יש פה מקומות שמאד מקפידים בהם על ניקיון במרחב הציבורי ומקומות שבהם כל מה שמחוץ לדלת הבית שלי יכול ללכת קיבינימט. ממה שיצא לי לדגום, גישה הזו נפוצה בעיקר בכפרים ערביים ובריכוזים של חרדים. 

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

×
×
  • תוכן חדש...