Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלו מכם שתמיד קונים רכב חדש מחברה- למה?


טירון רכבים
שימו לב! השרשור הזה בן 1520 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רכב משומש יכול להיות גם רכב בן שנתיים ואותו דגם בדיוק (לכאורה) כמו חדש,

אבל אני לא אקנה מסיבה מאוד פשוטה כי אני לא מבין ברכבים, ואני לא מאמין לישראלים.

אז אני קונה חדש, רכב עם אחריות ואפס הוצאות על טיפולים ל-3 שנים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 137
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מקווה שהתכוונת לתיקונים ולא טיפולים.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שלא.

התחושות הם אלו שקובעות הכול בסופו של דבר.

 

נושא אחר, טיסה התבטלה. התעכבתי בחזרה לארץ סביב ה-12 שעות. קיבלתי פיצוי של סביב ה-1200 שקל. 1200 שקל נטו על 12 שעות, שחצי מהם בכלל ישנתי.

זה הרבה יותר ממה שאני מרוויח ליום בעבודה הרגילה שלי, שבה אני אשכרה עובד, ולא חצי ממנה ישן בבית מלון.

 

האם הייתי חוזר על החוויה הזאת בשנית? 99 אחוז שלא. ולמה? כי החוסר וודאות והעצבים לא שווים את זה, למרות שזה 12 שעות של אי עשיית כלום שקיבלתי עליהם 1200 שקל...

 

אותו דבר ברכב, רק התחושות שעולות במחשבה(או במציאות) על להתקע בכביש/להכנס למוסך, למרות שהיא שווה בתכלס עוד 1000-2000 שקל(איבוד יום עבודה/ השחלה של מוסך ואולי עוד דברים) גורמת לאנשים לאבד הרבה יותר כסף בירידת ערך/ביטוח/חוסר השקעה אלטרנטיבית של הכסף, בלי שיקול בכלל.

 

ואגב, יש לי חבר שהוא בנאדם מבריק בלי קשר, שהבין מזמן את כול הקשר בין התחושות שלנו לבין החוסר רציונליות של המעשים שלנו, והוא עשה משהו פשוט שלצערי רוב המוחלט של האנשים אפילו לא חושבים לעשות כשהם נתקלים במצב כזה:

 

היה נוסע בתחבורה ציבורית, ולפעמים אוטובוסים מאחרים, לא מגיעים, יורד גשם ומה לא. בשלב הזה, כבר נמאס מההתכלבות, נמאס מהעצבים וקונים רכב. הוא עשה חישוב אנליטי וקר וראה שאם בממוצע על כול מקרה של חוסר נוחות כזה, הוא הוא פשוט יקח מונית ספיישל , עדיין יצא לו הרבה יותר זול מהאחזקה של רכב פרטי. וכך הוא עשה.

אין יותר עצבים, אין יותר התכלבות. מרגיש בצבוץ של התחושות האלה? יאאלה מונית.

 

ואם נחזור לעניין רכב משומש, רוב המוחלט של האנשים פשוט לא עושה את זה. הוא מעדיף להכנס לפינות ולהתווכח עם מוסכניק על עוד 200 שקל, ולצאת בתחושה מרירה. או לחסוך 80 שקל בביטוח על רכב חלופי ולהתקע 4 שעות בשמש עד מגיע גרר. ואז כשזה קורה, נשברים כול הכלים וקונים רכב חדש.

 

יש המון חוסר רציונל באחזקת רכב.

 

אני יכול להעיד על עצמי במשך שנים הייתי חרד משימוש בתחבורה ציבורית ומתעקש להזיז את הרכב בכל הזדמנות. משהו לא הסתדר לי בהתנהלות הכלכלית שלי כי אני עובד ומרוויח ובכל זאת כל חודש מצאתי את זה עצמי בבור כלכלי שרק הלך והעמיק. יום אחד ישבתי ועשיתי אקסל הצלבה מול פירוט כרטיסי אשראי כמה כסף אני מוציא בפועל על כל היבט בחיים שלי. סיכמתי הוצאות אחזקת רכב כולל חניות, דלק, טיפולים, החזר הלוואה וחשכו עיניי ראיתי שאני מוציא בסביבות 3,500 שקל בחודש על רכב!!!

 

בקיצור החלטתי שאני חייב לצמצם הוצאות ולא משנה מה. התחלתי לנסוע בתחבורה ציבורית מאשדוד לתל אביב וגיליתי שהשד לא כזה נורא. נכון, אוטובוסים ג'יפה לא מנקים אותם בכלל. נכון, לפעמים אוטובוס לא מגיע/מאחר. נכון, לפעמים לא נעים לחכות 25 דקות לאוטובוס בתחנה, אבל תשמע 213 שקל בחודש חופשי חודשי סוגר לי את הפינה של נסיעות לעבודה וחזרה. היום אני נוסע לעבודה רק בתחבורה ציבורית. למדתי לקחת את הנסיעות יותר באיזי בערך כמו שעשה חבר שלך.

 

רכב עדיין נשאר כי צריך רכב לסופי שבוע/סידורים. מגיע מועד הטסט ואני נכנס לסטרס כי לא ראיתי מכון טסטים קרוב ל-7 שנים. פתאום אני מקבל SMS מהמוסך המורשה בו אני מטפל ברכב שכתוב בו המוסך מעניק שירות העברת טסט בחינם ללקוחותיו. נסעתי לשם, זרקתי להם את הרכב והלכתי לעבודה (המוסך נמצא 10 דקות הליכה מהמשרד).

 

כעבור שעתיים מקבל טלפון מהמוסך "אוטו שלך מוכן מוזמן לבוא לקחת".

 

עוד הפעם אני מגלה שהשד לא כזה נורא.

 

אנשים ממציאים שדים וחיים בפחדים לא רציונליים. "אוי שיט טסט". "אוי שיט הרכב אולי יתקלקל אני אפסיד יום עבודה". "אוי שיט רכב ישן אני מפחד להיתקע".

 

הלו מי מבטיח שרכב חדש לא יתקע בצדי הדרך? אף אחד. מקסימום התיקון יהיה על חשבון החברה ולא עליך.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר אשתך עם ילדים נתקעים בכביש מהיר בחום של אוגוסט, מחכים 3 שעות לגרר בשמש, בסופו של דבר (במקום הגרר) מגיעה ניידת שירות

בגלל זה, כאשר מתקשרים לגרירה, אומרים שנקרעה רצועת טיימינג...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמעט ורכשתי רכב חדש מהחברה ולא כי רציתי: אלא כי אנשים ביד 2 חיים בסרט.

חיפשתי הונדה ג'אז צורה חדשה לפני כשנה וקצת. בנאדם פרסם ג'אז 2017, הוא יד ראשונה עם איזה 30000 ק"מ, ורצה עליה 85000 ש"ח ולא היה מוכן להוריד שקל (ואפילו הייתה לו מכה קטנה בדלת).

אמרתי לו ידידי, יש ג'אז בליסינג 0 ק"מ בהפרש של בערך 12K ממה שאתה מבקש, למה שאני אקנה את שלך ב 85K? אני אתאמץ, אוסיף עוד קצת ואקנה ג'אז חדשה מניילונים עם אחריות ובלי תאונות כלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה, כאשר מתקשרים לגרירה, אומרים שנקרעה רצועת טיימינג...
עדיין, גם אם אלמד את אשתי לשקר, צריך להמתין לגרר 3 שעות, ואם הרכב תקוע מעל 40 קילומטרים מהמוסך, גוררים אותו ללילה למגרש רחוק ( זה עוד סיפור בפני עצמו , כי המגרש לא אחראי על תכולת הרכב ).

בקיצור, שירות גרוע של חברות גרירה, של כולן, כי עובדים עם אותם גרריסטים פרטיים, מוסיף שמן למדורה. והמדורה העיקרית היא שבת הזוג לא מוכנה אחרי חוויה כזאת לעלות על אותו הרכב שנתקע כבר פעמיים.

ואין מה לעשות, רכבים חדשים נתקעים פחות. אצלי ג'מפי נתקעה בפעם הראשונה אחרי 230 אלף קילומטרים, NV200 אחרי 150 אלף.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרצו או לא מחלקות שיווק של יבואני רכב חינכו את הציבור חינוך פבלובי להחליף רכב כל 3 שנים. להלן מספר דוגמאות:

 

60,000 על השעון = גרוטאה חייבים לזרוק כי עוד שנייה אף אחד לא יקנה אותה ביד 2

 

3 שנים על הכביש = עוד רגע כל הברגים מתחילים ליפול

 

3 שנים על הכביש = עוד רגע הלוואת בלון מתפוצצת וצריך לעשות עוד סיבוב עם רכב חדש או להביא כסף מהבית (שאין ברוב המקרים)

 

שנים על הכביש = צריך להחליף צמיגים ומצבר עדיף כבר לקנות רכב חדש

 

נכון מאוד... ובמקרה שלי כל האנשים שמסביבי, חוץ מכאלו שקונים רכב חדש עבור עסק, או כאלה שיש להם רכב מהעבודה, אף אחד לא קונה רכב חדש מהחברה באופן פרטי, לא כרכב ראשון ולא כשני בבית, ולא בגלל שלא יכולים, זה פשוט לא כלכלי. גם למחמירים בינינו שרוצים להרגיש "בטוח ואמין" בכל מצב, מה יכול להיות רע בנניח קורולה, איוניק או נירו בנות 3-4 בחצי מחיר?

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על איזה חצי מחיר בדיוק מדובר ידידי? מאזדה 3 ספיריט שנת 2015, רכב בן 5, עולה היום ביד 2 באזור 80K-70K. ההפרש בינו לבין רכב חדש מהניילונים לא מצדיק את המחיר.

אוריס בת 5-6 עולה לא מעט עם נתונים טובים (ק"מ נמוך בלי תאונות ומטופלת) אז ההפרש לחדש לא גבוה. ככה שלפעמים, אין הצדקה לרכוש יד 2 עם כל הכבוד.

עריכה אחרונה על ידי itamarg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמעט ורכשתי רכב חדש מהחברה ולא כי רציתי: אלא כי אנשים ביד 2 חיים בסרט.

חיפשתי הונדה ג'אז צורה חדשה לפני כשנה וקצת. בנאדם פרסם ג'אז 2017, הוא יד ראשונה עם איזה 30000 ק"מ, ורצה עליה 85000 ש"ח ולא היה מוכן להוריד שקל (ואפילו הייתה לו מכה קטנה בדלת).

אמרתי לו ידידי, יש ג'אז בליסינג 0 ק"מ בהפרש של בערך 12K ממה שאתה מבקש, למה שאני אקנה את שלך ב 85K? אני אתאמץ, אוסיף עוד קצת ואקנה ג'אז חדשה מניילונים עם אחריות ובלי תאונות כלל.

 

מדוייק

 

 

ממש כרגע פה בפורום רצה מודעה על פיקנטו 2017 שמבקשים עליה 60,000 ש"ח

בו בזמן שב0 ק"מ אתה רוכש פיקטנו 2020 בעוד 10,000 ש"ח סה"כ

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בין מבקשים ומקבלים המרחק לפעמים הוא של כמה אלפים וחודשים טובים .

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, אבל במקרה שלי אנשים לא היו מוכנים לרדת במחיר. למזלי בסופו של דבר מצאתי ג'אז יד שנייה במחיר הוגן, אבל זה לקח חודש. כמעט התייאשתי וקניתי חדשה. ולא הייתי נעול רק על ג'אז, חיפשתי גם אוריס היברידית למשל (אני נוסע המון אז חיפשתי גם רכב עם ק"מ נמוך מה שהקשה עוד יותר על החיפושים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחירי יד 2 גבוהים ולא מוצדקים, אז מה קורה בסוף? הקונים לא מצליחים להוריד את המוכרים והמוכרים בסוף עושים טרייד אין למגרש במחיר הפסד.

אני רואה סוזוקי קרוס אובר שנת 2016 שמבקשים עליהם 85 אלף שקל אחרי שקנו אותם לפני 4 שנים ב-110, למה מה קרה?

על טויוטה אני בכלל לא מדבר שכבר עדיף לקנות חדש ולא ממישהו כי הם חושבים שיש להם זהב ביד.

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברוב המקרים הם עושים טרייד אין על רכב חדש בעסקת מחירון על מחירון.

המון לא באמת רוצים למכור אלא חושבים על זה.

"אני אפרסם את הרכב במחיר גבוה,אולי יבוא מישהו-המודעה חינם מה יש לי להפסיד?"

לגיטימי וגם אני מכרתי ככה רכב-לקח 3 חודשים אבל בסוף קיבלתי את מה שרציתי.

 

קורולה חדשה על הכביש עולה 135 אלף.

אחרי 3 שנים ב85 שמגלמים ירידת ערך של 50 אלף שקל זה לא כזה נורא.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מאוד מאוד כל מקרה לגופו. להלן 2 דוגמאות מהחצי שנה האחרונה.

 

האשה רוצה מאזדה2 פיורוואיט - ורק מאזדה2 פיורוויאט.

היא גם רוצה שהרכב מבפנים ירגיש "חדש"

 

המאזדה2 של האשה מאבדת, כחדשה:

20 בשנה הראשונה

15 בשנה השניה

10 בשנה השלישית

10 בשנה הרביעית

10 בשנה החמישית

 

מאוד הגיוני במצב כזה ללכת לחברה ולקנות חדש.

וזה המצב עם רוב הרכבים בסגמנט הזה.

ברגע האחרון מצאנו רכב שענה על הדרישות בן שנתיים בדיוק וקנינו אותו.

אם לא היינו מוצאים את הרכב הזה, כנראה שבת הזוג היתה קונה חדש.

 

 

אני לעומת זאת, רוצה מיאטה.

נפלתי כבר על רכבים לא מספיק שמורים פנימית וחיצונית לא פעם, מה שביאס לי את האחזקה של הרכב.

לכן מאז קבעתי לעצמי שאני קונה רכב אך ורק אם הוא במצב קוסמטי, גם חיצונית וגם פנימית - מושלם. ולא פחות מזה.

 

מיאטה מאבדת, כחדשה:

52 בשנה הראשונה

8-10 בשנים שאחרי עד אשר הרכב מתנתק מהמחירון

 

ידעתי את הנתונים - וידעתי שאין שום סיכוי שאני מפסיד 50 בשנה אחת, רק הידיעה הזו תוציא לי את החשק מהרכב.

אז חיכיתי בסבלנות עד אשר הצלחתי לדוג אחת שכבר ספגה את רוב ירידת הערך.

 

אם לא הייתי מוצא - הייתי מתפשר. חדש לא הייתי קונה נקודה.

 

אם ירידת הערך של המיאטה היתה יותר מאוזנת, נניח 20 בשנה הראשונה ולאחר מכן 10 כל שנה - הסיפור היה אחרת ויש סיכוי שכן הייתי מתפשר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1520 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...