Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלו מכם שתמיד קונים רכב חדש מחברה- למה?


טירון רכבים
שימו לב! השרשור הזה בן 1527 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני שומע יותר ויותר על אנשים שמתעקשים לקנות תמיד רכב חדש מהיבואן עצמו ואני בטוח שגם פה לא חסר.

 

מה ההיגיון בלקנות חדש ולהפסיד עשרות אלפי שקלים בירידת ערך?

 

ברור לי שיש אפקט פסיכולוגי מסויים בחדש אבל זה לא נשמע לי סביר לשלם עליו כל כך הרבה, ביד 2 יש המון משומשים צעירים בני שלוש, שנתיים ואפילו שנה, רכבים שאין סיבה להניח שיש בהם איזושהי בעיה (ובכל מקרה אף אחד מפה לא יקנה ללא הבדיקות ההכרחיות שיוכיחו שאכן אין בעיה) ועדיין למרות שמדובר בסכום לא מבוטל ולמרות שהרכב זהה מכל בחינה והוא חדש לגמרי עדיין הרבה יותר אנשים מעדיפים את החדש מהמשומש.

 

מי שיזרוק מימון דרך היבואן אני לא חושב שזו סיבה, היום אפשר להוציא מימונים גם לרכב יד שנייה. מה עוד?

כרגע אני מחכה לרכב חדש מהיבואן, ללא מימון . נראה לי שענו לך על רוב השאלות שלך . אני יגיד לך עלי אישית . עברתי כלכך הרבה רכבים שהם יד שניה. ביד שניה יש כלכך הרבה תקלות מוסכים וכו. החלטתי להתחדש ברכב הראשון בחיים שלי שניקנה דרך היבואן חסכתי חסכתי בשביל רכב שעלותו מעל 160 אלף שח . במקרה שלי השנה הרכב עבר מתיחת פנים ולא יכולתי למצוא אותו כיד 2 ובטח לא את אותו דגם . חוץ מזה שאישית אני פחות סומך על אנשים שאני קונה מהם רכב יד שניה הם יכולים לספר כמה שהם רוצים שהרכב שמור .לא מאמין לא משנה כמה בדיקות הרכב יעבור. למרות כל זה ידוע לי שאני יפסיד כמה עשרות אלפים אחרי 3 שנים שאני ימכור אותו , אני מוכן לספוג את זה . אין כמו ריח של רכב חדש שעולה על הכביש. בכל מקרה לא צריך לדחוף את האף לכיס של האנשים שכל אחד יעשה מה שבראש שלו ושיהיה מברוק

 

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 137
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

זה נכון ומעניין מה שאתה אומר. פגשתי מספר אנשים שמוכנים להחליף רכב כל 3 שנים ולעזאזל עם העלות רק כדי לא להתעסק עם מוסכים. לא מדובר באנשים עשירים אלא אנשים עם משכורות ממוצעות לחלוטין.

 

לטעמי זה נובע מכמה סיבות:

1. הפחד מלא נודע. אני יודע בערך כמה יעלה לי להחליף רכב. אני לא יודע כמה יעלה לי להכנס למוסך ולשלם על תיקון. ואני לא יודע כמה זמן יש לי עד שהתיקון הבא יגיע. וכמה הוא יעלה. ברור שזה לא הגיוני וגם רכב חדש יכול להתקלקל ואם קנית מהיבואן הנכון גם יש מצב שבתקופת האחריות יפילו את האשמה עלייך. אבל עדיין.

2. האי נוחות בהגעה למוסכים. רוב האנשים הלא עשירים. ה"ממוצעים" - הם בעלי לו"ז מאוד צפוף. ילדים. עבודה. אין הרבה זמן לבלת"מים. הם צריכים רכב אמין. אין להם זמן או רצון או יכולת לבטל יום עבודה בשביל לנסוע למוסך.

3. החוויה הלא טובה במוסכים - לא יודע להסביר את זה, אבל הרב אנשים יוצאים ממוסך עם הרגשה שדפקו אותם. נכון או לא נכון זאת ההרגשה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רכשתי שתי מכוניות חדשות מהחברה. הראשונה הייתה קיה פיקנטו ב-2011 והשנייה פיג'ו 208 ב-2015.

 

פיקנטו נרכשה חדשה כי זה היה בעידן שמכוניות מיני ידניות נכנסו חזק לישראל ולראשונה הייתה אפשרות לרכוש מכונית חדשה במחיר של מכונית בת 4-5 שנים יוצאת ליסינג.

 

פיג'ו 208 נרכשה חדשה כי זו הייתה האפשרות הקלה והנוחה ביותר בזכות שפע של הצעות מימון סופר אטרקטיביות.

 

בכנות אם הייתי יכול להחזיר את הגלגל אחורה הייתי מחפש את אותה פיג'ו 208 שנתיים על הכביש וחוסך 40% ממחיר המחירון. הריבית על הלוואה אומנם די אפסית, אבל בחיי יצאה לי הנשמה מלראות את התשלומים יורדים כל חודש מהחשבון ונשארו לי עוד 24 עד שזה סוף כל סוף נגמר.

 

 

זה נכון ומעניין מה שאתה אומר. פגשתי מספר אנשים שמוכנים להחליף רכב כל 3 שנים ולעזאזל עם העלות רק כדי לא להתעסק עם מוסכים. לא מדובר באנשים עשירים אלא אנשים עם משכורות ממוצעות לחלוטין.

אם זה כ"כ כואב לך למה אתה לא סוגר עכשיו את ההלוואה?

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למי אכפת? שימשיכו לקנות.. בשוק היד שנייה אתה המרוויח וקונה אותם אחרי 3 שנים שאיבדו חצי מערך הרכב.

עריכה אחרונה על ידי CRuzer669

 HYUNDAI ELANTRA '17 
TOYOTA Corolla '08

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...

2. האי נוחות בהגעה למוסכים. רוב האנשים הלא עשירים. ה"ממוצעים" - הם בעלי לו"ז מאוד צפוף. ילדים. עבודה. אין הרבה זמן לבלת"מים. הם צריכים רכב אמין. אין להם זמן או רצון או יכולת לבטל יום עבודה בשביל לנסוע למוסך.

3. החוויה הלא טובה במוסכים - לא יודע להסביר את זה, אבל הרב אנשים יוצאים ממוסך עם הרגשה שדפקו אותם. נכון או לא נכון זאת ההרגשה.

הניסיון שלי הוא שמספר הביקורים הלא מתוכננים במוסך אינו גדול במכוניות עדי גיל 8-12 (אין לי ניסיון במכוניות בנות 12 ומעלה) - בתנאי שהמכונית טופלה כראוי. לכן, אם אני קונה מכונית חדשה, יש לי שקט ממוסכים למשך די הרבה שנים. נניח שיש טיפול תקופתי אד ועוד ביקור אחד לא צפוי בשנה, בדרך כלל אינו דחוף ויכול להמתין עד יום ששי הקרוב שבו אני פנוי מעבודה - זה לא מעמיס יותר מדי על הלו"ז. בעצם, שכחתי שמגיל 3 צריך לפנות שעה לטסט השנתי.

 

לכן כיום, כאשר אנ יכול להרשות לאצמי רכב חדש, אני קונה כזה ומחזיק בו שנים רבות. אני מחזיק 3 מכוניות - הזקנה בהן בת 9.5 (מוחזקת על ידי הבנים), בת 6.5 ובת 4. את מספר הביקורים הלא מתוכננים של שלוש אלה במוסך אפשר לספור על אצבעות שתי הידיים, וזה כולל כמה ביקורים קצרים בגלל תקלות שטותיות. כגם המכוניות הקודמות שהיו לי נמכרו בגיל 11 ו-12, עם לא יותר מ-1-2 ביקורים במוסך בשנה מעבר לטיפול התקופתי (לא כולל תאונות, אחת המכוניות שלי ספגה בממוצע פגיעה מאחור פעם בשנה - אבל, כמובן, זה לא תלוי בגיל הרכב).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מה ההיגיון בלקנות חדש ולהפסיד עשרות אלפי שקלים....

זה לא נשמע לי סביר לשלם עליו כל כך הרבה

 

אתה מנסה להבין משהו מנקודת המבט והפוזיציה הכלכלית שלך.

מהמציאות שלך זה לא הגיוני.

התשובה לשאלות שלך הן:

1. כי הם יכולים

2. כי הם רוצים

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיסקו - אני חושב שתה קצת מפשט את העניין. הרבה אנשים מקבלים החלטה שהיא לפחות חצי רציונלית. אני זוכר איזה דיון שאתה הובלת לפני די הרבה שנים על משפחה שרצתה רכב שמהווה קפיצה מעל הפופיק, ואיך שכנעת אותם בדרך רציונלית לרדת מהעץ, כלומר, לפחות באותו מקרה, בתחילת הארוע גבר הרצון, בסופו גברה היכולת. כמובן של כל פעם זה מסתיים כך, ויש אנשים שנופלים לבורות כלכליים מהסיבה הזו.

 

בסופו של יום כל אחד שם גבולות לסכומים שהוא מוכן להוציא לרכישה, ושופט בדרך שונה את מחיר החזקת הרכב. יש מי שיום עבודה שלו שווה 200 ש"ח, הוא יתיחס אחרת לביגקור במוסך ממישהו שיום העבודה שלו שווה 2000 ש"ח (ונתעלם לרקע מכך שסביר שהאדם השני כנראה יהיה בעל יותר אמצעים. השאלה היא למה הים מיועדים). או אדם שהפסד יום עבודה שלו פוגע בשורת אנשים אחרים, אם שותפים לעבודה ואם לקוחות, שאינם יכולים לקבל את שירותיו באותו יום. כל אחד מאלה יראה בדרך שונה את ההשקעה (כסף וזמן, ואולי עוד דברים) בהתליך רכישת הרכב ובהחזקתו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק במקרה שהזכרת.

הטעות היא לחשוב שנקודת המבט שלנו היא נקודת מבט אוניברסלית, כשבפועל זו נקודת מבט מאוד סובייקטיבית.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי הבנקים מעודדים זאת:

רציתי לרכוש רכב משומש, בלי להוציא כסף מהכיס אלא עם מימון.

עבור רכבי יד 2 מציעים לך ריביות מטורפות (פריים פלוס ארבע וחצי).

לרכב חדש תקבל את הסכום בפריים.

 

 

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הניסיון שלי הוא שמספר הביקורים הלא מתוכננים במוסך אינו גדול במכוניות עדי גיל 8-12 (אין לי ניסיון במכוניות בנות 12 ומעלה) - בתנאי שהמכונית טופלה כראוי. לכן, אם אני קונה מכונית חדשה, יש לי שקט ממוסכים למשך די הרבה שנים. נניח שיש טיפול תקופתי אד ועוד ביקור אחד לא צפוי בשנה, בדרך כלל אינו דחוף ויכול להמתין עד יום ששי הקרוב שבו אני פנוי מעבודה - זה לא מעמיס יותר מדי על הלו"ז. בעצם, שכחתי שמגיל 3 צריך לפנות שעה לטסט השנתי.

 

לכן כיום, כאשר אנ יכול להרשות לאצמי רכב חדש, אני קונה כזה ומחזיק בו שנים רבות. אני מחזיק 3 מכוניות - הזקנה בהן בת 9.5 (מוחזקת על ידי הבנים), בת 6.5 ובת 4. את מספר הביקורים הלא מתוכננים של שלוש אלה במוסך אפשר לספור על אצבעות שתי הידיים, וזה כולל כמה ביקורים קצרים בגלל תקלות שטותיות. כגם המכוניות הקודמות שהיו לי נמכרו בגיל 11 ו-12, עם לא יותר מ-1-2 ביקורים במוסך בשנה מעבר לטיפול התקופתי (לא כולל תאונות, אחת המכוניות שלי ספגה בממוצע פגיעה מאחור פעם בשנה - אבל, כמובן, זה לא תלוי בגיל הרכב).

 

אתה מחזיק בו הרבה שנים כי ככה זה נראה לך הגיוני. לאחרים זה נראה פחות הגיוני. אני לא חושב שיש פה נכון ולא נכון.

 

כמו שכתבת בהודעת ההמשך שלך. מבחינת אנשים מסויימים לאבד יום עבודה זה מאוד קשה בעיקר מבחינה לוגיסטית.

 

נגיד אני מורה בבית הספר. או פקיד נותן שירות. זה שאני לא בא לעבודה משפיע על שורה של אנשים ואני רוצה לשמור את הפעמים האלו למינימום הנדרש.

 

אגב. אתה לא באמת מחזיק ברכב 9.5 שנים, כי אתה נותן אותו לילדים שלך. הרכבים שהם באמת שלך הם בגיל ממוצע של 5.

 

ולגבי מה קורה אחרי גיל 12? אני ארגיע אותך ואספר לך שלא הרבה משתנה. ורוב הרכבים ממשיכים לעבוד כרגיל.

פשוט אם יש תקלה יקרה מאוד הרבה פעמים לא משתלם ךתקן אותה כבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיבה נוספת וחשובה לקנות רכב חדש - בבחירה נכונה של הרכב - אתה מקבל רכב משמעותית יותר בטיחותי (בשנה-שנתיים האחרונות).

עדיין, אפשר לקנות משומש בן שנה, אבל... יש קצ'... 0 ק"מ. במחיר של יד שניה אתה קונה חדש (אולי תצליח לחסוך כמה אלפים בודדים, וזה באמת לא שווה את פרמיית ה"סיכון" פלוס יד נוספת, וזה שאתה לא יכול לבחור בדיוק את הקונפיגורציה שאתה רוצה).

 

סיבה נוספת: לא צריך לעשות טסט 3 שנים.

סיבה נוספת: בערך שליש ממחיר הרכב זה כסף שחוזר למדינה/לחברה וזה עוזר לכלכלה (קצת כמו להחליט לתרום כסף למשהו/מישהו)

סיבה נוספת: כבר הוזכר למעלה, אבל בכל זאת, לא כולם מכירים את זה שיש הרבה אנשים בארץ שזכאים לרכוש/לקבל רכב חדש כמעט בחינם, כי יש להם פטור מלא ממיסים. הם קונים רכב ומוכרים אותו אחרי בערך 3 שנים באותו המחיר.

סיבה נוספת: ליסינג/רכב חברה יש רק חדש.

 

 

סיבות שלקנות רכב חדש זה מבאס (אמיתי : )

- אני לא סובל את הריח של רכב חדש. ולוקח שנים עד שזה עובר.

- השריטה הראשונה, הלכלוך הראשון, המכה הראשונה - הרבה יותר כואב

- 1000-2000 ק"מ ראשונים צריך להתאפק לנסוע יחסית בעדינות

- ריקולים ובעיות של רכב חדשים

- התקנות מיגונים שצריך לדאוג להם ברכב חדש, ואתה רואה איך מחרבים לך את הרכב החדש מול העיניים

- ביטוחים הרבה יותר יקרים

- טיפולים יותר יקרים

- הדברים המעצבנים שאף אחד לא סיפר לך ואתה מגלה לבד אחרי שקנית

- התחושה שאתה שומר על הרכב ומפסיד המון כסף בשביל בר מזל שיקנה אותו ממך במחיר מציאה

- זה שאתה צריך לתקתק את הקוד על הקודן כל פעם לפני שאתה מניע

- ההתקנה המקומית הגרועה של החיישני רוורס שמביאה לך את הסעיף

בקיצור, חוץ מנושא העלות, יש עוד הרבה מאד חסרונות ברכב חדש, לא רק יתרונות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפותח השרשור.

מצטער להעיר לך, אבל ניסוח השאלה היה שיפוטי ולא הוגן.

אם היית שואל "מה הסיבות שאנשים קונים רכב חדש מחברה?" - זו שאלה לגיטימית מכבדת וחשובה.

אבל השאלה הייתה בסגנון (ואני מגזים בכוונה) "איך אתם לא מבינים את ההיגיון הבריא והכלכלי היחיד שמוביל למסקנה היחידה - קנית רכב משומש". זה גם מוציא את לא מעט האנשים שעושים את זה לא חכמים, לפי הגיון שלך, מתעלם מהיגיון של אחרים (שהוא לא פחות לגיטימי ופורט כאן בהרחבה).

 

כמו כן עשית ערבוב של שני נושאים: לקנות רכב מחברה ולקנות רכב במימון. סוגית המימון היא לא הגיונית גם בעיני. נראה לא סביר לחיות מהלוואות בשוטף, ואני מתייחס לרכב כשוטף, להבדיל ממשכנתאות דיור, שהן גם בריביות נמוכות יותר וגם משמשות צורך ארוך טווח של מקום מגורים ונכס.

 

גילוי נאות - מאז 1998 לא קניתי רכב משומש (למעט אספנות או מיוחדים). שילמתי על רובן מכספי, בלי טובות ובלי בקשתו מאף אחד ובפעם היחידה שלקחתי מימון לרכישת רכב זה היה בריבית 0 של היבואן שניסה להחדיר דגם לשוק (סיאט אלתיאה - דגם מצוין שתומחר לא טוב ולכן לא תפס) וגם זאת רק לאחר וידאתי שיש לי את הסכום של ההחזר מעבר לצרכי המחיה השוטפים +.

לא צריך להסביר לאף אחד למה אני עושה את זה, בדיוק כמו שאף אחד לא מסביר למה הוא טס לחו"ל ולא נופש בקמפינג בחורשת טל (וכבודם של הנופשים בחורשת טל במקומו מונח).

קיה ספורטאז' 2.0 ליסינג

סקודיאק דיזל Exclusive לזוגתי (כבר לא: יונדאי סנטה פה דיזל, אלתיאה דיזל - עדיין מתגעגעים)

ALFA ROMEO 75 TS - מוסבת כבר לא ☹️, מקורית כבר כן 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי למי יש זמן וכוח להתעסק עם מוכרים פרטיים ולהתחיל לנסוע בכל הארץ כדי לראות רכבים ואז לבזבז זמן על בדיקה במוסך, רק בשביל בסוף לא לקנות.

ברכב משומש גם יש תמיד את החשש שיש איפה איזה פאק ברכב שלא יודעים עליו ושמכון הבדיקה לא עלה על זה.

אצל היבואן זה יותר פשוט. בוחרים דגם ולא צריך להתחיל לבדוק מלא רכבים ספציפים.

ולמי שיכול לעמוד בזה, יש סוג של ראש שקט ופחות משהו שצריך להתעסק איתו.

לא כולם רואים רכב כהשקעה כלכלית לטווח ארוך ומתחילים לחשב ולנבא ירידות ערך, נהנים מהרכב כל זמן שמחזיקים אותו, ובסוף מוכרים בכמה שמוכרים.

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שני סוגי רכבים אצלי. בעבודה לוקח רק חדש (היום כולם כבר בליסינג אבל עד לפני שנה ההחלטה היתה לפי עלות ספציפית של הרכב הנרכש כולל עלות אחזקה וגרט) כשאת אלה שקניתי ישירות החזקתי עד גבול הכדאיות כשלפעמים החלפתי בזמן ולפעמים אכלתי אותה (כמו מנוע במשאית איסוזו שהקדיך את תכנון ההחלפה בחודשיים).

 

ברכב הפרטי הנוסף בבית הייתי קונה יד שנייה ומחליף כל 3-5 שנים אבל לפני 3.5 שנים החלטתי ללכת על חדש במימון חלקי כך שאני משלם כל חודש את ירידת הערך כשהתכנית היא להחזיק 5 שנים ולהחליף שוב.

 

הסיבות למעבר לחדש הן קודם כל כי אני יכול כלכלית (כלהכסףשלהמימון קיים אצלי ואין לי בעיה לסגור א. ההלוואה מחר בבוקר. מעדיף לא לעשות אתז כי בריבית שאני משלם שקרובה לאפס מעדיף את הכסף זמין). שנית כי בא לי לפנק אתאשתי ברכב חדש. שלישית הזמן שלי יקר ועמוס אז מעדיף לשלם עוד 6000-5000 שקל על חמש שנים בירידת ערך מאשר לשלך אותם בעלויות ישירות ועקיפות של פינוי זמן לטפל ברכיה של רכב יד שנייה. בסך הכל הרכישה לא תעלה לי יותר וכבונוס אני מקבלשקט נפשי, אחריות, בטיחות,אבזור, בחירת צבע וגימור והכי חשוב אישה שמחה.

 

אני עובד מספיק קשה כדי להרשות לעצמי גם להתפנק בלי שזה יבוא על חשבון דברים אחרים.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1527 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...