Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלו מכם שתמיד קונים רכב חדש מחברה- למה?


טירון רכבים
שימו לב! השרשור הזה בן 1518 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא כל מי שקונה רכב, חושב על הפן הכלכלי.

אני זוכר סבא של חבר שתמיד היה קונה מיצובישי חדשה מהסוכנות.

יום אחד הוא חוזר עם רנו מגאן חדשה, שאלנו אותו מה קרה? אז הוא ענה שהסוכנות הפסיקה לעבוד עם מיצובישי ועברו לעבוד עם רנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 137
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הסיבה העיקרית שבגינה מחליף רכב כל שלוש שנים היא המוסכים. הפעם האחרונה שהייתי במוסך נאמר לי שהכל תקין באוטו. הלך מנוע.

איפה שאני גר אין מוסך קרוב ברדיוס של 80 קילומטר, אין את היכולות להרשות לקנות חדש בטח לא עם אובדן הערך אבל אין אופציה לתקן במוסך וזה פשוט מתסכל כי לכל אחד עם תובנות כלכליות היה ברור שעדיף להיכנס לתיקון של אלף שקל פעם בשנה מאשר לאבד 50 אחוז מרכב בן שלוש.

לא מכיר מוסך שעומד מאחורי התיקון שלו..אולי זה רק הפריפריה החבוטה... ושלא יובן לא נכון בשום שלב שהוחלט על מוסך לא נבחר הזול בהכרח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי למי יש זמן וכוח להתעסק עם מוכרים פרטיים ולהתחיל לנסוע בכל הארץ כדי לראות רכבים ואז לבזבז זמן על בדיקה במוסך, רק בשביל בסוף לא לקנות.

ברכב משומש גם יש תמיד את החשש שיש איפה איזה פאק ברכב שלא יודעים עליו ושמכון הבדיקה לא עלה על זה.

אצל היבואן זה יותר פשוט. בוחרים דגם ולא צריך להתחיל לבדוק מלא רכבים ספציפים.

ולמי שיכול לעמוד בזה, יש סוג של ראש שקט ופחות משהו שצריך להתעסק איתו.

לא כולם רואים רכב כהשקעה כלכלית לטווח ארוך ומתחילים לחשב ולנבא ירידות ערך, נהנים מהרכב כל זמן שמחזיקים אותו, ובסוף מוכרים בכמה שמוכרים.

 

עזוב זה כבר תירוצים שנועדו להצדיק רכישה של רכב חדש.

 

באותה מידה אפשר לכתוב למי יש זמן וכוח להתעסק עם סוכניות ולהתחיל לנסוע בכל הארץ כדי לראות רכבים, לבזבז זמן במיקוח, רק בשביל בסוף לא לקנות.

 

מחליטים על דגם ומחכים בסבלנות עד שיופיע אקזמפלר באזור עבודה/מגורים שלך וקובעים פגישה. אם מתאים ממשיכים הלאה אם לא מתאים נפרדים תוך 10 דקות וחוזרים הביתה/עבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקמיצ'י - לא הזכרתי את הרכבים שקדמו לקיימים. הם נמכרו בגיל 12.5 ו-11.5, ומכאן המספרים שהבאתי. ואלה שלפניהם בגיל 7 פלוס, אחרי שבילו יותר מדי במוסך - אבל אלה כבר היסטוריה רחוקה ,וכנראה שהאמינות של תוצרת תחילת שנות ה-90 נפלת מתוצרת שני העשורים האחרונים.

 

דיסקו, אין בינינו מחלוקת. בהודעה שלפני זו שלך ציינתי שאנשים שופטים עלויות בדרך שונה. ציינתי את מחיר יום העבודה, אבל יש אספקטים אחרים, מהחשש להתקע בדרך ביום גשם או שרב ועד שינוי צרכי בעל הרכב ומשפחתו ויכולתו לעמוד במחיר רכישת רכב זה או אחר.

 

נושא המימון מצריך דיון נפרד לחלוטין, כי, שוב, גם כאן יש הרבה מאד שיקולים לכאן ולכאן, ולמרות שכלל האצבע שלי הוא להמנע מהלואות לרכישת רכב הרי שבהחלט יש לא מעט מצבים בהם יש מקום לנטילת הלוואה לצורך זה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה העיקרית שבגינה מחליף רכב כל שלוש שנים היא המוסכים. הפעם האחרונה שהייתי במוסך נאמר לי שהכל תקין באוטו. הלך מנוע.

.

 

זה מקרה קיצון. לא בטוח שהייתי מסיק מזה מסקנות.

 

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב זה כבר תירוצים שנועדו להצדיק רכישה של רכב חדש.

 

באותה מידה אפשר לכתוב למי יש זמן וכוח להתעסק עם סוכניות ולהתחיל לנסוע בכל הארץ כדי לראות רכבים, לבזבז זמן במיקוח, רק בשביל בסוף לא לקנות.

 

מחליטים על דגם ומחכים בסבלנות עד שיופיע אקזמפלר באזור עבודה/מגורים שלך וקובעים פגישה. אם מתאים ממשיכים הלאה אם לא מתאים נפרדים תוך 10 דקות וחוזרים הביתה/עבודה.

היה לי רכב משומש אחד, מהרושם שקיבלתי, הרבה יותר קל לקנות חדש מאשר משומש.

כן, גם ברכב חדש צריך ללכת לסוכנויות, לעשות נסיעות מבחן, לקרוא חוות דעת וכו', אבל לרוב זה תהליך קל יותר מאשר חיפוש אחר רכב, איבוד ימי עבודה (לעיתים גם לרכבים שלא מצדיקים את זה), לבזבז זמן וכסף על בדיקות, להיות בהיכון על רכב מתאים ולחפש כל הזמן. מעבר לכך שבשביל אקזמפלר שנראה טוב, לפעמים גם שווה לנסוע רחוק, זה דורש זמן ואת האפשרות להפסיד ימי עבודה או לאחר, לא לכל אחד זה מתאים.

 

אני יכול להגיד לך שחשבתי גם בהחלפה הנוכחית על רכב דיזל משומש, ירדתי מזה מכמה סיבות.

כן, זה היה עולה לי כמה עשרות אלפי שקלים פחות, אבל מעבר לעובדה שהייתי מתפשר על רכב שאולי נסע כבר כמה עשרות אלפי ק"מ בזמן קצר (אולי אפילו קרוב ל-100 אלף ק"מ), גם הייתי צריך להתפשר על בטיחות, פחות מתאים לי.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מקרה קיצון. לא בטוח שהייתי מסיק מזה מסקנות.

 

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

 

לא רציתי לפתוח את היריעה אבל רכב קודם נכנס בגלל בעיה המוסך אבחן כבעיה בעוקת שמן סידר מה שסידר נסעתי שלושה קילומטר הלך טורבו נזק של מעל 5000 שקל, היה מוכן להחזיר מיכל שמן על התקלה שלא אובחנה.

רכב אחר נוסע מגיע הביתה מדומם לא מניע נכנס ללופ של החלפת אלטרנטור מצבר סטרטר וחוזר חלילה אלפי שקלים רבים מעולם לא הצליחו לתקן.

ושוב אני אולי עם המזל הכי נאחס בעולם אבל זה סיפור על שלוש רכבים אחרונים שנכנסו למוסכים שונים.

לתחושתי אדם הדיוט או אדיוט שנכנס למוסך צריך שתהייה אווירה של אמון ואיכות עבודה עם "קבלות" משהו שבאזורנו חסר לטעמי, שיקול מכריע למעבר לשיטת החלפה של כל שלוש שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהשאלה המעניינת פה קצת מתפספסת: ברור שיותר קל, נח, בטוח, נעים, חוסך זמן you name it לקנות רכב חדש. לא נראה לי שיש על זה ויכוח. בטח ובטח אם באותה הזדמנות גם עושים לך טרייד על הישן.

 

השאלה המעניינת היא האם בקניה של רכב חדש אתם באמת עושים חישוב של ההפרש בעלויות מול רכב משומש, והאם אפשר היה להשתמש בהפרש הזה למשהו אחר, שהייתם מפיקים ממנו יותר תועלת / הנאה.

 

לדוגמא נניח שההפרש הוא 7-10k לשנה, האם לא היה עדיף לקנות רכב משומש ולהשתמש בהפרש הזה למשהו אחר?

 

לא מנסה להיכנס לכיס של אף אחד, רק להבין את השיקולים.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ג. כי אנשים כל כך מפחדים להיכנס למוסך ולשלם אלף שקל, שהם מוכנים לשלם פי כמה וכמה בירידת ערך, העיקר לא לצאת פראיירים (ע"ע סעיף ד' להלן).

קצר וקולע.

יצא לי לבצע כמה חישובים של עלויות המשומשת-בור-ללא-תחתית-נבלה שמקשטת לי את החנייה בהשוואה לכל מיני מכוניות חדשות של קולגות, ובכל אחת מההשוואות התברר שהם הפסידו יותר כסף - למרות אפס תקלות וכמעט שום חלפים מתכלים.

המחשבה שהמכונית בכלל תעז לבקר במוסך מפחידה אנשים ברמות לא הגיוניות, יש כאלה שבטוחים שאחרי תקלה אחת הלך הרכב, או לפחןת מתנהגים בצורה כזאת.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הספורטיבית (רנו קליאו RS) קניתי מהיבואן מכמה סיבות:

1. רכב נישה שקשה למצוא

2. מפחד לקנות ספורטיבית מיד2

3. אין לי כוונה להחליף לפני 10 שנים על הכביש

4. אני יכול כלכלית

 

את הרכב הקודם ושל אישתי (פיג׳ו 206 xs שנת 2001 והונדה ג׳אז 2011) קניתי משומשות:

1. בתקופה של הפיג׳ו הייתי מוגבל כלכלית ל-30000 שקל ולא הייתי מוכן לקחת הלוואה עבור רכב.

2. 206 שמורה היטב אמנם מתקלקלת אבל סה״כ רכב שעושה את העבודה טוב

3. ג׳אז משומשת עושה את כל המטלות שאני צריך מרכב שני בבית

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטעמי זה נובע מכמה סיבות:

1. הפחד מלא נודע. אני יודע בערך כמה יעלה לי להחליף רכב. אני לא יודע כמה יעלה לי להכנס למוסך ולשלם על תיקון. ואני לא יודע כמה זמן יש לי עד שהתיקון הבא יגיע. וכמה הוא יעלה. ברור שזה לא הגיוני וגם רכב חדש יכול להתקלקל ואם קנית מהיבואן הנכון גם יש מצב שבתקופת האחריות יפילו את האשמה עלייך. אבל עדיין.

2. האי נוחות בהגעה למוסכים. רוב האנשים הלא עשירים. ה"ממוצעים" - הם בעלי לו"ז מאוד צפוף. ילדים. עבודה. אין הרבה זמן לבלת"מים. הם צריכים רכב אמין. אין להם זמן או רצון או יכולת לבטל יום עבודה בשביל לנסוע למוסך.

3. החוויה הלא טובה במוסכים - לא יודע להסביר את זה, אבל הרב אנשים יוצאים ממוסך עם הרגשה שדפקו אותם. נכון או לא נכון זאת ההרגשה.

לדעתי זה הרבה יותר פשוט מזה.

 

כשאתה משלם למוסך, זה נראה לך כאילו זרקת כסף לפח. הרי הרכב היה תקין עד אתמול, עכשיו הוא שוב תקין פחות או יותר באותה צורה, רק שלך זה עלה לא מעט. חווית הנסיעה שלך לא השתפרה במ"מ, רק בזבזת זמן, כסף, ואתה מתחיל להכנס לחרדות שעוד חודש זה שוב יקרה.

 

לעומת זאת, כשאתה קונה רכב חדש (אפילו לא חדש, סתם יותר חדש ממה שיש לך כרגע) אתה רואה בדיוק לאן הלך הכסף שלך. אין פה שום תחושה שזרקת כסף לפח, להיפך: השקעת כסף ועכשיו אתה נהנה ממנו.

 

ברור לכולנו על מה יותר נח לנו לשלם, פסיכולוגית.

 

כשאתה מתחיל להבין שאתה בסך הכל קונה אמצעי תחבורה ומנסה לחשב כמה התחבורה הזו עולה לך לשנה, פתאום דברים נראים אחרת. לדעתי, רוב האנשים לא מגיעים לשלב הזה.

 

אני מקבל את מה שכתבת, אבל זה יחסית מאוד שולי לרכב סביר בן כמה שנים. כל ילד ממוצע מייצר לך לפחות בלת"ם אחד לשבועיים, במקרה הטוב. רובינו לא היינו מוכנים לשים 10,000₪ בשנה כדי לחסוך בלת"ם אחד בשנתיים בממוצע, אם רק היינו מבינים את העלות.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא קראת מה כתבתי. המשמעות של מחיר היא יחסית.

 

בשבילך לקנות ג'ינס חדש ב-300 ש"ח זה לא בעיה. אז אתה תלך ותקנה ולא תיקח יד 2.

בשביל מישהו אחר לקנות רכב חדש בתוספת של 60 אלף שקל לעומת הרכב הנוכחי שלו זה לא בעיה ולאחר זה בעיה אז הוא יוסיף 30 אלף על המשפחתית בת 6 שלו ויקנה משפחתית בת 3.

 

המטרה של כל אחד זה לקנות רכב חדש (פרט למקרים נדירים שבהם אני מאוד רוצה דגם שלא מיוצר יותר).

 

אם אתה שואל ברומו של עולם למה אנשים שאין להם כסף לשלם על רכב חדש קונים רכב חדש - זה כי אין להם שום חינוך כלכלי.

אף אחד לא מלמד אותך בבית ספר איך להתנהל - בגלל זה מרבית האנשים שנולדים למשפחות עניות ממשיכים בקו הזה ולהפך.

אבל אתה משנה את הנושא של השרשור תוך כדי תנועה.

 

למה לי לקנות רכב חדש מהחברה? כי אני יכול. זהו.

אני רק אומר בצורה אישית שאני לא רכשתי שנים רכב חדש - כי כרגע יש לי שימושים יותר חשובים לכסף שלי. אבל אם היה לי מספיק לגם וגם וגם - בהחלט הייתי רוכש.

 

אני לא משנה את הנושא, ההקבלה לג׳ינס עדיין לא נכונה לטעמי בגלל שרף הכניסה לג׳ינס חדש הוא הרבה פחות גדול ושם גם אין את כל האלמנט המימוני. אני כבר ממזמן לא חושב שזה עניין של להרשות היום, עם כל המסלולים השונים זה לגמרי עניין של בחירה והשקפה.

 

לפותח השרשור.

מצטער להעיר לך, אבל ניסוח השאלה היה שיפוטי ולא הוגן.

אם היית שואל "מה הסיבות שאנשים קונים רכב חדש מחברה?" - זו שאלה לגיטימית מכבדת וחשובה.

אבל השאלה הייתה בסגנון (ואני מגזים בכוונה) "איך אתם לא מבינים את ההיגיון הבריא והכלכלי היחיד שמוביל למסקנה היחידה - קנית רכב משומש". זה גם מוציא את לא מעט האנשים שעושים את זה לא חכמים, לפי הגיון שלך, מתעלם מהיגיון של אחרים (שהוא לא פחות לגיטימי ופורט כאן בהרחבה).

 

כמו כן עשית ערבוב של שני נושאים: לקנות רכב מחברה ולקנות רכב במימון. סוגית המימון היא לא הגיונית גם בעיני. נראה לא סביר לחיות מהלוואות בשוטף, ואני מתייחס לרכב כשוטף, להבדיל ממשכנתאות דיור, שהן גם בריביות נמוכות יותר וגם משמשות צורך ארוך טווח של מקום מגורים ונכס.

 

גילוי נאות - מאז 1998 לא קניתי רכב משומש (למעט אספנות או מיוחדים). שילמתי על רובן מכספי, בלי טובות ובלי בקשתו מאף אחד ובפעם היחידה שלקחתי מימון לרכישת רכב זה היה בריבית 0 של היבואן שניסה להחדיר דגם לשוק (סיאט אלתיאה - דגם מצוין שתומחר לא טוב ולכן לא תפס) וגם זאת רק לאחר וידאתי שיש לי את הסכום של ההחזר מעבר לצרכי המחיה השוטפים +.

לא צריך להסביר לאף אחד למה אני עושה את זה, בדיוק כמו שאף אחד לא מסביר למה הוא טס לחו"ל ולא נופש בקמפינג בחורשת טל (וכבודם של הנופשים בחורשת טל במקומו מונח).

 

מתנצל ממש לא התכוונתי להיות שיפוטי. אני בעצמי רכשתי רכב חדש בזמנו ואני תוהה למה בדיוק עשיתי את זה, אני רואה את ירידת הערך הצפוייה ואני מבין שאם אני לא רוצה לצאת ״פראייר״ אני חייב להחזיק אותו עוד כמה שנים גם אם בא לי להתקדם עכשיו. מישהו אמר משהו נכון, אתה קונה רכב חדש, דואג לו ומתחזק אותו ומשקיע בו ובסוף מישהו קונה אותו ממך במחיר של כלום ונהנה מכל ההשקעה שלך.

 

הבעיה העיקרית מבחינתי עם יד 2 זה למצוא מישהו שדאג והשקיע ברכב שלו כמו שאני השקעתי בשלי. יש חוסר וודאות מסויים שמציק לי שם אבל אני לא בטוח שחוסר הוודאות הזה שווה עשרות אלפי שקלים נוספים.

עריכה אחרונה על ידי טירון רכבים
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוכש רכבים חדשים בדרך כלל מסיבות:

א. כל פעם שרכשתי יד2 הוספתי המון כסף רק בכדי ליישר קו לרוגע אישי שלי. ואז כבר עדיף חדש

ב. חיפוש רכב יד2 לוקח יותר זמן כולל עלות בדיקות ימי חופש וריבית על המימון

ג. מידע לגבי רכב חדש אפשר למצוא באינטרנט ולהיסגר על מספר רכבים לפי צורך תקציב וללכת לבצעה נסיעה אליהם וסוגר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי גם נושא הבטיחות נופח לגמרי מכל פרופורציה.

 

אם עולים מרכב של אמצע שנות ה-2000 לרכב שנת 2020 מדובר בהבדל של שמיים וארץ, אבל בין רכב 2012 - 2015 לרכב 2020? זניח.

 

גם נושא "איבוד ימי עבודה" נופח. מי ישמע אנשים יושבים בדירקטוריון של אינטל. שעתיים הגעה מאוחרת לעבודה בשביל לבדוק רכב משומש בתקופה שאין עומס לא תהרוג אף אחד.

 

אנשים מכניסים המון שיקולים רגשיים לרכישת רכב כגון פחד ממוסכים, פחד מתאונות (בטיחות), סמל סטטוס ועוד ועוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1518 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...