Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלו מכם שתמיד קונים רכב חדש מחברה- למה?


טירון רכבים
שימו לב! השרשור הזה בן 1522 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • אחראי פורום
על איזה חצי מחיר בדיוק מדובר ידידי? מאזדה 3 ספיריט שנת 2015, רכב בן 5, עולה היום ביד 2 באזור 80K-70K. ההפרש בינו לבין רכב חדש מהניילונים לא מצדיק את המחיר.

אוריס בת 5-6 עולה לא מעט עם נתונים טובים (ק"מ נמוך בלי תאונות ומטופלת) אז ההפרש לחדש לא גבוה. ככה שלפעמים, אין הצדקה לרכוש יד 2 עם כל הכבוד.

 

זה מה שנהיה חולה בשוק. ש-70 אלף ש"ח (50% מערך המאזדה כדוגמא) הם לא כסף ואנשים שסכום כזה גדול עליהם נכנסים להלוואה

על הלוואה פשוט כי כולם משננים להם שכל הישראלים רמאים וכל הרכבים בני ה-2-3 הם גרוטאות שלא שוות את האבק על הדשבורד.

הרי ברור שזו תפיסה שגויה ולעיתים הרסנית, אבל לכולם יש ופעם נתקעתי עם רכב בן 4 ואני כבר חודשיים מרפרש את יד2 אז חלאס, מה קרה.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 137
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

על איזה חצי מחיר בדיוק מדובר ידידי? מאזדה 3 ספיריט שנת 2015, רכב בן 5, עולה היום ביד 2 באזור 80K-70K. ההפרש בינו לבין רכב חדש מהניילונים לא מצדיק את המחיר.

אוריס בת 5-6 עולה לא מעט עם נתונים טובים (ק"מ נמוך בלי תאונות ומטופלת) אז ההפרש לחדש לא גבוה. ככה שלפעמים, אין הצדקה לרכוש יד 2 עם כל הכבוד.

 

הפרש של 50-70 אלף שקל זה המון כסף-להכפיל את התקציב פי 2.

מאזדה 3 ספיריט עלתה 140 אלף חדשה,כמה ציפית שהיא תעלה אחרי 5 שנים?20?15?

הרכב עדיין תקין ונוסע.

 

בעניין התאונות,אני לא מצליח להבין את האובססיביות.

כל עוד הרכב תוקן ועדיין בטיחותי-למה זה מעניין אותך?

אז צבעו דלת/כנף/טמבון או גם וגם,מה ההשפעה של זה על הרכב?חוץ מזה שבטופס בדיקה יש לי X.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להוציא כסף על רכב חדש מבחנתי זה בזבוז כסף, אני תמיד מקציב לעצמי סכום שאני יכול להרשות לעצמי מבלי להכנס להלוואות, בסכום שאני מקציב לעצמי אני מכניס מספר קטגוריות, לדוגמא:

גודל הרכב אשר אני זקוק לו - סטיישן, מיני ואן, SUV וכדומה.

ק"מ - תלוי בסכום אבל לרוב עד 30 אלף ק"מ

שנה - מקסימום בין שנה וחצי

כאשר קניתי את הסיטרואן קקטוס שלי בדקתי את כל האופציות אשר נכנסו לי בתקציב (עד 15 אלף פרנק), לקקטוס עברתי מרנו אספאס, קודם בדקתי את כל מה שנכנס לי לתקציב ולצרכים ואז פשוט עברתי אחד אחד.

לבסוף יצא לי לקנות בנובמבר 2019 סיטרואן קקטוס מסוף 2018 עם פחות מ14 אלף ק"מ במחיר בשקלים של 46 אלף שח (כ13 אלף פרנק).

האם היה שווה להויסף עוד 40 אלף שח בשביל לקבל רכב חדש לגמרי מהניילונים? בשבילי לא, ברכב בין שנה ועם ק"מ נמוך סיכוי התקלות הוא אפסי (כל עוד והוא לא לימון).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפרש של 50-70 אלף שקל זה המון כסף-להכפיל את התקציב פי 2.

מאזדה 3 ספיריט עלתה 140 אלף חדשה,כמה ציפית שהיא תעלה אחרי 5 שנים?20?15?

הרכב עדיין תקין ונוסע.

 

בעניין התאונות,אני לא מצליח להבין את האובססיביות.

כל עוד הרכב תוקן ועדיין בטיחותי-למה זה מעניין אותך?

אז צבעו דלת/כנף/טמבון או גם וגם,מה ההשפעה של זה על הרכב?חוץ מזה שבטופס בדיקה יש לי X.

 

לגביי הדוגמה של המאזדה: מוכרים ביד 2 שוכחים את עניין הליסינג 0 ק"מ, אז ההפרש הוא כבר לא 50K אלא פחות ועדיין הפרש של נגיד, 30K אפילו אם תרד ברמת אבזור, לא מצדיק קנייה של יד 2 לדעתי האישית.

כשאני חיפשתי אוריס היברידית על אחת שמורה ביקשו 90K ולא היו מוכנים להתפשר במחיר (והיא הייתה בת 5). אז עם כל הכבוד, זה לא מוצדק כלל. כי באותו הזמן מכרו אוריס היברידית כזו חדשה בליסינג 0 ק"מ ב 119K. אז נכון שאתה יד 2, אבל מה עדיף, להיות יד 2 ולנסוע ברכב חדש עם אחריות או לרכוש רכב בן 5 בלי אחריות ולך תדע איך נסעו עליו.

 

במקרה שלי ברגע האחרון מצאתי את הג'אז שממש הייתי מיואש, אבל אם לא הייתי מוצא, אני חושב שהייתי רוכש אחת בעסקת ליסינג 0 ק"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על איזה חצי מחיר בדיוק מדובר ידידי?

 

צודק! חצי מחיר זה לרכבים שאני רגיל לקנות, לרכבים ששומרים יותר על הערך זה בד"כ יותר כמו 2/3 מחיר.

 

שני הרכבים שקניתי ושאותם אני מחזיק כרגע נקנו כשהיו בגיל 5 ושניהם נקנו בסכומים מצחיקים:

 

1. שברולט אימפלה ילידת יולי 2005 נקנתה באוקטובר 2010 ב 45K שזה 25% ממחירה כחדשה - השכרה לשעבר אבל כן מהסוג שלא מדאיג אותי כי ברור שרכב כזה לא משכירים ילדים שיורדים לאילת. אמינות? הרכב נוסע בגיל 15 כמעט 110 ק"מ ביום עם מערכת גז (צריכה היברידית) וגם אחרי שעבר תאונה לפני שנה של 2צמיגים, פנס, כנף ומכסה מנוע שהתעקם, לא זרקתי לפח אלא תיקנתי ונוסע מצוין עד היום.

 

2. שברולט סוניק RS ילידת יולי 2014 נקנתה בספטמבר 2018 ב 38K. יד רביעית אצלי, ידיים פרטיות. מניח שחדשה עלתה בזמנה לפחות 100K (הגרסה הכי מפוארת מנוע 1.4 טורבו, ריפודי עור סאנרוף ג'אנטים ועוד כל מיני קשקושים). עדיין מוקדם לדבר על אמינות אבל חוץ מתקלות קטנות יחסית של פלאנג' שנשבר, מיכל עיבוי סדוק ומכסה שסתומים שהוחלף, בינתיים בסדר גמור. ויש לה קצת "פלפל", בטח ביחס לסופר מיני 1400 ממוצעת.

 

אצלי זה הראש, הרבה אוטו בקצת כסף. וגם הרכב הבא שלי יהיה כזה. אני מתכוונן למחיר של הספיריט שהזכרת בערך, אבל לרכב הרבה יותר איכותי ואולי שנתון אחד יותר ישן.

עריכה אחרונה על ידי yonisi

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגביי הדוגמה של המאזדה: מוכרים ביד 2 שוכחים את עניין הליסינג 0 ק"מ, אז ההפרש הוא כבר לא 50K אלא פחות ועדיין הפרש של נגיד, 30K אפילו אם תרד ברמת אבזור, לא מצדיק קנייה של יד 2 לדעתי האישית.

כשאני חיפשתי אוריס היברידית על אחת שמורה ביקשו 90K ולא היו מוכנים להתפשר במחיר (והיא הייתה בת 5). אז עם כל הכבוד, זה לא מוצדק כלל. כי באותו הזמן מכרו אוריס היברידית כזו חדשה בליסינג 0 ק"מ ב 119K. אז נכון שאתה יד 2, אבל מה עדיף, להיות יד 2 ולנסוע ברכב חדש עם אחריות או לרכוש רכב בן 5 בלי אחריות ולך תדע איך נסעו עליו.

 

במקרה שלי ברגע האחרון מצאתי את הג'אז שממש הייתי מיואש, אבל אם לא הייתי מוצא, אני חושב שהייתי רוכש אחת בעסקת ליסינג 0 ק"מ.

 

איך נסעו עליו?

גז וברקס וסובבו את ההגה כשצריך,אתה מכיר עוד דרכים לנהוג ברכב?

לגבי המאזדה לא דייקת,את הספיריט לא ראיתי בעסקאות 0 ק"מ,רק את הקומפורט 2.0.

 

30 אלף שקל זה המון כסף בשביל להשתיק את הפחדים שלך,אם זה שווה לך אז סבבה.

בסופו של דבר קניית רכב בתקציב מוגבל זה אוסף פשרות-אני לא הסכמתי לרדת סגמנט ושנתון אז שילמתי על זה בק"מ גבוה.

עוד 30 אלף היו מאפשרים לי יד פרטית ושליש מהק"מ.

 

 

יוסי,המאזדה רכב לא רע בכלל עם מושבים נוחים ביחס לשאר היפניות.

תנסה אולי תאהב :wink:

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מה שנהיה חולה בשוק. ש-70 אלף ש"ח (50% מערך המאזדה כדוגמא) הם לא כסף ואנשים שסכום כזה גדול עליהם נכנסים להלוואה

על הלוואה פשוט כי כולם משננים להם שכל הישראלים רמאים וכל הרכבים בני ה-2-3 הם גרוטאות שלא שוות את האבק על הדשבורד.

הרי ברור שזו תפיסה שגויה ולעיתים הרסנית, אבל לכולם יש ופעם נתקעתי עם רכב בן 4 ואני כבר חודשיים מרפרש את יד2 אז חלאס, מה קרה.

 

 

 

30 אלף שקל זה המון כסף בשביל להשתיק את הפחדים שלך,אם זה שווה לך אז סבבה.

ב

 

איפה ראית שכתבתי שצריך להיכנס להלוואות? ממש לא. אני נגד הלוואות בצורה כמעט מוחלטת.

ולראייה, גם אני רכשתי ג'אז בת 3 ולא חדשה מהחברה. אני נוסע המון ק"מ בגלל העבודה ועוד אילוצים (מעל 30K בשנה), ואני כן צריך רכב יחסית עם ק"מ נמוך ויחסית חדש.

אבל למצוא אותה היה מאוד מאוד קשה ולפעמים המחיר שביקשו על ג'אז כזו ביד 2 לפני שנה וחצי היה כמעט כמו ג'אז בליסינג 0 ק"מ.

אני לא אומר שצריך להסתבך, ועובדה שאני לא נוסע באיזה רכב מפואר. רק אומר שלפעמים ההפרש בין רכב בן 4 לרכב חדש בליסינג 0 ק"מ לא גדול. זה הכל.

 

מי שאין לו אפשרות לרכוש רכב חדש אני נגד זה בצורה מוחלטת, שלא תהינה אי הבנה. ועוד דבר: רכשתי ג'אז בגלל העלויות הנמוכות של צריכת דלק וביטוח זול. אם הייתי הולך עם הלב הייתי רוכש איביזה TSI DSG או סיוויק האצ'בק.

אבל לפני הרכישה בדקתי הכל והגעתי למסקנה שהג'אז היא הקנייה הכי נכונה עבורי ועבור המשפחה שלי (ניתן לראות סיקור שלי כאן ) .

עריכה אחרונה על ידי itamarg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק להזכיר דבר אחד פשוט

 

עלות הרכב היא לא כמה שקניתי אותו, אלא הפער בין הרכישה למכירה

 

 

לכן, גם אם בעת הרכישה יש פער בין חדש ליד2 נניח של 30,000 ש"ח

זה לא הפער האמיתי בין העלויות

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול מבחינה כלכלית אין בעיה לקנות רכב חדש ולהחזיק בו שנים רבות. ירידת ערך מתמתנת לאורך השנים, ריביות היום נמוכות מאוד וכל עוד ההחזר החודשי לא מכביד בתזרים מזומנים שוטף בסדר גמור להתפנק פעם ב-5-6-7 שנים ברכב מהניילונים. אבל להחליף רכב כל 3 שנים מבחינה כלכלית נטו זה פשוט להוריד כסף באסלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק להזכיר דבר אחד פשוט

 

עלות הרכב היא לא כמה שקניתי אותו, אלא הפער בין הרכישה למכירה

 

 

לכן, גם אם בעת הרכישה יש פער בין חדש ליד2 נניח של 30,000 ש"ח

זה לא הפער האמיתי בין העלויות

 

אני נוטה שלא להסכים.

העלות של הרכב היא כמה שהוא עולה לך בחודש וכמה אני שם לב אליו מבחינה תזרימית.

זה שאני יכול לממש אותו לא באמת רלוונטי מ2 סיבות:

1.נניח ואני מוכר-אני עדיין צריך לקנות רכב אחר.

2.ערך של רכב זה עניין דינמי,מחר מכה קטנה שגורמת לקצה שלדה והרכב שווה חצי.

 

 

CHEMGUY,גם לטוס לחופשה זה להוריד כסף באסלה מבחינת החשבון בנק.

אנשים מקבלים החלטות שהן לא 100% רציונליות ממגוון סיבות ותירוצים.

חלק מנסים לספר סיפורים שיותר משתלם להם חדש,חלק מסתפקים ב"בא לי ואני יכול"-כל אחד ומה שעושה לו טוב.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולמה בדיוק לא רלוונטי? שוק רכב זה שוק רכב, ההבדל היחיד הוא שכאן זה בפרנקים ובארץ זה שקלים.

כן ולא.

ברמה הפשטנית ש"זה שוק רכב" אתה צודק.

ברמה המעשית - צריך להשוות את עקומות ירידת הערך של הרכב, צריך להשוות את תנאי ההלוואות לרכישה, צריך להשוות את עלויות הרכישה והאחזקה יחסית לשכר הממוצע\חציוני, צרך להשוות את הפסיכולוגיה של הקונים ושל המוכרים. בקיצור, שווייץ היא לא ישראל. לטוב ולרע.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע איך זה בשוויץ,

אבל בקנדה יש המון עסקאות ליסינג יד ראשונה ובקנית רכב יד שניה יש מגוון מסלולי אחריות שמכסים אותך.

אז נכון שירידת ערך תהיה,אבל התנאי רכישה וסוג הרכישה שונים.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

CHEMGUY,גם לטוס לחופשה זה להוריד כסף באסלה מבחינת החשבון בנק.

אנשים מקבלים החלטות שהן לא 100% רציונליות ממגוון סיבות ותירוצים.

חלק מנסים לספר סיפורים שיותר משתלם להם חדש,חלק מסתפקים ב"בא לי ואני יכול"-כל אחד ומה שעושה לו טוב.

 

אין ספק שרוב ההחלטות הכלכליות שאנו מקבלים הן לא רציונליות, אבל רכישת רכב חדש והחלפה תכופה ברכב חדש אחר די נמצאת בראש הרשימה של החלטות כלכליות מפגרות.

 

אדם שמרוויח 50 - 60 - 70 אלף שקל בחודש יכול להרשות לעצמו לקנות רכב חדש כל שנתיים - שלוש ועדיין להמשיך לצבור נכסים וחסכונות פנסיוניים משמעותיים, אבל עבור אדם עם משכורת ממוצעת - ממוצעת פלוס אימוץ דפוס התנהגות דומה יהיה סוג של חבלה עצמית.

 

אגב, בארצות הברית הלוואות רכב זו קטסטרופה חברתית. פעם קראתי שהלוואות רכב מהוות חלק ניכר מחובות משקי בית בארה"ב והריבית על הלוואת רכב בארה"ב בשמיים יכולה להגיע בקלות ל-7 עד 15 אחוז.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1522 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...