Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלו מכם שתמיד קונים רכב חדש מחברה- למה?


טירון רכבים
שימו לב! השרשור הזה בן 1500 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פשוט סתם.

אם תקנה קורולה/יאריס/ספייסטאר/פרוסטר חדשה או בת 3 סביר להניח שכולן ייסעו עוד עשור בלי יותר מידי תקלות.

אנשים בוחרים לעשות מהוצאות לא גדולות קטסטרופות בשביל התירוץ של לקנות רכב חדש.

 

לא קרה כלום אם צריך להחליף סטרטר או חיישן.

בטח שלא לרוץ לקנות רכב ב50 אלף נוספים.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 137
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אין הגיון כלכלי בקניית רכב חדש. זה נטו רצון בתקווה גם יכולת.

ההורים שלי קונים רק רכבים חדשים. למה? בעיקר כי המצב בבנק מאפשר להם. בנוסף לזה יש איזה שקט נפשי שהוא ברובו פסיכולוגי.

אני קניתי רכב יד2 כי לא היה בידי את הממון להוציא 80-90 אלף על רכב ועדיין להשאיר לי סכום מכובד בצד לדברים אחרים.

אני מרוצה מהקנייה שלי ומרוצה מהרכב. יכלתי לקנות גם רכב יותר זול או אחד כזה שהביטוח שלו יהיה יותר זול. אבל הרכב זה לא רק עניין של כסף ורק ברזל על 4 גלגלים שאמורים להניע אותי ממקום למקום. אתה כבר מוציא כלכך הרבה כסף, תרצה שגם תהיה לך הרגשה טובה. ולא לנהוג במשהו שאתה לא אוהב או במשהו שמעורר בך חששות (גם אם הן לא באמת קיימות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"לך תדע מי נהג ואיך נהג" וואלה קניתי רכב מלימוד נהיגה, כנראה שנהגו בו מאות אנשים. מאחל לכל אחד ליפול על רכב שדאגו לו ככה, אין שום סימן לבלאי חריג ובטח לא עבור קמ הגבוה והמפחיד שישראלים מספידים רכב שמגיע אליו.

לפני חודש פרסמתי שהרחוב הוצף ונכנסו לי מים לרכב, אחד המגיבים הקבועים פה באשכול הספיד לי את הרכב ואמר שהוא היה נפטר ממנו בזה הרגע, ממש פחד פסיכולוגי וקטסטרופה מנטלית. במקום זה כידוע למי שעקב, עם כמה שזה תסכל אותי והרגשתי מבולת"ם רצח, עבדתי חצי יום על הרכב והוא התייבש לחלוטין. אחרי שבוע החזרתי את השטיח וכך חסכתי לעצמי כאב ראש של קניית רכב חדש, או תיקון הקיים במוסך. אז כן, ישנתי קצת פחות בלילה וקצת הייתי בלחץ במשך שבוע, אבל הייתי כנראה יותר בלחץ לסגור הלוואת מימון במשך כמה שנים טובות, רק כדי להגיע מא לב'.

אגב, את הרכב קניתי ב15 אחוז מערכו המקורי אחרי 7 שנים על הכביש, כיום אחרי 10 שנים הוא שווה קצת פחות מ10 אחוז, ירידת ערך של 200 שקל בחודש. אז נכון, הוא לא בטיחותי כמו רכב חדש, והוא לא מאןבזר כמו רכב חדש, אבל כל זה גימיקי עבורי. יש מזגן, מערכת אודיו, בקרת שיוט, כח זמין, צריכת דלק טובה וכמובן מושבים נוחים... כל היתר פשוט מיותר ואני אומר בתור אחד שגם נוהג ביום יום ברכבים חדשים לגמרי.

 

אנשים שונים

רצונות שונים

סדרי עדיפויות שונים

חיים שונים

 

האימפלה החבוטה שלי כבר 9 שנים עושה את כל הנסיעות המשפחתיות (כולל אילת וצפון) עם 4 ילדים (ז"א שתמיד אחד הילדים בגודל המתאים ישב במושב האמצעי). וגם השנה אני הולך לעשות את זה כנראה בקיץ (הכי קטן בן 11 כבר אבל הילדה בת 12 אוטוטו עדיין רזה וקטנה ונכנסת שם בלי בעיה) עד שאחליף לרכב רגיל 5 מקומות (כנראה סוף השנה) ואז נצטרך כבר שני רכבים. ומצד שני אני בטוח שיש פה אנשים שמאז שיש להם 3 ילדים הלכו וקנו ג'יפון או מיניבוס (מיניואן) 7 מקומות עם גגון בן לא יותר מ 3 ושילמו מחיר מופקע אבל כי "איך נסיע את הילדים אחרת"? ואם היו רואים את הילדה שלי יושבת באמצע באמצע עד אילת, היו מתפחלצים... כי "מה עם בטיחות??" ו "מה אם תכנסו במשאית חס וחלילה??" - אז זהו שאם תכנסו במשאית כנראה לא תעזור לכם גם שברולט סבארבן...

 

כל אחד עושה את השיקולים שלו, יש כאלה שכשהרכב הולך לו המצבר מיד הולכים וקונים חדש כי הוא מתחיל להתיישן, ויש כאלה שנכנסים במעקה בטיחות עם רכב בן 14 והולכים ומתקנים ב 4K כי זה עדיף מלהחליף רכב עכשיו ואין באמת כל כך למה, כי מה נקנה במקום? טויוטה קורולה בת 4 ב 80K? לא תודה :p

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוק הרכבים היום נהיה יותר דינמי ומתפתח מהר בדומה לשוק מכשירי סלולר והפיתוח הטכנולוגי , רכב שתקנה היום לא דומה מבחינת טכנולוגיה לרכבים מלפני שנתיים , לא ברמת האבזור ולא ברמת בטיחות שהיא מאוד חשובה , והרבה פעמים גם לא בצורה החיצונית כי כל שנה או שתיים יש דגם חדש עם מתיחת פנים חדשה עם שכלולים חדשים .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

40% ממחירו הם כ50 אלף שקל.

מצבר 800(נניח S&S)

צמיגים 1500

צלחות אף אחד לא אמר שאתה צריך להחליף וגם אם כן עניין של 500-600 שקל.

 

אז מהוצאה של גג 3000 אתה מסיק שעדיף לשלם 50,000-איך?

 

את ה3000 והתיקונים שתצטרך לעשות, תוסיף את ירידת הערך שתהיה ב4 שנים אצלך, אז 3000 + 35000 נגיד + עוד הוצאות זה 40000.

 

עכשיו, היית משלם 10 אש"ח בשביל לנהוג ברכב חדש? אני חושב שהרוב יעדיפו את החדש.

מה שגורם לעיוות הזה הוא הריבית, כשכמעט לא עולה לך כסף ללוות עוד 50 אש"ח, או לחילופין, כשאתה לא מקבל ריבית על חסכון של 50 אש"ח, אתה מפר את האיזון לכיוון רכב חדש יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאין תשובה אחת נכונה לכולם. כל אחד והצרכים שלו. אני למשל נוסע המון אז מצד אחד יש את ירידת הערך בגלל הק"מ ואתם יכולים להגיד רגע, למה לך לקנות אוטו ב 50-60 אלף, תקנה ב 30 אלף. אבל יש פה עוד כמה דברים: א' בטיחות, אין מה לעשות ככל שרכב חדש יותר הוא בטיחותי יותר ויש מערכות בטיחות אקטיבית.

 

ב' זה העניין שאני לא רוצה להתעסק עם תקלות. פשוט לא רוצה. אני גם לא יכול שהרכב שלי יהיה מושבת. מצד שני, לא רציתי להוציא רכב חדש מהחברה אז רכשתי רכב בן 3 עם ק"מ נמוך שכבר ספק ירידת ערך רצינית. אני חושב שזה הדבר הכי טוב עבורי.

 

עכשיו, אם למשל יש מישהו שיש לו אפשרות כלכלית לרכוש רכב חדש והוא רוצה להחזיק אותו לכמה שנים טובות, למה לא?.

 

אבל יש כאלו שאין להם שקל, ובמקום לרכוש רכב לא רע ב 35-40 אלף למשל, הולכים ולוקחים מימון ומוציאים חדש מהחברה. עם זה אני לא מסכים.

 

אז יש פה עניין שלכל אחד יש דרישות שונות לאנשים שונים וכמובן היכולת הכלכלית.

 

ועוד משהו ששכחתם: יותר ויותר אנשים הולכים על ליסינג פרטי, ככה שלאט לאט פחות אנשים רוכשים חדש מהיבואן...

עריכה אחרונה על ידי itamarg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוק הרכבים היום נהיה יותר דינמי ומתפתח מהר בדומה לשוק מכשירי סלולר והפיתוח הטכנולוגי , רכב שתקנה היום לא דומה מבחינת טכנולוגיה לרכבים מלפני שנתיים , לא ברמת האבזור ולא ברמת בטיחות שהיא מאוד חשובה , והרבה פעמים גם לא בצורה החיצונית כי כל שנה או שתיים יש דגם חדש עם מתיחת פנים חדשה עם שכלולים חדשים .

 

הפוך. שוק הרכב ושוק הסלולר הגיעו לרוויה, הדגמים הזולים מספיק טובים עבור רוב המוחלט של האנשים והשינויים מדור לדור זניחים.

 

קח לדוגמא רנו קליאו חדשה נגד ישנה. מה השתנה בדיוק? פלסטיק קצת יותר רך, עיצוב יותר מודרני בתא נוסעים ועוד קצת מערכות בטיחות אקטיביות. מנוע אותו מנוע, גיר אותו גיר, שאר המכלולים העיקריים די דומים.

 

פיג'ו 208 החדשה נגד ישנה. בחדשה עיצבו מחדש את הרכב ותא נוסעים. סבבה. מה חוץ מזה? מנוע אותו מנוע. גיר פחות או יותר אותו דבר. מערכות בטיחות קצת יותר מודרניות.

 

בקיצור אפשר להחליף רכב פעם ב-7-8 שנים בלי להפסיד שום דבר מהותי בהתקדמות טכנולוגית.

 

אותו דבר התרחש בשוק הסלולר. בעבר כל דור הביא שיפורים טכנולוגים אדירים. היום? שעמום. מסך קצת יותר חד, מצלמה קצת יותר טובה ומעבד קצת יותר חזק. וואו...

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוק הרכבים היום נהיה יותר דינמי ומתפתח מהר בדומה לשוק מכשירי סלולר והפיתוח הטכנולוגי , רכב שתקנה היום לא דומה מבחינת טכנולוגיה לרכבים מלפני שנתיים , לא ברמת האבזור ולא ברמת בטיחות שהיא מאוד חשובה , והרבה פעמים גם לא בצורה החיצונית כי כל שנה או שתיים יש דגם חדש עם מתיחת פנים חדשה עם שכלולים חדשים .
סלולר היום לא שונה משמעותית מסלולר לפני שלוש שנים.

כנל רכב.

 

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גולש פה בפורום יותר מ-17 שנה, מתוכם לא מעט שנים כאחראי בפורום ייעוץ.

 

הדבר האחרון שאפשר להגיד על אנשים הרוכשים רכב חדש הוא שהם רציונליים. 95% מההחלטה נובעת ממניעים רגשיים שאין להם שום קשר לפונקציה הפרקטית שהרכב משמש לה.

 

 

שני דברים:

1. בהקשר הדיון הנוכחי, 'רציונלי' זה שיקול שקנה מידתו קשור באופן ישיר ליכולת כלכלית: פער של 50 אל"ש (לדוגמא) בין משומש לחדש הוא חסם בלתי עביר עבור חלקנו, גלולה מרה אך ניתנת לבליעה לאחרים, וממש לא ביג דיל עבור חלק מהאוכלוסיה. בהקשר הזה, גם לשבת בקורדיליה לארוחת ערב זה לא ריאלי כשיש אלטרנטיבית בחמישית מחיר. לא נעים לאנשים לכתוב שפשוט יש להם את האפשרות ובא להם להתפנק. אני למשל לא מניתי בתשובתי את הנושא הכספי כיוון שלטעמי שיש בזה מימד התנשאותי, גם אם שלא במתכוון.

2. אוי ואבוי אם השיקול היחיד ברכישת רכב יהיה השיקול הפרקטי :-)

כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סלולר היום לא שונה משמעותית מסלולר לפני שלוש שנים.

כנל רכב.

 

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

 

 

מדוייק, אך לא 100%: אני לא מתכוון לרכוש רכב שלא כולל: בלימה אוטונומית כולל בנסיעה לאחור, תיקון סטיית נתיב אקטיבי, בקרת שטח מת אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמה אחורית מקורית, מולטימדיה הכי מודרנית עם מסך נורמלי, מערכת היברידית.

זה הסטנדרט החדש (לא מבין מי שקונה רכב עיקרי בלי זה), כולל ברכבים כמו טויוטה קורולה ויונדאי i20.

לפני שלוש שנים זה לא היה (ממש לא, וממש לא ברכבים המחירים שפויים).

כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדוייק, אך לא 100%: אני לא מתכוון לרכוש רכב שלא כולל: בלימה אוטונומית כולל בנסיעה לאחור, תיקון סטיית נתיב אקטיבי, בקרת שטח מת אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמה אחורית מקורית, מולטימדיה הכי מודרנית עם מסך נורמלי, מערכת היברידית.

זה הסטנדרט החדש (לא מבין מי שקונה רכב עיקרי בלי זה), כולל ברכבים כמו טויוטה קורולה ויונדאי i20.

לפני שלוש שנים זה לא היה (ממש לא, וממש לא ברכבים המחירים שפויים).

 

טוב, תראה, יש אנשים שיודעים לנהוג ו/או לא מוכנים לשלם 60-70 אלף שקל ב-3 שנים בשביל מצלמת רוורס ומסך מגע מקורי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

- נו טוף, גם אני לא תמיד מצליח לרסן את האינסטינקט להתנשא על שטויות, אך מה שכתבת לא רלוונטי בעליל. מערכות אוטונומיות מצילות חיים, נקודה. ארגוני הבטיחות בארה"ב חוקרים את זה בלי הפסקה והמסקנות ברורות.

- ויש מי שעבורו להוציא 60, 70 ואף 200 אלף זה לא בדיוק show stopper.

- שים לב למילה "רכב עיקרי", קרי הרכב בו נמצאים הילדים. במקרה שלי זה הרכב הכי פחות מדליק שיש: סקודה קודיאק, דגם מאובזר. אני נוהג דווקא ברכב ידני רחמנא ליצלן.

כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוודאי שהן מצילות. אין ויכוח. אבל זה לא שרכב משנת 2013-2014 זו מלכודת מוות על ארבע גלגלים.

 

מערכות אוטונומיות זו עוד שכבת הגנה על שכבות הגנה קיימות כגון כריות אוויר, בקרת יציבות, ABS, שלדה עם אזורי קריסה יעודיים ועוד ועוד. שכבות הגנה שהצטברו ב-30 שנים של מחקר ופיתוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל הרכב זה לא רק עניין של כסף ורק ברזל על 4 גלגלים שאמורים להניע אותי ממקום למקום. אתה כבר מוציא כלכך הרבה כסף, תרצה שגם תהיה לך הרגשה טובה. ולא לנהוג במשהו שאתה לא אוהב או במשהו שמעורר בך חששות (גם אם הן לא באמת קיימות).

לא נעים לאנשים לכתוב שפשוט יש להם את האפשרות ובא להם להתפנק.

תכל'ס. עד כמה שגם האנשים היותר מחושבים וקרי המחשבה מבינינו ירצו לחשוב על רכישת רכב כמו על רכישה של כל מוצר צריכה אחר, זה פשוט לא ריאלי. רכב זה לא מיקרוגל, או טישרט, או שידה, או כל דבר כזה או אחר שאתה תוקע באיזו פינה בבית ורוב הזמן שוכח שהוא קיים. זה משהו שאתה שוהה בתוכו במשך שעות כל שבוע ומשמש בזמן הזה כהארכה של הרצון שלך להגיע לידע שלך. זה גם משהו שכמו שהוזכר כאן עולה המון כסף. כשמדובר על פריט כל כך חשוב בחיים שלך, אתה לא תרצה שזו תהיה איזו טרנטה מקרקשת ואיטית בת יותר מעשור שעברה משתמש או שניים או יותר לפני שהגיעה אליך ושאתה רק חושב כל הזמן על הרכב שיחליף אותה. אתה תרצה רכב שתוכל להרגיש סבבה עם זה שאתה הבעלים שלו ועם זה שזה כלי השינוע העיקרי שלך. מה לעשות שכשאתה יודע שקנית את הרכב כשהיה חדש, שאתה יועד שאתה היחיד שנהג עליו וטיפל בו, זה תורם להרגשה הזו, וגורם לזה שתרגיש יותר בנוח להשאיר אותו אצלך הרבה יותר זמן לפני שתרצה להחליף אותו.

 

רציונלי לגמרי זה לא, אבל כשמדובר על דבר כ"כ מרכזי בחיים שלך, להיות רציונלי לגמרי זה קשה.

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, תראה, יש אנשים שיודעים לנהוג

בוודאי שהן מצילות. אין ויכוח. אבל זה לא שרכב משנת 2013-2014 זו מלכודת מוות על ארבע גלגלים.

 

מערכות אוטונומיות זו עוד שכבת הגנה על שכבות הגנה קיימות כגון כריות אוויר, בקרת יציבות, ABS, שלדה עם אזורי קריסה יעודיים ועוד ועוד. שכבות הגנה שהצטברו ב-30 שנים של מחקר ופיתוח.

מסכים. אחד מהדברים הראשונים שאעשה כשאקנה רכב עם מערכות בטיחות אקטיביות זה להיכנס להגדרות הרכב ולכבות אותן או לשים אותם על רגישות מינימלית.

 

עם כל הכבוד לבטיחות שהן מוסיפות, אני לא רוצה שהרכב יחליט בשבילי על איך לנסוע.

עריכה אחרונה על ידי Trilandian

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1500 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...