Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלו מכם שתמיד קונים רכב חדש מחברה- למה?


טירון רכבים
שימו לב! השרשור הזה בן 1500 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עזוב זה כבר תירוצים שנועדו להצדיק רכישה של רכב חדש.

 

למה צריך תירוצים בכלל?

כל מה שיש לי יש לי כי הרווחתי אותו במו ידי - ואם הכיף שלי זה לקנות חדש במחיר מופקע תוך ידיעה שזה לזרוק עשרות אלפים לפח/מיסים/חזרה לכלכלה.

 

אז למה אני צריך להצטדק?

אני משלם מיסים כמו כולם ועובד כמו כולם.

ובא לי לאכול קוויאר בלוגה, שווארמה כבש ולנהוג ברכב יוקרה. וזו הסיבה היחידה שאני צריך.

 

אישית אני נוהג בסובארו, צנועה ולא מוחצנת (כי ככה אני אוהב ובוחר)

אישתי נוהגת באאודי q3 שאני קניתי לה, כי זה מה שרצתה.

 

לי יצא להשתמש באחריות לכמה דברים קטנים.

אבל בגדול, כן. האוטו הפסיד 80 אלף מאז שיצא את שערי היבואן.

 

ורק למען הפרוטוקול, אני מאד אוהב חופשות קמפינג ועושה אותן באדיקות עם הילדה הגדולה שלי (כי אני רוצה)

כשאישתי בתמונה, זה לא יוצא מגבולות המלון ( מבחירה, שלה )

סובארו XV 2016 - כוכבים בעניים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 137
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אם זה ה"מוד", אז למה לא ליסינג תפעולי ? אולי עולה קצת יותר ( גם זה לא אם החלופה היא טרייד אין לרכב שקנינו ) אבל השקט והשלווה במקום אחר לגמרי והאוטו עדיין חדש דנדש. לוקחים אוטו מהחנות משלמים סכום לא גבוה בהתחלה, עוד כמה לירות כל חודש ואחרי שנה וחצי עד שלוש באים ולוקחים אחר במקומו.

 

הרכב השני בבית עושה בשנה עמוסה 7000 קילומטר. אין לי מה להחליף רכב במצב חדש עם 20,000 קילומטר ברכב חדש. מתכוון להחזיק כ 5 שנים ואז או להעביר לבת שלי או למכור (או טרייד אין. תלוי בהפרש) ולקנות אחר. בגלל הקילומטרז' הנמוך גם תפעולי יוצא יקר מידי. הרכב בן כמעט 4 וחוץ ממצבר, נוזלים ופילטרים הכל אורגינל. אפילו בלמים עוד לא צריך.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלכלית לקנות חדש זה כנראה לא הבחירה הנכונה , אבל כסף הוא לא השיקול היחיד.

את הרכב שלי קניתי לפני כמעט 15 שנים חדש מהחברה אחרי שחיפשתי לא מעט זמן משומש בן 3 ללא הצלחה, הרבה רכבים שחוטים , אחרי תאונה ועוד.

לא תיכננתי להחזיק אותו כל כך הרבה זמן אבל בדיעבד זאת הקנייה הכי מוצלחת שהיתה לי עד היום ואני לא מוצא טעם בלהחליף אותו, נוסע כמו חדש.

לאישתי אני קונה רכב חדש כל 5/6 שנים , מעדיף שהיא והילדים יסעו ברכב הכי בטיחותי שאפשר.

 

אם אתה כל כך אוהב את אשתך והילדים, תפרגן להם עד הסוף ותשמור גל על האבא והבעל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב זה כבר תירוצים שנועדו להצדיק רכישה של רכב חדש.

 

 

רכב הוא מוצר צריכה ולא צריך תירוצים כדי להתפנק.

 

אתה לא גר בדירת חדר בשכונה גרועה שגם עונה לצרכים כי בא לך להתפנק בדירה יותר מרווחת ושכנים יותר מטופחים. כמה אתה משלם יותר על הדירה הזו וכמה יעלה יותר הרכב החדש בחישוב חודשי?

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק בהחלט ..

 

אבל יבוא מישהו ויגיד שהוא לא רוצה לנהוג ולהחזיק באותו רכב 9 שנים..

הוא רוצה לחדש ולהתקדם כל שנתיים שלוש..

ואז התחשיב יהיה שונה ולדעתי הוא יובל לכך שכדאי לקנות רכב בן שנתיים שלוש ולמכור אחרי שנתיים שלוש.

מאשר לקנות רכב חדש ולמכור אותו אחרי שנתיים.

 

בגדול במשפחה המורחבת.. היו לנו רכבים חדשים משנת 1992 ..

הם תמיד עברו במשפחה.. ויצאו ממה אחרי שהיו מעל גיל 10...

 

הקנייה הכי מוצלחת הייתה קורולה 99.. החזיקה מעמד 20 שנה - עד 2019 עם 265 אלף ק"מ.

הטיפול הכי גדול שהיה לה .. היה משולשים שנכשלו בטסט..

חוץ מזה כלום ... אבא שלי טוען... שנוזל הבלמים ונוזל הקירור עדיין היו מקוריים ולא הוחלפו אף פעם.

שמן גיר הוחלף רק פעם אחת ב 60,000 ק"מ .

חוץ מזה רק שמן מנוע, פלגים , מסנן אויר , ומסנן מזגן וצמיגים...

 

אפלאוז 92 נמכר ב 2009 - נמכר יד 1 - אבל עבר 3 ידיים במשפחה בלי להעביר בעלות..

עד כה זה מצליח לנו .. ולא היו לנו שום טיפולים רציניים בכל הרכבים .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיבות לקניית רכב חדש:

-יצא דגם חדש השנה ולא ניתן לקנות משומש (למרות שתמיד יש כאלה שמוכרים את הרכב אחרי חודש מכל מיני סיבות).

-נוחות הקניה מסוכנות ללא חשש מרמאויות בשוק היד שנייה.

-אחריות יצרן, חשוב בעיקר ברכבים עם רכיבים יקרים בעייתיים כמו DSG.

-נכונות להחזיק את הרכב לטווח ארוך או לחלופין לטובת "שקט" או למזער התעסקויות בתחזוקה כאשר הקילומטראז' השנתי גבוהה.

-יכולת כלכלית.

 

לרוב יותר משתלם במידה והדגם וותיק, לרכוש משומש בן שנתיים-שלוש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע איזה רכבים אתם קונים שמוציאים בהם כאלה סכומים על בלאי.

ה5 רכבים האחרונים שהיו בבית הגיעו ל200 אלף קמ בלי תקלות.

הדבר הכי חמור שזכור לי שהוחלף זה רדיאטור ברכב בן 7 עם 260 אלף.

 

הרכבים דיי אמינים היום ביחס לאיך שאתם מתארים אחזקה של רכב משומש.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקרון רציונלית ניתן לקבל את כל השימושים הסטנדרטיים ברכב - גם ברכב משומש ששוויו 20K.

 

כל אחד מחליט מה מתאים לו, ומכלכל את מעשיו בהתאם.

 

יש לי שכן שעיסוקו בסחר בכלי רכב (חדשים בעיקר) והוא מחליף רכב כל שלושה חודשים בערך.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב זה מוצר מתכלה ששורף כסף. מי שקונה רכב חדש, שורף יותר כסף, זה ברור. מי שזה מתאים לו, כמובן זכותו לעשות מה שבא לו אבל לנסות ולסובב את זה על כל מיני שטויות. נו באמת...

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכשתי רכב חדש דרך חבר (חבר המועדון משרתי הקבע) ב130 אלף שח. חצי מהסכום העברתי במזומן וחצי פרסתי לשלוש שנים. פריים מינוס 0.7 (-0.7%)

 

הרכב הקודם קודם שלי היה יד שניה עם 70 אלף קמ אחרי כמה חודשים אצלי נתקע בדרך חזרה מטיול בצפון ליד נצרת. שבת לילה קפוא עומד באמצע הכביש בגלל גיר שהחזיר נשמתו לבורא. המרחק מהבית? כ170 קמ. היינו אישתי ואני ועוד זוג חברים.

 

הרכב הקודם שלי 110 אלף קמ יד שניה כל שלושה חודשים במוסך. נמצא אצלי שלוש שנים. נתקעתי בחורף האחרון בכביש 40 ב12 בלילה הרכב עומד. לא אני ולא מכוניות שעצרו לעזור לי לא הצלחנו לאתר תקלה. בסוף זאת הייתה צמת החשמל שמגיע למנוע. פעם אחרת נתקעתי בכביש כי התפוצצה לי המשאבת מים. והיו עוד מספר פעמים שקראו לי דברים דומים.

 

אחרי מה שעברתי והתסכול של לעמוד באמצע הלילה מספר פעמים כמו מסכן ולחכות שעות לגרר החלטתי שמספיק. אין לי מזל לא משנה כמה בדיקות עשיתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב זה מוצר מתכלה ששורף כסף. מי שקונה רכב חדש, שורף יותר כסף, זה ברור. מי שזה מתאים לו, כמובן זכותו לעשות מה שבא לו אבל לנסות ולסובב את זה על כל מיני שטויות. נו באמת...

 

תרצו או לא מחלקות שיווק של יבואני רכב חינכו את הציבור חינוך פבלובי להחליף רכב כל 3 שנים. להלן מספר דוגמאות:

 

60,000 על השעון = גרוטאה חייבים לזרוק כי עוד שנייה אף אחד לא יקנה אותה ביד 2

 

3 שנים על הכביש = עוד רגע כל הברגים מתחילים ליפול

 

3 שנים על הכביש = עוד רגע הלוואת בלון מתפוצצת וצריך לעשות עוד סיבוב עם רכב חדש או להביא כסף מהבית (שאין ברוב המקרים)

 

שנים על הכביש = צריך להחליף צמיגים ומצבר עדיף כבר לקנות רכב חדש

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה התפקיד שלהם, מה רצית שיעשו?

 

בדיוק כמו אנשי השיווק של קוקה קולה שמשכנעים אותך שאם רק תשתה מיץ חום מלא סוכר תהיה צעיר וקול. הם גם משכנעים אותך שלמיץ החום ומלא הסוכר שלהם יש טעם ייחודי בצורה אינסופית שאף אחד לא הצליח עדיין לשכפל כי "נוסחה סודית". וזה בעולם שמרצף DNA, כן?

 

ובוא לא נדבר על סיגריות. שעונים. נעלי עקב. תיקי יד. כל דבר בעצם.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך להבדיל בין רכישת רכב חדש כל 3 שנים לבין 6-9 שנים.דוגמה מהרכב שלי ( מחיר בסוכנות היה 155 אלף₪ ):

אם אני מוכר אחרי 3 שנים, הפסדתי ירידת ערך כל חודש ממוצע 2000₪.

אחרי 6 שנים 1500₪

אחרי 9 שנים 1100₪.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהשאלה המעניינת פה קצת מתפספסת: ברור שיותר קל, נח, בטוח, נעים, חוסך זמן you name it לקנות רכב חדש. לא נראה לי שיש על זה ויכוח. בטח ובטח אם באותה הזדמנות גם עושים לך טרייד על הישן.

 

השאלה המעניינת היא האם בקניה של רכב חדש אתם באמת עושים חישוב של ההפרש בעלויות מול רכב משומש, והאם אפשר היה להשתמש בהפרש הזה למשהו אחר, שהייתם מפיקים ממנו יותר תועלת / הנאה.

 

לדוגמא נניח שההפרש הוא 7-10k לשנה, האם לא היה עדיף לקנות רכב משומש ולהשתמש בהפרש הזה למשהו אחר?

 

לא מנסה להיכנס לכיס של אף אחד, רק להבין את השיקולים.

 

ברור שלא.

התחושות הם אלו שקובעות הכול בסופו של דבר.

 

נושא אחר, טיסה התבטלה. התעכבתי בחזרה לארץ סביב ה-12 שעות. קיבלתי פיצוי של סביב ה-1200 שקל. 1200 שקל נטו על 12 שעות, שחצי מהם בכלל ישנתי.

זה הרבה יותר ממה שאני מרוויח ליום בעבודה הרגילה שלי, שבה אני אשכרה עובד, ולא חצי ממנה ישן בבית מלון.

 

האם הייתי חוזר על החוויה הזאת בשנית? 99 אחוז שלא. ולמה? כי החוסר וודאות והעצבים לא שווים את זה, למרות שזה 12 שעות של אי עשיית כלום שקיבלתי עליהם 1200 שקל...

 

אותו דבר ברכב, רק התחושות שעולות במחשבה(או במציאות) על להתקע בכביש/להכנס למוסך, למרות שהיא שווה בתכלס עוד 1000-2000 שקל(איבוד יום עבודה/ השחלה של מוסך ואולי עוד דברים) גורמת לאנשים לאבד הרבה יותר כסף בירידת ערך/ביטוח/חוסר השקעה אלטרנטיבית של הכסף, בלי שיקול בכלל.

 

ואגב, יש לי חבר שהוא בנאדם מבריק בלי קשר, שהבין מזמן את כול הקשר בין התחושות שלנו לבין החוסר רציונליות של המעשים שלנו, והוא עשה משהו פשוט שלצערי רוב המוחלט של האנשים אפילו לא חושבים לעשות כשהם נתקלים במצב כזה:

 

היה נוסע בתחבורה ציבורית, ולפעמים אוטובוסים מאחרים, לא מגיעים, יורד גשם ומה לא. בשלב הזה, כבר נמאס מההתכלבות, נמאס מהעצבים וקונים רכב. הוא עשה חישוב אנליטי וקר וראה שאם בממוצע על כול מקרה של חוסר נוחות כזה, הוא הוא פשוט יקח מונית ספיישל , עדיין יצא לו הרבה יותר זול מהאחזקה של רכב פרטי. וכך הוא עשה.

אין יותר עצבים, אין יותר התכלבות. מרגיש בצבוץ של התחושות האלה? יאאלה מונית.

 

ואם נחזור לעניין רכב משומש, רוב המוחלט של האנשים פשוט לא עושה את זה. הוא מעדיף להכנס לפינות ולהתווכח עם מוסכניק על עוד 200 שקל, ולצאת בתחושה מרירה. או לחסוך 80 שקל בביטוח על רכב חלופי ולהתקע 4 שעות בשמש עד מגיע גרר. ואז כשזה קורה, נשברים כול הכלים וקונים רכב חדש.

עריכה אחרונה על ידי davemustaine87
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר אשתך עם ילדים נתקעים בכביש מהיר בחום של אוגוסט, מחכים 3 שעות לגרר בשמש, בסופו של דבר (במקום הגרר) מגיעה ניידת שירות, הטכנאי מתעקש שהוא יכול לתקן בכביש צינור טורבו שהפרק (אין סיכוי, צריך צינור חדש ), ולא מוכנים לשלוח גרר עד שהטכנאי יאשר זאת, ורק האיומים על סוכן הביטוח שנבטל את כל הביטוחים אצלו במידה ולא יגיע הגרר תוך דקות, מזיזים את המצב לכיוון מגרש גרירה בירושלים ללינת לילה ( במקום למוסך בחולון שעדיין פתוח ומוכן לקבל את הרכב ),

התחושות בהחלט לא במחשבה...

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1500 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...