Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלו מכם שתמיד קונים רכב חדש מחברה- למה?


טירון רכבים
שימו לב! השרשור הזה בן 1525 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הריבית על הלוואות בארצות הברית (ובכלל) תלויה בעיקר בטיב הלווה. בעידן של ריבית בסיסית אפסית 15% זאת ריבית שמקבל לווה מ-א-ד בעייתי.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 137
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

השאלה שנשאלה בפתיחת השרשור כוללת שני מרכיבים: "למה אני מחליף רכב" "למה ברכב חדש".

 

למה אני מחליף רכב - כאשר הוא אינו ממלא אי ייעודו, ואני, באופן אישי, מייחס חשיבות לתכיפות הביקור במוסך ועוד יותר לתכיפות ההזקקות לשירותי דרך.

 

למה בחדש? - כבר הסברתי קודם.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלתק.

עבדתי במספר סוכנויות רכב לאחרונה וראיתי את תהליכי הרכישה מהצד.

הרבה אנשים מגיעים אחרי 3 שנים וקונים את אותו דגם בדיוק, אפילו אם לא עבר מתיחת פנים (למשל xv שיגיע שנה הבאה חדש).

למה? פסיכולוגי, או שאלו בעיקר אנשים מבוגרים שאין להם כח נפשי להתעסק במכירות קניות ותקלות.. רוצים את הפינוק ומוכנים לשלם עליו.

למה 2? כי רכב חדש הוא טכנולוגי יותר, בטיחותי יותר...

למה 3? אנשים שיכולים להרשות לעצמם והפרוטה מצויה בכיסם.

 

לא מעט מהאנשים האלו גם יכניסו את הרכב הנוכחי לטרייד אין, ואם הוא לא שייך לאותו יבואן, הם יפסידו 15 20 אלף שקל ולא יקבלו שום הנחה ממחיר המחירון ברכישה, אני יכול לתת דוגמא לגולף 2016 עם 50 אלף קמ שנתנו עליה 51 אלף בטרייד אין, כשבשוק הפרטיות יכלה להמכר ב70 אלף שקל לפחות.

אני אישית לא הייתי קונה רכב חדש, גם אם היה לי את הסכום. יותר מזה, הייתי מעדיף לקנות בסכום הזה רכב משומש קלות שעלה הרבה יותר כחדש.

 

אגב, לגבי אחריות, גם זה לא מדויק.. לא חסרים פה אשכולות על אנשים שהלך להם רכיב כלשהו חשוב יותר או חשוב פחות ברכב בתקופת האחריות, והתנערו מהם באי אלו תירוצים. לא חסרים גם אשכולות הפוכים של לקוחות אחרי תקופת האחריות שכן הכירו בהם...

אני אישית ראיתי במו עיני בן אדם שמתלונן בפני נציגי המכירות על המערכת ושבמוסך לא ידעו לעזור לו, והם אמרו שילך ויעשה רונדלים אצל המתקין צד ג, לא ברור לי למה בן אדם שמשלם 150 אלף שקל על רכב לא יכול לקבל את השירות הבסיסי של טיפול בתקלה.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הריבית על הלוואות בארצות הברית (ובכלל) תלויה בעיקר בטיב הלווה. בעידן של ריבית בסיסית אפסית 15% זאת ריבית שמקבל לווה מ-א-ד בעייתי.

 

נכון.

 

אדם עם קרדיט מעולה משלם כ-5% בממוצע אם להאמין ל-US News וזה המון.

 

https://cars.usnews.com/cars-trucks/average-auto-loan-interest-rates

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוכש רק חדש: מהסיבות הבאות:

1. אחריות.

2. בד"כ הרכבים הכי חדשים הם גם הכי מאובזרים ובטיחותיים.

3. לא סומך על מי שמוכר לי רכב שיגלה לי את כל עברו, והאמינו לי שאני מדבר מנסיון.

4. ככל שקטנה האינטראקציה עם נודניקים, הנפש יותר נינוחה.

5. אני חשוף היטב להתעללות שעוברים רכבי ליסינג, הן בידי הנהגים, והן באחזקה הלקויה אז גם אופציית רכישת יש 2 של רכב מופחת אבזור בליסינג לא קוסמת.

כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם מחירי יד 2 בישראל הם מאוד גבוהים, עדיף חדש עם האבזור הכי עדכני, מרכב בן 4 שאיבד רק 40% ממחירו, כשאתה אמור להחליף בתקופה הקרובה צמיגים, צלחות, מצבר והרכב מחוץ לאחריות ואתה חשוף לתקלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

40% ממחירו הם כ50 אלף שקל.

מצבר 800(נניח S&S)

צמיגים 1500

צלחות אף אחד לא אמר שאתה צריך להחליף וגם אם כן עניין של 500-600 שקל.

 

אז מהוצאה של גג 3000 אתה מסיק שעדיף לשלם 50,000-איך?

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קל לי להבין את מי שקונה רכב חדש - היה לי ניסיון יותר טוב ופחות טוב עם משומשים, ואני שמח שאני יכול להכשות לעצמי לקנות מכוניות חדשות.

 

מה שאני מתקשה להבין הוא אותם אנשים שמחליים מכונית כל 3 שנים כאשר היא אינה שחוקה. מי שעבר באותן 3 שנים 150,000 ק"מ בהחלט שחק את המכונית, ובדרך כלל גם תלוי בה לפרנסתו, והגיוני שיחליף אותה (וגם ישקיע ברכב יותר אמין, חסכוני בדלק ומפנק). אבל אנשים מן היישוב, שאחרי 3 שנם נסעו 30,000-50,000 ק"מ? יש להם רכב חדש, ואם הוא לא עשה להם צרות חריגות, או שיש שינוי מהותי בצרכיהם, ואני לא רואה את הצורך להחליפו. אבל זה אני, ומי אני שאכנס לנעליהם ולחשבון הבנק שלהם.

 

דרך אגב, התשובה שלי לשאלה היא חברות הליסינג: משיקוליהן הן קבעו את מחזור הליסינג הסטנדרטי ל-3 שנים, ואז, מצד אחד, השוק מוצף במכוניות בנות 3, ומצד שני הרוכשים הפרטיים רואים את שכניהם מחליפים רכב כל 3 שנים ומחקים אותם.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם מכונית בת 3 עם 150 אלף תיסע בלי יותר מידי בעיות.

 

יותר כלכלי לקנות רכב בן 2-3 ולהחזיק עד גיל 10 מלקנות רכב חדש ולהחזיק 7-8 שנים.

אין שום הצדקה כלכלית לקנות רכב חדש לאדם פרטי.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גולש פה בפורום יותר מ-17 שנה, מתוכם לא מעט שנים כאחראי בפורום ייעוץ.

 

הדבר האחרון שאפשר להגיד על אנשים הרוכשים רכב חדש הוא שהם רציונליים. 95% מההחלטה נובעת ממניעים רגשיים שאין להם שום קשר לפונקציה הפרקטית שהרכב משמש לה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, בשעה טובה קראתי את כל התגובות.

בהחלט ההחלטה הזו היא נטו פסיכולוגית ולא כלכלית, לפעמים מוצדקת ומתאפשרת ולעיתים סתם מופרזת ומתורצת על ידי סיפורי הפחדות שהראשים של הרוכשים מספרים להם. אפשר לראות זאת בתגובות:

"לך תדע מי נהג ואיך נהג" וואלה קניתי רכב מלימוד נהיגה, כנראה שנהגו בו מאות אנשים. מאחל לכל אחד ליפול על רכב שדאגו לו ככה, אין שום סימן לבלאי חריג ובטח לא עבור קמ הגבוה והמפחיד שישראלים מספידים רכב שמגיע אליו.

לפני חודש פרסמתי שהרחוב הוצף ונכנסו לי מים לרכב, אחד המגיבים הקבועים פה באשכול הספיד לי את הרכב ואמר שהוא היה נפטר ממנו בזה הרגע, ממש פחד פסיכולוגי וקטסטרופה מנטלית. במקום זה כידוע למי שעקב, עם כמה שזה תסכל אותי והרגשתי מבולת"ם רצח, עבדתי חצי יום על הרכב והוא התייבש לחלוטין. אחרי שבוע החזרתי את השטיח וכך חסכתי לעצמי כאב ראש של קניית רכב חדש, או תיקון הקיים במוסך. אז כן, ישנתי קצת פחות בלילה וקצת הייתי בלחץ במשך שבוע, אבל הייתי כנראה יותר בלחץ לסגור הלוואת מימון במשך כמה שנים טובות, רק כדי להגיע מא לב'.

אגב, את הרכב קניתי ב15 אחוז מערכו המקורי אחרי 7 שנים על הכביש, כיום אחרי 10 שנים הוא שווה קצת פחות מ10 אחוז, ירידת ערך של 200 שקל בחודש. אז נכון, הוא לא בטיחותי כמו רכב חדש, והוא לא מאןבזר כמו רכב חדש, אבל כל זה גימיקי עבורי. יש מזגן, מערכת אודיו, בקרת שיוט, כח זמין, צריכת דלק טובה וכמובן מושבים נוחים... כל היתר פשוט מיותר ואני אומר בתור אחד שגם נוהג ביום יום ברכבים חדשים לגמרי.

 

עכשיו, הרבה אנשים פה ציינו שההפרש בין משומש לחדש הוא במחיר קניית הרכב, כמובן שזה לא נכון.

כל עוד אתה באחריות אתה משועבד ליבואן, כך שהטיפולים יקרים יותר.

כל עוד הרכב חדש אגרת הרישוי יקרה יותר.

כל עוד הרכב חדש תרצו לבטח במקיף, מה שמייקר את הסיפור בכמה אלפי שקלים כל שנה לעומת צד ג.

 

אני חוזר שוב למקרה שלי - במשך 3 שנים פחות מ10 אלף שקל על תיקונים, כמובן שאני עושה הכל בעצמי אבל זה גם אומר תחזוקה אקסטרה. אז נניח היה עולה 25 אלף שקל, זה עדיין לא מתקרב לעלות של רכב חדש או משומש בן 3 4.

 

אז בסופו של דבר השיקול הכלכלי הוא 'האם כל זה שווה לי הפרש של 20-30 אלף שקל בשנה?'

והתשובה היא לכל אחד בהתאם לכיסו ולרמת החרדה שלו מבלתמים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיכום שלי הרבה יותר קצר.

 

יש את אלו ש:

יכולים

יכולים ורוצים

יכולים, רוצים וצריכים

 

ויש את את אלו שרוצים ולא יכולים - ואז אנחנו רוצים את הרכב שלהם יד שניה בן וחצי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב עוד משהו ששכחתי, כמובן הדיסוננס של המגיבים:

"קניתי רכב חדש ואחרי 3 שנים הוא בובה ליקקתי אותו באגזוז אפילו אבל בשוק הפסדתי יותר מדי מהערך ואנשים מבלבלים את השכל בלי להבין איזו מציאה יש לי ביד"

--

"אתה בא לקנות רכב בן 3 ממישהו ששחט לו את הצורה כבר ולך תדע איך נהג עליו וההזוי מבקש מחירון מי ישלם מחירון על רכב כזה כשב30 אלף שקל יותר אני קונה חדש"

 

אז כן, מי שקונה חדש מנסה לצמצם את ירידת הערך על ידי אפקט הזיקה 'מה ששלי שווה יותר' וכמובן במקביל להפחית מערכו של רכב דומה כשבאים לרכוש משומש, כי הוא ננהג על ידי מישהו אחר והוא לא נוהג טוב כמוני אז הוא הזניח אותו וכל הרכב דפוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל אם יש בתוך המציאות הזו חד קרן שמאפשרת לרכוש רכב חדש לאבד 18 אלף בשלוש שנים ביטוח מקיף+חובה ב3000 לשנה וטיפולים במורשה נניח ב1500 לשלוש שנים אז זה סיפור אחר(כמובן שזה מתבטא בטיב האוטו).

כל עוד אין אחריות אמיתית לעבודה במוסך לאדם הפשוט אז גם במחיר גבוהה מזה שווה ל"אבד" יותר כסף על הערך.

בתור נותן שירות בעצמי אם נגלה חוסר מקצועיות בשירות שלי אני סופג את הנזק אז איך יתכן ששום מוסך לא אחראי למה שקורה מתחת למכסה וזה נהיה דומה לרולטה? וחס ושלום לא מדבר על כל המוסכים רק על אלו שיצא להכיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1525 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...