Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני 13 דקות, פבל כתב:

1-0 לטסלה :) למרות שזה לא באמת יתרון, זו העדפה. כי המסך הגדול "סופח" כפתורים פיזיים, ופריטי עיצוב ואבזור אחרים. בוא נגיד שאני בספק שהונדה או טויוטה לא יודעים איפה אפשר לקנות מסך יותר גדול ממה שיש היום בקורולה. ממש ממש לא תוספת איבזור😬

פבל, פירטת את כל מה שאני חושב למעט עם המסך ה"גדול", אחת הסיבות המרתיעות אותי מרכישת רכב "חדש" (בן 4-5 שנים הכוונה) היא המעבר למשטחי מגע במקום כפתורים פיזיים. הפעלת הרדיו או חיוג אצלי ברכב עם מערכת האנדרואיד החדשה הרבה יותר קשה ודורשת תשומת לב מאשר כל דבר אחר בזמן הנהיגה. רדיו המקורי היה הרבה יותר מוגבל אך איתו יכלתי לחייג או להחליף תחנה גם כשאני מתמרן בסיבוב ע"י הרגשת הכפתורים עליהם אני לוחץ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 15 דקות, farkash7 כתב:

Etron עם 408 כ"ס נמכרה ב2019 ב392,500 שקלים.
ע"פ מחירון לוי יצחק היא שווה היום 372000 שקלים.

מספיק טוב כדי להעביר את הנקודה...

 

כן ולא.

 

זה שככה כתוב במחירון לא אומר כלום. לא נראה לי שיש מי שמוכן לשלם את המחיר הזה על E-TRON שנת 2019 - כך שהמחיר וירטואלי לחלוטין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@farkash7

נראה לי שהמחיר לגבי 2019 מעוות,

אני חושב שזה בגלל שינוי המיסוי ב2020, 

 

דגם 2020 כיד שניה מתחיל 432K ,

בועד חדש 2021 עולה 525K 

ירידת ערך של 93 אלף ש"ח.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, shimta כתב:

המתווה הנוכחי הוא עד סוף 2022 , 

בסוף 2021 יפוג מתווה "מס יוקרה" , 

אז אולי יורידו את סף הסכום החייב במס יוקרה עוד יותר, אני לא יודע. 

האם יחלו במיסוי מהסכומים של הרכב העממי ביותר של טסלה?

אני בספק. 

מה שבטוח כרגע שבסוף 2022 המס יעלה ל20 , ותקרת הטבה תירד ל60. 

 

 

 

ה"מתווה" הוא בסיס לשינויים - בכל רגע נתון אפשר לשנות את החוקים / תקנות. גם מס היוקרה יוארך בווודאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, פבל כתב:

קיים בהמון רכבים שנמכרים כאן בתקינה אמריקאית ועולים סביב 200K (זכור לי במיוחד ביונדאים למיניהן).

 

גם בפורד פומה (סתם במקרה רכב שישבתי בו לאחרונה), אבל גם בפיג'וים החל מ-208 ועוד.

 

גם במאזדה 3 ובניסאן מייקרה. אבל מערכות איכותיות הן בכלל כבר ממש נפוצות.

-שמעתי את המערכת במאזדה  3 ובטסלה..אין שום קשר בין הדברים אחי, יש מערכת איכותית ויש מערכת איכותית.

 

שורת קוד, שכנראה - שוב - יצרניות הרכב המסורתיות לא רוצות להתעסק איתו כי אחריות. היתרון העיקרי של טסלה בקטע הזה הוא שהיא חשמלית אז היא יכולה להפעיל את המצלמות האלה לזמן ארוך בלי פחד לגמור את המצבר - אבל את זה אפשר להחיל בכל חשמלית.

 

-אפשר להגיד על כל דבר "יצרניות אחרות יכולות לעשות את זה אם הם רוצות" - אבל הם לא עושות את זה. לכן אלו הם הדברים שמייחדים את הרכב הזה מהאחרים, אחרי שהיצרנים האחרים יתחילו להוציא את האופציות האלה יהיה אפשר להגיד שאין פה כבר שום ייחוד, עד אז מדובר בגורם מבדיל לטובת הטסלה.

 

כנ"ל.

 

1-0 לטסלה :) למרות שזה לא באמת יתרון, זו העדפה. כי המסך הגדול "סופח" כפתורים פיזיים, ופריטי עיצוב ואבזור אחרים. בוא נגיד שאני בספק שהונדה או טויוטה לא יודעים איפה אפשר לקנות מסך יותר גדול ממה שיש היום בקורולה.

-שוב, זה שהם יודעים איפה יש חנות עם מסך 20" אני בטוח, אבל הם לא עושות את זה. כשיעשו את זה טסלה יאבדו את הייחוד שלהם

 

לפני 24 דקות, פבל כתב:

קיים ליטרלי בכל רכב שיכול איכשהו להתחבר לחשמל.

-אבל ההשוואה פה היא לא כנגד רכבים חשמליים אחרים אלא כנגד רכבים מתחרים באותם טווחי מחיר, אני אישית לא מכיר עוד רכבים שיכולים לעשות דבר כזה (לא ממש חקרתי), ובטח לא רכבים שברגע שהם מסונכרנים עם לוח השנה שלך יודעים אוטומטית לפי הגדרה מראש לחמם/לקרר את הרכב שלך כמה דק' לפני שאתה יוצא לפגישה שמוגדרת בלו"ז שלך. בחום המטורף במדינה שלנו זאת אופציה יותר חשובה ממה שחושבים.

 

אני לא יודע כמה היא באמת אפקטיבית, אבל גם זה קיים כבר שנים גם במכוניות כמו... אני זוכר שראיתי בפורד פוקוס דור 3 אני חושב, יש מצב שאני טועה. 

-היא עובדת מצויין וגם בפקודות פשוטות מאד, אני מציע לך לראות סרטונים עדכניים של כמות הפקודות האפשריות והפשטות שלהן, לאבא שלי היה בזמנו פורד מונדאו טיטניום עם המערכת הקולית שלהם..זה היה מביך, זה באמת לא בר השוואה.

זימון מאיפה? מתוך חניה בנסיעה ישרה? זה קיים כבר בסדרה 3 של במוו. ואם כזה מסך של אזהרות אני לא בטוח שאפשר לקרוא לזה פיצ'ר - יותר כמו השתתפות בניסוי שמקרה של כשלון בו יהיה על חשבונך. שזה חשיבה סופר-יצירתית מצידה של טסלה, אבל אולי לא בדיוק משהו שהייתי מתלהב ממנו מאוד.

הזימון עובד לא רק בקו ישר..האזהרה היא שמדובר בבטא, מתישהו זה כבר לא יהיה בטא. מה שאתה אומר על השתתפות בניסוי זה דברים שגם אמרו בזמנו על נסיעה עם בקרת שיוט אדפטיבית..אנשים חשבו שאתה לוקח הימור על החיים שלך (ההורים שלי חושבים ככה עד היום ) רק שאני נוסע כמעט אך ורק ככה כבר 3+ שנים. כל אופציה חדשה היא בגדר ניסוי..עד שהיא כבר לא ניסוי אלא מציאות בשטח. ובתוך סט האופציות של הזימון יש גם חניה אוטונומית.
Screenshot_1.thumb.jpg.13ad053eb752a41003cb55599aa8d69e.jpg

 

זאת בדיוק הנקודה שלי - אילו "המון" דברים?

ושוב, שאף אחד לא יטעה. זה אחלה אוטו, אחלה גאדג'ט ומשהו שבוודאות יהיה בחניה שלי בשלב כזה או אחר. אבל לא צריך לאפוף אותו באיזו אווירת הוקוס-פוקוס מיסטית מיוחדת.

-אני לא חושב שמדובר בהוקוס פוקוס, והרכב ממש לא מושלם. אין רכב מושלם. אני כן חושב שהוא רכב מצויין הן מבחינת חווית הנהיגה שהוא מספק, הכוח והאופציות הבלתי נגמרות שהמערכת שלו מספקת בזמן שאילון כל הזמן על דברים חדשים ושולח לך אותם בעדכוני אוויר. אני כן חושב שהרכב הזה והחשיבה מאחוריו (מעבר לזה שהוא חשמלי) מייצגים את העתיד יותר מכל יצרני הרכב המסורתיים בשוק כרגע.

זה כנראה, לדעתי באמת הפיצ'ר היחיד שממש ממש מבדל את טסלה כיצרן לטובה ושם אותה בפער ענק משאר התעשייה. אבל זו יכולת שקיימת גם אצל יצרנים אחרים ואני מניח שזה רק עניין של זמן עד שהם יתחילו להחיל אותה גם. כרגע - משיחות עם גורמים בענף - עניין החשיפה לתקיפות יותר מהותית מהיכולת לעדכן ולשדרג OTA, והם פשוט עושים את זה אופליין במוסכים. 

אגב, דוגמה מאוד בולטת לזה היא מרצדס עם ה-MBUX שלה שמקבל עדכונים לשיפור השליטה הקולית כל הזמן (אני לא יודע אם דרך האוויר או בחיבור למחשב).

עם זה אני מסכים ב-100%. הקבלה של ה"חבילה" שהיא נותנת (לאו דווקא אבזור כמו שהסברתי בציטוטים שלי את Y_u_v_a_l)  שלה למכוניות של 250-350K היא לחלוטין מקובלת וזה גם מה שאני עושה.

 

אלה כמובן השערות גרידא, אבל אני לא חושב שהעלייה תהיה מספיק דרסטית וחדה כדי שזה ישפיע על מחירי המשומשות עד לרמה של ירידת ערך אפסית. זה חד משמעית יאט אותה. מעניין לראות אם למישהו יש את המידע, איך השפיע עליית המחיר של אאודי E-tron על מחירי המשומשות.

 

לפני 20 דקות, Haim_gds כתב:

פבל, פירטת את כל מה שאני חושב למעט עם המסך ה"גדול", אחת הסיבות המרתיעות אותי מרכישת רכב "חדש" (בן 4-5 שנים הכוונה) היא המעבר למשטחי מגע במקום כפתורים פיזיים. הפעלת הרדיו או חיוג אצלי ברכב עם מערכת האנדרואיד החדשה הרבה יותר קשה ודורשת תשומת לב מאשר כל דבר אחר בזמן הנהיגה. רדיו המקורי היה הרבה יותר מוגבל אך איתו יכלתי לחייג או להחליף תחנה גם כשאני מתמרן בסיבוב ע"י הרגשת הכפתורים עליהם אני לוחץ...

גם אני במעבר לפיג'ו 3008 נאלצתי להתרגל לחיים של אך ורק מסך מגע..אבל היום זה כבר לא בעיה. מעבר לזה בטסלה יש לך את האופציה לחייג/לשלוט ברדיו וכו' בעזרת פקודות קוליות פשוטות ככה שלא תצטרך להזיז את האבצע מההגה ואת העיניים מהכביש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבזור נוסף במודל 3 שמקובל רק ברכבי יוקרה הוא הגה מתכוונן חשמלית לכל הכיוונים כבר מגירסת הבסיס.

 

יש גם זכרונות (פרופילי נהג) של מצב ההגה, המושבים החשמליים והמראות, שזה אומר שכשיש כמה נהגים הם באמת לא צריכים לכוון כלום.

 

מצד שני לא חסר גם חסרונות לרכב שציינתי בהודעה קודמת.

 

לגבי שמירת ערך של הטסלה, סביר להניח שההשפעה, אם תהיה בכלל, תהיה רק על דגמי 2022 רגע לפני עליית המס של שנת 2023 ושנת 2024 וגם אז לא ברור כמה השפעה תהיה, כי עליית המחיר של הדגמים החדשים תהיה נמוכה בהרבה והדרגתית יותר מזו שהייתה על האי טרון ויצחק לוי לא בהכרח מתחשב בגורמים הנ"ל, הוא פועל לדעתי על אוטו פיילוט בקביעת המחירון.

 

מי שקונה טסלה בשנת 2021 לא יהנה מכך בכל מקרה, אבל הם לא עוסקים בזוטות כאלה, הם רוצים את הטסלה אתמול.

 

נראה גם שמחירי דגמי טסלה יוזלו עקב שינויים שטסלה עורכת שמוזילים את עלויות הייצור, דבר שיקזז את עליית המס.

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, PriceDevil כתב:

 

ה"מתווה" הוא בסיס לשינויים - בכל רגע נתון אפשר לשנות את החוקים / תקנות. גם מס היוקרה יוארך בווודאות.

 

מסחר הוא דבר עדין, בייחוד בתחום הרכב בא נעשים תכנונים ארוכי טווח, 

כל שינוי מתבצע בתחילת שנה, ולגביו מתקבלת הודעה מוקדמת, כך שאין היתכנות לעליה במס ברגע אחד. 

אשמח אם תספק לי דוגמא סותרת, כי אני לא מצאתי כזו. 

 

לא אמרתי שמס היוקרה לא יוארך, אלא שאז אולי ישנו את הסכום החייב במס יוקרה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, farkash7 כתב:

Etron עם 408 כ"ס נמכרה ב2019 ב392,500 שקלים.
ע"פ מחירון לוי יצחק היא שווה היום 372000 שקלים.

מספיק טוב כדי להעביר את הנקודה...

זו באמת ירידת ערך מאוד נמוכה. 

אבל כמו שנאמר, מעניין מאוד לראות בכמה הן נמכרות בפועל.

*אני לא יודע למה ביקשתי להביא את הנתונים, יש לי אותם... 🤣

 

לפני כשעה, Haim_gds כתב:

פבל, פירטת את כל מה שאני חושב למעט עם המסך ה"גדול", אחת הסיבות המרתיעות אותי מרכישת רכב "חדש" (בן 4-5 שנים הכוונה) היא המעבר למשטחי מגע במקום כפתורים פיזיים. הפעלת הרדיו או חיוג אצלי ברכב עם מערכת האנדרואיד החדשה הרבה יותר קשה ודורשת תשומת לב מאשר כל דבר אחר בזמן הנהיגה. רדיו המקורי היה הרבה יותר מוגבל אך איתו יכלתי לחייג או להחליף תחנה גם כשאני מתמרן בסיבוב ע"י הרגשת הכפתורים עליהם אני לוחץ...

ברוב המכוניות את הרדיו/סטריאו אפשר לתפעל מההגה או בפקודות קוליות. אבל בגדול אני מסכים, אני גם חושב שיש דברים שצריכים להיות מתופעלים ע"י פקדים פיזיים. 

המעבר שיותר מטריד/מפחיד/מעצבן אותי הוא זה של הפקדים על ההגה לפקדי מגע. זה ממש נורא. 

 

לפני כשעה, shimta כתב:

@farkash7

נראה לי שהמחיר לגבי 2019 מעוות,

אני חושב שזה בגלל שינוי המיסוי ב2020, 

על זה דיברנו בדיוק, על איך ישפיעו שינויי מס על מחירי המשומשות לא מאותה שנה. 

 

לפני 26 דקות, shimta כתב:

מסחר הוא דבר עדין, בייחוד בתחום הרכב בא נעשים תכנונים ארוכי טווח, 

כל שינוי מתבצע בתחילת שנה, ולגביו מתקבלת הודעה מוקדמת, כך שאין היתכנות לעליה במס ברגע אחד. 

אשמח אם תספק לי דוגמא סותרת, כי אני לא מצאתי כזו. 

 

לא אמרתי שמס היוקרה לא יוארך, אלא שאז אולי ישנו את הסכום החייב במס יוקרה.

אני לא חושב שמישהו חושד שישנו את המס מהיום למחר, אלא לשינויי המתווה. למשל - סתם לצורך הדוגמה - שינוי שתוכנן ל-2023, יקרה ב-2022 (והמדרגה שתוכננה ל-22 תבוטל).

 

לפני 31 דקות, evc כתב:

הוא פועל לדעתי על אוטו פיילוט בקביעת המחירון.

בחרת ניסוח אירוני משהו :rofl:

 

לפני 32 דקות, evc כתב:

אבזור נוסף במודל 3 שמקובל רק ברכבי יוקרה הוא הגה מתכוונן חשמלית לכל הכיוונים כבר מגירסת הבסיס.

נכון, צודק. אבל...:

 

לפני 32 דקות, evc כתב:

יש גם זכרונות (פרופילי נהג) של מצב ההגה, המושבים החשמליים והמראות, שזה אומר שכשיש כמה נהגים הם באמת לא צריכים לכוון כלום.

זה משהו שמעולם לא הבנתי. ברכבים יקרים, שקונים אנשים שכנראה יש להם מספיק כסף כדי לקנות רכב לכל נהג במשפחה, יש זכרונות למושבים/הגה/מראות, וברכבים זולים, שקונים אנשים שיש להם רכב אחד/שניים במשפחה, אין את זה. 

ממש נותנים שיניים למי שאלרגי לאגוזים... או משהו כזה.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר לפרופילים יש גם מצב נחמד שאתה יכול להפעיל כך שכל פעם שתסיים נסיעה וכשתגיע לרכב לפני התחלת נסיעה הכיסא וההגה יקחו את עצמם אחורה ויתנו לך מרחב כניסה כמה שיותר נוח לרכב ומיד אחרי שהוא מרגיש שהתיישבת על הכסא הוא לוקח אותך ואת ההגה למיקום שהוגדר על פי הפרופיל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, פבל כתב:

על זה דיברנו בדיוק, על איך ישפיעו שינויי מס על מחירי המשומשות לא מאותה שנה. 

 

וזה נהיה יותר גרוע,

אם תאריך העלייה של הרכב ב31.12.2019 

המחירון הוא 405K , בעוד חדש בזמנו נמכר בפחות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התלהבות קצת ילדותית משהו מאבזור שאחרי שעה נמאס ממנו או פשוט שוכחים שהוא קיים. פרופיל לכל נהג זה משהו שקיים כבר המון שנים בדגמים ב.מ.וו לדוגמה, הזזה של הגה ומושבים בכיבוי הרכב זה יותר מעצבן מאשר נוח כי כאשר אתה חוזר לרכב אתה ממתין כמה שניות עד שהכל חוזר למקום, וגם זה משהו שמוכר כבר מעל ל-20 שנה. זה אוטו, נכנסים נוהגים, צריך אולי ניווט, דיבורית ומערכת שמע טובה, וזהו. גם ממערכת חניה אוטומטית הרבה התלהבו, בתכלס, מעולם לא השתמשתי בזה מעבר לנסות פעם או םעמיים. אבל אני אולי לא דוגמה כי גם בקרת שיוט זה אבזור מיותר עבורי. 

 

יותר מעצבן לדוגמה שאת מהירות המגבים צריך לבחור דרך המסך, לגלול שירים זה נוראי במסך מגע וכו'. למרות כל זה, אין ספק שגרסת הבסיס של המודל 3 זו חבילה מאוד אטרקטיבית ומעניינת שהלוואי שתציק לכל יבואני הרכב. כולנו נהנה מזה. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, pl7410 כתב:

אני לא יודע מה איתך, אבל אפילו כנהג יחיד אני שונא לכוון את הכל מחדש אחרי שהאוטו חוזר מטיפול במוסך (וטסט שלקחו לך, חניית valet וכו')

אני עני מדי בשביל הבעיות האלה. אני מעביר בעצמי טסט ולוקח לטיפול. וחניית Valet זה משהו שראיתי רק בסרטים.

 

לפני שעתיים, Y_u_v_a_l כתב:

מעבר לפרופילים יש גם מצב נחמד שאתה יכול להפעיל כך שכל פעם שתסיים נסיעה וכשתגיע לרכב לפני התחלת נסיעה הכיסא וההגה יקחו את עצמם אחורה ויתנו לך מרחב כניסה כמה שיותר נוח לרכב ומיד אחרי שהוא מרגיש שהתיישבת על הכסא הוא לוקח אותך ואת ההגה למיקום שהוגדר על פי הפרופיל.

זה גם מוכר ונפוץ ברכבים בתקינה אמריקאית (לא מאמי, אני לא קורא לכם שמנים!). אבל לא צריך בשביל זה "זכרונות", רק מושב חשמלי (ואפשר גם הגה להשלמת האפקט) עם "זיכרון" אחד.

  • אהבתי 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, פבל כתב:

זה גם מוכר ונפוץ ברכבים בתקינה אמריקאית (לא מאמי, אני לא קורא לכם שמנים!). אבל לא צריך בשביל זה "זכרונות", רק מושב חשמלי (ואפשר גם הגה להשלמת האפקט) עם "זיכרון" אחד.

בג'נסיס החדשות אגב, כשאתה פותח דלת אחורית ואף אחד לא יושב מקדימה, אז המושב הקדמי זז (כמובן מושב נוסע ולא נהג)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...