Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2361 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

המנועים בדורות האחרונים הרבה פחות עמידים מבעבר ושמנים דקים לא תורמים לאמינות או אורך חיים טוב יותר אלה להפך.

כשהיצרן מכתיב באיזה שמן להשתמש הלקוח ואמינות המנוע או כל מכלול אחר ממש לא בראש סדר העדיפויות שלו.

 

אתה רומז לזה שהיצרן גורם לנזק במודע במנועים שהוא מוכר ?

נראה לי שאתה "קצת" מגזים.

 

בשנים האחרונות כל השמנים המומלצים ע"י היצרנים מתחילים בד"כ ב 0W או 5W, עם דגש על 0W20,0W30,5W20,5W30.

 

המציאות מראה שדווקא זה מיטיב עם המנועים ועד כה לא צפיתי בשום בלאי מנועים שנגרם כתוצאה משחיקה מוגברת שמקורה בשמן.

כבר דיברנו בשירשור אחר, בימים האחרונים, על נושא השימוש בשמני 0W30 בדיזלים קלים - ומשתמשים שעברו עם השמן הזה *מאות* אלפי קילומטרים לא דיווחו על שום בעיה או בלאי מוגבר במנוע.

 

לדעתי אתה סתם מלחיץ קוראים תמימים - וחבל.

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

את היצרן מעניין כסף ולא שום דבר אחר, לצורך כך הוא צריך להמשיך לייצר ולמכור והתנאי הוא לעמוד בכל התקנים ולדאוג שהרכב ישרוד את תקופת האחריות.

תחת כמעט כל השמנים המנוע ישרוד את התקופה הזאת.

היצרן לא גורם נזק במודע כי מבחינתו הוא מייצר מוצר עם אורך חיים X ועומד בזה.

 

לגבי המציאות תבדוק לדוגמא תבדוק מדוע אקורד בדור 8 לעומת דור 7 התחילה לזלול שמן...

(וזה שינוי שנעשה כדי להוריד את מסת החלקים הנעים ולהרוויח מה שנובע מזה...ומרוויח רק היצרן)

פורסם

את היצרן מעניין כסף, בשביל זה הוא בונה מונטין ומבטיח הכנסה עתידית.

אף יצרן רכב, והונדה בפרט, לא רוצה שהמוצר שלה יתפרק לאחר 36 חודשים.

אמינות היא לא בראש הרשימה, מפני שהיום אצל רוב הלקוחות זה לא בראש הרשימה.

 

אני בטוח שסטטיסטיקה ומחקרים מראים שמנועים שלהם גם בתנאים קשים עוברים את ה 5-7 שנים עם 200K ואף יותר.

אם שמן X יחסוך Y דלק במשך תקופת שימוש ממוצעת של המוצר, על חשבון Z ק"מ נוספים, הקונה הממוצע הרוויח.

המעטים שמחפשים מינימום בלאי, מקבלים אפשרויות בחירה נוספות בספר רכב.

פורסם

אצלי בסיוויק 1800 שנת 2012 עד עכשיו מילאו במוסכי היבואן 5W40 או 5W30 .

לא היתה מדיניות אחידה .

כרגע אני לפני טיפול 120000 ובהצעת המחיר כתוב 5W40 .

פות"ש ,אין לי תובנות בשבילך לגבי זה ..

פורסם
את היצרן מעניין כסף ולא שום דבר אחר, לצורך כך הוא צריך להמשיך לייצר ולמכור והתנאי הוא לעמוד בכל התקנים ולדאוג שהרכב ישרוד את תקופת האחריות.

תחת כמעט כל השמנים המנוע ישרוד את התקופה הזאת.

היצרן לא גורם נזק במודע כי מבחינתו הוא מייצר מוצר עם אורך חיים X ועומד בזה.

 

לגבי המציאות תבדוק לדוגמא תבדוק מדוע אקורד בדור 8 לעומת דור 7 התחילה לזלול שמן...

(וזה שינוי שנעשה כדי להוריד את מסת החלקים הנעים ולהרוויח מה שנובע מזה...ומרוויח רק היצרן)

 

להונדה, בדיוק כמו כל יצרן אחר, יכולות להיות טעויות בייצור. עובדה שעם ה 1.0 ליטר טורבו יש בעיות. היום כבר אף אחד לא חסין לחלוטין.

 

היום, לצערנו הרב, נהוג לתקן "תוך כדי תנועה" כי קצב יציאת הדגמים החדשים לשוק לא מאפשר לאף אחד לבצע מבחנים ארוכי טווח שיעזרו לו לתקן את הפגמים האפשריים במוצר טרם השיווק.

 

נקודתית ל 0W30 אתה רואה שיש כאן משתמשים בפורום שעובדים איתו כבר ש-נ-י-ם (ברלינגו ו-C4 עם מנוע 1.6HDI) ועברו מאות אלפי קילומטרים עם 0 תקלות. לא ברור לי על מה אתה מלין כי רכבים כאלו כבר מזמן עברו את תקופת האחריות או את ה"זמן חיים" שהיצרן (לדבריך) תכנן להם.

 

אם נקשיב לך נצטרך לחזור לשנות ה 90 ולמלא שמן 20W50. זה נראה לך הגיוני ?

ד"א - מנועים חלשים\קטנים\וכד' יושפעו (בהספק הסופי שלהם) מצמיגות השמן.

אי שם בשנות ה 90 כבר יצא לי לנסות שמן שבעבר היה "סופר חדשני" (10W40 חצי סינטטי) על סובארו DL ותרשה לי לספר לך שהמנוע פשוט התנהג אחרת לגמרי (נבדק על 2 רכבים לפחות).

 

ד"א: ביוטיוב יש י-ם סירטונים של אנשים שבדקו את צמיגויות השמנים הפופולאריים (0W20,5W20,0W30,5W30 וכד') בטמפ' קרה.

מדובר במבחנים שבאים להראות את זרימת השמן בטמפ' קרה מאוד ואת ההבדלים בין המותגים על אותה צמיגות בדיוק.

כמו כן היו אנשים שביצעו מבחני "בישול" לשמן, לבדוק תוך כמה זמן הוא מתאדה ומה נשאר ממנו (יש גם כאלה שמשתמשים בכמויות גדולות יותר ושוקלים לפני ואחרי הבישול את השמן, בשביל לראות כמה התאדה).

ניכר מאוד ששמנים בעלי טווח צמיגויות רחב מאוד לא מקיימים את הצמיגות הרשומה משמאל ל W (זאת אומרת שבהרבה מקרים תמצא ששמן 5W50 מול 10W40 יראו זרימה בקצב זהה בטמפ' נמוכה, למרות שה-5W50 לכאורה אמור להיות יותר דליל ולספק זרימת שמן טובה יותר בבוקר).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
את היצרן מעניין כסף ולא שום דבר אחר, לצורך כך הוא צריך להמשיך לייצר ולמכור והתנאי הוא לעמוד בכל התקנים ולדאוג שהרכב ישרוד את תקופת האחריות.

תחת כמעט כל השמנים המנוע ישרוד את התקופה הזאת.

היצרן לא גורם נזק במודע כי מבחינתו הוא מייצר מוצר עם אורך חיים X ועומד בזה.

 

לגבי המציאות תבדוק לדוגמא תבדוק מדוע אקורד בדור 8 לעומת דור 7 התחילה לזלול שמן...

(וזה שינוי שנעשה כדי להוריד את מסת החלקים הנעים ולהרוויח מה שנובע מזה...ומרוויח רק היצרן)

 

ממש לא נכון! טוב, לא לגמרי לא נכון, כי יצרני הרכב מעוניינים להרוויח, רק בזה אתה צודק, אבל עם מוצרים כושלים אחרי תקופת האחריות, המוניטין של המותג מתמוטט ולאחר מכן גם המכירות.

יצרני רכב משקיעים הרבה באמינות של מותגים שלהם גם בתקופות של 5 עד 10 שנים! הם דוגמים באופן רציני ובתקציבים לא מבוטלים, לקוחות וסקרים בלתי תלויים, של מה חושבים לקוחות ולא רק לקוחות, על הדגמים שהם מייצרים גם בדגמים שלא מייצרים ומפיקים לקחים בפיתוח ויצור של דגמים חדשים וריקולים שקטים.

אין שום בעיה עם שמנים דקים ברכבים מודרניים, יש לזה נסיון מוצלח עם הרבה מאוד דגמי רכב ויש כמובן גם ניסיון פחות מוצלח עם מספר מאוד מומצם של דגמים ואז עושים שינוי צמיגות בהמלצות של מוסכי הרשת ובזה זה נגמר.

פורסם

ממה שהספקתי ללמוד, להבין לגבי איזה שמן לשים.

 

יצרן ממליץ על צמיגות, סוג, תקני שמן למנוע של רכב X מדגם Y ויכול להיות שלאקלים "חם" הוא ימליץ על שמן בצמיגות גבוהה יותר מאשר אקלים קר.

 

יש כאלו שיתנו המלצה לסוג שמן אחד וזהו.

 

הסיבות למעבר לשמן בצמיגות גבוהה יותר בד"כ מגיעה מסיבות של גיל המנוע או מצב המנוע - מניעת נזילות ע"י בחירת שמן יותר סמיך.

או שהיא קשורה ישירות לאקלים.

או לרכב שנועד לביצועים בתנאים קשים יותר כמו גרירה, מסלול וכך הלאה

 

אבל דווקא השארות בצמיגות נמוכה יותר - מגיעה גם משיקולים של חסכון בדלק ולא רק בהכרח הגנה על המנוע - זה גם אחד השיקולים.

 

בסובארו שלי היתה נזילת שמן ממכסה שסתומים צד נהג - אחרי שהחליפו את האטמים במוסך העבירו את הרכב משימוש ב5W30 ל10W40

 

נכנסתי לספרות הטכנית של סובארו ומצאתי שם המלצות לפי אקלים שלהם ומה שגיליתי היו שלוש המלצות -

 

אקלים חם 5W30

אקלים קר 0W20 (אם אני זוכר נכון)

כל התנאים - 5W40

 

הרכב בזמנו כבר עבר 100KKM ואני החלטתי בצורה מושכלת לעבור מ10W40 ל5W40

 

תמצא את הספרות הטכנית או את המלצות היצרן לרכב שלך.

 

ותדאג שהשמן עומד בתקנים שהיצרן קבע - יש לזה משמעות גבוהה להגנת המנוע ולניקיון שלו.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

מדוע באופן גורף היצרנים מאלצים את הרכבים בשוק האמריקאי/קנדי להשתמש בשמנים +-0w20? רכבים סטנדרטיים ומתחילת שנות האלפיים כמו פורד פוקוס וכו'. (מוטבע אפילו על פקק השמן)

טיעון של מזג אויר לא מתקבל כי חם שם יותר מבארץ וקר פחות מאירופה.

פורסם

בספר רכב כתוב 5w20 וזהו.

גם בחנויות אפשר לומר שלא מוכרים שמנים בצמיגות 40 (לא אומר לא ניתן להשיג בכלל)

 

בקיצור זה עולם המרקטינג שזה עולם אחר לגמרי וזה עובד טוב מאוד על אנשים, בסופו של דבר כולם מסתכלים על זה כצרכנים.

פורסם

תעלה דוגמא של הדף בספר רכב שמציין תמיגות אחת בלבד, נראה באיזה דגם יחודי מדובר.

אגב, אני לא מבין כלל מה הטענה שלך בגדול.

פורסם
בספר רכב כתוב 5w20 וזהו.

גם בחנויות אפשר לומר שלא מוכרים שמנים בצמיגות 40 (לא אומר לא ניתן להשיג בכלל)

 

בקיצור זה עולם המרקטינג שזה עולם אחר לגמרי וזה עובד טוב מאוד על אנשים, בסופו של דבר כולם מסתכלים על זה כצרכנים.

לא מדוייק. מתוך ספר הרכב של הונדה 2015.

Pages from HONDA_2015_HRBREW.pdf

איזה כייף לי :)

פורסם
לא מדוייק. מתוך ספר הרכב של הונדה 2015.

 

מחזק את מה שאמרתי, לסיוויק 2016 היצרן מבקש שמן בצמיגות 0W-20.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

אין הרבה הבדל בין שמן 5W40 לבין 5w30 מבחינת הצמיגות ,כמובן הכל תלוי ביצרן איכותי. לפי המון לימוד על שמן הבנתי שמן 40 טוב יותר למנוע מבחינת שטיפה יש בו יותר חומרים לניקוי ושימון מנוע אבל פחות טוב לסביבה ולממיר קטליטי .

שמן 0W20 עדיף להונדה ולמדינות שקר יותר כי אם מדובר על יצרן איכותי אז מדובר על סוג של שמן סיננוטי מלא שעשוי מגז ולא שמן כאילו סינטטי של סוג 4 שעבר הידרוקראקינג.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2361 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...