Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2612 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ספייר, הייתי מוסיף את מחנה דוד (או, בשם המכובס, נווה דוד), וגם לא מתלהב מקריית אליעזר\קריית אליהו - אם כי כל השכונות האלה מתוכננות לפינוי - בינוי במהלך השנים הקרובות. בת גלים היא בעיני חידה גדולה, מצד אחד שיכוני רכבת ישנים, מצד שני בתים מדהימים על הים, שלא ברור לי כלל מצבם ההנדסי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

זה האבסורד הכי גדול של חיפה. ככל שאתה יותר קרוב לים - ככה הבתים והשכונות יותר זבל. זה בגלל ששם היו שכונות עמידר בהם שיכנו את כל עולי המזרח בשנות ה-60. העיר התחתית, בת גלים, ק. אליעזר, עין הים, שער העליה, נווה דוד. כולן שכונות גועל (גדלתי שם והסתובבתי בכולן. זו אבחנה אמפירית). אבל הן לא שכונות שהייתי שולל לגור בהן על הסף. הדר ומסדה, מצד שני - חד משמעית כן. בוא נגיד את זה ככה, באף שכונה שהיא לא הדר, לא שדדו אותי פעמיים :lol:

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

ספייר - קריית אליעזר ושער העליה ישנות, אבל כנראה לא מסוכנות. נווה דוד מאד בעייתית.

 

והסיפור שחיפה בנויה הפוך מכל עיר דומה בעולם נכון. עניין היסטורי שמתחיל בבניה הטמפלרית במה שהיום הוא מרכז הכרמל, ונמשך במה שחיסל את העיר - הבניה החפוזה של נמל חיפה במקום בו הוא נבנה על ידי הבריטים בשנות ה-30

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

לשכונות הפחות טובות הייתי מוסיף גם את נווה יוסף וכל מורדות נווה שאנן - רחוב יד לבנים ומטה.

גם הכרמל הצרפתי שנחשב לשכונה טובה - בעיות חניה קשות (אלא אם יש חניה פרטית כמובן).

 

ממליץ לבדוק את רוממה החדשה (רמות בן גוריון). גם רוממה הישנה אחלה.

עריכה אחרונה על ידי Step

פורסם
ספייר - קריית אליעזר ושער העליה ישנות, אבל כנראה לא מסוכנות. נווה דוד מאד בעייתית.

 

שלושתן קצת מגעילות אבל לא מסוכנות. ביליתי בכל אחת מהן מאות שעות בכל זמן של היממה, מעולם לא קרה שם שום דבר יוצא דופן.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

וואו, כמה טינופת אתם מורחים על הדר.

 

 

 

 

 

בצדק, ת'כלס... גדלתי שם (הלל).

פות"ש- רד ממסדה...

 

שכונות נורמאליות יותר, תמצא ככל שאתה עולה מהדר למעלה (ועדיף מעל בני ציון, כי אין חנייה. או מעבר לכלי רכב, כי מישהו החליט לעמוד באמצע הכביש כי חנייה).

ויש גם שכונות מהממות, רובן בחלקה הצפוני של העיר.

אם לא תגדיר יותר לעניין מה אתה מחפש, ומה מתאים\חשוב לך, לא נוכל לעזור כמו שצריך.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

 

והסיפור שחיפה בנויה הפוך מכל עיר דומה בעולם נכון. עניין היסטורי שמתחיל בבניה הטמפלרית במה שהיום הוא מרכז הכרמל, ונמשך במה שחיסל את העיר - הבניה החפוזה של נמל חיפה במקום בו הוא נבנה על ידי הבריטים בשנות ה-30

זה לא רק בגלל הנמל. אחרת איך אתה מסביר את בת גלים? השכונה עצמה לא כזו גרועה ביחס למקומות אחרים בעיר אבל בכל מקום אחר בעולם זה עולב לעומת החוף המדהים שיש שם.

לגבי רחוב מסדה, הייתי שם כמה פעמים ואפילו הצלחתי למצוא חניה. לרוב המוחלט של המבנים אין חניה פרטית וכולם חונים ברחוב. מקום מוזנח ומרקיב המאוכלס בעיקר בהיפסטרים טבעוניים לובשי שרוואלים. חבל, כי למבנים הישנים האלה יש פוטנציאל אדיר שבת"א מנוצל יפה ובחיפה מזניחים ונותנים לזה להירקב לאט.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אגב.

לקח קטן לחיים.

 

 

לאחרונה אני שומע הרבה טוב, בעיקר ממודעות של מוכרים ביד2.

 

 

למה בדיוק אפשר לצפות ממודעה של מישהו שמנסה למכור? לדיעה כנה ואמיתית?...:wink:

מוגש כשיעור קטן לחיים מטעם ברווז העצה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

ברווז - מאז שגדלת שם עברו איזה 25-30 שנה.

 

הדר היתה מרכז העיר עד שקרו שני דברים: התחילו להתפתח מרכזי המסחר בשולי העיר, ובמקביל הכרמלית נסגרה למשך מספר שנים (1986-1992). אם ביסודי למדתי שנתיים בהדר, ועד שנות ה-80 רחוב הרצל היה מרכז המסחר הקמעונאי של העיר, הרי שבשנות ה-90 המצב הדרדר, ואני לא שוכח איך (בסביבות 1990) הייתי צריך לגשת לכספומט ברחוב הרצל באיזה ערב (כיון שמסעדת וואלה לא קיבלה כרטיסי אשראי) והלכתי בחשש מהחבורות המפחידות שהסתובבו באותם רחובות.

 

לגבי בת גלים - רוב שטחה עבר את אותו תהליך של שאר השכונות הקרובות לים - בניית שיכוני רכבת לעולים בשנותיה הראשונות של המדינה. היוצא מהכלל הוא הבניה הישנה על חוף הים, בתים יפים מאד, אבל מצריכים תחזוקה יקרה בגלל הלחות והמלח מהים.

 

לגבי הנמל - מה שאני יודע הוא שבמקור היה צריך להבנות באיזור קריית חיים. אבל בשנות ה-30 האנגלים הבינו שהם עומדים להכנס למלחמה, ונמל חיפה היה חיוני למאמץ המלחמתי בגלל צינור הנפט מעיראק, שעל שמו קרוי עד היום כביש IPC, ובגלל בתי הזיקוק של חיפה שהיו באותם ימים הגדולים בעולם, ומצאו את הפתרון המהיר במקום המוכר לנו היום. כתוצאה מכך רצועת החוף הצרה במקום נחסמה לטובת הנמל (למרות שכל השטח מדרך העצמאות עד רציפי הנמל הוא שטח שיובש לצורך הבניה) וחיפה למעשה נפקקה תחבורתית. באותן שנים הלכה והתרחבה הבניה במעלה ההר, פחות או יותר עד מה שאנחנו קוראים "שיכון הטכניון" או משהו כזה, באצור צומת חורב\גבעת דאונס. ההיסטוריה של הבניה בקרבת כביש חיפה - ת"א לא ברורה לי, אבל אני מניח שאלה היו שטחים שהיו פנויים ויחסית נוחים לבניה מהירה עבור העולים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
יש תכנון לסגור את פרויקט "נהדר בהדר", זה כבר יקבע את המסמר האחרון בארון הקבורה של השכונה.

 

מהיכרותי עם האוכלוסייה באיזור, אני מניח שהתכוונת לכתוב ״נעדר בהדר״.

...

ספריאל, גדלתי בהדר בדיוק בשלושים שנה האחרונות... יליד 80, בחיפה מאז 88 או 89. בהדר. כותב שורות אלו מבית הורי, נחש איפה, בהדר.

 

אני עוד זוכר את הדר שוקקת חיים, עד שהתחילו לחפור שם את נתיבי המטרונית שהרגה את כל השכונה. אני עדיין לא מבין עד כמה הרחובות ריקים בערב... עוד הספקתי לראות סרטים בקולנוע עצמון ובבניין המשביר, דאק אני זקן ...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

ברווז - צר לי. הדר מתה הרבה שנים לפני שמישהו התחיל לחשוב על המטרונית.

 

מה שהרג אותה היה הקניונים + חוצות המפרץ + מתחם גרינברג בנשר (היום שופרסל דיל), עם תרומה של השבתת המטרונית לאיזה 6-7 שנים. כמובן שהתהליך היה הדרגתי, אבל כל מה שהצדיק "ירידה להדר" (מבחינתי זו היתה ירידה מאז שאני זוכר את עצמי, בכרמל הצרפתי) נגמר בערך בזמן שבו אתה הגעת לשם. אולי הדר עליון קצת יותר טוב וקצת יותר מאוחר. אבל הגרעין הקשה - הרצל - החלוץ - הנביאים ומה שביניהם התחסל סביב תחילת שנות ה-90. אבל אולי זה ההבדל בגיל בינינו, ואני זוכר את הדר משנות ה-60.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ספריאל - שחכת את המעבר של הטכניון (שהוא בעצם היה האבן השואבת של הדר, לפניו לא הייתה שם שכונה).

משער שהיה לזה אימפקט כשהמון מקומות מגורים התפנו, המחירים ירדו ואופציות השיכון עלו.

פורסם

זה היה הרבה יותר מוקדם. מרבית הפקולטות של הטכניון עברו לנו"ש בשנות ה-60. למעשה רק הפקולטה לארכיטקטורה נותרה בהדר, ועברה לקרית הטכניון ב-1985.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אפילו בתור תושב יקנעם, האשכול הזה מעניין בטירוף..

מתעלק ומוסיף שאלה למומחים כאן, עבור 1.5 מיליון לדירה מול נוף ים, אוכלוסיה אקדמית וזיהום נמוך יחסית, יש מה לחפש בחיפה? יש ערים אחרות שעדיפות אולי (זכרון, עתלית וכו')?


×
×
  • תוכן חדש...