Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בוצה במנוע סיאט איביזה 1.4 2014 עם 32 אלף ק'מ


yossiaviel
שימו לב! השרשור הזה בן 2037 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במידה והשתמשו ב 5W-40 ובתקן 502.00 , זה מפתיע כי נוצרה בוצה.

בד"כ, בוצה מופיעה בישראל, בשימוש בצמיגויות יותר נמוכות של 5W-30 ומטה.

 

אנו משתמשים והשתמשנו ב 5W-40 סינטטיים A3/B3-4 תקן SL ומעלה (די תואם ל 502.0)

ברכבי מאזדה מיצובישי אלפא ב 10 שנים האחרונות - והמנועים ללא סימני בוצה.

 

כדאי לבדוק את מערכת הקירור כי היא עובדת טוב.

ואולי להחליף את נוזל הקירור במנוע, במידה ועברו יותר מ 6-8 שנים.

 

 

 

אייל.

שים לב, ACEA מדגישים שלמנועי הזרקה ישירה יש להשתמש במפרט מ A4 ולא A3 ( עד A3 מיועד לרכבי בנזין הזרקת סעפת). שים לב ש B3 לא רלוונטי זה מיעוד לרכבי דיזל עד 2008 (ללא לוכד חלקיקים)

כמובן שהאתה משתמש במושג תקן שהוא טעות, ל ACEA אין תקן זה מפרט, ובניגוד ליצרני הרכב הגרמניים הם לא מאשרים שמנים ולכן כל אחד יכול לרשום שהשמן שלו עומד במפרט מבלי להסתכן בתביעה.

 

המלצה: תמיד כדאי להשתמש במנועי בנזין ב ACEA A5 ובשמן שאתה סומך על יצרן השמן ועל יבואן השמן שאין קומבינות,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 71
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בין צמיגות לבוצה אין קשר,בוצה נוצרת כתוצאה מהתחמצנות השמן.

לשמן אין צמיגות הצמיגות זה תוסף שמוסיפים לשמן ככל יתר התוספים.

מוכרים תוספים לצמיגות ראה קישור: https://products.liqui-moly.com/viscoplus-for-oil-6.html

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דורון, רכבים שנוסעים בעיר צריכים טיפולים תדירים יותר, במיוחד רכבים אירופאים עם טורבו.

הכי קל והכי זול לעשות את הטיפולים - בעצמך.

תקנה משאבת שמן ידנית ואיתה תעשה את הטיפולים, זה ממש פשוט.

עלות טיפול ביניים כזה = מחיר השמן (100-200 שקלים).

את הטיפולים האחרים תמשיך לעשות כרגיל, לפי הוראות היצרן.

 

אז מה שאני צריך לעשות לעיתים תכופות יותר זה רק להחליף שמן?

 

מאיפה קונים את המשאבה הזו וכל כמה זמן ו/או קילומטרים מומלץ לי להחליף שמן?

 

ואם תיאורתית הרכב היה תחת אחריות יצרן האם מותר לי לעשות את זה? מתאר לעצמי שלא אבל מצד שני תדירות הטיפולים שנקבעה לפי היצרן לא מספיקה עבור אופי הנסיעות שלי אז מה היבואן מצפה שאעשה בדיוק.

 

אני גם נוסע פעם בשבועיים 100 פלוס קילומטר לדרום, זה עוזר במשהו לתחזוקה של הרכב?

 

תודה.

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על הבקבוקים כתוב הרבה תקנים ומפרטים, אבל זה לא אומר שכולם מאושרים רשמית.

 

Spec: היצרן של השמן מציין שהשמן שלו תואם לspec הזה (כמו ACEA האירופאי או API האמריקאי).

Recommended for: היצרן של השמן ממליץ להשתמש בשמן איפה שמבקשים את התקנים האלה.

Approved for: אישורים רשמיים לתקנים.

 

השניים הראשונים לא כל כך מעניינים. מה שחשוב זה האישור הרשמי של יצרן הרכב שניתן להשתמש בשמן הזה במנועים שלו.

בנוסף כדאי לעשות בדיקה באתר אישורים הרשמי של היצרן שאכן השמן נמצא ברשימה ויש לו אישור בתוקף.

לדוגמא קבוצת ואג מפרסמת את האישורים במערכת ERWIN, ומרצדס במערכת BEVO.

 

מי שרוצה להשוות בין תקנים יש את הגרפים של Lubrizol.

עריכה אחרונה על ידי Alf3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דורון, תכיר את המלצות יצרן הרכב שלך (וגם של יצרני רכב אחרים לא יזיק) לתנאים קשים ותבדוק אם אתה אכן נוסע בתנאים הללו.

 

אני מקווה שזה משהו שמצויין בספר הרכב, אני אוציא אותו מהמקום המאובק שבו הוא נמצא בשביל לבדוק את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דורון, אין שום בעיה לעשות החלפת שמן אפילו כל אלף ק"מ. המקסימום זה 15 אלף או שנה (בשביל האחריות).

משום מה אנשים מקבלים את ההמלצה הזאת כחוק\תקן, זה ממש לא כך.

אם אתה נוסע בפקקים, כדאי להחליף את השמן לפחות פעם ב8-10 אלף ק"מ. בגלל שלרוב הרכבים מודרנים עושים טיפולים כל 15 אלף, מחלקים את זה לשני טיפולים - כל 7.5 ק"מ.

כמה אתה נוסע בין טיפול לטיפול?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בין צמיגות לבוצה אין קשר,בוצה נוצרת כתוצאה מהתחמצנות השמן. - בוצה נוצרת משילוב מספר גורמים יחד או לחוד כאשר לצמיגות השמן יש השפעה גם על היווצרות בוצה במידה והשמן שנבחר אינו מתאים.

לשמן אין צמיגות הצמיגות זה תוסף שמוסיפים לשמן ככל יתר התוספים. - ???

מוכרים תוספים לצמיגות ראה קישור: https://products.liqui-moly.com/viscoplus-for-oil-6.html

תפסיק לכתוב שטויות בכדי שהקוראים לא באמת יחשבו שאתה מבין משהו בתחום השמנים ויקחו את ההמלצות שלך ברצינות.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קיימים שמנים A4 בכלל. ACEA A5 זה לא תקן "מומלץ", אלא תקן שמתאים לחלק מהרכבים ולחלק לא.

מהניסוח אפשר להבין שהוא חושב שA5 זה היורש של A3, אבל זה לא, תקנים שונים לחלוטין.

בטח ולבטח לשמן יש צמיגות, בעזרת תוספים הופכים את השמן לMulti grade.

 

לגבי הטענה שצמיגות לא נכונה יכולה לייצור בוצה. אנחנו דיברנו על 2 צמיגויות שמאושרות על ידי היצרן, והיתה וטענה שאם לקחת את הצמיגות 40 במקום 30, אז זה ינקה יותר טוב את בוצה. אף אחד לא דיבר על צמיגות שלא מתאימה בכלל, למה שמישהו ישים צמיגות לא מתאימה?

עריכה אחרונה על ידי Alf3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דורון, אין שום בעיה לעשות החלפת שמן אפילו כל אלף ק"מ. המקסימום זה 15 אלף או שנה (בשביל האחריות).

משום מה אנשים מקבלים את ההמלצה הזאת כחוק\תקן, זה ממש לא כך.

אם אתה נוסע בפקקים, כדאי להחליף את השמן לפחות פעם ב8-10 אלף ק"מ. בגלל שלרוב הרכבים מודרנים עושים טיפולים כל 15 אלף, מחלקים את זה לשני טיפולים - כל 7.5 ק"מ.

כמה אתה נוסע בין טיפול לטיפול?

 

אני מגיע דווקא לקילומטראז׳ לא גבוה, בגלל שאני גר ברמת גן באיזור עם גישה מהירה לכל הערים מסביב אז המרחקים אצלי לא נמדדים בהרבה קילומטרים, לכן הנסועה שלי היא בסביבות 7-8 אלף לשנה, אבל לא מעט מזה מורכב מנסיעות עירוניות צפופות יחסית שפשוט לא מוסיפות הרבה למד קילומטר.

 

בקצרה, הזמן רכב שלי יותר גבוה ממה שהמד קילומטר מראה בפועל.

 

למשל, לא מזמן הלכתי להסתפר בבת ים (יש שם ספרית שאני אוהב) ובחזור הוויז הראה לי זמן נסיעה של 48 דקות על איזה 12 קילומטר, משהו מגוחך וזה לא נדיר שם.

 

בכל אופן בדר״כ אני מגיע פעם בשנה לטיפול כי מן הסתם הקילומטראז׳ לא גבוה יותר מה 15 שמציין היצרן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דורון, אם יש לך במחשב רכב מהירות ממוצעת(על פני תקופה ארוכה), אפשר להעריך את בלאי השמן לפי נוסחה הבאה:

מהירות ממוצעת * 350 = מקסימום ק"מ על השמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מזמן איפסתי את השעון אבל בדר״כ המהירות סביב ה 37 קמ״ש למרות שכמובן יש ימים קשים שזה על פחות אבל זה מתקזז ובסכ״ה זה הממוצע. אם ככה נשמע שאני די מכוסה, מקווה שזה נכון ושלא יווצרו בעיות.

 

אני מודע לזה שהתנאים האלו לא אופטימליים עבור הרכב שלי, היה הרבה יותר כיף מהבחינה הזו כשגרתי באזור הדרום, זה ממש הרגיש שלרכב יש חיים יותר קלים ונוחים, במרכז אני מרגיש עד כמה שהקלאץ׳ והכל נשחק פי כמה יותר מהר, אולי זה פסיכולוגי אבל זו התחושה שלי על נהיגה במרכז אחרי שחייתי בדרום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לשים לב שהתקן האירופאי לא בודק את השמנים בעצמו, לכן כדאי לבדוק כמו שאמרו ברשימות של יצרן הרכב אם הם מאשרים את השמן.

התקן האמריקאי כן מפרסם רשימה של שמנים שעמדו בתקן שלהם, ניסיתי להסביר את זה בפורום וכל מיני חכמולוגים צחקו עלי בגלל שטענתי שאני לא מבין בשמנים, זה בדיוק הקטע.

למה לא להשתמש בoil drop test לפי הצבע של השמן?

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?583225-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%9C%D7%91%D7%97%D7%99%D7%A8%D7%AA-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%90%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%AA%D7%99

מעדיף את הקישור הזה מזה שבקישור.

http://www.gwrauto.com/One%20Drop.htm

עריכה אחרונה על ידי none77
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשמן אין צמיגות הצמיגות זה תוסף שמוסיפים לשמן ככל יתר התוספים.

מוכרים תוספים לצמיגות ראה קישור: https://products.liqui-moly.com/viscoplus-for-oil-6.html

לכול נוזל קיימת צמיגות מסויימת בדיוק כמו למי-ברז או מי-ים מלוחים שגם להם יש צמיגות מכיוון שזו אחת התכונות של נוזל אלא אם מדובר על נוזל אידאלי כפי שמלמדים בתורת הנוזלים בכדי לפשט בעיות בתורת הנוזלים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שאריות לכלוך שמצטבר סביב פתח מילוי השמן אם נשפך מעט שמן בעת המילוי.

 

 

הבדיקה הזאת לא מאפשרת לקבוע שום דבר, אני נוטה להאמין שלא הייתה בוצה במנוע שלך.

 

אני יכול לחזק את זה. אצלי בקורולה היה אותו דבר- שסתומים נקיים מבוצה, שמן שרוף על הצד הפנימי של מכסה השסתומים.

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2037 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...