Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2955 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לדעתי, המצב הכלכלי באמת משני, במקרה זה, לעומת מצבה האזורי של איראן, וליריבות הדתית שלה עם העולם הסוני.

 

אבל כלכלה זה משהו יותר מוחשי ומדיד, אז בתקשורת מתמקדים בזה. לך תסביר לציבור הרחב את שורשי הסכסוך השיעי-סוני...

 

אבל כמובן שהמצב הכלכלי לא עוזר לאיראן.

אני לא מאמין לאמירה שהמצב הכלכלי הוא דבר משני לאזרח הפשוט או האזרח ממעמד הבינים האירני (או בכל מקום אחר בעולם). אגב, בכתבה שאני פרסמתי של חדשות כאן, הוצג כי חינמאי הבטיח לאזרחים האירנים שהוא יחזיר ליציבות כלכלית לאירן. שאגב, אולי זו הגישה שאובמה החליט להתפייס טיפה עם אירן ולעשות את ההסכם (סיפור הביצה והתרגולת), אבל בהחלט שבשלב הראשון של ההסכם הגיעו משקיעים מחוץ לאירן לתוך אירן. הבעיה שהמשקיעים האלו ברחו ובגלל זה המטבע האירני קורס. הקריסה הייתה כ"כ גדולה שהמשטר התחיל לעצור סוחרים בשחור להמרת מזומנים לדולרים.

אז האזרח האירני מצד אחד מאמין שהוא צריך להילחם מול האויב הסוני/שיאי (או איזה פלג שהם רבים בינם לבין זרם מוסלמי אחר), אבל הוא מבין שאין לו כסף בשביל לכלכל את עצמו ואת משפחתו.

 

עכשיו אשאל שאלה קונספירציה: האם המוסד הבין שיש פלג בעם האירני וקח אזרחים אירנים עזרו למוסד או לשירות מודעין אחר? בכתבה של אולפן שישי טענו שכן.

כלומר, אם לרגע נאמין לאמירה הזו: המצב הכלכלי באירן רע עד כדי כך שהאזרחים יהיו מוכנים למכור מידע כזה או אחר בשביל פיסת לחם.

  • תגובות 100
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
מישהו יכול להסביר מה לעזאזל אירן רוצה ממדינת ישראל? מה העילה של אירן להילחם בנו?

 

התשובה הקצרה - הם מאמינים שאנחנו עומדים בדרכם וחוסמים במו ידינו ממש את חזרתו של האימאם עלי ואת הדרך לתחיה שיעית אחרי מאות שנים של "השפלה" של השיעים בידי הסונים.

 

התשובה הארוכה - חן לקופה ראשית בבקשה...

 

* יכול להיות שהם גם קצת עצבניים עלינו בגלל צינור הנפט. נראה לי זניח בשיקול הכללי של הדברים.

חזיר דיזל

פורסם (נערך)

אזהרת חפירה

אני לא מאמין לאמירה שהמצב הכלכלי הוא דבר משני לאזרח הפשוט או האזרח ממעמד הבינים האירני (או בכל מקום אחר בעולם).[...]אז האזרח האירני מצד אחד מאמין שהוא צריך להילחם מול האויב הסוני/שיאי (או איזה פלג שהם רבים בינם לבין זרם מוסלמי אחר), אבל הוא מבין שאין לו כסף בשביל לכלכל את עצמו ואת משפחתו.

 

אל תזלזל במקומה של האמונה בחייו של האדם האיראני. היא חשובה לו לא פחות מרווחתו הכלכלית.

 

עכשיו אשאל שאלה קונספירציה: האם המוסד הבין שיש פלג בעם האירני וקח אזרחים אירנים עזרו למוסד או לשירות מודעין אחר? בכתבה של אולפן שישי טענו שכן.

 

זה לא סוד שהמוסד עובד על ידי גיוס סוכנים כפולים בניכר. אבל זה לא שהוא מגייס סתם אזרחים פשוטים....

 

מישהו יכול להסביר מה לעזאזל אירן רוצה ממדינת ישראל? מה העילה של אירן להילחם בנו?

 

התשובה הקצרה - הם מאמינים שאנחנו עומדים בדרכם וחוסמים במו ידינו ממש את חזרתו של האימאם עלי ואת הדרך לתחיה שיעית אחרי מאות שנים של "השפלה" של השיעים בידי הסונים.

 

התשובה הארוכה - חן לקופה ראשית בבקשה...

 

לא בדיוק.

 

הם פועלים על רקע התפיסה האסלאמית (שאינה ייחודית לשיעה) שכל השטח הנמצא בשלטון האסלאם (דאר אלאִסלאם) חייב להישאר כזה, ושכל כיבוש שלו מבחוץ דורש גִ'האד לטובת השבתו לשלטון אסלאמי. נכון שהאזור שישראל יושבת עליו הוא כיום סוני ברובו, אבל עדיין.

 

הרפובליקה האִסלאמית של איראן היא אנומליה בהיסטוריה השיעית, והמוסלמית בכלל. השיעים מאמינים שעלי העמיד שושלת של אִמאמים, שניחנו ביכולות כמעט-נבואיות. ככאלו, האִמאמים היו המנהיגים הדתיים של השיעים אבל היכן שהם הצליחו להעמיד ישות פוליטית (כמו הח'ליפות הפאטִמית) הם היו גם השליטים הפוליטיים וגם הסמכות הדתית - בשונה מהאִסלאם הסוני, שבו הח'ליפה הוא דמות פוליטית גרידא.

 

בכל העדות השיעיות (למעט זו הניזארית), השושלת נקטעה בשלב כזה או אחר והם מאמינים שהאמאם האחרון בשושלת יבוא באחרית הימים. בשיעה האִת'נַא-עַשִרִית המקובלת באיראן מאמינים שזה האמאם השנים-עשר בשושלת שלהם (לאחר שהאמאם האחד-עשר מת חשוך-ילדים בכלא העבאסי), ששמו (כמובן) מֻחַמַד.

 

בצעד יוצא דופן, חכמי הדת (אַיַתאֻללַּה) האיראנים נכנסו לוקואום הזה, וכמו האִמאמים לפניהם הם גם השליטים הפוליטיים וגם הסמכות הדתית, לפחות ברמה ההלכתית. זה מאפשר להם להוביל מדיניות אִסלאמיסטית נצית מאוד, גם (אבל לא רק) כלפי ישראל.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)

אני רק אוסיף שבניהול מדיניות נצית כזו כלפי ישראל (בתורת "כובש" של חלק מהטריטוריה המוסלמית), איראן וחזבאללה מנסים בעצם, יותר מכל דבר אחר, לבסס הגמוניה על העולם המוסלמי; כאומרים לסונים: "אנחנו אלו שמגנים על הטריטוריה האסלאמית בזמן שאתם עושים עסקים עם אמריקה."

 

מאבק הכוח האמתי והמהותי כאן הוא בין סונים ושיעים.

 

עכשיו הכל ברור?

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)

כבר יש שקט.

 

חוץ מחמאס, ישראל יודעת איך להתנהל עם העולם הסוני-ערבי; במידה רבה, בגלל העוינות המשותפת לאיראן וגרורותיה, ולתנועות אסלאמיסטיות אנאתמיות.

 

זה לא במקרה שדווקא המנהיגים והמשטרים הכי פחות אסלאמיים בתולדות המזרח התיכון (חאפז̇ אלאסד, נאצר וממשיכי דרכו, ערפאת) הם-הם אלו שהוכיחו את עצמם כיריבים המרים ביותר של מדינת ישראל.

 

מאז שגווע רעיון הלאומיות הפאן-ערבית (העומד בניגוד לאסלאם) בו החזיקו רבים ממנהגים אלו - מלחמות ישראל הגדולות הפכו לנחלת העבר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
אז - אם אנו מחתנים את נתניהו, :wink: עם ערביה סונית..(בישוב בדואי בדרום) יהיה לנו שקט.

 

 

 

אייל.

א) זה לא משחקי הכס.

 

ב) מה שכן, יהיה יותר טוב ממה שיש לו עכשיו זה בטוח.

 

ג) מקובל שאישה ממירה את דתה לדת של בעלה, אז זה עדיין לא יעבוד.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
כבר יש שקט.

 

חוץ מחמאס, ישראל יודעת איך להתנהל עם העולם הסוני-ערבי; במידה רבה, בגלל העוינות המשותפת לאיראן וגרורותיה, ולתנועות אסלאמיסטיות אנאתמיות.

 

זה לא במקרה שדווקא המנהיגים והמשטרים הכי פחות אסלאמיים בתולדות המזרח התיכון (חאפז̇ אלאסד, נאצר וממשיכי דרכו, ערפאת) הם-הם אלו שהוכיחו את עצמם כיריבים המרים ביותר של מדינת ישראל.

 

מאז שגווע רעיון הלאומיות הפאן-ערבית (העומד בניגוד לאסלאם) בו החזיקו רבים ממנהגים אלו - מלחמות ישראל הגדולות הפכו לנחלת העבר.

 

שאלה אמיתית, מבלי להיכנס לפוליטיקה: לפי מה שכתבת עכשיו ולפי ראות עיניהם של אירן, חמאס וכו' מה ישראל צריכה לעשות כדי שיהיה סוף סכסוך בינינו לבינם? לפי מה שכתבת, כלום לא יעזור אלא אם נארוז כולנו מזוודות ונעבור לאיזור אחר בעולם.

פורסם

בצורה הכי גסה והכי לא מדויקת - כן, כלום לא יעזור כל עוד יש גיבוי דתי/פוליטי לכל הנושא הזה של הכנת העולם לחזרתו של האימאם.

אחמדינג׳אד מתחיל לעתים קרובות את הנאומים שלו בקריאה לאללה שיחזיר במהרה את האימאם ויעניק לו בריאות טובה וניצחון (שוב! לא מדויק! חן, לא לקטול, תודה!) - זה לרוב גורם לגיחוך בסביבתו, אבל הוא רציני לגמרי. ולא רק הוא.

זה לא ״סתם״ ייחול כללי לבואו של איזה שהוא משיח רעיוני.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם (נערך)

לגמרי.

 

המסורת באיראן היא שהאמאם הנעלם יופיע בעיר קום. אז הם הכינו מראש קו רכבת אקספרס שנועד להביא אותו משם לטהרן. הם כל הזמן מנסים להנחיל את הציפיה שהוא כבר תיכף בא.

 

הפתרון מנקודת מבט ישראלית היא לשרוד עד היום שאחרי משטר האיתאוללות. זה לא שהעוינות לישראל מעוגנת ברעיון שיבתו של האמאם הנעלם: דווקא האסלאם השיעי היה בכל ההיסטוריה הרבה יותר מכיל כלפי יהודים ונוצרים.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
שאלה אמיתית, מבלי להיכנס לפוליטיקה: לפי מה שכתבת עכשיו ולפי ראות עיניהם של אירן, חמאס וכו' מה ישראל צריכה לעשות כדי שיהיה סוף סכסוך בינינו לבינם? לפי מה שכתבת, כלום לא יעזור אלא אם נארוז כולנו מזוודות ונעבור לאיזור אחר בעולם.
זה הפתרון הכי טוב.

 

ושימשיכו להרוג אחד את השני כמה שבא להם.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
שאלה אמיתית, מבלי להיכנס לפוליטיקה: לפי מה שכתבת עכשיו ולפי ראות עיניהם של אירן, חמאס וכו' מה ישראל צריכה לעשות כדי שיהיה סוף סכסוך בינינו לבינם? לפי מה שכתבת, כלום לא יעזור אלא אם נארוז כולנו מזוודות ונעבור לאיזור אחר בעולם.
בלי פוליטיקה.

 

מכיר זוג בתהליך גירושים?

שאל אותם מה הם צריכים לעשות כדי להישאר נשואים.

תתחיל משני אנשים.

אח"כ נעבור לאומות...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
מישהו יכול להסביר מה לעזאזל אירן רוצה ממדינת ישראל? מה העילה של אירן להילחם בנו?

הם אומרים את זה כל הזמן - איך פיספסת?

השמדה

קובי

:-)

פורסם
מישהו יכול להסביר מה לעזאזל אירן רוצה ממדינת ישראל? מה העילה של אירן להילחם בנו?

 

יש להם קצת עילה ישירה, כי אנחנו עבדנו בשיתוף פעולה עם שלטו השאה, שהוא שלטון שהוצנח על האיראנים ע"י מעצמות המערב, שזרקו ממשלה דמוקרטית, כדי לשמר את השליטה שלהם במקורות הנפט.

אז הם שונאים את ארה"ב ואנחנו הפרוקסי של ארה"ב באזור.

 

מעבר לזה, הסבר פילוסופי - שלטון דתי אידיאולוגי חייב אוייב חיצוני מיידי ונוכח.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...